Корида, страна друга: Кад се пободу РТРС и Срна

Аутор филма Корида, о којем су, цитирајући изјаве чланова и функционера неких удружења, извјестили медији финансирани из буџета, обавијестио нас је да очекује да се такав глас не проноси преко нашег медија, јер је и сама Новинска агенција Срна повукла спорну вијест.

четвртак, август 31, 2017 / 16:42

Учинили су то ријечима:

Поштовани,

иако сматрамо да не постоје разлози за тешке критике које сте изнијели на рачун рада наше новинарке која је пратила промоцију Вашег филма и саму вијест емитовану у нашем сервису, будући да ни нованарка ни Срна у тексту нису изнијели своје коментаре на филм него преносили ставове саговорника, укључујући и Ваш, вијест смо повукли из сервиса и са нашег сајта да не би долазило до процеса који нису потребни ни Вама ни нашој кући.

Срдачан поздрав и свако добро.

Бијељина, 30. августа 2018.

Обзиром да је општепозната најмање упитна објективност Срне и РТРС, али и нашу склоност да чујемо све стране у спору, поготово када је један тако значајан појам за културу српског народа, као што је бодљавина бакова, обратили смо се Синиши Видовићу. Питали смо га да нам појасни шта су тачно замјерили Срни и да ли се мотиви за то могу пронаћи у филму, или су неке друге природе?

Видовић нам је одговорио и његово одговор у цјелости преносимо, изузев што смо га пресловили на азбуку и нисмо вршили интервенције гдје је латиница била "ошишана". То нам је стална пракса. Сматрамо да је у најмању руку непримјерено што се овакве ствари уопште могу дешавати, те рачунамо да ће неки од Фронталових аутора у најскорије вријеме погледати филм. Дакако у цјелости.

Синиша Видовић каже:

Постовани,

хвала вам на брзом одговору и реаговању.

Ствар је у томе да смо сазнали да је извјестај од Срне био вјесто изманипулисан. Засто? Користили су изјаве од пар особа које филм нису погледали до краја, а новинарка није тразила изјаве од гледаоца који су остали до краја. Оцигледно је да су те цитиране особе из једног те истог круга и да је све испланирано. Посто невјероватна слуцајност је да три особе изадју из сале и све три имају исто мисљење, а то је да је филм антисрпски, а ја србомрзац. Прво питање које је мени постављено је било засто се филм слузи антисрпским темама. Био сам затецен и сокиран, јер тако несто први пут цујем. На питање да ли је новинарка погледала филм одговорила је да није, али да је то цула од особа које су изасле. Једна од тих особа је њен супруг. Исто пука слуцајност. Али нецемо о њему. Занимљиво је исто да су камере биле спремне и снимиле кадар како тих пар особа излази на пола филма, знаци да им је јављено јос из унутар кино сале.

Нас је сокирао извјестај Срне јер је далеко од истине. Ко год је погледао филм до краја није могао да вјерује о каквом извјестају се ради.

Засто се Срна није удостојила и тразила од нас комплетан филм да им посаљемо и да сами створе слику. Да сами испитају ситуацију, а не да се ослоне на три изјаве и направе сензацијско настројену прицу.

Морам признати да сам мислио да су Срна и РТРС озбиљна куца, поуздан и објективан извор осталим агенцијама и медијским кућама, али да једна новинарка која се бавила потконтекстом који је довео до једног сензационалистичког приступа који би себи могао приуштити неки трећеразредни таблоид, а ради постизања читаност и гледаност, такав прилог избаци је просто незамисливо. Нажалост, увјерио сам се да овдје новинари немају став, већ се све ради по принципу цопy-пасте текста онога ко први напише, а потом сви то прихватају као апсолутну истину и доносе став о нечему што нису ни погледали. Потом се о мени стиче слика србомрсца, човјека којег су финсирали Аустријанци да у центру Републике Српске пласира истину о Хрватима и муслиманима који су током овога рата били жртве Срба који имају ген убица.

То су теске увриједе које нисмо могли да игнорисемо. Срна је сама признала греску и повукла свој прилог из сервиса. То све казе. Мада је стета вец уцињена.

Овај слуцај показује да национализам не креце увијек само од политике него да долази и од појединаца који су пуни сујете, љубоморе и који искориставају везе у новинарским круговима да би пласирали лазне информације. То назалост стети не само мени, мојој породици и пријатељима него и вама новинарима.

Допуна без измјене

Додатно вам саљем један коментар који би требали процитати, од особе која је филм погледала до краја:

Алекандра Рибић Стојаковић 30. Августа 2017. ат 12:24

Немам намјеру никога да вријеђам, али мислим да је коментарисати филм који није одгледан до краја помало незрело. Салу је напустило 5-6 људи од којих је узета изјава и на основу тога сте написали све ово. Осим аутора филма, других коментара нема, а сала је била скоро пуна. Лично мислим да је филм аутентичан, приказује живот људи којима те кориде и бикови значе много у животу и да нема никакве везе са антисрпском пропагандом. Чак сматрам да филм покушава ујединити овај напаћени босански народ приказујући људе које је задесио рат (све три вјере), а који хоће да живе у миру и да своју снагу одмјеравају само у арени преко својих бикова. Разговарајући са људима послије пројекције, реакције су биле више него позитивне. Можда сте требали остати и ви и мало попричати са осталим гледаоцима, којих је било у знатно већем броју и на основу тога донијети коначан суд о утисцима са ове премијере.

