Касиповић:У Брчком се производе лажни математичари

Министарство просвјете и културе Републике Српске предузеће све у оквиру својих надлежности да заштити школе у Српској од оних који немају довољно компетенција да предају предмете математике и информатике, изјавио је данас ресорни министар Антон Касиповић. Након разговора са студентима математике Универзитета у Источном Сарајеву и са професорима математике, Касиповић је новинарима рекао да је […]

субота, новембар 24, 2012 / 14:18

Министарство просвјете и културе Републике Српске предузеће све у оквиру својих надлежности да заштити школе у Српској од оних који немају довољно компетенција да предају предмете математике и информатике, изјавио је данас ресорни министар Антон Касиповић.

Након разговора са студентима математике Универзитета у Источном Сарајеву и са професорима математике, Касиповић је новинарима рекао да је још раније уочен проблем "производње" професора математике и информатике на Интернационалном универзитету у Брчко дистрикту због одређених правних празнина у регулисању образовања у дистрикту.

Касиповић је нагласио да се у кратком року, са минималним бројем часова из предмета "Математика", по "инстант методи" производе професори математике и информатике на Интернационалном универзитету у Брчко дистрикту.

Он је додао да због запошљавања таквих кадрова могу настати губици у основним и средњим школама у Српској.

Касиповић је најавио да ће о овом проблему већ у уторак, 27. новембра, разговарати са представницима оба јавна универзитета у Републици Српској и да ће заједнички препоручити одређене инструкције Педагошком заводу Српске по овом питању.

Професор математике у бањалучкој Грађевинској школи Синиша Букарац рекао је да је Касиповићу пренесен захтјев којим се тражи заустављање запошљавања кадрова математике и информатике са брчанског Интернационалног универзитета.

Он је додао да је препоручено да се пронађе начин да би се извршила контрола и увид у наставни план тог брчанског универзитета.



0 КОМЕНТАРА

  1. Еееее мој министре, да је само проблем у брчанском „универзитету“, и брчански и ини други универзитети су и направљени да би упосленици јавне управе и администрације могли на брзину да се дошколују и повећају платни разред, па да нас Влада задужи за још коју милијарду да не би редовност исплата плата тим друштвеним паразитима дошла у питање.
    За сваку осуду је безобразлук таквих установа које се сад усуђују да фабрикују и ко бива професорски кадар, али тај се безобразлук може изједначити с безобразлуком ових који ће сада да протестују, а имају дупло веће и редовне плате од оних који стварно раде и плаћају порезе и доприносе.

  2. Biće da momci iz Brčkog nisu platili „harač“, da rade na svoju ruku.

    Он је додао да је препоручено да се пронађе начин да би се извршила контрола и увид у наставни план тог брчанског универзитета.

    Kako li će izgledati sjebavanje tog fakulteta, baš čekam da vidim, čisto zbog ocrtavanja dvostrukih standarda na tom primjeru.

  3. Privatni Internacionalni univerzitet u Brčkom je otvoren prošle godina, a već su se ove godine pojavili studenti sa diplomama ovog fakulteta.Fakultet ima desetak različitih fakulteta iubd.org Šta će sada stotine onih koji su zbog tih lažnih diploma koje su se pojavile ostali bez radnog mjesta na konkursima u avgustu, jer su posao dobili ovi lažni diplomci?
    Ali ovo je samo vrh ledenog brega, u Brčkom su za kratko vrijeme prošle godine otvorena dva privatna Univerziteta Evropski 2500KM školarina i Internacionalni 2000KM školarina, fakulteti se inače završavaju po instant metodi za par mjeseci dok se odrade sve procedure i navodno uvede sve u „legalne tokove“. Diplome se kupuju kao roba na pijaci.
    Ovo je dno dna, opšte morale propasti društva, više niko neće da uči da se odriče bilo čega, a o kvalifikacionim prijemnim ispitima, visini kriterijumima i kadrovima koji tamo predaju ne treba ni govoriti, tamo predaju ljudi koji ni sami nisu vidjeli fakulteta a kamoli nekog naučo-istraživačkog rada. Celukupna istraga o radu ovih fakulteta Ministarstvu, Inspektoratu, Pedagoškom Zavodu upućena je još u avgustu mjesecu.
    Sada traba da provjeriti rad Fabusa, Sinergije, Apejrona, Američke, Evropske, Panevropske, Internacionalne, Nezavisne, Samostalne, Poslovne, Slobomire, Sveučilišta. Kategorički se zahtijeva od vlasti, rangiranje ovih fakulteta i zatvaranj onih koji treba da se zatvore, pohapse se svi koji treba da su uhapse, i procesuira ko treba da se procesuira. I onda svi studiraju ravnopravno i po istim kriterijumima.
    Ko uopšte predaje na tim fakultetima i kako uopšte u jednoj Bijeljini 7 ekonomskih fakulteta može biti akreditovano? Kako to uopšte može biti izjednačeno sa državnim fakultom Beogradskog univerziteta.
    Otvaranje ovolikih privatnih univerziteta je dovelo do katastrofalnog srozavanja kriterijuma državnih fakulteta
    a dalje uvođewe bolonjskog sistema i jednosemstralnih predmeta i ispita, parcijalno polaganje – nivo srednje škole.
    Uprava Univerziteta u Istočnom Sarajevu je još pre osnivanja ovih brčanskih univerziteta na vrijeme vidjela konkurenciju i skrenula je na to pažnji, pošto u Brčkom na ovim fakultetima imaju i pedagoški, saobraćajni, pravni, ekonomske, menadžment, informatika, matematika, poljopšrivreda, udaljeno učenje. Neznam kao im ide to daljinsko učenje. Ali noko nije mogao brčake da spreči u otvaranju fakulteta kad već ne otvaraju industriju.
    Fakultet po glavi stanovnika, uskoro će svako selo imati svoj fakultet. Mnoga mjesta imaju više fakulteta nego srednjih škola.
    Korumpirana i kriminalizovana vlada Brčko distrikta je u javnosti istupila sa idejom da Brčko kao država u državi mora da ima i svoje univerzitete što dolikuje svakoj državi(opštini). Brčko je inače kao opština sa budžetom od 210 miliona najkurumpiranija opština u najormpiranijoj državi.

