Коректност у козметици: Не може крема да буде за нормалну кожу

Мултинационална компанија која производи робу широке потрошње "Унилевер” најавила је да више неће користити ријеч "нормално” за рекламирање и за паковања својих козметичких производа и, као дио своје "политике инклузивности”, забраниће прекомјерно накнадно дотјеривање фотографија модела.

субота, март 13, 2021 / 08:14

Из компаније "Унилевер”, власнице марки "Дав” и "Симпл”, и препарата за његу косе "ТреСеме” и ТИГИ, речено је да ће ријеч "нормално” бити уклоњена с паковања најмање 200 производа у року од годину дана.

Многи производи за његу коже и косе користе фразе "за нормалну кожу” или "за нормалну косу”, а "Унилевер” каже да његово свјетско истраживање указује да употреба ријечи "нормално” као опис "чини да се већина људи осјећа искључено”.

Осим тога, фирма је најавила да ће повећати број реклама с фотографијама људи из разнородних друштвених група и да неће "дигитално мијењати облик тијела, величину, пропорције или боју коже особе у рекламама својих производа”.

Унилевер је у уторак саопштио да ће предузети и низ других корака у покушају да промовише "нову еру љепоте која укључује правично и одрживо”.

Сани Џаин која води "Унилеверову” дивизију за љепоту и личну његу, рекла је да компанија жели да се ухвати у коштац са "штетним нормама и стереотипима” и да обликује "далеко инклузивнију дефиницију љепоте”.

"Знамо да уклањањем ријечи ‘нормално’ с наших производа и амбалаже проблем неће бити ријешен сам од себе, али то је важан корак напред”, рекла је она.

Фирма се раније суочавала са оптужбама на ту тему.

Прошле године су у Индији назив своје марке за просвјетљивање коже који је био "Фер енд Лавли” променили у "Глоу енд Лавли” јер је било љутитих коментара да "Унилевер” подржава негативне стереотипе о тамнопутим људима.



Оставите одговор