Љубињски начелник: Нисмо сепаратисти, већ не може све у Бању Луку

Веско Будинчић је можда и једини кандидат који није имао предизборних плаката, али је након избора као бомба одјекнуо његов приједлог да се Љубиње издвоји из Републике Српске, и припоји Црној Гори.

недеља, новембар 4, 2012 / 06:32

"Вјечити" начелник Љубиња рутински добија већ пети пут изборе у овој општини. Једном се прославио паролом "Сви олуци теку ка Бањалуци" поетски указавши шта види као највећи проблем (не)развоја у источној Херцеговини. Са односом према власти која столује у Бањој Луци повезана је и иницијатива за референдум о издвајању Љубиња и припајању Црној Гори. Будинчић је дао опширан интервју за портал Моја Херцеговина, одакле издвајамао оне најзанимљивије дијелове.

Колико је реална идеја о припајању Љубиња Црној гори, да ли је уопште изводљива или сте то само фигуративно рекли?

– Сада није остварива, али то не значи да уколико у наредних три до пет година не дође до јасног рјешења социјално-економских проблема, да неће доћи и до помјерања граница. Нисам ја капацитет који мијења границе и слично томе, али ова политика није одржива! То, нормално, не треба радити у овом моменту, то је за сад више фигуративно речено. Ми смо у Савезу општина заједно и јасно рекли да ћемо сарађивати и са дубровачком регијом, црногорском регијом, са горњом Херцеговином и старом Херцеговином, са Федерацијом. Зашто?

Па, зато што је то окружење источне Херцеговине. Ко нам је ближи од њих? Па, ја кад дајем изјаве црногорским медијима, нормално је да им потврдим да су ми ближи Црногорци него људи из Крајине и Посавине. Јесам ли требао рећи да желимо да се припојимо Семберији или можда Србији? Зашто треба да негирам да су нам Црногорци блиски? Па, на крају крајева, ми овдје живимо и радимо и нама у Херцеговини, они су најближи! Од тамо се и женимо и удајемо, са њима тргујемо, са њима смо и рату дијелили добро и зло, увезани смо и породично и по многим другим линијама! Гдје смо до сада продавали јаја, дуван и остале производе?! Зашто је то одједном стало?

Да ли у овом проблему незаинтересовности Бањалуке да више улаже у развијање Источне Херцеговине, постоји неки јединствени став Заједнице општина Источне Херцеговине, чији сте и ви члан? С обзиром на то да Заједница општина дјелује као невладина организација, кажите нам, постоје ли неке могућности или конкретни планови, односно: да ли ће бити неких конкретних потеза по овим питањима?

– Извршно тијело Савеза општина, који броји 28 чланова, су начелници општина Источне Херцеговине. Након избора још нису потврђени мандати појединих начелника. Када се тај процес заврши, доћи ће и до конституисања новог сазива Савеза општина, а ја ћу тада бити легитиман да говоримо о конкретним потезима. У прошлом сазиву имали смо исте теме, а то су рјешавање проблема неразвијености општина ове регије.

Али, на том прошлом сазиву, ситуација није била иста, те је тада на снази била та утописјка прича да ће нас запљуснути талас новца из Бањалуке и да ћемо и ми осјетити благостање. Међутим, након четири године сада је евидентно да ти таласи не долазе, да они само могу да износе новац одавде, то што ми прикупимо и зарадимо, те због тога мислим да ће се ти сви начелници који ће чинити нови сазив, заузети чвршћи став, који ја заговарам цијело ово вријеме, и да ћемо транспарентно тражити своје мјесто у оквирима Републике Српске, те да ће то резултовати поправљањем социјано – економске ситуације. Сада је Република Српска подржана милијардама, ми од тога немамо ништа. Они граде најсавременије аутопутеве, ми немамо основни магистрални пут. Бањалука има модернију зграду владе него Београд! Да ли је то реално?

У прошлом мандату углавном сте истицали да сви проблеми потичу од тада новоформиране скупштинске већине. Хоћете ли у овом новом мандату имати исти проблем? Односно, да ли ћемо ускоро имати формирану скупштинску већину? Конкретно хоће ли је формирати Српска демократска странка?

– Ја сад, у овом моменту, дефинитивно не могу рећи ко ће формирати већину. Искуство које смо имали у протеклом периоду, није донијело ништа добро. Имали смо само негативне посљедице такве скупштинске већине, што ће сада резултирати једном озбиљнијом поставком. На који начин? Дакле, ја као начелник, понудио сам нашу платформу свим политичким партијама, са некима сам разговарао, са некима нисам. Та платформа, отприлике, иде у смјеру да нам је стало да заједно сарађујемо са Републиком Српском и БиХ. Да бисмо створили заједнички тим, а морамо га створити, предложио сам локалном СНСД-у да се договримо шта су приоритети за даљи развој општине, те да све то ставимо на папир на коме ће бити наш заједнички потпис. Не желим договоре у четири ока.

То што је протекла скупштинска већина радила у интересу појединаца, довело је до тога да имамо негативне тензије, да су сва та предузећа која су они водили у страшним дуговима и са блокираним рачунима, што страховито оптерећује Љубиње. Да се то не би поновило, ја сам понудио нашу платформу. Не мора она бити усвојена, сви имају право да изнесу своју, ја сам им рекао, напиште све на папир, лијепо и транспарентно, али да не буде у стилу "рекла – казала”, јер ми смо озбиљни људи и треба да послујемо као озбиљна заједница. То ће бити услов стварања скупштинске већине, која ће, ја се надам, бити формирана у наредних десетак дана.

Како одговарате на приговоре да сте незаинтересовани и да не желите да сарађујете са кабинетом Владе Републике Српске? Оптужују вас да сте ви једини кривац што у Љубињу нису реализовани разни пројекти који нису наишли на ваше одобравање.

– То није тачно! То су политичке флоскуле. Нисам блокирао ниједан пројекат. Спреман сам да подржим сваки пројекат који је у интересу општине. Напротив – управо је супротно! Управо ти људи који мене оптужују, они блокирају пројекте републичке владе, која је обавезна да помаже Љубињу. На примјер, када је продат Телеком, Љубиње је требало да добије свој дио,да се финансирају пројекти завршавања насеља Виногради, те многих других. Управо су ти људи из Љубиња који мене оптужују, блокирали те пројекте, само да би мени имали шта да спочитавају, а све то преко леђа наших грађана.

Иста ствар и за спортску дворану и низ других пројеката. Када смо у пар наврата и покушавали да направимо одређену сарадњу, један дио тих људи ме је позивао у Столац или Мостар на кафу, јер не смију у Љубињу да пију кафу самном, да им колеге из коалиције не би приговарале на разне начине. И ја одем и пијем кафу са њима у Столац, јер "не смијемо” у Љубињу, да не би дошло до тих "приговарања” по политичкој линији. Како ми то радимо, шта радимо, да се не би помогло Љубињу? То је класични покушај да ме сруше – ништа друго, и све то преко леђа грађана!



102 КОМЕНТАРА

  1. Мислим да се ова бањалучка тортура не односи само на источну Херцеговину него на цијелу источну РС.

    …….
    Сјутра, кад оштри заблистају српи
    И сноп до снопа као злато пане,
    Снова ће тећи крв из моје ране –
    И снова пати, сељаче, и трпи…

    Сву муку твоју, напор црног роба,
    Појешће силни при гозби и пиру…
    А теби само, кô псу у синџиру…
    Бациће мрве… О, срам и грдоба!…

    И нико неће чути јад ни вапај –
    Нити ће ганути бол пјану господу…
    Сељаче, гољо, ти си прах на поду,
    Тегли и вуци, и у јарму скапај!

    О класје моје испод голих брда,
    Мој црни хљебе, крвљу поштрапани,
    Ко ми те штеди, ко ли ми те брани
    Од гладних тица, моја муко тврда?!
    Шантић
    ……………..

    Богати родитељи не жале,
    за своју дјечицу даће баш све.
    Продају шуме и хидроцентрале
    и држе пола државе.

    Зато им потомци весело живе,
    не раде ништа а имају све,
    чисти кокаин и рубље од свиле
    И ТУЂЕ ГЛАДНЕ ГОДИНЕ!
    Лету Штуке
    ………………

  2. „Па, ја кад дајем изјаве црногорским медијима, нормално је да им потврдим да су ми ближи Црногорци него људи из Крајине и Посавине.“

    Одакле је ово говно од човјека? Мислим коме припада? За ову изјаву треба да робија. Пичка ти материна малоумна!

    Иди јебем ти матер ретардирану!

  3. buddha, srbine,
    otkud toliki izliv netrpeljivosti, ovaj to nije rekao iz bijesa, već vjerovatno što nemoćan ne može da gleda napaćeni svoj narod, uz to gledavši Krajiške voždove kako se baškare i krčme ono što smo im stvorili.
    Bolje ti je srbendo pribi se gospođi uz suknju, pa se malo rastereti tog naboja koji ispoljavaš ovde na portalu komentarišući.Što se tiče krajine, ništa čovjek nije pogriješio, a i ti to dokazuješ jadniče svojom, plitkošću u prethodnom komentaru.

  4. buddha, 05.11.2012. 09:15:20 [56214]

    Па шта, није ништа измислио, то је тако. Мени су ближи Црногорци него било ко из тог горњег дијела РС-а. Никад нисам упознао некога ко живи у Крајини, а Црногораци су увијек били овдје са нама и мислим да је природно да нам они буду ближи од вас. Ви сте ето ближи са Србима из Хрватске него са нама, ми са Србима из Црне Горе и ко ће нам то забранити?! Свак’ своме.

  5. Нек’ се љути ко колико хоће, али Веско је рекао потпуну истину, слажем се са њим.
    Немамо ми никаквих веза са Крајином, осим што нас је још ономад Аустрија заробила у тај пројекат БиХ, ваљда да би нас уз Црну Гору и Србију одвојила од идеје ујуедињавања са њима!
    Ја немам баш никог из ближег или даљег сродства у Крајини, али зато имам безброј родбине по Црној Гори и наравно Србији!
    Увијек ми је драже погледати шта се дешава тамо у нашем природном окружењу, него шта се дешава по БЛ или додиковим лакташима, ми смо само принудно затворени у овај концентрациони логор на истоку РС!

  6. Вукашин

    Не знам има ли твој коментар неку саркастичну црту,али гледајући објективно Монтенигери нису оно што су били,тј. и нема неке разлике између та два нароа према нама.

    Елем,ја као Посавац у пракси сам био јако добар са 10ак Херцеговаца и Херцеговки,Срба са истока Српске.Не стоји теориа,то је глупост.
    ——-
    рамштајн

    Ти си се,љаксе,већ показао и немој вамо да помолиш ту издајничку њушку.Највећае срамоте Срба Радован Караџић и екипа долазе из тог краја,али нико вас не цени по томе.

  7. Mr Biggy, 06.11.2012. 09:13:21

    „немој вамо..“

    B-)

    Хахахаха…вамос, вамос…адио љомберос!
    Срамота је да се такви као ти зову Србима, генерално поново треба добрано испитати ту генетику, не вјерујем да твој пасји окот има икакву везу са нама Србима!:P

  8. Ако се неко питао, како то и зашто људи са истока РС не подносе или имају одбојност према западу РС, онда је примјер мр биггија еклатантан за то!
    Напросто, себичност, неукост, поквареност,…исијава из таквих ликова, којих је нажалост превише тамо, и некако сте гладни, прегладни, ко да вас је гладни курац редом серијски правио!
    Јбг не каже се џаба, кога је гладни курац правио нема шансе да га ико нахрани цијелог живота!
    То је основни разлог великог размимоилажења, та неуништива себичност и похлепа бројнијег дијела РС!

