Катастрофа уништила око пола милиона аутомобила
Црни петак узео је данак и јапанској аутомобилској индустрији. Само у луци Хитачи, префектури Ибараки, цунами је прогутао 2.300 "нисана” и "инфинитија”, који су већ били спремни за укрцавање на мегаброд који је требало да их превезе на другу страну Пацифика. Луксузни новитети, попут „инфинитија” М, EX и FX, суперспортског „нисана 370З”… умјесто у рукама […]

Црни петак узео је данак и јапанској аутомобилској индустрији. Само у луци Хитачи, префектури Ибараки, цунами је прогутао 2.300 "нисана” и "инфинитија”, који су већ били спремни за укрцавање на мегаброд који је требало да их превезе на другу страну Пацифика.
Луксузни новитети, попут „инфинитија” М, EX и FX, суперспортског „нисана 370З”… умјесто у рукама пробирљивих америчких купаца, завршили су као отпад катаклизме.
Након повлачења воде аутомобили спремни за извоз поразбацани су на све стране, преврнути, захваћени буктињама, као играчке с којима су се играла немарна дјеца. Нису страдали само „Нисанови” аутомобили. Оближња фабрика „Нисана” и „Инфинитија” у префектури Точиги обуставила је производњу.
„Нисан”, „Тојота”, „Хонда” и „Субару” су компаније које имају производне погоне дуж 300 километара најтеже погођеног дијела обале. Јапанске корпорације тврде како нико у њиховим фабрикама није страдао и да су оштећења тек накратко зауставила производњу.
Јапанци су дисциплинована и смирена нација. Тога су свјесни и у „Тојоти”. Највећи свјетски произвођач аутомобила, који само у Јапану годишње произведе 2,34 милиона нових возила, извјестио је како им је у само три дана неповратно страдало 40.000 возила. „Тојота” је доживјела највећа разарања јер највише је њених погона у првој зони потреса. Готово 45 одсто њихове јапанске производње је под знаком питања. Груба процјена каже да је у потресу и цунамију страдало чак пола милиона аутомобила.
Извјесно је да ће разорна непогода једно вријеме да заустави и успори јапанску аутомобилску експанзију.