Митровић: Шта ако ми затворимо пумпе?

Предсједник Удружења власника бензинских пумпи Војин Митровић каже да су пумпаши спремни да затворе бензинске пумпе као одговор на бојкот ауто-превозника и таксиста, али додаје да од тога нико не би имао користи. Према његовим ријечима, више од 90 одсто власника бензинских пумпи је у кредитима и далеко од тога да згрће велике паре, како […]

четвртак, март 8, 2012 / 10:07

Предсједник Удружења власника бензинских пумпи Војин Митровић каже да су пумпаши спремни да затворе бензинске пумпе као одговор на бојкот ауто-превозника и таксиста, али додаје да од тога нико не би имао користи.

Према његовим ријечима, више од 90 одсто власника бензинских пумпи је у кредитима и далеко од тога да згрће велике паре, како се то представља у јавности.

Он истиче да је већина у веома тешкој ситуацији и да није у могућности да утиче на цијене горива, додајући да му није јасно какав ефекат могу да постигну ауто-превозници или таксисти тиме што ће бојкотовати бензинске пумпе.

“Ми нисмо права адреса – они које треба бојкотовати. На тај бојкот и ми можемо да одговоримо затварањем пумпи, али шта ћемо на тај начин постићи? Да ли ће проблеми ауто-превозника бити ријешени тако што ће морати да иду у ФБиХ и точе скупље гориво? Одговорно тврдим да велики број ауто-превозника сипа гориво на црно, а надлежни треба да се позабаве тиме где то раде. Држава има механизме да спријечи дивљање цијена нафтних деривата, али је питање колико јој је то у интересу”, наводи Митровић за “Пресс РС”.

Он додаје да се од фебруара прошле до фебруара ове године због раста цијена нафтних деривата у буџет РС по основу пореза и акциза слило додатних 50 милиона КМ.

“Ако цијена нафтних деривата настави да расте као у последња два мјесеца, самим тим ће расти и дажбине које су обавезни да плаћају дистрибутери и трговци нафтним дериватима, те ће се онда у буџет до краја године слити додатних сто милиона КМ”, каже Митровић.

“Стога ауто-превозници, таксисти и остали потрошачи треба да поставе питање државним органима зашто не спријече поскупљење нафтних деривата, умјесто што свој гнев усмјеравају ка власницима пумпи, који повећањем цијена горива не добијају ништа”, каже Митровић.

Иако су буџети БиХ и ентитета од актуелног поскупљења горива профитирали за вишемилионске износе по основу наплате већих акциза и путарина, власти још не планирају да смањие намете којима би смирили дивљање цијена на бензинским пумпама, пишу данашње “Независне новине”.

Државне дажбине укупну малопродајну цијену горива оптерећују са 40 одсто, али ресорни званичници БиХ кажу да и у овако оптерећеним буџетима државе и ентитета нема простора за смањење акциза и путарина на нафтне деривате, пише лист.

Проста рачуница показује да на садашњу просјечну цијену литра моторног бензина од 2,50 КМ држава и ентитети себи узму чак 1,01 КМ (акциза 0,40 КМ, путарина 0,15 КМ, посебна путарина за аутопутеве 0,10 КМ и ПДВ 0,36 КМ).

“Јасно је да стално поскупљење горива штети превозницима и пољопривредницима, али је нереално очекивати смањење акциза и других дажбина на нафтне деривате, јер би то довело до смањења укупних јавних средстава и продубило постојећу дубиозу буџета”, изјавио је Фуад Касумовић, замјеник министра финансија и трезора БиХ.

У Привредној комори Републике Српске (РС) сматрају да су оправдани захтјеви превозника, пољопривредника и таксиста којим се тражи смањење цијене нафтних деривата.

Свако поскупљење нафтних деривата негативно утиче на пословање свих привредних субјеката у Српској јер се, између осталог, повећавају укупни трошкови транспорта, речено је данас Срни у Привредној комори.

Привредна комора подржава одржавање састанка превозника, таксиста и пољопривредника са представницима Владе на којем би се покушали ријешити проблеми настали поскупљењем нафтних деривата.

Предсједник Удружења превозника за унутрашњи и међународни транспорт РС Никола Грбић истакао је да ће састанак удружења превозника, таксиста и пољопривредника са представницима Владе највјероватније бити одржан по повратку премијера Александра Џомбића из Пољске.

“Привредна комора РС подржава одржавање састанка на којем би се покушали ријешити наши проблеми због поскупљења нафтних деривата. Чекамо састанак са представницима Владе РС након којег ћемо видјети има ли разумијевања за наше проблеме” рекао је Грбић Срни.

Он је навео да ће уколико не буде постигнут договор о цијенама нафтних деривата превозници ступити у штрајк, као и да постоји могућност блокаде путева у Српској.

Од почетак године у Српској је четири пута поскупјело гориво, а тренутна цијена супер бензина износи од 2,45 до 2,51 КМ, евродизела од 2,40 до 2,50, а безоловног бензина од 2,35 до 2,45 КМ.



0 КОМЕНТАРА

  1. „Одговорно тврдим да велики број ауто-превозника сипа гориво на црно, а надлежни треба да се позабаве тиме где то раде. Држава има механизме да спријечи дивљање цијена нафтних деривата, али је питање колико јој је то у интересу”, наводи Митровић за “Пресс РС”.“

    Ово је истина ! Велика већина сипа на црно ! Нису цвјећке !

    Једино је нејасно око цијене еуродизела:

    -акциза на еуродизел је 0,30 КМ, па држави по литири иде цца 0,90 КМ ; Дизел је на пумпама најскупљи ! Зашто ? Понуда и потражња ! Монопол Рафинерије у Броду ! Договорена маржа пумпаша ! Има ли овдје мјеста за мању цијену ?