  9. Mr Biggy, 06.11.2012. 09:13:21 [56294]

    Нисам имао намјеру да будем саркастичан, мене живот никад није нанио у Крајину и у Посавину, немам горе никога нити постоји изглед да ћу некада некога имати у тим крајевима, никад се у животу нисам чак упознао са неким ко горе живи, с друге стране у Црној Гори имам родбину али и велике пријатеље. А та прича да они нису као што су били прије је прича оних који не познају стање на терену. Могу само мислити шта неко из Градишке мисли о Црногорцима, а да оде нпр. у Беране, Никшић па чак и у Подгорицу (Херцег Нови да не помињем), увјерио би се да је прича о црногорству исфабрикована медијска патка. Вјеруј ми да су већи Срби од Шумадинаца. Ове покондирене црногорчине су у мањини.

    Што се тиче Крајине, ја не доживљавам Бања Луку као свој главни град, то ми је тек смијешна појава.

  10. Рамштајне, за теорију о гладном курцу би требао аплицирати за Пулицерову награду, свака част, по њима би семберском сељаку требао бити ближи неки петокракаш из Титовог Дрвара којем је 50 година смисао живота био да чека прилику да неког пријави милицији, од мачванског сељака с којим обрађује њиву до њиве, тако и Херцеговцу, и Подрињцу ….., а ни њима нико не брани да буду блиски….упс, немају с ким, разбјежали се по Ветернику и Земуну.
    То што вожд крчми имовину с истока, продаје ријеку Дрину, то би, вјероватно, још више требало да учврсти нашу безусловну љубав према чуварима и њиховом подшаторском војском оних који једном у 2 године утоле своју глад комадом крметине.
    Богу драгом хвала, осим у пар енклава, црвена куга је протјерана са истока РС.

  11. Јоване, и ја само могу да кажем Богу хвала те смо се растеретили, али и даље су наши кључни ресурси у њиховим рукама, то је забрињавајуће!
    Како сад људи који немају ама баш никакво повјерење народа на истоку РС могу непристрасно располагати кључним ресурсима као што су рудници, шуме, ријеке, хидроцентрале и термоцентрале на истоку РС?
    Не вјерујем уопште у ту могућност, а због тога ћемо ми још економски пропадати, а они ће се и даље богатити и смијати се нашој беди, као види како су глупи и неорганизовани немају појма о животу!

    Све је то другачије кад је наша међусобна сарадња на истоку у питању, ево рецимо наш Орао је пресељен из Рајловца у Бијељину, драго ми је да то предузеће и даље како тако послује и неки људи од тога живе. Такође, често сам у рату стављао главу гдје неко не би ни главицу купуса да одбранимо животима то предузеће на нашој територији, од Жучи, Мијатовића Косе, Сокоља, па до Депоа,…свуда се гинуло да би сачували то нешто што нам обећава егзистенцију.
    После Дејтона, већина сарајевског српског народа је отишла према Бијељини, гдје су их људи како тако прихватили, вјерујем да није било лако, семберска земља је пребогата, правити насеља на обрадивим површинама није баш адекватно, али ето морало се, па се тако и урадило!
    Људи су се доле брзо уклопили и навикли једни на друге, сад гледам те наше сарајлије исто ко да су генерацијама били семберци, али што је најважније, да заједно боље живе сви.
    Зато је и та наша фабрика нашла право мјесто, са својим народом међу несебичним људима из Семберије!

    С друге стране, ми имамо само примјер отимачине јавних предузећа од стране Крајине, све што је имало и придјев државно или јавно, одмах је отето и однесено тамо у БЛ регион! Народ остао овдје го и бос, па се онда неко чуди како начелник Љубиња хоће своју општину онда да изнесе у ЦГ или било гдје!?

  12. Вукашин

    Никад ниси био у западној Српској,никог не познајеш,али ипак знаш да су ти ближи Црногорци…ти сад закључи сам колико је твој став релевантан.

    Ја сам био и у Херцеговини и у Црној Гори и сигуран сам да су Херцеговачки Срби бар 2 пута бољи људи од Црногораца.Нема фабриковања у чињеници да су се одвојили од Србије,да су признали Косово,да су Срби у ЦГ грађани другог реда,да је велики антисрпски демагог Ђукановић доминантни победник на политичкој сцени већ 20 година,да се одузимају права СПЦ…

    Дакле,подела Срба на Србе и спајање са другим народима је погубно по нас и било би у реду да се прекине.
    уопштеније битно шта мислиш тиилија,БЛ је административни центар Српске и то је то.
    ————–

    Кад се споје овакви ко рамштајн до каквих све дубокоумних теорија се долази…спас само проналазим у томе што такви одлазе у историју,забора,сметлиште српске историје.

    Морам признати да и даље фасцинира опчињеност Додиковим ликом и делом,нико га осим тебе не спомиње!

    :D:D:D

  13. Mr Biggy, 06.11.2012. 11:47:56

    јбт… а коју им то ти политичку опцију препоручујеш?
    Да није ону која ће управо и Бања Луку послати на историјско сметљиште, ако већ није тамо са овим задњим изборима!?

    Толико о томе, колико ти познајеш прилике и менталитет херцеговаца и црногораца?:P

  14. rammstein

    Неку која ће након 20 година које је било лоше,донети нови квалитет…Љубиње изгледа стварно лоше,а собзиром да тамо господари једна опција која је замало уништила читаву Српску,било би добро да и Љубиње дође себи.

    Ако не буде боље,нека се врате.

  15. Па о томе се тај човјек Веско уби објашњавајући, хоће да нешто промјени, хоће да се прикључи Црној Гори, јер овако више не иде.
    Има ли су они ту несрећу да им је прошли мандат била власт снсд-а, па су резултати били још гори, све је лијепо објаснио да се са представницима тзв владе РС морао састајати по Стоцу и Мостару, јер они нису могли или смјели доћи у Љубиње!:-o

    Што лијепо не прочиташ шта је човјек поручио, хоће промјене, сви хоћемо промјене, хоћемо да нас западни дио остави на миру, да забораве на кориштење наших ресурса, а ми ћемо заборавити њихово бјесомучно задуживање, је л’ ок?

  16. Mr Biggy, 06.11.2012. 11:46:59 [56333]

    Сама чињеница да никад нисам био у западном дијелу РС-а а да сам у Црној Гори био небројено много пута говори о томе ко ми је ближи, по теби ближи сте ми ви али ја кад бих горе дошао био бих сам, ето ово је буквално објашњење.

    Што се тиче ЦГ они су у заједници Црне Горе и Србије били грађани другог реда, србијанци су се спрдали са њима и тај сепаратистички покрет и евентуална мржња код неких људи плод су тога што је Београд радио. Уосталом, врло је могуће да се некад нешто слично деси и код нас. Предуслов за то је да нам новчаник из Бањалуке пређе у Београду, као што је било са Црном Гором.

  17. Вукашин

    Пријатељу,то што си чешће у ЦГ,говори само шта ти је ближе – географски.О менталитету и блискости и не баш.Ал’ нек’ти буде.

    У другој тези си у још већој заблуди.ЦГ је,рецимо, у парламенту СРЈ била заступљенија двадесетак пута више него што би била да је као критеријум узет број становника.Ал’нека ти буде и то.Како се ни СФРЈ није распала тек тако,није ни СРЈ.

  18. Вукашин,

    ма како ћеш ти то дебилу биггију објаснити, пусти видиш да конта ко и његов партијски шеф, мисле да се ми овамо сви копчамо на леђа, појма немамо, само су они богом дати да су најпаметнији и троше нашу добру вољу на своје хирове!
    Па погледај колико наших младих људи ради у Црној Гори и колико њих опет дође са тим парама зарађеним по црногорском приморју и плаћа порез оним беговима из БЛ, јер јбг ето ми смо једна држава, зато им ја поручујем ма море марш од нас и од наших новчаника!

  19. Mr Biggy, 06.11.2012. 13:12:39 [56369]

    Пријатељу, не само да су ми ближи географски него и у сваком другом смислу, и ако хоћеш искрено ја сматрам да бољих људи од њих нема. Вас уопште не желим ни да упознајем, јер поред тога што ми нисте потребни за функционисање, преко интернета сам стекао једно јако ружно мишљење у глобалу о вама из тог дијела РС-а.

    Што се тиче СРЈ, Црна Гора је имала море, од свих прихода које су добијали приморски путеви нису асфалтирани све до одцјепљења, да не говорим о другим стварима. Зато, лако је све то хипотетички посматрати, али зар није мало нелогично да у главном граду заједничке државе Срба из Србије и Срба из Црене горе, који се уз то издаје за регионални центар, неко каже ааа па Црногорци су нам покуповали станове, ааа па црногорци су нам ово, црногорци су нам оно. Тако се стварају грађани другог реда.

    Шта мислиш колико Србија о нама води рачуна??? Као о лањском снијегу отприлике, можда чак ни толико. Ми смо за њих босанћероси… Док црногорци све то посматрају на један сасвим другачији начин, јер знају како су прошли и никоме неће да стају на муку.

  20. Симо П. Ороз, 06.11.2012. 13:29:18

    Хахаха…а можеш мислити тек колико се мени јебе што ти мораш стално да читаш моје коментаре! То је тек психопатолошка болест!B-)
    Колико те плаћа шеф да читаш све што напишем!?:P
    Фала Богу, па има паметних људи ко Веско, да направе неку опцију па можда више и не будемо у истој држави, да се ослободиш зулума читања коментара!:P

  21. Читање коментар није психопатолошка болест. Прије би се рекло да је онај ко пише највише коментара, на сваку тему, болесник. а то си ти Рамче. Од 26 коментара на овом посту, твојих је 8, а тек си се укључио на пола дискусије. Болесно.

    Мораћу прогуглати да видим шта Лапонци раде обељелим ирвасима.

  22. Вукашин

    Да читам рамштајнове или приједорове коментаре,смејао бих се…овако сам забринут.

    Не желети нешто аутоматски повлачи да са тим ниси ни упознат.Ти мени трубиш о некој теми истовремено наглашавајући да другу половину ниси ни упознао.Ја тако не могу.Рећићу да не постоје „ми“ и „ви“.Толико.

    Сад је Монтенигерима баш супер,наплаћују обичну магистралу као ауто-пут,и то не они већ неки тајкун близак власти.

    Доста воде рачуна о нама,собзиром да итекако имају својих проблема.У многоме се и угледају на нас.Већина људи има итекако позитивно мишљење и довољно су паметни да нас не деле.За разлику од неких.

  23. demokrat, 05.11.2012. 22:09:55 [56279] & Вукашин, 06.11.2012. 07:44:06 [56287]

    Ако је ико на овом порталу противио се подјелама Срба, то сам био ЈА. Колико сам могао помагао сам људима из Херцеговине, али сад кад видим шта ово ГОВНО од човјека прича, и кад прочитам ваше коментаре искрено КАЈЕМ се, биће да сам се дебело зајеб’о у процјени Херцеговаца. Вама човјек ваља док помаже, и док даје, а кад вам не треба окренете леђа. Сама изјава овог ДЕГЕНЕРИКА је престрашана, 20 година мајмун сједи у фотељи првог човјека општине и ништа није урадио за своју заједницу. Па пичка ти материна, за 20 година дијете се роди, прохода, заврши школу и направи друго дијете, а шта је овај урадио? НИШТА, НИШТА, НИШТА!

    Ако подржавате ове идиоте, и ако вам је стало да идете, идите. Али, идите и из Бањалуке. Ево некидан се у Бањојлуци, Завод за запошљавање, прeко ноћи, појавила треба из Хрецеговине са рјешењем о СТАЛНОМ запослењу.