Александра Рибић Стојаковић
Предсједница Завичајног удружења Сањана – Грмеч



4 КОМЕНТАРА

  1. Evo vijesti na portalu, nije povucena. Niste provjerili, a kad vi kao objektivan mediji i vas sagovornik drzite predvanje o objektivnom informisanju i sami sebe hvalite, gdje vam je ovdje stav RTRS-a!? Pa vi imate samo tvrdnju gospodina Vidovica!?

    FILM „KORIDA“ ANTISRPSKI

    BANjALUKA, 29. AVGUSTA /SRNA/ – U banjalučkom sinepleksu „Palas“ večeras je prikazan dokumentarni film „Korida“ autora Siniše Vidovića, u produkciji austrijske kuće „Zlatne djevojke“ /Golden girls/, čije je prikazivanje napustio određeni broj gledalaca zbog jake antisrpske propagande.

    Među onima koji su napustili film bila je i predsjednik Udruženja žrtava rata Republike Srpske Božica Živković Rajilić, koja je navela da je ovo zlonamjeran film i velika antisrpska propaganda umotana na poseban način.

    „Sve u filmu, od koride, ojkače – srpske narodne pjesme, do zborova prikazano je kao bosanski običaj“, rekla je novinarima u Banjaluci Rajilićeva, koja je očekivala da će pogledati priču o koridi, običaju koji je vijekovima njeguje u srpskom narodu.

    Prema njenim riječima, u filmu se govori o borbi za održavanje koride, običaju prisutnom više od 200 godina, ali tako da je prikazano da se ona tu ne može organizovati jer su na tom mjestu ubijali partizani, koje su 90 odsto činili Srbi, a poslije četnici.

    „Koga su poubijali? Muslimane i Hrvate?“, upitala je Rajilićeva.

    Ona smatra da ovaj film Srbe prikazuje kao nekulturne i prljave ljude, koji ubijaju životinje kao kasapini i ističe da čak proizilazi da posjeduju „poseban gen za ubistvo“.

    Predsjednik Udruženja djece poginulih boraca „Nasljeđe“ iz Bijeljine Branislav Šušljik kaže da su u kadrovima filma Srbi prikazani kako ubijaju svinju sjekirom i jedu jagnjeće lobanje prstima kao divljaci.

    „Čuli smo hodžu kako govori da su muslimane u Drugom svjetskom ratu ubijali partizani, a u ovom ratu četnici. Takođe, smo čuli čovjeka koji kaže da su Srbi bili naoružani i da su ih protjerali i palili im kuće, a oni bježali nenaoružani, a pri tom se oni vide u kadrovima u unifomi HVO-a“, rekao je Šušljik i dodao da je to veliki problem u vezi sa ovim filmom koji je antisrpska propaganda.

    On navodi da je veoma potresen jer ovaj film ne predstavlja umjetnost, već samo prikazuje Srbe kao zločinački narod.

    „Doći u Banjaluku i centar Srpske i u filmu o koridi prikazati Srbe kako ubijaju Hrvate i Muslimane nema dodira sa istinom“, kaže Šušljik.

    Autor filma Siniša Vidović tvrdi da dokumentarac ne predstavlja antisrpsku propagandu i da su poenta priče problemi u vezi sa održavanjem Grmečke koride.

    Komentarišući to što je dio banjalučke publike napustio projekciju, Vidović navodi da je to stvar ukusa i da ima i onih kojima se film sviđa.

    Ipak, Vidović potvrđuje da u filmu ima kontroverznih izjava koje su namjerno stavljene, ali da bi se prikazala situacija na ovom području.

    On je naveo da je film finansiralo Ministarstvo kulture Austrije i da je besplatna projekcija u Banjaluci omogućena na prijedlog predstavnika sinepleksa „Palas“, iako se ulaz naplaćivao u drugim evropskim gradovima.

    Siniša Vidović rođen je u Rijeci 1979. godine. Vidović je ranije u izjavi za „Politiku“ za sebe rekao da je dijete „bosanskih gastarbajtera“, koji su se po izbijanju rata u BiH odselili u Austriju. Završio je filmsku i video režiju na univerzitetu u Lincu.

  2. Кад ће неко талентовани умјетник да сними филм о Јасеновцу већ једном, о Јадовну, о Сиску једином логору за дјецу у историји свијета итд. Кад ће да сними 10 филмова о херојској борби у 1 свјетском рату. Кад ће да сними нешто боље од Лепа села о задњем рату за који је њемачка стручна јавност казала цитирам “ ако су овај филм снимили Срби, онда су Срби луд народ“.

Оставите одговор