Кустендорф: Радионица са Паолом Сорентином

Пројекција филма "Велика љепота" италијанског режисера Паола Сорентина, прошлогодишњег добитника награде за најбољи европски филм, заокружена је радионицом са аутором, у препуној дворани. На питање о наслову филма, Сорентино је признао да је "Велика љепота" наслов нерализованог сценарија његовог пријатеља. Додао је да је радни назив филма био Људски апарат. Упитан да објасни зашто је […]

четвртак, јануар 23, 2014 / 12:27

Пројекција филма "Велика љепота" италијанског режисера Паола Сорентина, прошлогодишњег добитника награде за најбољи европски филм, заокружена је радионицом са аутором, у препуној дворани.

На питање о наслову филма, Сорентино је признао да је "Велика љепота" наслов нерализованог сценарија његовог пријатеља. Додао је да је радни назив филма био Људски апарат. Упитан да објасни зашто је за протагонисту одабрао 65-огодишњег циника и колико је главни јунак филма сличан њему самом, Сорентино је истакао да је увијек снимао филмове о старијим људима. Потом је осјетио потребу да ублажи реч цинизам.

– Ријеч је о рашчараном погледу на свијет. Иза таквог погледа налази се сентименталност. Такав цинизам заправо је потреба за љепотом, а истовремено представља и дуг лијепој књижевности која се у филму често наводи.

На примједбу да је Рим у филму представљен уреднијим и чистијим него што је то случај у стварности, Сорентино је описао своје схватање односа стварности и фикције.

– Лијепе слике нису лаж. Ја не волим натуралистичке филмове, нити снимам филмове који денунцирају. Када сам снимао филм о Ђулију Андреотију ("Див"), схватио сам да је његов јавни живот добро познат свима, док се о приватном не зна готово ништа. Због тога сам у филму сам измислио приватни живот. Када је коментарисао филм, Андреоти је рекао да је су сви приказани догађаји из приватног живота истинити, за разлику од оних политичких. Однос стварности и фикције је компликован. Не волим филмове који су превише реалистични… Понекад је тешко одредити разлику између измишљеног и стварног. Неке ствари ми на снимању изгледају стварно, само да би на платну дјеловале потпуно лажно. Али када снимам измишљене ствари људи ми често говоре: „Како је то реалистично!”

Говорећи о раду са глумцима, нарочито са Тонијем Сервилом, Сорентино је рекао:

– Најважније је да глумац вјерује режисеру, а не обрнуто…На почетку каријере, нико од глумаца није имао повјерења у мене. Наравно, након што снимите први филм, ствари постају лакше јер тада људи могу да виде ваш рад.

Синоћ је на Кустендорфу одржала концерт и Изабел Жефроа, француска пјевачица и кантауторка познатија као Заз. Заз је дочекао Емир Кустурица на добро познат начин. Након концерата у Паризу, Лондону, Новосибирску и Москви, Заз је свирала за госте Кустендорф фестивала.



Оставите одговор