Мерцедес гаси "Мајбаха"
Њемачка група "Дајмлер” одлучила је да обустави производњу аутомобила "мајбах” и намјерава да уложи око милијарду евра (1,33 милијарди долара) у главни погон једне од филијала "Мерцедес Бенца” за израду мотора у близини Штутгарта, највећем индустријском погону у том региону. "Дајмлер” је најавио да ће обуставити производњу суперлуксузног бренда "мајбах” због лоше продаје последњих година […]
Њемачка група "Дајмлер” одлучила је да обустави производњу аутомобила "мајбах” и намјерава да уложи око милијарду евра (1,33 милијарди долара) у главни погон једне од филијала "Мерцедес Бенца” за израду мотора у близини Штутгарта, највећем индустријском погону у том региону. "Дајмлер” је најавио да ће обуставити производњу суперлуксузног бренда "мајбах” због лоше продаје последњих година и великих губитака, пренијеле су агенције.
Управа „Дајмлера” саопштила је да ће групација уложити 980 милиона евра у нови погон у 2012, поред 670 милиона евра издвојених ове године. Компанија у том погону израђује мјењаче, осовине, моторе и друге дијелове за покретање возила, који се уграђују у најмање 1,5 милиона аутомобила годишње.
Ова улагања представљају значајан допринос примјени и досљедном спровођењу стратегије „Мерцедес Бенца” до 2020, истакао је Волфганг Бернхард, шеф производње „Мерцедеса”. Он је нагласио да матична компанија „Дајмлер” процјењује да је потребно ангажовати око 600 нових радника ове године у погону код Штутгарта како би се задовољила висока потражња.
„Дајмлер” је одредио да се годишње производи око 1.000 возила „мајбах”, али је дошло до наглог пада продаје тако да је 2010. испоручено свега 200 возила. Компанија је закључила да је боље прекинути са производњом него са „мајбахом” наставити у неизвјесну будућност због тога што тај бренд није испунио очекивања продаје.
Производња „мајбаха”, који кошта око 350.000 долара, биће окончана када „Мерцедесова” С класа стигне на тржиште у 2013. „Мерцедес” намјерава да понуди тржишту шест варијанти модела С класе, чија се цијена креће око 72.000 евра, како би се обезјбедила годишња продаја од најмање 10.000 комада.
БМВ најпрофитабилнији међу луксузним возилима
„Дајмлер” и његова филијала „Мерцедес”, који већ 125 година производе аутомобиле, пали су на треће мјесто по профитабилности, препустивши вођство компанији БМВи „Фолксвагену” који се нашао на другом мјесту највећих произвођача луксузних кола. „Мајбах” није могао да буде озбиљан изазивач БМВ бренду „ролс-ројс” и „Фолксвагеновој” робној марки „бентли”, са продајом која је достизала 600 аутомобила у 2003. и 200 минуле године. Прошле године, продато је 2.700 скупих кола „ролс-ројс”, односно 5.100 „бентлија”.