Најскупље рекламе током серија Империја и Окружен мртвима

Висока гледаност америчких ТВ серија у ударним вечерњим терминима диктира цијену рекламирања. Часопис "Варајети” објавио је цијене полуминутног рекламирања у популарним серијама за сезону 2015-2016. На првом мјесту је, без изненађења, серија „Империја” која је током претходне године понијела титулу најгледаније. Ако желите да се рекламирате током емитовања ове музичке драме о хип-хоп култури, треба […]

понедељак, октобар 5, 2015 / 10:07

Висока гледаност америчких ТВ серија у ударним вечерњим терминима диктира цијену рекламирања. Часопис "Варајети” објавио је цијене полуминутног рекламирања у популарним серијама за сезону 2015-2016.

На првом мјесту је, без изненађења, серија „Империја” која је током претходне године понијела титулу најгледаније. Ако желите да се рекламирате током емитовања ове музичке драме о хип-хоп култури, треба да издвојите 521 хиљаду долара. Са огромном гледаношћу, рекламирање током серије поскупило је за 270 одсто. Поред гледаности, велики утицај на поскупљење имала је оригинална музика из серије коју је радио чувени продуцент Тимбаланд а која је харала свјетским топ листама. Велики публицитет серија је добила због одличне Тараџи П. Хенсон која је за улогу Куки Лајон номинована за награду „Еми”.

Двадесет хиљада долара мање од „Империје” кошта рекламирање у кабловској хорор серији „Окружен мртвима”. Константан раст гледаности серије о зомбијима обезбиједио је скок цијене за 20 одсто у односу на прошлу годину.

Њен дериват Страх од зомбија (Fear the Walking Dead) који је љетос почео упоредо да се емитује и у Америци и у Србији, забиљежио је одличну гледаност за тиху љетњу ТВ сезону. Због тога, пола минута током паузе серије кошта скоро 400 хиљада долара што је огромна цифра за једног новајлију чија гледаност није била позната у тренутку одређивања цијена. Интуиција менаџмента „Еј-Ем-Сија” о гледаности спин-офа (дериват) популарне саге о зомбијима била је тачна. Тако је реално очекивати да се следеће године цијена повећа.

Цијена рекламирања у тренутно најгледанијој комедији у Америци „Штребери” је у паду. Разлог је једноставан – серија је изгубила скоро прет милиона гледалаца током претходне сезоне које са епизодама нове сезоне није повратила. Пад је мали – десет одсто за емитовање понедељком и 17 одсто за четвртак. Полуминутна реклама у новој сезони кошта 289 хиљада долара за понедељак односно 266 хиљада за емитовање четвртком у који ће „Штребери” бити пребачени по завршетку фудбалске сезоне чије се најважније утакмице играју четвртком и недељом.

Упркос паду гледаности, високу цијену рекламе имају и „Модерна породица” (226 хиљада), „Како се извући са убиством” (229) и „Скандал” (206).

„Боље позовите Сола”, спин-оф „Чисте хемије”, наишао је на добре реакције критике, али гледаност није ни приближно добра као код приче којом је владао Волтер Вајт. Ипак, за емитовање реклама током друге сезоне треба издвојити равно двеста хиљада долара.

Помпезно најављиван наставак чувене серије „Досије Икс” обезбиједио је цифру од 195 хиљада долара рекламу од пола минута, док је „Ен-Би-Сијева” узданица ове сезоне – серија Слијепа мрља (Blindspot) – обезбиједила пет хиљада мање.

Од нових серија, на листи је и драма Улов (The Catch), ново чедо Шонде Рајмс ауторке неких од најгледанијих серија на „Еј-Би-Сију” попут „Увода у анатомију” и „Скандала”. За рекламу током епизода прве сезоне треба издвојити 167 хиљада долара. Током лета, „Си-Би-Ес” уложио је доста новца у промоцију породичне комедије Живот у комадима (Life in pieces) и обезбиједио цифру од 167 хиљада долара за рекламу. Доста је уложено и у Супер дјевејку (Supergirl), причу о једној од најснажнијих хероина тј. јунакињи Ди-Си стрипова. Да би им се екранизовање исплатило, одлучено је да реклама током прве сезоне кошта 157 хиљада долара.

Од ветерана, са највећом цифром за рекламирање налазе се „Увод у анатомију” (160 хиљада), „Једном давно” (159), „Готам” (158) и „Симпсонови” који за рекламирање током емитовања 27 сезоне добијају 155 хиљада долара.



Оставите одговор