    Серете ви превише, изјава овог човјека је казнено дјело -ИЗДАЈА, за које га треба ПРОЦЕСУИРАТИ и послати на 20 година робије!

  24. Mr Biggy, 06.11.2012. 14:47:38 [56383]

    Пардон, ја сам рекао да сам своје мишљење о вама донио на основу утисака које сам стекао на интернету. Ево нпр овога господина Буду не бих никад у животу пожелио да упознам. Господин је заборавио да у тој истој Влади у Бања Луци не сједи ни један министар из Источне РС (од Требиња до Бијељине) па је сад проблем што је једна дјевојка из Херцеговине добила посао у Бањој Луци, а истовремено господин не зна да у Јавном Предузећу Електропривреда РС чија је дирекција у Требињу на мјесту генералног директора сједи госпоја која је из Крајине.

    Иначе, по мени и требате да се забринете јер ово није само моје мишљење, гарантујем вам да преко 90% људи у мом крају мисли исто као и ја, штавише ја сам и попустљивији у односу на друге. Ви нисте ни свјесни колико је народ овдје огорчен на вашу страховладу.

  25. Вукашин, 06.11.2012. 16:24:16 [56403]

    Сине, нисам адреса за питања кадрова, покупи ти све своје пајтосе који ДЕЦЕНИЈАМА зарађују новац по Крајини и води их себи.

    Нема разлике између тебе и овог мућка од начелника. Заправо, ви сте по менталитету најближи Албанцима, гори сте од њих!

    УП. са говнима се НЕ РУКУЈЕМ!

  26. Za informaciju pojedinim , da se ne iscrpljuju šupljim raspravama, Bosna i Hercegovina je protektorat,neokolonija. O njenoj teritorijlnoj i političkoj prekompoziciji odlučuju kolonizatori ili kako se to danas naziva,međunarodna zajednica. Buduće unutrašnje granice najvjerovatnije biće povučene lenirom, dvije linije vodoravno i dvije horizontalno.

  27. Немој тако Вукашине, имају они свој Бочац, кад би пола крајишника пишало у акумулацију или на турбине, а пола производило струју окрећући педале на бициклима, имали би довољно за по једну штедну жаруљу од нпр 9 вати, жижили би таман толико да не буду у мраку.

  28. Вукашин

    Ех,сад…ја нисам Будин заступник нити Буда представља типичног представника.Баш напротив.

    Ово остало нема потребе ни да се коментарише..

    Кад тако размишљате овај Заметница и ти…ко нас је клео,није дангубио.Тражите независност због тог јер вам не одговара политичка елита.

  29. Budha, pa oni ne bi isli nigdje. Ako smo sada okupirani i pod tiranijom esenesdea , zar bi se ti ljutio da dodju marsovci, hazari, dzingiskanovci, vizantijci… siguran sam da nam ne bi bilo crnje nego sada. Mozda bi nam nesto bilo i bolje. Sa ovima nema nade. Cesto sm u CG. Penzije su duplo vece, cijene iste, nezaposlenost manja, a to sto su srbomrzci, ovi su brate moj svjetski prvaci u pljuvanju po svom narodu.

  30. Budha, pa oni ne bi isli nigdje. Ako smo sada okupirani i pod tiranijom esenesdea , zar bi se ti ljutio da dodju marsovci, hazari, dzingiskanovci, vizantijci… siguran sam da nam ne bi bilo crnje nego sada. Mozda bi nam nesto bilo i bolje. Sa ovima nema nade. Cesto sm u CG. Penzije su duplo vece, cijene iste, nezaposlenost manja, a to sto su srbomrzci, ovi su brate moj svjetski prvaci u pljuvanju po svom narodu.

  31. Гдје би нам био крај кад би сви писали само о ономе што знају, мислим да о темама повезаним с Крајином до сада нисам погријешио ни за јоту, брутална истина можда боли, али ……Хвала nika, потрудићу се да Ти осјећај уживања потраје.
    Ако, којим случајем, будем мало дуже одсуствовао с Фронтала, узми па читај мало Ћопића, мало оно о хигијени и писмености У Крајишника, мало Осму офанзиву и нећеш ни примјетити да фалим.

  32. Mr Biggy, 06.11.2012. 20:57:23 [56432]

    Mr Biggy ja se malo i šalim, nemojte me pogrešno shvatiti, naravno da ne dijelim ljude prema tome odakle potiču ali ipak kad mi neko kaže da je iz Krajine i tog tamo dijela RS-a ne obradujem se naročito mnogo. Daleko od toga da mrzim te ljude, prosto, daleki su mi a na osnovu iskustva sa interneta previše su mi strani, jednoobrazni, nedostupni, sujetni itd. bar je tako bilo sa ovima sa kojima sam sarađivao. Riječ je o skroz drugačijim mentalitetima jer sve ovo je vijekovima prije sasvim drugačije funkcionisalo, zna se šta je bilo gdje, vjerovatno je ovo faza kad se mi upoznajemo, pa smo nepovjerljivi jedni prema drugima.
    Pozdrav. 🙂

  33. Симо П. Ороз, 06.11.2012. 14:37:06

    Хех…симага, ја твоје коментаре нит’ читам, а нит’ бројим…сигурно не оне који нису упућени директно на моје писање, док си ти за мене небитан мандрил из лакташеве ергеле, дајем ти право да слободно наставиш читати моје, бар ћеш имати од кога нешто паметно чути!

  34. Овдје у РС је постало по живот опасно бити искрен, а кад би репрезент свих западнокрајишких Срба били бигги, симага и додик, ја бих лично сазидао зид код Брчког да се физички одвојимо од њих!
    Ви остали, нажалост сте само остали, јер опет резултати избора у вашим кључним мјестима показују да је више ових биголиких симагарастих!

  35. да се разумијемо. Рамштајне ка да си ми у најмању руку близак рођак! у потпуности се слажем са тобом! Али имам и један добар приједлог, а није сепаратистички, већ функционалан.

    Р.Српској су потребни кантони и то 3-4 комада, а онај који мене интересује је Херцеговина од Фоче до Требиња. да имамо велики допринос од Електропривреде и Хет-а, као и од РиТЕ Гацко, као и остале принадлежности. не би гомилали министре и те ствари… једино министарство би било министарство финансија и локалне самоуправе, а остало на Републичком нивоу. Наравно да би остало министарство финансија на Републичком нивоу, за разлику од овог другог које би се укинуло на републичком нивоу. 70/ добити предузећа би ишла у буџет Кантона Херцеговине, а 30% би ишло у буџет републике… Тако да би се тај баланс вратио у природно стање,а херцеговина би била калифорнија.Велики дио добити ових предузећа (ако је још шта остало) би улагали у пољопривреду, мала и средња предузећа и производне дјелатности и стимулисали наталитет, развој туризма и унапређење човјекове околине.Посебан акценат на производњу здраве хране са оријентисаним тржиштем према ЕУ ропској унији и Русији… Да домаћини на селу живну, а када је њима добро и нама је!

  36. buddha, 06.11.2012. 17:33:35 [56413]
    Вукашин, 06.11.2012. 16:24:16 [56403]
    Сине, нисам адреса за питања кадрова, покупи ти све своје пајтосе који ДЕЦЕНИЈАМА зарађују новац по Крајини и води их себи.
    Нема разлике између тебе и овог мућка од начелника. Заправо, ви сте по менталитету најближи Албанцима, гори сте од њих!
    УП. са говнима се НЕ РУКУЈЕМ!
    ++++
    Јел само њих двојица или си ово изрекао за све Херцеговце?
    А то што је нека ђевојка дошла у Банјулуку да се запосли…Немој да претресамо фирме из крајине што раде по Херцеговини, а има их барем једно 3000 радника, а предузећа око 20-так, а директора једно 5-6 и њихова свита… Није фора у томе, већ је фора у равномјерном развоју.А онда неки тамо поставе колико нас има у Херцеговини? А што нас то нисте питали у рату, када смо крај ваших бројних становника ратовали од Гламоча, Грахова до Јајца и Кључа и ослобађали све то, а онда када би се вратили све опет завршавало у енпријатељским рукама! Херцеговци су по чојству и јунаштву најчувенији.То су и у овом рату доказали, као и читав исток Српске… Романија гора од јунака, Ејјјј… Сарајево Српско…Ејјјј… А што се тиче Љубиња..тамо живи цирка 5000 људи са тенденцијом осипања, као у свим општинама у Рс, а посебно у херцеговини…зар не би било праведно да нам вратите стимулацијом кроз наталитет дио тих средстава?! Не… курчење је ваша особина, као и недостатак мјере и врлине.Али Херцеговац кад му пукне филм… не дао ти Бог… па ми смо са Стамболом заратили 1875.те…Кувамо, али кад експлодирамо… Има да стигнемо до Беча!;)

  37. Развило се црно време опадања,
    Набујао шљам и разврат и пороци,
    Подиг’о се трули задах пропадања,
    Умрли су сви хероји и пророци.
    Развило се црно време опадања.

    Прогледале све јазбине и канали,
    На високо подигли се сутерени,
    Сви подмукли, сви проклети и сви мали
    Постали су данас наши суверени.
    Прогледале све јазбине и канали.

    Покрадени сви храмови и ћивоти,
    Исмејане све врлине и поштење,
    Понижени сви гробови и животи,
    Упрљано и опело и крштење.
    Покрадени сви храмови и ћивоти.

    Закована петвековна звона буне,
    Побегао дух јединства и бог рата;
    Обесимо све празнике и трибуне,
    Гојимо се од грехова и од блата.
    Закована петвековна звона буне.

    Од пандура створили смо великаше,
    Достојанства поделише идиоти,
    Лопови нам израђују богаташе
    Мрачне душе назваше се патриоти.
    Од пандура створили смо великаше.

    Своју мудрост расточисмо на изборе,
    Своју храброст на подвале и обеде,
    Будућности затровасмо све изворе,
    А поразе прогласисмо за победе.
    Своју мудрост расточисмо на изборе.

    Место светле историје и гробова
    Васкрсли смо све пигмеје и репове;
    Од несрећне браће наше, од робова,
    Затворисмо своје очи и џепове.
    Место светле историје и гробова

    Остала нам још прашина на хартији
    К’о једина успомена на џинове;
    Сад сву славу пронађосмо у партији,
    Пир поруге дохватио све синове.
    Остала нам још прашина на хартији.

    Под срамотом живи наше поколење,
    Не чују се ни протести ни јауци;
    Под срамотом живи наше јавно мнење,
    Нараштаји, који сишу к’о пауци.
    Под срамотом живи наше поколење.

    Помрчина притиснула наше дане,
    Не види се јадна наша земља худа;
    Ал’ кад пожар подухвати на све стране,
    Куда ћемо од светлости и од суда!
    Помрчина притиснула наше дане.

    1910. Јел’ се шта промјенило до данас?

  38. Мислим да би администратори, не знам како то нису већ урадили, требали да реагују на горе наисане глупости те да исте избришу.

    Нема никакаве подјеле Републике Српске. Надам се да г. Веско види штетност својих иницијатива и да ће убудуће да се оговорније понаша. Мада, имајући у виду тон и наступ на црногорској телевизији неки дан ипак мислим да није добронамијеран. Овде важи правило „од тамо си одакле ти је жена“. Његова је врло вјероватно из ЦГ па мора да удовољи пунцу и пуници. Шала! 😀 Мада, није мјесто за шалу.

    Прије пар година неке општине у ЦГ су имале намјеру и иницијативу да се припоје Српској. Све је то дјело истог предизборног или постизборног фолклора, у сврху, најчешће, правдања сопствене неспособности. Увијек је неко други крив и увијек, у оваквим случајевима, ово служи као ОПРАВДАЊЕ за нерад. Влади су криви локалци, њима је Влада и сл.

