Која авио линија је најисплативија на свијету?
Најновији подаци о профитабилности авио линија показују да авио превозници највећи новац зарађују на прекоокеанским летовима популарнима међу пословним људима.
Како пише ЦНБЦ позивајући се на податке консултантског предузећа ОАГ, највише новца у годину дана до марта ове године донио је лет Бритиш Ервејса између њујоршке ваздушне луке Џ. Ф. Кенеди и лондонског аеродрома Хитроу, чак 1,15 милијарди долара.
О огромној профитабилности те линије довољно говори податак да је други на љествици лет аустралијског Квантаса од свега сат и по између Мелбурнеа и Сиднеја који је тој компанији донио приходе од 861,3 милиона долара. Треће мјесто заузима лет између Хитроа и Дубаија на којем је Емирејтс зарадио 796,2 милиона долара.
У бранши са мршавим, једноцифреним маржама, овакве линије за авио компаније право су благо. Стога не чуди што превозници упумпавају ресурсе у такве линије додавањем додатних сједишта јер знају да ће привући корпоративне клијенте и друге "добре потрошаче”.
"Компаније које држе такве линије браниће их под сваку цијену”, каже извршни потпредсједник ОАГ Џон Грант. Превозници на таквим линијама покушавају продати и више сједишта виших класа.
Тако је америчка Делта Ерлајнс објавио како на тим линијама продаје више од 60 посто сједишта у првој класи. Американ Ерлајнс је почетком овог мјесеца најавио завршетак монтаже премијум сједишта економске класе у својој флоти широкотрупних авиона.
Иако цијене варирају, премијум сједишта економске класе могу донијети до три пута виши приход од "обичне” економске класе. На промјер, карте за лет Американом између Њујорка и Лондона у економској класи продају се за 704 долара, а у премијум економској класи за 1908 долара.