Мутабџија: Проблем је усклађивање тржишта образовања и рада

Суштински проблем високог образовања у Републици Српској јесте како ускладити либерализовано тржиште знања са тржиштем рада, што ће и бити једно од основних питања на сутрашњој тематској сједници Владе Српске о овој области, изјавио је Срни министар просвјете и културе Српске Горан Мутабџија. "На тржишту образовања постоје два јавна и седам приватних универзитета, двије јавне […]

недеља, септембар 22, 2013 / 08:48

Суштински проблем високог образовања у Републици Српској јесте како ускладити либерализовано тржиште знања са тржиштем рада, што ће и бити једно од основних питања на сутрашњој тематској сједници Владе Српске о овој области, изјавио је Срни министар просвјете и културе Српске Горан Мутабџија.

"На тржишту образовања постоје два јавна и седам приватних универзитета, двије јавне и десет приватних високих школа, које је неопходно ускладити са тржиштем рада, на којем је осам одсто незапослених високообразовано", навео је Мутабџија.

Он је најавио да ће на тематској сједници о високом образовању гости бити ректори и проректори јавних и приватних универзитета, представници синдиката, Уније удружења послодаваца, Привредне коморе, Академије наука и умјетности Републике Српске и студената.

"Заједно ћемо покушати да одговоримо на бројна питања и проблеме у високом образовању, а једно од изузетно битних питања биће и школарине", навео је Мутабџија.

Према његовим ријечима, висина школарина није адекватна ономе што студенти добијају на јавним високошколским установама, али у овом тренутку није реално очекивати њихово повећање.

"Јавни универзитети имају велике проблеме са ликвидношћу и одржавањем постојећег нивоа научно-истраживачког рада. Морамо наћи начин да с једне стране сачувамо социјални сегмент студирања, а, са друге, да обезбиједимо оптималне услове за рад високошколских установа", сматра Мутабџија.



0 КОМЕНТАРА

  1. „Мутабџија: Проблем је усклађивање тржишта образовања и рада“

    Uskladićeš ti kurac dok ti postoji sedam privatnih univerziteta i deset privatnih visokih škola na kojima se za nekih 8000 KM školarine svaka guzata kafe kuvarica ili čistačica iz državnih firmi doučava i priučava jer joj je šef,direktor ili upravnik zbog njene izuzetne guzatosti obećao radno mjesto sa VSS po internom konkursu naravno .

  2. Čovek priča bajke. Privredu su srušili a sada pričaju o nekom obrazovanju za tržište rada. Kojeg crnog rada. Neka izađe na ulice Bijeljine ujutru kad vide kako ti ljudi na tržištu radi iz tih njegovih škola, gimanzija i fakulteta, moli da negde nadniče za 30 KM na mješalici,betonaži, zidanju. Ljudi bukvalno mole za dnevnicu od 30 KM da prehrane porodicu, za komad hleba.
    Svaki dalji komentar je suvišan. Ljudi žive u oblacima i svom virtulnom svetu koji su za sebe stvorili.
    I taj virtualni svet finansiraju dizenjem kredita od MMF-a. Ale neće ga jš dugo moći finansitati. Nezaposlni se bude ustaju traže svoja prava. Dolaze na naplatu krediti kojim je finanisrana virtuelna stvarnost.
    Ja bih sve ti ministre, vladu, političare, stranke, iz njihovog virtuelnog sveta vratio u stvarnost na tržište, u relani život bez izfuzije kredita-fitivnog novca MMF-a.
    Sve bih ja te ministre obukao i radnička odijela i postavio tamo na ulicu gde radnici-nezaposlni dolaze svako jutro da nađu neku dnevnicu gde će se slomiti od tereta za 30KM. Tada bi se osvestili i shvatili gde žive.
    I onda bi znali kako to narod preživljava.
    Sve funkcionere, foteljaše, političare, ministre, poslanike, opštinare, načelnike opština na njivu za plugove
    ili u fabričke krugove da malo osete strugove.
    Kada bi se virtusleni svet koji su stvorili poslednjih 15-20 govina razbio izbila bi revolucija ljudi bi ustali da straže svoja prava. Tada bi ova mafijaška vlast morala pasti.

