Људи ће се морати навићи на више цијене хране

Трошкови састојака, попут житарица и уља, подигли су глобалне цијене хране на десетогодишњи максимум, саопштила је недавно Организација УН за храну и пољопривреду.

понедељак, 11 октобра, 2021 / 23:51

Тај "тренд” прате и велике компаније па је тако компанија Крафт Хеинз повећала цијене за више од половине својих производа на домаћем тржишту у САД -у, али и ван земље.

То потврђује и Мигел Патрисио први човјек Крафт Хајнца, који за ББЦ каже да ће "људи морати да се навикну на скупљу храну”.

Током пандемије, у многим земљама је опала производња сировина, од усјева до биљних уља. Мјере за сузбијање вируса, као и болести, ограничиле су производњу и испоруке, али како су се економије поново покренуле, понуда ових производа није била у стању да одржи корак са повратном потражњом, што је довело до виших цијена. Веће плате и цијене енергије такође су додатно оптеретиле произвођаче.

Патрисио каже да дугорочно гледано, "технологија треба много тога да побољша како би се побољшала ефикасност пољопривредника”, као и сва повећања трошкова не треба преносити на потрошаче.

Међутим, стручњаци сматрају да ће велики произвођачи хране попут компанија Крафт Хајнц, Нестле и ПепсиЦо "највјероватније морати да пребаце тај трошак на потрошаче", па је тако ПепсиЦо недавно упозорио да се суочава са повећањем трошкова, од транспорта до сировина, и саопштио да ће даљи раст цијена вјероватно бити почетком следеће године.

Међутим, осим што је повећало трошкове, пандемија је помогла повећању продаје неких марки Крафт Хеинз, рекао је Патрисио, јер су "људи кували далеко више него што су то радили раније ".