Колико ће Српску коштати новозапочети аутопут?

Република Српска ће када буде готова изградња на мрежи аутопутева имати савремену путну комуникацију, али и дебео минус на рачунима. Колико је Републици Српској неопходно улагање више стотина милиона евра у путну инфраструктуру у вријеме опште незапослености и распада економије? Када се коначно заврши пројекат изградње аутопутева кроз Српску, макар дио до Добоја, Српска ће […]

петак, 24 маја, 2013 / 00:23

Република Српска ће када буде готова изградња на мрежи аутопутева имати савремену путну комуникацију, али и дебео минус на рачунима.

Колико је Републици Српској неопходно улагање више стотина милиона евра у путну инфраструктуру у вријеме опште незапослености и распада економије?

Када се коначно заврши пројекат изградње аутопутева кроз Српску, макар дио до Добоја, Српска ће аутопутевима бити повезана од Бање Луке до Градишке, а преко Прњавора до Добоја. И наравно да то није лоша вијест. Лоше је што је Република Српска за инвестирање у путну инфраструктуру изабрала катастрофалан моменат а у томе је сагласна већина економиста.

Република Српска гради аутопутеве у земљи у којој је огроман број незапослених а економија готово да не постоји. И то све дугорочним кредитним аранжманима.

-Путна мрежа је свакако потребна, али у овом тренутку када је 50 одсто људи без посла а економија тоне, та врста јавних инвестиција грађена дугорочним кредитима не може да да у блиској будућности да озбиљнији ефекат. Можда би било боље да се посветимо ономе од чега се живи, а не ономе на чему се троши – каже економиста Дамир Миљевић.

Дионица од Прњавора до Добоја коштаће, процијењено је 180 милиона евра. Још 158 милиона евра, најмање, уколико не буде уобичајених анекса уговора који по правилу поскупе извођење радова коштаће дионица од Бањалуке до Прњавора. Након изградње аутопута од Бање Луке до Градишке остало је низ неразјашњених сумњи да је изградња тог дијела Српску и њене грађане коштала и до 100 милиона марака више него што је требала.



0 КОМЕНТАРА

  1. Priča o tajmingu je besmislena… i Švabe sada rade i grade sa ciljem povećanja domaće tražnje… i kamate su nikada niže.

    Prvi problem vezan za naše autoputeve jeste svrha. Šta će to nama? Kada krene naplata putarine masa će ljudi od Doboja do BL ići preko Teslića i Čelinca. Brze ceste bi nas koštale 5 puta manje.

  2. Врећа без дна! Рупа у буџету преко које ће сав новац исцурити који и овако тешком муком скупља сиротиња, а просипа добро утовљена господа са врха власти, јер од те просуте камаре њима иде посреднички 50%!
    Сврха овог ауто пута је да нема сврхе!

  3. „Колико је Републици Српској неопходно улагање више стотина милиона евра у путну инфраструктуру у вријеме опште незапослености и распада економије?“

    Veoma je potrebno i biće potrebno sve dok ne pokrepa mutava gladna i nezaposlena stoka koja glasa za vlast dok im djeca skapavaju od gladi. Retardi i treba da izumru drugačije nam spasa nema.

  4. Autoput je postao neophodan zbog višestruko povećane privredne aktivnosti, toliko toga se proizvodi i izvozi naša industrija da naprosto postojeći putevi nemogu da izdrže toliki transport robe. Postali smo mali Japan.
    Auteoputeve prave po nalogu i to tačno onda kuda zapadni kolonisti okupatori odrede. Tako je radila i Austro-Ugarska.
    Novozapočeti autoput će nam doći glave kao i svi krediti.
    Još malo treba poraditi na sporstkim halama i bolnicama.
    Znaju oni da će na tim bolnicama najbolje zarađivati u budućnosti, jer nameravaju da od posledica biološkog uništavanja naroda prave izvore profita.