  3. Vidi ti MUTAVdžije! A, kakav bi on to bio u timu firčijevom nego tako drzak i exstraBEZOBRAZAn, jer takvog profila i moraju da budu kadrovi režima protivnarodnog, i za svoj narod genocidnog..,
    Uskladiti tržište rada! O, drzniče jedan , pa gdje ti je tržište rada kada i čistačicu i portira, i policajca. i učitelja, i sudiju, ….. postavlja Lucifer.I, ti to znaš, i opet drobiš i baljezgaš, i ismijavaš nam se u lice.
    A, obrazovanje? Zar ti o tome? Pa vi ste naše obrazovanje zdrobili u paramparčad, bacili ga u mulj i živo blato, napravili od naše djece i omladine „fanove“ farme i VB, JK i stanije… , jer prvi zadatak koji je firči morao da odradi je oblikovanje neuke,ispodšatorske mase s kojom može da manipuliše pjevajući joj fuj pjesme , a svoga je poslao s vrećama naših para u Milano.I, ne samo on, nego svi vi školujete po svijetu svoju djecu , naravno s našom mukom, našim parama.

  4. Mislim da smo nisko pali ako nam obrazovanje kritikuju neobrazovani, vječiti studenti, šipanze, nepismeni. Manite se vi obrazovanja držite se vi palamuđenja, ostavite nama koji smo prošli taj stadij života da kažemo riječ dvije o obrazovanju.
    Nisu problem privatni fakulteti, da je problem vlasništvo fakulteta ne bi Sorbona,Kembridž i mnogi ostali bili privatni. Problem je što se na tim privatnim fakultetima obrazuje loš kadar. Prolaznost na privatnim fakultetima je 80,90 procenata a na zapošljavanju ih ne pitaju gdje si završio nego šta si završio pa tako imamo dvojicu diplimiranih ekonomista-jedan ne zna ništa a drugi ima neko znanje, prvi sa privatnog fakulteta a drugog obrazovala država itd. Problem je gospodine ministre što nemamo uspostavljene jasne kriterijume šta je šestica ili sedmica na privatnom fakultetu (mada sam veoma rijetko sretao takve sve sami devetaši i desetaši) i kada šestica na privatnom fakultetu bude jednaka onoj na državnom tek tada možemo pričati o kvalitetu. Sve ostalo je besmisleno.

  5. Pre rata kad je sva privreda radila i kad su bili samo 1 Sarajevski 1 Banjlalučki i nešto sitno po Tuzli, Zenici i Mostaru 80-ih godina bio je veliki problem nezaposlnost, višak ekonomista i pravnika a onda sa drugim humanističkim fakultetima, pa čak i sa tehničkim fakultetima.
    Sada kad je skoro sva privreda srušene, ostala je samo elektroprivrda, dok je 90% uništeno, u BiH postoji 17 privatnih i 9 državnih univerziteta, A studenti pričaju o paviljonima!

  6. Glas Naroda, 23.09.2013. 19:48:27 [90378]

    „..A studenti pričaju o paviljonima! !

    http://www.youtube.com/watch?v=-JSQqTpsokE

    Studenti su svedeni na obične pizde i guzičare koji se prvenstveno brinu i žale ako nema rezervnog ispitnog roka,ako je prijava ispita skupa, ako nema dovoljno mekih kreveta i paviljona, ako je hrana u domu loša … itd, itd.

    Nisu u stanju da vide dalje od nosa i guzice jer da jesu vidjeli bi da su svi njihovi takozvani studentski problemi beznačajni u odnosu na to da 90% studenata po završetku studija neće naći posao godinama ili nikad.

    Ali tako je to kad sistem i od akademaca napravi guzičare.

  7. Е чуј тржиште рада. Па добро нека нам покаже пројекцију која ће то занимања бити курентна за пет година, јер људима треба времена да заврше факултет или можда због тога и постоје приватни факултети да дјеца не труће младост на учење. Довољно је повући само један храбар потез, не дозволити професорима да раде на два факултета и забранити увоз „мозгова“ из Србије, одмах би се 70% факултета затворило, јер у суштини на њима раде исти људи, али за то требају муда.Док су они засједали ти су интелектуални тајкуни имали свој састанак да виде како да се ништа не промијени бар још једно пет година док још могу возити ауто.

