НАДЗОР (LOOKOUT)

Занимљив филм, који се свакако да погледати. Мотивацијски фактори у продуцентској рачуници су веома наглашени, и овај филм испуњава све фукнције у том погледу. Уз то, занимљиво је гледати у одраслој и озбиљној улози, оног косооког и тамнокосог лика из Пети камен од сунца. Велики је порастао. Једном јако богатом и размаженом клинцу, звијезди школског […]

субота, март 24, 2012 / 07:11

Занимљив филм, који се свакако да погледати. Мотивацијски фактори у продуцентској рачуници су веома наглашени, и овај филм испуњава све фукнције у том погледу.

Уз то, занимљиво је гледати у одраслој и озбиљној улози, оног косооког и тамнокосог лика из Пети камен од сунца. Велики је порастао.

Једном јако богатом и размаженом клинцу, звијезди школског хокејашког тима, у покушају да буде романтичан и вози без упаљених свјетала, како би дјевојци показао гомилу свитаца, деси се да опали у комбајн паркиран на сред цесте. Двоје погину, његова дјевојка остане без ноге, а он без памети.

Сада гланца подове у локалној банци навече, док преко дана похађа курс из животно корисних техника. Од повреде је интелигенцијом и способношћу сналажења у животној околини и друштву, сведен на ниво ментално ретардираног. Станује заједно са слијепцем који продаје цвијеће преко телефона, и понекад иде у посјету својим богатим родитељима ван града.

Има незгодну навику да каже оно све што мисли, па некад зна женама рећи "маштам све вријеме да те јебем" или "волио бих да те видим голу". У свој тој блесавији, појављује се тип у кожној јакни, који му намјешта згодну плавушу, која зна све о њему из дана хокејашке славе. Овај дио је врло поистовјећујући користан за све израубоване спортисте, чијих се времена угледа и познатости више нико не сјећа.

Тип-кримос о њему самом говори све оно, што пажљив посматрач може уочити још много раније. Ретардиран појединац вози кола, и то још Фолксваген у САД, те од гланцања подова има довољно новца и за кирију и за остатак дана. А пристојно је и обучен. Њихов план је да их пусти у банку, да они обију сеф и обогате се.

У драматичној завршници, он се руководи савјетом који му је дао његов слијепи пријатељ, те почиње причу од краја, уколико не зна куда почета прича води. Тако он пише убити једног, убити другог, спасити слијепца… и то му полази за руком уз мало срећних околности.

Паре је вратио, а полиција није била убијеђена да је неко попут њега могао да смисли све то, па су га ослободили оптужби. Живот му се наставио даље, што је порука свима са сличним проблемима.

Још једном треба нагласити да квалитет којим је филм урађен. Заиста чини да је у том мотивишућем утиску на ту и тамо пред животним проблемима клонулу публику – изузетно функционалан.

(Редитељ и писац: Скот Франк)



Оставите одговор