Криза, или куповина преко интернета: Гасе се тржни центри у САД
Широм САД затварају се тржни центри, као посљедица немогућности адекватног прилагођавања цијени и избору продаје електронским путем. Тржни центри су саставни дио америчког начина живота од настанка потрошачког друштва током 50-тих година прошлог вијека, оцијенио је магазин Слејт. Европа је такав модел прихватила 20 година касније. Млади који су носиоци новог животног стила допринијели су […]
Широм САД затварају се тржни центри, као посљедица немогућности адекватног прилагођавања цијени и избору продаје електронским путем.
Тржни центри су саставни дио америчког начина живота од настанка потрошачког друштва током 50-тих година прошлог вијека, оцијенио је магазин Слејт.
Европа је такав модел прихватила 20 година касније.
Млади који су носиоци новог животног стила допринијели су популарности шопинг молова.
Али изгледа да се времена мијењају, јер куповина електронским путем узима све више маха и то код представника нове генерације, потискујући шопинг по тржним центрама који се у све већем броју затварају.
Према подацима консултантске куће Пајпер Џефри, посјета америчке младежи тржним центрима је у посљедњих десет година опала за 30 одсто.
У просјеку амерички адолесцент посјети 29 пута тржни центри у току годину дана док је 2007. тај просјек иносио 38 пута.
У студији се наводи да ресторани све више замијењују тржне центре као место окупљања америчких адолесцената.
Разлог мање посјећености младих Американаца шопинг молова је и опсесија безбједношћу нарочито послије терористичких напада 2001, као и све учесталијег испољавања агресивног понашања у тим прострорима.
У студији се наглашава да је америчка младеж по први пут откако се води ова врста истраживања трошила више на храну и друштвени живот него на одјећу.
Иако је још рано говорити о новој тенденцији, у студији се износи претпоставка да су млади због кризе и и смањене куповне моћи можда постали мање зависни од маркиране одјеће.