    Ако је г. Веску за утјеху Бањалука није добила НИШТА од Владе ни од пара од Телекома. Нема ниједне школе, вртића, дворане, хирургија у очајном стању, психијатрија (видјели су сви из медија. Ово мало објеката су грађена градским парама и кредитним задужењима града. Исељена је Мљекара, пропала Фруктона, Глас… наставите низ. Ако неко има конкретне ДОКАЗЕ нека ме демантује. Шта је изграђено Владиним парама у БЛ???
    Права истина јесте да су се тим средствима обогатили или су своје богатство увећали ПОЈЕДИНЦИ и да нико није имао користи, мислим на народ.

    Групица горе потписаних има лоше намјере и не треба саучестовати у томе. Имам кумове у Невесињу, доста пријатеља, често проводим вријеме тамо и НИКАДА овакве глупости нисам чула. Напротив. Не дијелим свој народ, сви су ми подједнако важни. И Крајишници, Посавци, Семберци, Херцеговци, Шумадинци, Банаћани, Сремци… Можда сам више емотивно везана за Српску јер сам расла са њом и имам неки посебан однос.

    Вјерујем да су се господа Федералци лијепо забавили читајући ово. Администрацијо… знаш.

  39. buddha, 06.11.2012. 15:50:14

    Будиша, немој да насједаш на провокације. Ко зна ко је поменути провокатор, мислим да се ради о једној те истој особи.

    Mr Biggy, 06.11.2012. 20:43:42

    Биги, поносна сам на тебе илити поносим се тобом! Свака част за већину написаног (осим овог са Рамштајном, не мисли он озбиљно).

    rammstein, 06.11.2012. 23:01:52

    Одем пар дана и ти се откачиш колективно? Волимо ми тебе и не дамо ми нашу Романију низашта на свијету.

    Симче, не зезај!

    🙂

  40. СРбин 74, 06.11.2012. 23:50:12 [56448]

    Брате добри, не разумију то они, џаба је, и онима из Швајцарске није јасно што народ у бившој Југи нема новца јер сматрају да је то посљедица доконости, тако и ови из Крајине и осталих горњих крајева не схватају да Херцеговина умире, да се народ исељава и бјежи главом без обзира зато што немају сувог хљеба… Још нисам чуо да у Крајини постоје напуштена села, а у Херцеговини их има и биће их још више. Добро се сјећам кад су у Требињу осванули плакати – Не дај нам Боже помоћи из Бањалуке, сад ово у Љубињу, ко зна шта је сљедеће… К’о што велиш, кључа лонац ‘ерцеговачи а кад прокине биће бруке и белаја. Ал’ нема везе, нечија дјеца у овој земљи ће носити терет ТУЂИХ ГЛАДНИХ ГОДИНА… Херцеговачка неће сигурно, јер Херцеговци не отимају.

    Ања, ја нешто нисам прочитао да и један Херцеговац на овом порталу дијели ваше ставове, није могуће да су баш сви Херцеговци који овдје долазе изроди и отпадници од те ваше РС. Изгледа да ваши кумови живе много добро док немају разлог да се жале, а уосталом ријетки су Херцеговци са кумовима изван Херцеговине… Чудно је то мало…

  41. anja banja luka, 07.11.2012. 00:58:15

    Хехе..Ањице, драга си ти мени, али то не мијења моје мишљење, ипак хвала за ту љубав, има мене ко волети…љубав за паре ми никад није била потребна. Та купљена љубав, ее то ми треба таман ко шупаљ ђон на ципели!
    Ја стварно не разумијем те колеткивизме, кад се првенствено гледа само интерес, зашто би сад мене неко убједио да неко из лакташа који саставља владу, воли Источну РС толико јако да у ту владу гледа да не стави ни случајно ни једног човјека из тог дијела РС!?
    О чему ми овдје причамо?
    Па будите бар минимум принципијелни, која то велика љубав влада између ова два потупно различита краја РС!?

  42. Г. Провокаторе Вукашине или како већ. Никада нисте били у овим крајевима, али сте себи дали за право да судите или да говорите о томе. Мислим да нисте кредибилан саговорник. На жалост сваког поштеног и искреног, а на Вашу срећу морам да Вам кажем да се сва села око БЛ системски исељена и да је то пракса која траје деценијама, а не у ових неколико година. Некада јер су били на „погрешној“ страни, данас због неимаштине. Никада нису добили ништа од било које власти ни од Брозове, ни од Радованове ни од Милорадове. Ипак, некако се најмање жале. Претпостављам да сте чули за Мањачу и оно што је преживио народ у том крају. Та судбина је задесила већину села у челиначкој, которварошкој… општини. Када дођете обиђите села и видјећете да нема никога. Исељава се народ из Кнежева и околине, то је данас пуст град и ништа га другачија судбина није задесила од оне у Љубињу или околини. Таквих локалних заједница има и превише. Као неко ко је обишао Српску неколико пута имам право да говорим о томе јер ми је стање у већини општина познато. У већини сам била по неколико пута и заједно са својим пријатељима смо О СВОМ ТРОШКУ обишли све. Ви дакле не познајете ситуацију, али сте себи дали за право да о томе говорите.

    Никада нисам чула ово што причате и престаните да завађате народ. На овом порталу има херц64 понекад се јави неко ко се потписује као Херцеговац, а из Невесиња је, Перо Перић из Фоче и мислим да нема нико више. Немамо исте ставове, али се разлике не односе на ово о чему сте писали. Ви и ваш друг „демократ“ сте иста особа.

    Овде је народ гладан, такође. Да сте некада били, знали бисте. Већина не ради, људи су остали без посла са пропашћу великих предузећа Чајавеца, ЈЕлшинграда, Инцела… Дакле, народ и овде преживљава, а не живи. Не постоји никаква разлика између Сокоца и Челинца или Шипова и Љубиња. Ситуација је иста. Глад, незапосленост, исељавања…

  43. rammstein, 07.11.2012. 01:15:12

    Владу састављају појединци, а не народ у Лакташима или било гдје. Дакле, ни ја не разумијем да неко може да након свега што смо прошли и са оволиким жртвама може да пише овакве ствари. Ја не продајем ништа нити купујем нити од свега имам неки инстерес нити сам добила неке паре. Мислим да често бркаш политику, политичаре и народ. Врло сам принципијелна, бар то је јасно.

  44. anja banja luka, 07.11.2012. 01:29:45 [56458]

    Знате Ања, код нас људи немају новца ни да путују по РС а да је обилазе више пута о томе многи и не помишљају.
    Нисам рекао да вама горе цјветају руже, али у сваком случају за пар нијанси вам је боље.
    Уосталом, кажете да сте путовали у Херцеговину, претпостављам да сте прошли преко Чемерна и видјели шта је државни пут, а с друге стране у вашем крају се праве некакви ауто-путеви, петље и остало. ОК нису завршени али је огроман дио посла урађен, а Чемерно је мрља на лицу ваших политичара а не Херцеговине.

  45. Vukasine, cika prijedor je uz tebe, i ja cu da raspisem referendum u svojoj kuci, na svom imanju i trazim izdvajanje iz ove lopovskomafijake fujrs i ponovnom pripajanju one nase drage RS , za koju sam se borio.Na svom vlasnistvu cu da napisem , ukoliko referendum porodicni uspije, da je ovo privremeno izuzeto od ove antinacionalne i antiljudske ljudozderske rs sve dok nacisti i fasisti , lopovi i lazovi ne budu tamo gdje im je mjesto.

  46. anja banja luka, 07.11.2012. 00:16:19

    Anja u velikoj si zabludi i jed ljudi prema BL i Banjalučanima je potpuno opravdan. BL je danas (u odnosu na sve druge gradove u Srpskoj) lijep i moderan grad, sa velikim i moćnim zgradama, dobrim autima, dobrim restoranima, kafanama, fastfudovima, tržnim centrima, obučenim ljudima, radilištima i gradilištima. Niko sa tim ne bi imao problema da u Banjaluci rade Incel, Čajavec ili bilo kakva proizvodnja. Nema proizvodnje, nema privrede a Banjaluka (u odnosu na sve ostale gradove u Srpskoj) cvjeta. Sve to što je Banjaluka dobila, izgradila i uljepšala je sa budžeta a taj budžet punimo svi mi. Raspodjela tih sredstava je u banjolučku korist a na štetu svih drugih. Sve što u Banjaluci radi oslonjeno je na budžet i budžetlije. Njima se prave nove zgrade, za njih se grade autosaloni i tržni centri. Oni pune Male stanice i butike u Gospodskoj…

    To su fakti… Banjaluka je danas praktično ravnopravna Sarajevu a prije rata bila je ravnopravna Tuzli, Zenici i Mostaru… Nije to zahvaljujući radnicima i privrednicima, to je zahvaljujući budžetu i budžetlijama.

    I još nešto… kada prosječan Republikosrpščanin kaže Banjaluka, on misli i na Laktaše i na Srbac… sve je to nama Banjaluka… na kraju krajeva kuća je do kuće i poslovni prostor do poslovnog prostora na cijelom tom prostoru… a i sama znaš koliko je tu proizvodnje i realne privrede a koliko trgovaca, švercera, predstavništava, distibucije, autosalona…

  47. anja banja luka, 07.11.2012. 01:36:09

    На трагу си узрочно последичне везе, Ања.
    Те појединце подржава нека већина и та већина је сконцентрисана од БЛ до ПД. Онда представници те већине доносе већинске одлуке на нивоу цијеле РС, ту малу улогу играју животно значајни интереси Љубиња, Сокоца, Кнежева, Челинца,….
    Ми смо једноставно упали у тај зачарани круг система неколицине људи, који су иронијом случаја баш сви из тог региона одакле ти пишеш.
    Мени није потребно никакво патетично емитовање љубави, док трају интереси партијске државе коју нисмо стварали ни ти ни ја ни твој отац ни брат..ни било ко од нас што се најмање сад питамо!
    Нема ни најмањег наговјештаја да ће се то стање промјенити, и зато док једни уживају у плодовима традиционалних заблуда око нашег народа, други могу стварно да отворе очи као што ради овај Веско из Љубиња!

  48. U PAMET SE, BRAĆO SRBI

    Nisam za podjele. Ne da nisam za podjele, nego sam protiv njih. Decidirano!
    Iovako smo premali: „Jedna slamka među vihorove“. Kad god su se braća izdjelila njihova kuća nikad više nije bila tako jaka kao prije podjele; ni jaka ni bogata.
    Međutim… ispričaću vam pričicu iz vlastitog iskustva.

    Par godina pred rat boravio sam u Ljubljani, na jednom naučnom skupu. Mogla bi to biti 1988. godina. Tema je bila „civilno služenje vojnog roka – da ili ne“. I tamo sam vidio (čuo) dvije stvari kojih se i danas sjećam, a koje su mi isplivale na površinu sjećanja dok sam čitao obrazloženje načelnika Ljubinja za separatističke zahtjeve.

    – Slovencima su bili siti toga da svoje pare daju nekom ko te pare ne vraća u Sloveniju.
    – Svi oni bili su za civilno služenje vojnog roka; svi mi iz svih ostalih dijelova SFRJ bili smo protiv (uključujući i neke danas ugledne profesore FPN Sarajevo koji su u međuvremenu promijenili svoje stavove za 180 stepeni, ali to je već druga tema).
    – Epilog nam je svima poznat.

    Nisam zagovornik toga da važemo šta je ko u ratu dao za RS; dao je ko je šta imao i mogao. Iako mi nije daleko od pameti ovo mišljenje o tome da je istok dao više; mnogo više; mnogo, mnogo više!

