Клуб Бошњака провоцира око образовања

Клуб Бошњака у Вијећу народа Републике Српске (РС) жели да провоцира Српску инсистирањем на такозваној потпуној хармонизацији закона о основном, средњем и високом образовању на нивоу БиХ и покретањем поступка заштите виталног националног интереса на измјене и допуне ових закона које је усвојила Народна скупштина, сматрају политичари Они истичу да је сасвим јасно да је […]

понедељак, август 1, 2011 / 09:22

Клуб Бошњака у Вијећу народа Републике Српске (РС) жели да провоцира Српску инсистирањем на такозваној потпуној хармонизацији закона о основном, средњем и високом образовању на нивоу БиХ и покретањем поступка заштите виталног националног интереса на измјене и допуне ових закона које је усвојила Народна скупштина, сматрају политичари

Они истичу да је сасвим јасно да је област образовања у надлежности енитета и да све скривене намјере, које би се могле крити иза неке хармонизације прописа на нивоу БиХ, не долазе у обзир, пише "Фокус".

Члан Одбора за образовање, науку, културу и информисање у Народној скупштини Срђан Мазалица истакао је да не постоји потреба за усаглашавање законских прописа два ентитета у области образовања, већ само постоји обавеза за усаглашавање ентитетских закона о високом образовању с Оквирним законом о високом образовању у БиХ.

"Према Уставу, РС, између осталог, уређује и обезбјеђује бригу о дјеци и омладини, образовању, култури и заштиту културних добара. Измјенама и допунама Закона о високом образовању није се изашло из оквира постављених Оквирним законом о високом образовању у БиХ", навео је Мазалица.

Потпредсједник Народне скупштине и члан Одбора за образовање, науку, културу и информисање Сњежана Божић рекла је да не зна у чему Бошњаци виде повреду виталног националног интереса у законима из области образовања.

"Бошњаци морају Заједничкој комисији да доставе амандмане о којима би се евентуално усаглашавали. Ако буде амандмана, онда ћемо видјети о чему је ријеч", нагласила је Божићева.

Клуб Бошњака уложио је прошле седмице вето на ове законе.



Оставите одговор