Ko je Keлис?
Демофест ове године има три ревијална извођача. Фронтал.РС доноси мало више информација о првом, за све оне који не гледају много МТВ и нису упознати са правцима у којима је отишла црна рнб музика. Ексцентрична и егзотична пјевачица са пет студијских албума и више од 30 хит синглова за појасом, освојеним Кју, НМЕ и Брит […]

Демофест ове године има три ревијална извођача. Фронтал.РС доноси мало више информација о првом, за све оне који не гледају много МТВ и нису упознати са правцима у којима је отишла црна рнб музика.
Ексцентрична и егзотична пјевачица са пет студијских албума и више од 30 хит синглова за појасом, освојеним Кју, НМЕ и Брит наградама, биће звијезда ревијалног дијела прве вечери овогодишњег Јелен Демофеста.
Рођена као Келис Роџерс у њујоршком Харлему, њен животни пут је био предодређен за музичку каријеру.
Етимолошки гледано, њено име је спој имена њених родитеља а њено дјеловање спој њихових занимања: отац Кенет је џез музичар а мајка Евелис је модни дизајнер тако да њени музички темељи као и екстравагантан модни стил нису нимало случајни. Од малих ногу је у музици: почетак је, као и код многих црних пјевачица, био у црквеном хору а касније стиче и формално музичко образовање (клавир, виолина и саксофон), те у току средње музичке школе формира рнб трио БЛУ (Блек лејдис јунајтед) гдје даје назнаке свог лирског израза.
Након средње школе упознаје са Нептунсима, чувеним продуцентима хип-хоп и рнб свијета започиње дискографску активност. Деби албум Калеидосцоп (1999) представља Келис као еклектичну, самосвјесну младу жену са музичким коријенима у црном Р&Б наслијеђу али веома модерном ‘електронском’ продукцијом.
Келис је том пјесмом дошла до деветог мјеста Билборд топ листе Р&Б синглова. Албум је достигао златни тираж у Британији, а Келис 2001. године добије БРИТ награду за „Интернационално откриће године“.
Њен наредни албум, Вондерленд (2001) био је пад у комерцијалном смислу. Келис, која је иначе и кантаутор, на том албуму се одлучује за експерименталнији приступ што доводи до веома ограничене подршке од стране њене издавачке куће. Опет су Нептунси урадили продукцију читавог албума, листа гостију је дужа него први пут и албум наилази на одушевљење критичара, али комерцијални успјех је изостао. Ипак, сингл “Јанг, фреш енд њу" учвршћује њену позицију у Британији, а Келис у то вријеме гостује на турнеји бенда У2 у Европи и са Мобијем је на турнеји у Америци.
Наредно поглавље приче је Тејсти (2003) гдје се дешавају неке битне промјене за које се испоставило да су набоље. Иако су Нептунси и даље присутни, они нису једини продуценти на албуму што доприноси да Келис знатно прошири своју звучну лепезу. Поред пар нумера са рок призвуком, неколико чистокрвних Р&Б ствари, тај албум садржи и њен највећи сингл, општепланетарни МТВ плесни поп хит „Милкшејк“ са којим напокон покорава Америку и Биллборд Топ 100 Денс листу. Критика није имала ништа против, похвале су стигле са свих страна за музичку разноврсност као и зрелост приступа сензуалним темама.
"Келис воз хир" се појављује 2006. године, листа сарадника (продуцената, ко-аутора и гостију) на албуму је подугачка а први сингл „Боси“ (гост: репер Тоо $хорт) и поред слабог старта постиже мултиплатинасти статус. Ипак, албум није постигао нарочит комерцијални успјех али је зарадио Греми номинацију у категорији ‘Савремени Р&Б албум’. У наредном периоду, Келис се мање посвећује музичкој каријери а више приватном животу (она и репер Нас су били у браку од 2005. па до 2009. године), али опет остаје присутна на сцени у виду различитих гостовања на туђим албумима као и учешћа на филмским соундтрек албумима. Вриједи споменути и да се 2008. појављује њена прва компилација, Тхе Хитс.
Повратак дискографској активности се дешава 2010. године у виду актуелног албума "Флеш тон". У окриљу нове дискографске куће Интерскоуп, сниман 2009. године док је пјевачица по први пут била трудна, албум је потпун искорак од Р&Б базе у чисте поп воде. Елементи урбан звука су замијењени са денсолом и хаусом а албум опет биљежи мноштво продуцената само су њихова имена овога пута пуно више ‘европска’: Дејвид Гета, Бени Бенаси… Исто тако, текстови су другачији него раније, Келис је сад мајка и то се осјети. Ипак, то није препрека до успјеха те нумера „Акапела“ високо котира на Денс/Клуб топ листама.
Критика је углавном сложна у позитивној оцјени њеног новог плесног усмјерења, а успјешна европска турнеја потврђује да мишљење публике није знатно другачије. Што се тиче ових наших простора, Келис је гостовала у Београду 2008. године у оквиру Грин Бит фестивала а била је у програму ЕГЗИТ фестивала 2006. године али концерт није одржан јер је њена европска турнеја отказана.