    Da li je, nakon rata, stigla satisfakcija sarajevskim Srbima, najvećim (veliko)mučenicima proteklog rata, u bilo kome vidu? Bio sam svjedok kad su im djeca ginula na kućnom pragu, a roditelji ostajali da žive u svojim kućama, na liniji fronta, jer su vjerovali da tako stvaraju Repuliku Srpsku. A onda kad je trebalo udariti poslednji pečat na tapiji, sve su to, to krvlju djece zaliveno, ostavili i krenuli u nepoznato; da se tako ovjeri pečat na dejtonskoj tapiji Republike Srpske.
    Bio sam svjedok i Banjaluke koja je pakovala kofere za bijeg pred hrvatsko-muslimanskom ofanzivom potkraj rata a front joj nije bio prišao ni na 20 kilometara.

    Spadam u ljude koji nisu zaboravili da je Milorad Dodik, uz podršku tenkova SFOR-a, „spodbio“ Narodnu skupštinu Republike Srpske, Vladu Republike Srpske, Srpsku radio televiziju, Srpsku novinsku agenciju… sve što se moglo i odnio u Banjaluku. Samo SRNA mu je „zapela“ u Bijeljini.

    Iako je (Srpsko) Sarajevo još uvijek glavni grad Republike Srpske. Po ustavu. Čak bi se, ako bi se tjerao mak na konac, dislociranje ovih institucija moglo definisati i kao protivustavno djelovanje.

    Nije teško sabrati vrijednost objekata koje su, od zajedničkih nam para „zarađenih“ prodajom zajedničke nam imovine, napravljeni u Banjaluci i izvesti računicu da je u samu BL uloženo više nego u cijeli istočni dio RS u poratnom periodu. Da su ovdje ukinuta radna mjesta a da su u Banjaluci otvorene hiljade novih radnih mjesta u ovim institucijama, na silu otetim sa istoka RS, gdje su stvorene.
    Svi autoputevi se ili grade ili planiraju graditi u zapadnom dijelu RS. U svakoj državi svijeta to su najveće investicije. A kredite za njih plaćaćemo zajedno.

    Ako se šta istoku i „da“, preko one stvari, na upravljanje kao što je struja ili šume, pa se direkcije lociraju na istoku, onda se čak i tu direktori dovedu iz Krajine; siječe se šuma na Romaniji a parama finansira FK „Crvena zemlja“ u „Gornjoj Zabiti“ neđe u Krajini dok naša djeca pikaju loptu po livadama.

    Pojavu animoziteta između (ne mogu ja da napišem dva dijela RS, to moja ruka – ne može) između istoka i zapada izazvao je dolazak CRVENE KUGE na vlast i MILORADA DODIKA! Zar stvarno to ne vidite!? Tu je problem.

    Krajina je ponovo CRVENA kao da je 1945. a ne 2012. godina. Romanija nije; Hercegovina nije; Semberija nije, tu smo se mi razišli; i nastavićemo se razilaziti ukoliko na vlast ne dođe domaćin koji će svu braću ponovo ujediniti u jednu kuću.

    Narod na istoku Republike Srpske, na proteklim izborima, dao je jasan signal da ne želi više CRVENU BANDU na čelu. Isto to očekujemo i od Krajine. I tamo običan čovjek loše živi, ima sve probleme koje i mi imamo. Sve to došlo je sa SNSD-ovom crvenom oligarhijom gdje se politokratija i entitetska birokratija izdvojila i odnarodila pa postala tumor na zdravom narodnom tkivu, koji ga izjeda pod prijetnjom da ga potpuno uništi.

    Ima mnogo primjera u svijetu gdje se državom upravlja decentralizovano. Čak do te mjere da je zakonodavna vlast u jednom dijelu države, a izvršna u drugom; zašto ili Vlada ili Skupština RS ne bi bile u Istočnom Sarajevu? Tako se ne bi moglo desiti da nema nikoga sa istoka u čitavom sazivu vlade. Ima li ijedan racionalan razlog zašto da se tako ne uradi? Onda istok ne bi bio u prilici da krivi Banjaluku za svoje probleme, nego vladajuću oligarhiju, ma koje boje bila.

    Da li se neko sjeća priče o izgradnji hidrocentrala na Vrbasu od prije par godina? Ekolozi i ostali su zabranili da se to gradi zbog trajne štete po prirodnu sredinu. Digao se narod, malo demonstrirao i Vlada odustala od gradnje.
    Nama ovdje hoće da gradite (čak) četiri, na Drini, i to Švabe da grade na Sutjesci, a to što se mi protivimo uopšte se ne uzima za ozbiljno! Zašto i mi, narod istoka, nemamo pravo da zaustavimo izgradnju tih hidrocentrala?
    Zar ne znate da skoro sva naša djeca dobijaju bronhijalne astme već u drugoj-trećoj godini života zbog prevelikog broj maglovitih dana u godini za šta je glavni krivac akumulaciono jezero hidrocentrale u Višegradu? Ne recite da ovo niste znali! Jesu li i naša djeca – djeca, jesmo li i mi ljudi i građani, imamo li i mi pravo da kažemo: „ovo hoćemo – ovo nećemo; ovo jeste naš interes – ovo nije“!?

    Osuđujem separatističke zahtjeve u Ljubinju, ali mislim da tu pojavu ne treba zanemariti, nego je sagledati u kauzalitetu: šta su uzroci da ljudi (ne bi načelnik „izletio“ ovako da ne zna raspoloženje stanovništva) ovako počnu razmišljati i šta je neophodno uraditi prije nego što se ovakve ili slične tendencije ne pojave i u nekim drugim opštinama, da ne kažem i na cijelom istoku RS!!!

  49. @ Karabaja

    U potpunosti se slažem sa vama. Ja smatram da je krađa institucija iz Sarajeva Repbulike Srpske aposolutno protivustavno djelo zbog kojeg će jednog dana morati odgovarati oni koji su to učinili. S druge strane usta su im puna Ustava RS-a a u osnovi ga krše jer RS vode iz neke tamo Banja Luke. Ni jedna od zgrada koje sada postoje u Banja Luci tamo nije bila kad su se institucije tenkovima prenosile u Banja Luku, izgrađene su naknadno i na isti način su ih mogli napraviti kod nas. Uz to, trebali su voditi računa i da presele SIPU jer po principu reciprociteta ona se mora nalaziti u glavnom gradu RS-a a smještena je u Lukavici, ako su dosljedni što nisu insistirali i na njenom preseljenju. Al’ ne može, jer stranci ne bi mogli da shvate da se takva ustanova nalazi dalje od 100 km od glavnog grada BIH.

    I ja se sjećam kad se digla BL protiv hidroelektrana na Vrbasu, upropastiće se mikroklima itd. Kod nas je mikroklima davno upropaštena zbog Višegrada, ako naprave ta najavljena čuda u Foči, tek će tad biti haos. NAš glas se ne uvažava a za sve vrijeme nemamo bolnicu, u Kasindolu samo što se nije srušila a ne daju nam da se liječimo u Sarajevu zato što ne mogu da podnesu da bismo u tom slučaju imali neuporedivo bolju zdravstvenu zaštitu od Krajišnika. Ne znam dokle će ovo ići ali mislim da podjela postoji i to duboka podjela i smatram da će biti sve izraženija u vremenu koje dolazi.

  50. ања ево карабаја ме претече. подјеле праве они који одбијају да виде проблем и величину проблема који постоји. једино што је конструктивно (а ја не волим ниш конструктивно) је покушавати наћи рјешење за проблем, а не правити се да не постоји.

    карабаја
    „Nisam zagovornik toga da važemo šta je ko u ratu dao za RS; dao je ko je šta imao i mogao.„

    а што ниси? ко ће онда и кад ће вагати? зато смо и одмјерени ко 45 ил 18.

  51. Kada se kaže podjela, definitivno se ne misli na podjelu zajedničkih ili nacionalnih interesa. Svima je ravnomjeran razvoj Srpske u interesu i u tom pogledu, valja zadržati objektivnost.

    A objektivnost kaže – Čemerno je skup projekat i u dobrom dijelu će preporoditi čitavu regiju. Andrićgrad je daleko manji projekat ali će i njegov uticaj biti ogroman. Višegrad dobija drugu kulturnu prestolnicu Srpske. Nisu to ni Prijedor ni Doboj ni Bijeljina – to će biti Višegrad.

    Treba reći i to da je Podrinje definitivno pasivan kraj i da je tamo nemoguće napraviti neko posebno atraktivno mjesto za život. Jednostavno je tako. Tamošnji ljudi su toga savršeno svjesni…

  52. Ма да, ми овдје у Подрињу&Сарајеву морамо бити свјесни да смо курчева рупа иако нас има око 250 хиљада, јер нама могу лакташи са 30-так хиљада да постављају систем?
    Иако паралелно поред нас Горажде са 40 хиљада сасвим пристојно живи и развија се у свом БП кантону!?
    Јел’ стварно треба да нас убједите да се ми копчамо на леђа и да је све што је та бандитска влада пројектовала за наш регион сто посто исправно?
    Јбт Чемерно, зна ли неко колико је то исисало пара из наше регије, а пут ће и тако и тако опет бити сеоски од Фоче до Чемерног?
    Не знам шта ће то значајно Вишеград препородити неки јебени андрић град, кад то мјесто не може од накнаде за потопљено земљиште развијати сопствене програме, већ ће ова теледиригована влада РС да им одређује приоритете, џаба град на два језера, џаба стари мост ћуприја, џаба бања Вилина Влас, џаба шуме Сјемећа и Велетова, џаба пруга преко Шарганске осмице…јбг сад ће им ето кустурица-град наједном отворити перспективу?? Ма дај!

    Боље је увијек било да се браћа лијепо подијеле, него да имају у кући најстаријег мајмуна, наркоса, коцкара, клошара,..и још да га слушају, па да им сву имовину списка, боље је сачувати што се може сачувати, можда мање, али боље ишта него ништа. Ми смо свјесни чињенице да ове будалетине могу све ово што сад имамо сјебати и раскућити нас до п. материне!

  53. rammstein, 07.11.2012. 10:59:57

    Pretjeruješ. Nije ni to loše. Zategneš ti, zategne onaj sa druge strane – pa se nađete negdje na sredini. Taman đe sam ja… i geografski i sa argumentima.

    Ja tebi i kažem da treba da radite a manje lopte da igrate, ja tebi i kažem da treba da se ugledate na Goražde a ne na Banjaluku. Sve što ti tražiš jeste više para iz budžeta kao da je to rješenje problema. Rješenje je u Goraždu, Visokom, Tešnju… oni tamo ne čekaju da im kane kap maraka iz Sarajeva – nego eto snalaze se kako znaju i umiju. Prave ona sjedišta za auta, izvoze odijela za bajkere… i silu nekih drugih stvari. Nije rješenje u preraspodjeli budžetskog kolača koji imamo, rješenje je u njegovom povećanju.

    Koliko je para potrošeno na FK iz Ugljevika? Koliko na Mladost iz Gacka i dovođenje igrača iz Srbije?

    Da ste te pare uložili u industrijske zone – druga bi se pjesma danas pjevala. Ugljevik bi bio druga Inđija… ima sve uslove za to… a ne da se u njemu nalazi samo tržni centar za radnike iz rudnika i elektrane.

  54. ex

    Živa istina…i Leotar je bio prvi šampion B/H.

    Činjenica je da nikad više love nije otišlo na istok Srpske.I sva ta ulaganja koja zovu „prodajom ovog ili onog…“ su na istoku.