  8. Njima je cilj da prodaju dipome. Ovi iz vlade što tu nešto pričaju o tržištu rada i glupostima su i uništili rpivatizacojom to tržište rada i rekli evo sada su njihovi privatnici-mafijaši tržište rada.
    Pošto su državu privatizovali, pritvorili i privatni feud logično je da su i obrazovni sistem privatizovali, oni i prodaju te diplome. Ko bi mogao bez njihove dozvole da prodaje diplome? Pa Kasipović je otvoruo svoj privatni fakutet u Travniku za prodaju diploma onima koji hoće da rade po školama.
    Znam u mojoj srednjoj školi dvojicu koji su otušli u Travnik i za mjesec dana za 15000 KM završili diplomirali za bečlera smijer informatika-matematika, i zaposlili se da predaju matematike. Ni vidjeli studrianja, nastave,ispita nisu.
    Sada takvi djeci predaju matematiku. Pola takovih nastavnika radi po školama.

  9. Ništa bolja situacija nije ni na državnim univerzitetima kojima su na čelu vječiti ( “ispražnjeni”) rektori i dekani.
    Zbog toga su se pojavili toliki privatni univerziteti koji samo obmanjuju mladež da će sa njihovim diplomama biti svuda traženi, a kad dobiju/kupe te diplome, nađu se na ulici zajedno sa onima sa državnih univerziteta. Godine 2005. počeli su sa uvođenjem Bolonjskog sistema i potpunim srozavanjem i destrukcijom obrazovanja. Odmah je ispitna prolaznost skočila na 80-90% preko bezbroj kolokvijuma, a predmeti su postali jednosemestralni. Kao posljedica toga nitko od tako obrazovanih “stručnjaka” nema mogućnost sagledavanja “big picture” i nema nekog cjelovitog i upotrebljivog znanja, te je kao takav potpuno beskoristan ovom upropaštenom društvu, koje bi netko trebao da diže iz pepela. Takvi “stručnjaci” to zasigurno ne mogu. Oni su jedino sposobni da budu sudopere na Zapadu.

    Praktično fakulteti više nemaju nikakve težine, jer su se sveli na nivo osrednje srednje škole. Na univerzitetima se vrši strahovit mobbing nad svakim tko se usudi kritikovati pogubno stanje na fakultetu/univerzitetu, što je dovelo do potpunog istjerivanja pravog kadra, na čija mjesta su došli samo nestručni poslušnici. Istjerivanjem takvih, istjeran je i naučni rad, pa su se fakulteti srozali na nivo srednjih škola. Takav raskadrovljen univerzitet nije u stanju da bude avangarda društva ni savjetnik neukoj vladi, već samo budžetski parazit, na što su se sveli univerziteti u RS, ali i u cijeloj BH.
    Koliki je nemoral zahvatio one koji bi po svemu trebali biti uzor dezorjentisanom stanovništvu, a to su PROFESORI UNIVERZITETA- elita jednog društva, pokazuju rezultati istraživanja udruzenja ACCOUNT o korupciji u visokom obrazovanju RS/BH. Ovo Udruženje je uložilo veliki trud da se sagledaju svi aspekti korupcije u visokom obrazovanju, ali je taj njihov plemeniti i patriotski čin na najbrutalniji način sabotiran i obezvređen od anketiranih dekana i nastavnog osoblja univerziteta. Iz rezultata ankete može se zaključiti sljedeće:
    1. „Inteligencija“ sa univerziteta očigledno ne zna ( ili se pravi da ne zna!) koja je razlika između MITA i KORUPCIJE, tj. ne zna da je mito jedan od manjeznačajnih i manještetnih oblika korupcije, te su sve svoje odgovore dali sa stanovišta tog neznanja! Njima nije korupcija ono što predstavlja najpogubniji oblik korupcije a to je trgovanje pozicijama moći (klijentelizam!) što ima za posljedicu LAŽNE TITULE i LAŽNA AKADEMSKA ZVANJA! Njima nije korupcija kad netko tko je ispunio sve uslove za više zvanje ne dobije to znanje zbog „volje“ nekolicine siledžija sa fakulteta/univerziteta, a onaj tko nije ispunio- olako napreduje ako ga ta klika gura! Njima nije korupcija upotreba mobbinga kao alata (negativne!) kadovske selekcije, zbog čega su univerziteti potpuno raskadrovljeni i kao takvi došli na ovako niske grane!
    2. Zapanjujuća je činjenica koliko ta „inteligencija“ laže čak i u anonimnoj anketi! Lažu prvenstveno to da bi prijavili korupciju da su je vidjeli, a svi su oni članovi NNV-a i drugih tijela na univerzitetu kojima je jedina ideologija- kriminal i korupcija!Sad se opravdano nameće pitanje: Kako ta „inteligencija“ obavlja onaj dio svojih univerzitetskih obaveza koje se zovu bavljennje NAUKOM? Jer, NAUKA JE BORBA ZA ISTINU! Kako se za istinu mogu boriti oni koji lažu čak i u anonimnoj anketi?! Zato kod nas nauke i nema jer nema tko da se njome bavi!
    3. Zbog ovakvog neodgovornog i licemjernog ponašanja univerzitetske KVAZIELITE i njihovih laži iskazanih u anketi, nije moguće steći pravu sliku jadnog stanja na univerzitetima u RS/BH, te je sav ovaj veliki trud od strane ACCOUNT-a bio uzaludan. Prema rezultatima ankete sve je u visokom školstvu „divno i krasno“, a u stvari je groteskno i APSURDNO!
    4. Ali, prava slika/percepcija se može steći alternativno ( “Ako laže koza, ne laže rog”, zar ne?) na osnovu uvida u „stanje na terenu“, jer
    – nezaposlenist (50%) je direktna posljedica bezidejnosti, nekompetentnosti i laživosti
    „elite“;
    – nerad institucija države, nerad inspekcija, sudova, tužilaštava (kao direktna posljedca
    infiltriranja kvazikadra koji proizvodi univerzitetska kvazielita);
    – sveopšta apatija ( stanovništvo se razočaralo i u vlast i u „intelektualce“);
    -sve veći broj samoubistava ojađenih i očajnih građana;
    -bježanje iz ovog „raja“ samo ako se ikako može, što čine pretežno mladi……
    itd., itd….

