Ко о чему, Невладинићи о БиХ (никад, али никад о Српској, ако баш не мора)

Примјетићете да се тзв. "НВО сектор" који финансирају земље агресори из НАТО-банде, али и из ЕУ-јалије, дослиједно придржавају политике тих земаља, па се увијек уједињују на нивоу тзв. БиХ, а никада на оном гарантованом Дејтоном – на нивоу Републике Српске, који је и пречи и битнији…

среда, 28 новембра, 2018 / 23:46

Будући да пишу увијек и искључиво латиницом, очекивана је таква сарајстанска политика шовинизма и искључивости, у којој се прескаче БиХ. Но, ми објављујемо саопштење у цјелости, из разлога свјесности и тога што подржавамо кориштење бицикала у сврху очувања природе и здравља. Уједно, баш је слатко када БЛ-бајк (убједљиво најгоре, најнеоригиналније и најполтронскоје име нечега у Бањој Луци откако постоји), испадне пресловљено на азбуку као БЛ-бике. И бик би нешто паметније смислио.

Да ово што пишемо није истина, бар би им се једном омакло да нешто ураде са Српском на првом мјесту. Али никако.

Од толиког саопштења, нигдје Републике Српске у којој се све дешава…

Први састанак удружења која се баве развојем бициклизма на простору Босне и Херцеговине одржан је од 16. до 18. новембра у Бањалуци у организацији Центра за животну средину. Састанку су присуствовала удружења која у свом фокусу имају теме промоције и развоја урбаног бициклизма, али и она која се баве развојем циклотуризма.

-Ово је први у низу састанака и радионица који ћемо у наредним годинама да реализујемо са циљем да за пар година имамо јаку и функционалну межу удружења која ће се борити за више простора за бициклисте на нашим улицама, као и њхову већу безбиједност. Колеге са којима већ дуго сарађујемо из Хрватске и Србије су примјерима и искуством у раду на развоју бициклизма, приближили учесницима овог састанка, на који начин се удружења боре за боље услове за бициклисте и зашто. Битно је направити разлику између бициклизма као начина кретања било у урбаним или руралним мјестима и спортског бициклизма који представља спортску активност–, истакао је Тихомир Дакић, координатор програма Транспорт из Центра за животну средину.

У склопу дводневног састанка гости су имали прилику да користе бесплатно бајк шеринг систем "БЛ – Бике" које је обезбиједио Град Бања Лука, а уз интерактивно представљање бицикистичке инфраструктуре, као и саобраћаја у граду могли су да виде које предуслове Бањалука има за развој бициклистичког саобраћаја те који су то изазови са којим ће се град морати прије или касније носити. Учесници су пренијели и своје утиске.

– Стање је слично као и код већина земаља које касне са развојем, а највећи проблем су нерегулисане раскрснице за бициклисте – истакао је Марко Станчец из Синдиката бициклиста из Загреба.
Зоран Буквић, из Удружења Улице за Бициклисте из Београда наглашава да постојеће проблеме које Бања Лука има треба ријешавати што прије:

– Има много мање проблема него Београд, али је и сразмијерно мањи град. Очита је неповезаност инфраструктуре – казао је Буквић.

Биљана Крталић, из Удружења БК Мостар, упоредила је ова два града и закључила да Бањалука, у поређењу са Мостаром, има много више простора и могућности за развој инфраструктуре те да је потребно радити на едукацији младих бициклиста о саобраћајним правилима што прије.
Да је град је идеалан за развој бициклизма, сматрају Мајда Ибраковић и Реџиб Скоморац из зеничког Удружења Природа и друштво.

– Све похвале за нове бициклистичке траке, иако су мало уже него што би требале да буду. Постоји потреба за бољом сигнализацијом те за исправљањем нелогичности везаних за то како почињу и како завршавају стазе – рекли су представници овог удружења.

Да Бања Лука од свих градова у Босни и Херцеговини има највише могућности за развој бициклизма, сматра и Жељко Новаковић из Бициклистичког клуба Свети Николај из Брчког:

– Доста градова се угледа на Бањалуку те је битно да се бициклистичка инфраструктура настави развијати и буде добар примјер осталим градовима у БиХ – закључио је Новаковић.

Удружења која су присуствовала на овом састанку су: БК Свети Николај (Брчко), ЛИР Еволутион (Бања Лука), Природа и друштво (Зеница), БК Мостар, Херцеговина Бике (Мостар), Еко Леонардо (Прибој) и Бике Тоур (Лукавац) док колеге из Сарајева из удружења Гиро ди Сарајево те БК Трек овога пута нису могли присуствовати састанку. Поред удружења из Босне и Херцеговине, као примјери на који начин се ради у регији, у гостима су били Зоран Буквић, члан Удружења Улице за бициклисте из Београда и Марко Станчец из загребачког Синдиката бициклиста.

Састанак је реализован уз подршку мреже Европске федерације бициклиста чији је Центар за животну средину пуноправни члан од 2016. године и представља једну од активности коју реализује током процеса развоја мреже удружења која се баве развојем бициклизма на простору Босне и Херцеговине.