    Znajući,ipak,da su ovde mnogi „nezavisni“ debelo povezani sa opozicijom i da im smeta i sve dobro ako je to uradio neko drugi…

    Zamisli,moji sugrađani su život dali na itoku,u Vlasenici,a oni nalaze potrebu da valorizuju ko je koliko uradio za vreme rata.Eto,“istok“ je vrlo dobro,štaviše odlično sarađivao sa „zapadom“ kad je bio sverc,krađa,stvaranje imperije Dušanić i ko…

    I kako ne reći…srpska posla.Postoje „pravi“ i „krivi“ Srbi.Srbi iz Posavine i Srbi Podrinja.Iz Birča i iz Krajine.Sa „istoka“ i sa „zapada“.Fino je to Kovačević objasnio.Podela Srba na Srbe.

    I oni tvrde da su pametni.

  55. ex-1978, 07.11.2012. 11:23:23

    Хехе..само направи инверзију теза, ми не морамо да тражимо наше паре из „вашег“ буџета, ако не узимате одавде и не носите наша средства на „ваш“ буџет! Зар не? Кад би те наше паре остајале на нашим рачунима овамо, као што је случај у Горажду, онда не би било ни потребе да ми тражимо само наше паре од вас!
    Горажде има свој кантон и буџет свог кантона, јебе се њима за федерални буџет, они се развијају од оног што ту створе, зато је федерација много боље рјешење за локал него ова наша унитаризована наказа!
    Какве везе има што је некад РИТЕ Угљевик финансиро свој клуб, док му мафија из лакташа није заврнула славину и окренула у игокеу?
    Зар није сулудо да рецимо соколачки Гласинац који је био републички ранг у бившој СФРЈ или у републичкој лиги СРБиХ, буде финансиран парама локалног шумарства, а не некакве тамо „фк црвене земље“?
    Ако ме разумеш…али колико видим, слабо ти то иде!
    Ти имаш неку своју логику, све наше заједничке паре у буџету РС су само ваше, ви ћете да их трошите на ваше пројекте, а ми овамо других (наших) пара немамо!

    Може буџет и фк црвена земља да се финансира од стране министара и владе крајине, али од оног што скупе на порезима и ПДВ-у, са тим парама морају и дужни су финансирати полицију, школство и здравство, а фонд ПИО је већ посебна прича.
    Али зато никако не прихватам да ви од наших шума или од наше произведене струје тргујете тим нашим новцем на свој начин и још онда да кажете, ма шта ће вама ФК Рудар, Славија, Боксит, Леотар,…? Јел конташ?

  56. Хунте, никада нисам тврдила да проблем не постоји, само га не видим на овакав начин и мислим да сам говорила аргументовано.

    Г. Зоране, Ви сте обиљан човјек и ако заиста мислите да је неко бјежао, паковао се или је имао било какву могућност да се брани или да остане на фронту… сматрам да сте у великој заблуди. Као што нам је доведена власт на тенковима тако је исто све ово давно пројектовано, са унапријед уцртаним границама које су се знале и прије него што је рат почео. Никаква одбрана ту није могла да се организује и могло је само да се спаси оно што се није спасило 40- их година. Народ. И драго ми је да су отишли и спасили се јер би сви били побијени. Редом. Хрватско-муслиманска групација је била много јача, бројнија, снаге из БиХ и Хрватске потпомогнуте НАТО које су снимиле сваки српски положај седмицама прије су онемогућиле одбрану. Распад у структури командовања је урадио своје. Тако је било и на сарајевском ратишту. Муслимани су могли да прођу када су хтјели да су заиста хтјели. Били су бројнији, боље снабдјевени оружјем… али им то није био интерес јер тада не би могли да одглуме улогу жртве и остваре бенефиције којима су се тада надали. Дакле, осим пар херојских битака са почетка рата око Коридора или Невесиња… све је ово раније договорено, народ је само служио да гине, увјераван да нешто постиже, а заправо није било тако.

    Нажалост, српско становништво је у том крају далеко малобројније и окружено са свих страна, од Санџака преко Федерације и муслиманског дијела ЦГ и заиста вјерујем да од оваквих прича највише штете ће имати управо народ. Крајина није црвена била ни 40- их година као што није ни данас. Овде је било и других и мислим да сам то навела у својим коментарима.

    1978, у БЛ нико не ради. Ти дођеш једном у месец дана и прођеш центром града те стичеш погрешан утисак. У предузећима које сам навела радило је хиљаде људи. Нису сви могли да се запосле у администрацији. Шта мислиш од чега ти људи данас живе? Који нови објекат је изграђен у БЛ СРЕДСТВИМА ВЛАДЕ? Како је то БЛ модеран град можеш да видиш када изађешиз круга од 1 км. Нажалост, БЛ није равноправна била ни Тузли ни Зеници, као што данас није равноправна Сарајеву, иако има све боље услове за развој. У оно вријеме је много заостајала иако је имала индустрију на којој се могло позавидјети. Што због земљотреса што због тога што је ово четнички крај, изузимајући дио према Лијевчу и Приједору. Комунистичке власти су иселиле системски српске крајеве. Брозу су сметали Срби ма које оријентације били. Тако је себи лојалне унииштио укидањем ускотрачне пруге и исељавањем комплетног српског већинског становништва. Плански. Себи нелојалне је казнио полигонима и уништењем, економским, крајева о којима сам јуче говорила.

    Српско Сарајево по Уставу РС нажалост НИЈЕ главни град. То је Сарајево. Лично ми је прилично неозбиљно да главни град не буде највећи град па чак ни други или трећи по величини. БЛ је највећи град у Српској којем гравитира највећи број становништва и свако ко је против Бањалуке је добрим дијелом и против Републике Српске.
    Као што очекујем да сви схвате значај сваког дјела Републике Српске. Напад на ово или оно је штетан и опасан.

    Ко каже да смо ми за хидроелектране на Дрини? Ко каже да смо за давање 60% највећег хидропотенцијаа у Европи Швабама? Ко каже да не знамо све штетне посљедице изградње истих. Какве везе има НАРОД са овим ужасом од уговора са Нијемцима? Овде је потребна заједничка борба и управо овакве препирке иду на руку онима који нам не мисле добро.

    Подјеле постоје, али не на исток и запад већ на сиромашне који су ОГРОМНА ВЕЋИНА и богате који су мањина која се обогатила на муци сопственог народа.

    Крајности које постоје у смислу да је некима за све крива БЛ, а неким другима Пале које оптужују за издају, продају и којешта су приче и крајности без аргумената. Такве крајности нас неће довести до нечега доброг. Напротив.

    Знамо колико нас је партијашење коштало у историји.

  57. anja banja luka, 07.11.2012. 14:49:09

    Па управо је твоје мишљење разобличило оно око чега се производе све ове контрадикторности!
    Дакле партијашење, партократија,..тачно, можда смо ми подједнако сиромашни и на западу и на истоку, али код вас убједљиву већину на изборима добијају они који су произвели то сиромаштво, снсд и днс!?
    Како је то могуће, ако размишљамо на истим фреквенцијама?
    Зашто се свако редом из запданог дијела брецне на било какву помисао одвајања источног дијела РС, а колико видиш и сама нико се одавде не узбуђује да рецимо сутра БЛ прогласи аутономију!
    Напротив, ми немамо никакве комплексе ни према много већем Сарајеву које нам је ту пред носом и насељено сасвим другачије мотивисаном популацијом!

    Није ти тачна ни та тврдња да су муслиманске снаге могле проћи нашу територију у Српском Сарајеву кад су хтјеле и гдје су хтјеле, пробали су и то са много више војске него што је ико окупио 1995 и доживјели су тотални фијаско за свега три мјесеца њиховог офанзивног дејства.
    Чак смо им и тад показали да можемо још нешто и заузети, као што је било на Бетонари код Илиџе.
    Плус узимање наоружаних енклава Сребреница и Жепа, а Горажде је остало због почетка краја РСК и крајишких општина, па смо велики дио тих наших јединица пребацили тамо, безвезе изгледа!

  58. Е мој рамштајне, они да су доживјели напад типа оног задњег, јунског 1995. на Српско Сарајево, не би крајишнике похватао прије Егејског мора.
    Кад Ања позива на јединство, то на мене дјелује ко лаксатив, добијем прољев. При томе, као случајно заборави, да су они као гамад гамизали за СФОР-овим тенковима кад су исти рушили уставни поредак РС, да је Бањалука свршавала кад је Поплашена избацивало из Банских двора, а у тим истим дворима је сједио Сејфо Токић, да је Бањалука скакала по аутима са српскосарајевским таблицама……..Крајишници су сад у позицији младе сисате спонзоруше која живи од онога што узме богатом старцу (позиција источне РС) и нормално је да им је стало до љубави, из простог разлога што су свјесни да би без истока били у мраку. Лако је било правити акваријуме, аутопутеве и воћњаке по БЛ док је било пара од ЗАЈЕДНИЧКОГ телекома. И сада су гамад црвена пред изборе субвенционисали струју, купили поене на рачун онога што је исток произвео, продају Дрину Швабама, ало, па продајте нешто на западу, можда и би, али немате шта, имали сте јасеновачку грађу, па сте и њу уновчили. Што је најцрње, они што би без истока морали упоредо с куцањем на тастатури окретати и педале, сада серу како би на истоку требало више да се ради, па мајку вам јебем, цитирам Илију Чвороровића, кад за који мјесец пукне буџет због обавеза за враћање кредита, кад почне отпуштање у јединој привредној грани Крајине, администрацији, бићете гладни. Зар једна Херцеговина, с релативно малим бројем становника, поред ХЕТ-а и Гацка и онога што та два субјекта произведу и зараде, треба да изгледа онако како изгледа, јад и биједа, а јебени Лакташи да изгледају ко Дизниленд, тако и Романија и Подриње.
    Једно се само слажем с Ањом, тачно је да Крајина сада није црвена, сада је бордо црвена, значи интензивније црвена, као никад. Фуј.

  59. Карабаја,

    ми старији памтимо и другачију ситуацију. Руководство Срба у рату је било икључиво из источног дијела. Сви крупни шверцери од Мирка Крајишника, преко Моме Мандића до Томе Ковача били су са истока. Квазипатриотска багра ђого-ного се курчила само по истоку. Неусјешни и искомплексирани врховни војни заповједник је сељачина из околине Калиновика. Крајина је била опкољена и својим снагама је деблокирала и одржавала коридор. Многи Крајишници су изгинули у околини Сарајева, по Трескавици и на Трнову.

    А твоје поређење Сарајлија и Бањалучана није умјесно. Бањалучани су држали линије на Бихаћу, Купресу, Влашићу и ту бранили Бањалуку. А онда их је политичка и војна багра са Пала у договору са злочинцем са Дедиња, издала.

    Схваташ ли да су ти људи били издати и продати од стране Милошевића, Караџића и Младића. Не заборави да је СДС основан у Крајини и да је на тацни предат Паљанима. Због тога је СДС (хвала Богу) политички мртвац у Крајини којег не може оживити чак ни препредени док.

    Није паметно потенцирати подјеле, али ето, неда ми се ћутити. Живио сам на истоку, а поријеклом сам Крајишник, па мислим да могу поштено сагледати ствар.

  60. @ rammstein, 07.11.2012. 14:22:48

    Pogriješio si sa NAŠIM i VAŠIM. Nikake ti ja veze sa Krajišnicima nemam.

    @ anja

    Ja sam ti u BL mnogo češće. Obilazim sve od Derviša, preko Česme, do Tunjica, Trna, Rosulja, Lauša, Zabrđa i Šehera.