    Како је цијена еуродизела код „Нешковића“ нижа него у „Нестро-петролу“, који је малопродајна мрежа Рафинерије, а
    „Нешковић“ исто гориво купује од Рафинерије ?

    Сипа воду у гориво, или има неку другу калкулацију ?

  2. Људи, стварно, они су у кредитима и немају неку зараду..остане им таман толико да имају за хљеб и млијеко..Предлажем да им се оставља и бакшиш..заокружите на 3 марке и довиђења пријатно..

  3. rale brada, 08.03.2012. 10:42:14

    Браво Рале, то и јесте главно питање, ко спекулише са овим цијенама горива у РС?

    Мени се чини да ту рафинерија и држава највише мешетаре, чим цијело вријеме ћуте ко пи…, хмм, ево истине, дође ми овог часа смс од Нестро, лафо дају данас попуст због 8 марта, ј..бо их осми март у уста лоповска!

    У праву је и овај Митровић, њих рафинерија држи на тим цијенама, они имају само маржу, е сад тешко је замислити искључивање приватних пумпи из ланца снабдјевања, рецимо негдје у Мокром за те становнике та приватна пумпа значи пуно јер не морају за сваки литар да се цимају до Хан Дервенте, Пала или Подроманије, а такав им је и промет на локалу, кад гориво поскупи, мање се точи и онда та пумпа остане без промета без пазара и колико сличних случајева у цијелој РС?

    Пумпе тог типа су потребне РС-у и руралним потрошачима, али се зато државне акцизе, порези и таксе морају редуковати, пуно је да држава узима 45% по литру, на оволико срамотно скупу цијену горива!

  4. Рале и Рамштајн, није Митровић у праву ни милиметар, нема он аргументе, него игра психолошки на свијест аутопревозника и таксиста, да се препадну и одустану.. Ма немој ми рећи да такси превозници сипају илегално? Фуј каква огавност. Држава треба Миторвићу и сличнима због ратног профитерства одузети све, а не кажњавати купце горива. Овдје треба да раде велике фирме и мене није брига за ратне ортачке фирме које су спонзори били ономад онима, а сада СНСД-у, како би нешто ушићарили. Боли ме она ствар, нека се затворе све нерентабилне пумпе одмах. Нико није плакао за Инцелом који је сам запошљавао 3 пута више људи од ових перача пореза, нико није плакао за фирмама које су нешто производиле, а не шверцале. ШВЕРЦЕРИ ДОШЛО ЈЕ ВРИЈЕМЕ ДА ПУШИТЕ И ТО ВАМ ЖЕЛИМ ОД СРЦА. Колико година људи нису имали дана стажа на вашим пумпама, колико сте пореза избјегли платити у задњих 20 година? Шта си ти био Митровићу прије 22 године? Шта је био ГоранМаринковић у Бањалуци, сада држи Крајиналијек? Хајде реците за кога сте и с ким радили па онда јаучите на државу. На крају, демагогија је да ви прозивате државу, а сваки дан се акате са представницима државе на свим нивоима.

  5. Пинк, овдје шићари и држава и пумпаши и Рафинерија. Свако на свој начин. Оно што ја знам ,је да су у Нестру сви радници пријавњени, немају неке посебне плате, али су редовне,доприноси се плаћају и имају годишњи одмор.

    Код других приватника, нисам сигуран да је тако ! Поставља се логично питање, откуд неком паре да отвори само једну пумпу, а камо ли ланац пумпи. Одговор знају и птице на грани !

    Ако је иста маржа на набавну цијену горива( изражена у процентима), а набавна цијена стално расте,онда је и већа зарада пумпаша и приход расте.

    Да ли су радници на пумпама, због тога, добили бар мало веће плате, или тај екстрапрофит газда трпа у џеп ?

  6. Знам једино да сам сит и једних и других и трећих, зато сваки пут сипам у федерацији на пумпи у свој путнички аутомобил, бар да их мање гледам очима…

    Овамо је још ЕКО-хеленик како тако подношљива са цијенама, остали су ужас божији, њих не би било срамота ни за 10 марака да продају литар, а видим да се многе приватне пумпе затвориле на истоку РС.

  7. још испада да поклањају нам ЏАБЕ гориво, а ми безобразници тешки! Што се мене тиче, дабога сви позатварали те пумпе што су упљачкали од овог народа. 31 пумпа је смјештена на путу Бањалука – Градишка, а прије рата свега 5! Све је то отето од овог народа (препродаја у рату док други гину), и сви ће у лудници да заврше!

  8. Прво, „врати коко што си позобала“, па ћемо, онда испочетка, фино и поштено.И не само ви. Чуј, они јадни у кредитима.Не, ми смо живели на Марсу, па ништа незнамо.
    Ево, пошто не можете да радите од намета, вратите пумпе и поделите борцима и инвалидима.

  9. За вријеме рата цијена горива је у неким периодима (кад је народу највише требало гориво – пад крајишких општина) достизала и 8 ДМ по литру. Набавна цијена је готово читав рат била нижа од 1 ДМ по литру. Акцизу и порез су плаћали само они који су гориво увозили у канистерима.
    Затворите све пумпе… биће нам боље, гарантујем…
    Од како сте се ВИ почели бавити „бизмисом“ нама је све горе и горе…

  10. ново_вријеме, потписујем. Све је речено како треба. Стоп сеоским ђилкошима који хоће да легализују свој лоповлук. Па ни Корлеоне није ово успио урадити лако, као наши „бизнисмени“ пичка им материна одвратна.

Оставите одговор