    Kasipovićeva zasluga je i nekritično prihvatanje i sprovođenje Bolonjskog procesa nametnutog nam od Zapada, kao navodne reforme visokog obrazovanja, a u suštini se radi o potpunom uništavanju visokog obrazovanja. Ta reforma visokog obrazovanja je skandalozna i neodgovorna. Jedan od alibija za njeno uvođenje je bio da će naša djeca moći da idu u inostranstvo, bilo da završe studije bilo da nađu posao, što je nesposobnoj vlasti bilo primamljivo jer nije bila u stanju da na drugi način riješi problem stalno rastuće nezaposlenosti. Međutim, samo sirotinjske države školuju kadrove za bogate, koji ih dobijaju gotovo besplatno. Pa zar nam je to trebalo? Neodgovornost vlasti i samog Univerziteta je i u tome što nisu bili sposobni da shvate da je to srozavanje univerziteta na nivo srednjih škola ukalkulisano u međunarodnu podjelu rada u režiji velikih. Tu za nas nisu ni predviđena visoka i atraktivna mjesta: prije imamo perspektivu perača sudova po zapadnim restoranima. Glavni cilj te reforme je uništavanje nacionalno svjesne inteligencije i degradacija ukupnpg intelektualnog nivoa prosječnog građanina, pretvorenog u poslušnog konzumenta koji ne postavlja pitanja niti ima želju za time, već svoje mišljenje i stavove gradi na osnovu uticaja porobljenih medija.
    Ovo nije podvala mondijalista samo nama, već i Njemačkoj, što su tamo konačno shvatili i sve veći broj njihovih univerziteta traži da se vrate na staro. Oni neće da im se uništi samostalna inteligencija nastala na slobodnim univerzitetima, te da im se visoko obrazovanje pretvori u strukovne škole.
    I mi smo, kao i svi drugi Evropljani, pod političkim pritiskom centara moći, bili prisiljeni da prihvatimo Bolonjski proces kao nešto neizbježno. Sada imamo za posljedicu katastrofalno smanjenje nivoa znanja svršenih visokoškolaca. Podsjetimo kako je prije nekoliko godina proročki ustvrdio veliki ruski matematičar Vladimir Arnoljd: “Rezultat ovih reformi biti će da će avioni padati, a mostovi se rušiti” Zar vam se ne čini da se to već dešava?U zadnje vrijeme su zaista česte avionske nesreće, a i mostovi se ruše sami od sebe…..
    U Bolonjski proces je uključeno još i forsiranje mondijalizma, a zatomljivanje nacionalne pripadnosti i patriotizma. Ovo je jedan od ključnih aspekata mondijalističke reforme školstva: ukinuti vaspitanje u duhu tradicionalnih moralnih vrijednosti i ukinuti nacionalno obrazovanje! Bitka za nacionalne i moralne tradicije u obrazovanju je posljednje uporište odbrane tradicionalnog kulturnog koncepta pojedinac-porodica-narod, na kome se već hiljadama godina zasniva ljudsko društvo.

Оставите одговор