    Griješiš i kada kažeš da su komunisti imali poseban pik na BL i da su joj nešto uskraćivali. BL doživljava razvojni bum tek poslije zemljotresa. Da ga nije bilo – BL bi bila poput Jajca ili Bihaća. Da se BL našeg vremena nije svojski nakačila na budžet Srpske, bila bi baš k’o Zenica prije dolaska Indijaca u željezaru. Sivilo.

    Ovako je BL sva u svili i kadifi, sva u staklu, mesingu i mermeru.

    @ Заметица Јован, 07.11.2012. 17:38:41

    Klasičan je ovo ekstremizam u koji ni sam ne vjeruješ. Tjeraš kontru Anji i Krajišnicima, kao da su oni krivi za poslovičnu hercegovačko-crnogorsku kurčevitost, ljenost i nemar.

    Koliko znam, Hercegovci nisu svojim parama i svojom pameću gradili velike kapacitete u Gacku i Trebinju. Da su ti prirodni potencijali prepušteni Hercegovcima još uvijek bi se tražile firme za studije izvodljivosti i istraživanja terena. Sad kada su ti kapaciteti podignuti, sad su nam se Hercegovci popišmanili. Neće da može tako. Koliko znam svi zajedno vraćamo kredit od nekoloko desetina miliona evra kojim je u Gacku ugrađena oprema za odsumporavanje ili tako nešto.

  61. Хехе…најбоље се демантује овај симага оруз, он потврди да смо у рату имали наше источно руководство, нормално кад се ратовало ми смо били први, сад у миру кад се троши ви сте тамо први!

    ex-1978, 08.11.2012. 08:08:29

    Можда нису „лијени“ Херцеговци правили сами те хидроцентрале и термоцентрале, али их јесу крваво у рату одбранили, нарочито гачани, ти људи су ратовали на Трескавици гдје терен више личи на кору мјесеца него на земљину површину, тамо гдје лопата нема шта ископати да се заштитиш од гранате!
    Док сте ви тамо разгулили из питомине Мркоњића, Шипова, Санског,..чим је прва звизнула изнад главе!:P
    Да нисмо у Дејтону морали враћати споразумом те вукојебине на западу, има ли би профитабилан дио Сарајева, без онаквог библијског егзодуса Срба у постдејтонском периоду!

  62. @ rammstein, 08.11.2012. 08:22:58

    Opet moram citirati Baju Malog Knindžu… Da ne biješe Nikšićana. 🙂

    Da nije bilo plata oficirima VRS iz Slobinog Beograda, da nije bilo Mila Đukanovića sa naftom i poljskom bolnicom, da nije bilo kninskih JNA skladišta sa uniformama, čizmama, municijom i rapovima, da nije bilo…

    Da nećeš možda da mi kažeš da su Hercegovci sami za sebe obezbjedili (proizveli ili oteli) tenkove, minobacače, granate… da su sami sebi pravili i municijom punili kalaše i brovinge?

    P.S. Niđe ti ja nisam razgulio.

  63. драги суграђани, слушајте чика заметицу, није то зајебанција што он прича.

    „као гамад гамизали за СФОР-овим тенковима кад су исти рушили уставни поредак РС, да је Бањалука свршавала кад је Поплашена избацивало из Банских двора, а у тим истим дворима је сједио Сејфо Токић, да је Бањалука скакала по аутима са српскосарајевским таблицама…„ и још штошта. а колико год је шатро било оних који нису били за то, дупло више их је то подржавало, само нису смјели сви јавно.

  64. ex-1978, 08.11.2012. 10:30:15

    Хехе..немој о никшићанима молим те, свака част појединцима од њих, али ја их се по много чему гадном сјећам из те 1992 у Херцеговини, а многи херцеговци то могу потврдити.
    Кад је хрватска усташка војска из Конавала и Равног нападала и артиљеријом орала Требиње, никшићани су пустошили град и товарили све што се могло подићи на камионе.
    Добро се сјећам сцене, кад смо ми у пролазу свратили у хотел Леотар који је гле чуда још увијек радио, попили кафу, чај, ракијицу, да се згрејемо и тражили да то платимо конобарицама.
    Оне нас зачуђено гледају и питају „одакле сте ви момци живота вам?“
    -Сарајево јбг кажемо ми.
    Па види се, ма ви сте први који сте ушли да платите нешто, видиш ови никшићани узму пакет вињака и само кажу „фала ђевојка“ и одоше за Никшић! Тако нама рекоше те женске што су тад радиле ту.

    Зато не примај све онако како се теби чинило, а о гачанима и невесињцима и њиховој петљи на Рогоју и Трескавици могу се пјесме испјевати! Ту никшићана није било колико ни њујорчана!

    Херцеговина је имала огромну касарну у Билећи и резерве муниције, наоружања, артиљерије, плус што су из Мостара мостарци Срби извукли из сјеверног логора и осталих мостарских касарни, прије него што је она цистерна разнијела читав један павиљон!
    Сами су се наоружавали, није им нико из лакташа слао ништа, то је факат!
    На крају крајева сво то наоружање сте имали и ви па су вас почистили првим нападом и то из свих тринаест општина!:P
    Зато не сери матерети, што би се рекло, бој не бије свијетло оружје, већ бој бије срце у јунаку!B-)

  65. Прочитао сам ових задњих десетак коментара, па не могох оћутати. Али у савим другом правцу.

    А то је да се прекине са овим!
    Код свих по мени има ту доста за одвадити, али сви су донекле у својим коментарима и у праву. Још кад бих и ја додао нека своја искуства и са једне и са друге стране било би не уље, него бензин на ватру.

    Добро рече Ања, оставимо се „ПАРТИЈАШЕЊА“, и регионалних подела, за нека срећнија времена.
    Више није питање борба између снсд-а, сдс-а, пдп-а…него борба између ДВА СОЈА и СЛОЈА људи…мањег, поквареног, бахатог,алавог, бездушног, лицемерног,необразованог, неваспитаног, оличеног углавном у власти и око власти …и огромно већег поштеног и честитог и радног.

  66. Глупост је то што пишете,срам да вас буде…свако ће вам недвосмислено рећи који град је највише страдао у прошлом рату у Б/Х.А није ни у Крајини ни у Херцеговини.

    Елем,да се види да није „запад“ уживао док је „исток“ ратовао:
    http://www.infozvornik.com/index.php?option=com_content&view=article&id=144%3Apredstavnici-bo-iz-dervente-u-subotu-u-vlasenici&Itemid=52

    „Vlasenica – Povodom sedamnaestogodišnjice pogibije 15.boraca iz Dervente, predstavnici Boračke organizacije opštine Derventa posjetiće Vlasenicu u subotu 06-og marta I tom prilikom posjetiti spomen sobu u 10. časova.Nakon posjete spomen sobi biće služen parastos svim poginulim borcima Odbrambeno-otadžbinskog rata RS na Vojničkom groblju u Vlasenici u 11. časova. BO opštine Vlasenica poziva porodice poginulih boraca, RVI, demobilisane borce da prisustvuju događaju.“

  67. slavija, 08.11.2012. 13:24:59

    Зашто се тај „мањи“ сој-слој, покварен, бахат, алав, бездушан, лицемеран, необразован, неваспитан, глупав,…тако успјешно одржава на власти ето рецимо у Бања Луци, за коју неки слове да је нај нај… урбаније језгро РС?
    То није један или два мандата, то је већ постало пракса, већ петанест година они ништа нису у стању промјенити?
    Ми смо овдје бар мијењали нешто, комбиновали, на крају су нас они означени у тој групи из БЛ закорачили?

    Може ли се измислити систем електора, као што је случај у УСА да се спријечи мајоризација изборне воље?
    Па да рецимо немамо ту опасност редовног прегласавања на изборима из оног другог дијела РС? Пошто очито њима тако добро иде, док ништа не желе да мијењају, тачније они би сад само некако нас да мијењају, да нам одузму нашу имовину овдје, а нас тако шиканиране да пошаљу рецимо у Црну Гору као што поручују овом Веску!?

  68. „Vlasenica – Povodom sedamnaestogodišnjice pogibije 15.boraca iz Dervente,…“

    Ја се стварно питам, гдје су ти људи изгинули у Власеници? Та Власеница је величине једног осредњег села, не знам какви су то борци били да су тако катастрофално прошли без озбиљнијег сукоба?
    То неки аматери, и дај поштеди нас тих глупости?
    Мора да их је мићо краљевић предводио у пљачки околних власеничких села!?

  69. Мени се чини да сви користе недавне изјаве начелника Будинчића, како би рјешавали неке своје проблеме или како би им то послужило као доказ и афирмација неких њихових тврдњи,а притом заборављају или не желе да знају праве разлоге наведених изјава. Занимљиво како на један те исти интервју имамо 5 различитих наслова у различитим медијима. Црногорци желе приказати такво стање ствари у коме су коначно и они дочекали да неко хоће да им се припоји, што опет значи да они и нису најгори! То одмах изазива реакцију код српских националиста из Србије (Г-дин Чедомир Антић http://www.napredniklub.org/index.php?subaction=showfull&id=1352206516&archive=&start_from=&ucat=1&) који не могу да поднесу помисао да неки Србин може да да изјаву да би желио да се припоји оваквој Црној Гори. Истовремено, медији из Федерације желе приказати како је стање у Републици Српској катастрофално и како је можда дошло вријеме за неко унутрашње прекомповање БиХ у коме не би било мјеста за ентитете!!!. Нажалост, они који би требало највише да се чују, медији из РС наклоњени позицији, не опозицији, шуте, не оглашавају се осим помало смијешног одговора г-ђе Лејле, министрице локалне управе, како до њих није дошао захтјев за отцјепљење! Па неће ни доћи г-ђо министрице, ето да знате! Добро би било да се медији из Републике Српске упитају како то да пројекти из Љубиња ваљају УСАИД, Развојном програму Уједињених нација, Швајцарској агенцији за развој, Норвешкој амбасади…, а не ваљају НАШОЈ Влади. Како, и ко, може објаснити чињеницу да ниједно надлежно Министартво није дало ни марку за адаптацију Спортске дворане у Љубињу. Тражена су средства и од Министарства просвјете и од Министарства спорта, послати су и пројекти, било је чак и обећања, али на крају НИШТА – ништа за Љубиње. Nа крају УНДП и локaлнa заједница обезбјеђују новац за адаптацију дворане, без учешћа Владе РС. А, онда се човјек сјети како је 2010 године изградња Спотске дворане у Лакташима коштала 10 милиона КМ!!!

  70. Мени се чини да сви користе недавне изјаве начелника Будинчића, како би рјешавали неке своје проблеме или како би им то послужило као доказ и афирмација неких њихових тврдњи,а притом заборављају или не желе да знају праве разлоге наведених изјава. Занимљиво како на један те исти интервју имамо 5 различитих наслова у различитим медијима. Црногорци желе приказати такво стање ствари у коме су коначно и они дочекали да неко хоће да им се припоји, што опет значи да они и нису најгори! То одмах изазива реакцију код српских националиста из Србије (Г-дин Чедомир Антић http://www.napredniklub.org/index.php?subaction=showfull&id=1352206516&archive=&start_from=&ucat=1&) који не могу да поднесу помисао да неки Србин може да да изјаву да би желио да се припоји оваквој Црној Гори. Истовремено, медији из Федерације желе приказати како је стање у Републици Српској катастрофално и како је можда дошло вријеме за неко унутрашње прекомповање БиХ у коме не би било мјеста за ентитете!!!. Нажалост, они који би требало највише да се чују, медији из РС наклоњени позицији, не опозицији, шуте, не оглашавају се осим помало смијешног одговора г-ђе Лејле, министрице локалне управе, како до њих није дошао захтјев за отцјепљење! Па неће ни доћи г-ђо министрице, ето да знате! Добро би било да се медији из Републике Српске упитају како то да пројекти из Љубиња ваљају УСАИД, Развојном програму Уједињених нација, Швајцарској агенцији за развој, Норвешкој амбасади…, а не ваљају НАШОЈ Влади. Како, и ко, може објаснити чињеницу да ниједно надлежно Министартво није дало ни марку за адаптацију Спортске дворане у Љубињу. Тражена су средства и од Министарства просвјете и од Министарства спорта, послати су и пројекти, било је чак и обећања, али на крају НИШТА – ништа за Љубиње. Nа крају УНДП и локaлнa заједница обезбјеђују новац за адаптацију дворане, без учешћа Владе РС. А, онда се човјек сјети како је 2010 године изградња Спотске дворане у Лакташима коштала 10 милиона КМ!!!

