Македонија се пругом везује за Бугарску, а Српска за Србију?
У марту наредне године, 20 година након постављања камена-темељца, почеће изградња жељезничке пруге између Македоније и Бугарске. Пред крај грађанског рата у некадашњој СР БиХ, постављен је камен темељац и за изградњу пруге Милошевац – Бијељина (виа Брчко) која би пругом спојила Републику Српску са Републиком Србијом, будући да потоји линија пруге од Бијељине до […]
У марту наредне године, 20 година након постављања камена-темељца, почеће изградња жељезничке пруге између Македоније и Бугарске.
Пред крај грађанског рата у некадашњој СР БиХ, постављен је камен темељац и за изградњу пруге Милошевац – Бијељина (виа Брчко) која би пругом спојила Републику Српску са Републиком Србијом, будући да потоји линија пруге од Бијељине до Шида која је у надлежности Железница Србије (?!).
Након 20 година Македонци су ипак почели изградњу пруге, а у Српској готово нико ни да не помиње у јавности овај пружни правац од виталног значаја за развој и опстанак српске, будући да је Србија и даље наш главни спољнотрговински партнер.
Нфтни лоби изгледа има паметнијих послова, па ћемо робну размјену са Србијом и даље обављати камионима, не размишљајући колико то поскупљује производ код крајњих корисника.
Тако то раде у Скопљу
Уговор о изградњи дионице између Куманова и Бељаковца на македонско-бугарској граници, у дужини од 31 километар, јуче су потписали извођач радова, њемачка компанија "Вибе" и македонско јавно предузеће "Македонске жељезнице – инфраструктура".
Вриједност радова износи 40 милиона евра, а средства је обезбиједила Европска банка за обнову и развој, саопштиле су "Македонске жељезнице".
Након завршетка дионице од Куманова до Бељаковца, почетком 2015. године почеће радови на дионици од Бељаковца до Криве Паланке у дужини од 34 километара, а касније и дионице од Криве Паланке до граничног прелаза у дужини од 24 километра.
Изградња свих ових дионица требало би да буде завршена до 2022. године, а средства у износу од 550 милиона евра биће обезбијеђена из кредита.
Возови ће на новој жељезничкој прузи између Македоније и Бугарске развијати брзину до 120 километара на час.
Ово је прави приједлог и насушна потреба. Надајмо се да ће чути они који треба да чују!