  71. Ја знам да је онакве типове ко краљевића Рашо држо тамо гдје им и јесте мјесто, а не као твој шупак додик што га је довео у НСРС!
    Непознато ми је мјесто гдје би могло толико људи страдати у некој значајној борби, ако су враћали брдо Вис, онда је то више према Шековићима и били су потпуно необучени, неискусни, једноставно аматери,…ако није то, онда је могуће да нису добро чували неку линију, јер не постоји план акције који трпи толике губитке, смјеста се прекида!
    Краљевић је био шупак и тада, па могуће да их је негдје увалио, пошто смо се смијали његовом неславном рекорду на брду Чауш код Братунца, борба његових јуришника је трајала цијелих 4 минута! Толико о твојим страначким херојима!B-):P

  72. rammstein

    Јест,јесте,како није…Раши су ти били први,уз бок.

    Нису ни изгинули,побили се сами,безначајни ликови,то ионако нису Срби.

    Ништа Мићо није био изгледа неспособнији од Раше,па да кренеш набрајати његове ратне подвиге и оних које је он бирао,треба нам три дана…

    Лопови и један и други,истерани из странака и обојица ће у затвор.

  73. Mr Biggy, 08.11.2012. 14:03:43

    Хехе..не знам ја шта ће бити са, из твоје странке „ратним херојем“ мићом краљевићем, али зато знам гдје год је мене Рашо послао ту је посао углавном успјешно завршен, од пресјецања алаховог пута, пробијања коридора из Сарајева према Дрини и другог према Херцеговини, разбијање муслимнаских положаја око Горажда и Сарајева, избацивање наоружаних банди из српског дијела Сарајева, итд. итд.
    Рашо је знао знање, али су други тад ваљали цигаре преко границе са Србијом, па нису ни дана одлежали у затвору!
    Зато нам и јесте сад овако како јесте, Јадно!

  74. rammstein, 08.1
    …Зашто се тај „мањи“ сој-слој, покварен, бахат, алав, бездушан, лицемеран, необразован, неваспитан, глупав,…тако успјешно одржава на власти ето рецимо у Бања Луци, за коју неки слове да је нај нај… урбаније језгро РС?

    Овом слоју не припадамо сигурно ни ја ни ти. Нека се нађе свако тамо где мисли да припада.
    А то како се одржавају на власти, а успут да су такви јесу, када би ти елаборирао, неби ништа ново рекао што се незна, а својствено соју људи којем припадају. По систему, СМЕЊУЈ,КУПУЈ, ПОДМИЋУЈ, УНАПРЕЂУЈ И „СКЛАЊАЈ“. Опет, ко им је дао у „првом времену“ ту моћ, зна се.

    Бојим се да су ту тзв.демократија и њене алатке беспомоћни.

    Ово је за њих идеално време. Читав свијет около да се промени, ови би и даље „заливали“ ову башту овакву каква је, и гуслили исту причу.Док их неко не отера онако како су дошли.
    Или се поклопимо ушима и трпимо, прихватимо намењену судбину да „МИ“ нисмо слој на којем треба да се надограђује нација,да тихо и постепено нестајемо, јер они су ти који су „одабрани“ и њихова дјеца, или „ствар у своје руке“, па ком опанци ком обојци.

  75. rammstein

    Знам,знам,разрачунавао се са свима који су му се мешали у посао.Писао сам већ,али није згорег напоменути опет.А трговало се животима српске деце,освојеном територијом…а након свега,било је онако како су странци већ давно пре замислили.

    “ …Скинем чинове и узмем таблицу „СТОП“ од полицајца и све их удаљим од мјеста контроле.
    Наилази шлепер, а ја као полицајац – „СТОП!“.
    Г. Л. – Добар дан.
    В. Ш. – Здраво, стари.
    Г. Л. – Молим документа.
    В. Ш. – Може штека цигарета?
    Г. Л. – Може.
    Узмем и дам свом полицајцу.
    Г. Л. – Молим документа.
    В. Ш. – Шта је вама, стари?
    Г. Л. – Ништа, радим по Закону.
    В. Ш. – Може ли виски?
    Г. Л. – Може.
    Узмем и дам свом полицајцу.
    Г. Л. – Молим документа.
    В. Ш: – Ух!
    Разгорачено ме гледа и види, нешто није у реду.
    В. Ш. – Од када ти стари овде радиш?
    Г. Л. – Радим већ мјесец дана.
    В. Ш. – Нисам те видио.
    Г. Л. – Не знам, ми се овде мијењамо, па је могуће да смо се мимоишли.
    Видим пристиже и нови шлепер па га пожурујем.
    Г. Л. – Молим вас дајте ми документа. В. Ш. – Може ли 100 ДМ?
    Г. Л. – Може, може – све код мене може.
    Он новчаник и мени 100 ДМ.
    Г. Л. – Хвала, молим документа.
    В. Ш. – Па шта је вама, да нисте ћакнути?
    Г. Л. – Јесам, довољно и мало више од тога, али ипак ми мораш дати документа.
    Више не гледа у мене већ тамо десно и нешто мрмља.
    Г. Л. – Возач, дајте ми документа.
    В. Ш. – Па шта више хоћете од мене?
    Г. Л. – Ништа, брате, само документа.
    В. Ш. Па зар оно што сам вам дао није доста?
    Г. Л. – Ма хвала ти на даровима, али мораш ми показати документа, можда је овај товар, материјал украден, а ја сам припадник жандармерије и мени је тако наређено.
    В. Ш. – Ма шта наређено, глупост, до сада сам без проблема прошао стотину пута, на пунктовима су прави момци, а откуд ти сад овдје и ту се правиш сад паметан.
    Г. Л. – Ма човјече, рекао сам ти да нисам паметан, већ сам луд, а поштујем Закон.
    В. Ш. – Ј*** те Закон.
    Скинем са рамена аутоматску пушку и оштро му наредим да изађе из кабине, што он сав блијед послуша и стално мрмља:
    В. Ш. – А-у, луђака, а-у луђака.
    Г. Ш. – Кад сам већ луђак, онда пузи испод шлепера.
    В. Ш. – Ма какво пузање, нека пузе они тамо на „линији“, а ово није фронт.
    Г. Л. – Од сада док не промјениш мишљење, за тебе је фронт, и бићеш сретан ако останеш жив. Пошто мислиш да сам луд, то значи да могу да те убијем и да не одговарам.
    Репетирам пушку и наредим да пузи, и он поче да пузи. Одлазим код другог шлепера и понављам радњу.
    Г. Л. – Молим документа.
    В. Ш. 2 – Може ли штека? – каже, може ли вињак?
    Г. Л. – Може.
    Али ипак завршава као им претходник испод шлепера и пузећи.
    За око једног часа мог полицијског рада на пункту заустави сам десетак, што шлепера, што камиона, а да ниједан није имао дозволу за превоз материјала (дрвена грађа, техничка роба разне намјене, намјештај, теписи, да не набрајам).
    Дошао сам до закључка да полиција не штити закон нити га спроводи. Корумпирана је и учествује у материјалном осиромашењу државе и народа…
    :
    :
    ( У даљем тексту говори о структури полиције, као и о лошем функционисању извршни и законодавне власти…)
    …Далеко су од фронта, а учествују у рату. Не мали број њих су синови малих моћника у власти и привреди, па и војсци. Пунктови за контролу се умножавају, тако да су постављени скоро на сваку раскрсницу. Народна скупштина и Влада доносе разне законе који се не спроводе, али често их доносе да као бајаги нешто раде, а у скупштини се ништа не ради. Закони шумом, а шлепери друмом…

  76. Mr Biggy, 08.11.2012. 14:21:34

    Хахаа…јел’ то опет приповетке оне пиијане будалетине славка лисице, што је за један дан изгубио пет тенкова код неких јебених Матузића!?
    Умјесто да је водио војску, он је прегледо како шљака његов бизнис шлеперима, мора да га је неко закинуо, па се генерал разљутио…хехехе..

    Кад је био толико добар што га је онда Ратко Младић најурио у пензију? Ето ако му је сметао Радован, али што Ратко?B-)B-)B-)
    Која си ти лујка, да је теби само знати, али свеједно ти свакако не знаш појма!

  77. Аха,знам да истина боли,али шта ћеш…има тога још,не брини,доће и до твог закржљалог микромозга.

    Елем,ти као велика дезертерчина…пардон…војничина,морао би да знаш да у Врховној команди војске РС није било места за Ратка Младића,већ за Травара и посилног Крајишника.Зато и труну у затвору.Елем,то је битно јер је Рале,јелте,био шеф Младићу.Замисли то.

    Без Травара се није могло ни отерати најуспешнијег генерала ВРС а ни организовати некакав шверц за Душанића.Али добро је Генерал и прошао,могао је да добије метак у чело,као већина оних који су Радована Караџића упозоравали на лоповлук.

  78. @ rammstein, 08.11.2012. 10:56:23

    Momo je Mandić drugačije zborio o Crnogorcima prije neki dan. Nadalje, oglušio si se o činjenicu da je cjelokupan oficirski kada VRS bio na platnom spisku Slobe Miloševića. Pominješ kasarnu u Bileći kao da su je pravili i skladišta u njoj punili samo Hercegovci a ne radnička klasa od Vardara pa do Triglava. Sve to je pripalo nama najmanje zahvaljujući ljudima iz Bileće. Doprinos je to BGD i cijelog političkog vrha Srpske.

    Ciljam da je otadžbinski rat a i naš budući razvoj gotovor nemoguće posmatrati i organizovati partikularno i razdrobljeno. Svaki je Srbin dao neki svoj doprinos, bez obzira na regionalnu ili političku ili navijačku pripadnost.

  79. rammstein, 08.11.2012. 13:39:16 [56606]

    “Ја се стварно питам, гдје су ти људи изгинули у Власеници? Та Власеница је величине једног осредњег села, не знам какви су то борци били да су тако катастрофално прошли без озбиљнијег сукоба?
    То неки аматери, и дај поштеди нас тих глупости?
    Мора да их је мићо краљевић предводио у пљачки околних власеничких села!?“

    Турчине, балијо Рамо,

    За почетак ти јебем нену, заједно са породицама ових изгинулух бораца из Дервенте.
    За наставак ти јебем све живо балијско. Зар тако говорити о људима који су погинули на истоку Српске, а сахрањени су у Власеници.

    И за крај, јебо ти Мићо Краљевић матер, а и ти њему. Обојица сте говна.

  80. rammstein, 08.11.2012. 14:15:20

    “али зато знам гдје год је мене Рашо послао ту је посао углавном успјешно завршен, од пресјецања алаховог пута, пробијања коридора из Сарајева према Дрини и другог према Херцеговини, разбијање муслимнаских положаја око Горажда и Сарајева, избацивање наоружаних банди из српског дијела Сарајева, итд. итд.“

    “… а и муке око Бањалууууке“

    Што се Турчин хвали….

Оставите одговор