  4. Zboga manjka morala i nepostaojanja pravne države dokopali se nesposobni pojedinci titula i katedri na razne sumnjive načine, pa sada moraju, pod svaku cenu sprečiti da neko sposobniji od njih ugrozi njihove (reklo bi se ipak njihove bedne) pozicije. Takvi sjede na tim mjestima po trideset godina, imaju iste, poslušne asistente i nikavih
    zasluga za nauku i društvo… Njihova vizija je tako skučena da čak ne mogu zaključiti da će im se takvo ponašanje vratiti kao bumerang kroz malu i bijednu penziju, kroz loše zdravstvo i kulturu, te kroz svaku
    drugu bedu kao što su ratovi i sl. A kad odu u penziju – iza sebe ostave prazen katedre… A ako se među njima pojavi neko ko nije kao oni, taj prođe kao što su prošli Ivo Andrić i Meša Selimović koji su bili izvrgnutu nipodaštavanju, maltretiranju, pritiscima razne vrste i
    slično. Zbog toga su bili prisiljeni ili da odu ili da budu proglašeni atidržavnim elementima.
    To je takozvana politika negativne kadrovske selekcije, po kojoj se na sve moguće načine potiskuju i opstruišu talentovani i vredni ljudi za račun ogorčenih, poslušnih, pokvarenih i sl. Mi svi smo navikli da oni ljudi koji su bili nestručni, nesavesni, nesposobni na prethodnom
    rukovodećem položaju, redovno po isteku mandata dobiju još bolji položaj kao nagradu za to. U stvari, ta nagrada nije isključivo zato što su bili loši već i zato što su bili poslušni režimu. A to je bila najvažnija karakteristika svakog ambicioznog čoveka u totalitarnom režimu, a i danas je još uvek tako. Kao posledica takve politike, sve
    balkanske sredinesu sada u situaciji da im je najveći problem, za neki budući progres, upravo nedostatak kadrova. Telentovatni ljudi su retkost i ako se želi bolja budućnost prema njima se društvo mora ponašati kao prema najdragocenijem blagu, a ne kao prema korovu, kao što se do sada ponašalo. Zbog toga sad nemamo ni stručnih političara, ni stručnih pravnika, ni stručnih ekonomista, ni stručnih novinara itd., pa je time omogućeno da najglasnije viču i najviše diži glavu baš oni koji najmanje vrede, tj. umišljene glave koje silexijstvom i bezgraničnom taštinom izazivaju prezir i mučninu okoline. U svemu tome najinteresantina je činjenica da i stanovništvo ne podržava one koji nastoje uneti nešto novo i dobro u ovakvu sveukupno lošu situaciju, već naprotiv, podržava one koji rade u korist njihove štete. To se čak ne može objasniti ni strahom, s obzirom da se podrška može dati i anonimno, putem tajnog glasanja, ali ni to ne pomaže. Možda je strah toliko velik da se oni boje i vlastite senke, pa nisu sigurni ni na tajno glasanje, zaista tajno!
    Međutim, nije svejedno šta učiti. Po mom mišljenju, bar oni koji su dogurali do srednje škole, obavezno bi morali ućiti matematičku logiku („Nema nauke bez matematike i nema vere bez čuda“) jer bez toga nisu u
    stanju ništa da ispravno zaključe. A kod nas se to ne uči niti na većini fakulteta! Zato imamo „pravnike“ umesto pravnika, „političare“ (tj. politkante) umesto političara. „historičare“ (bajkopisce!) umesto historičara, ekonomiste“ umesto ekonomista itd, itd… tj. imamo „naučnike“ kojima logika zdravog razuma nije jača strana! Baš takvi su spretni i sposobni na bazi kriterijuma negativne kadrovske selekcije infiltriraju se na rukovodeće položaje.. I eto nesreće koja ne može biti veća od te.
    Kultura je najbitniji a najslabiji element našeg sistema odbrane, pa iskazuje potpuni preobražaj i preokret. Premda su za to potrebne decenije, neophodno je bar započeti. Istina, za preobražaj naše kulture zakasneli smo više nego što smo skloni da mislimo, ali nije prekasno, jer su perspektive pretnji našem suverenitetu i nezavisnosti
    takođe dalekosežne. Osovinu kulture čini sistem vaspitanja i obrazovanja, od porodičnog do društenog okurženja, od osnovne škole do univerziteta“. Svi prethodni obrazovni sistemi, koji su bili isprobavani na našim mladim pokolenjima, imali zadatak da intelektutalno i moralno unakaze i debilizuju mozgove i duše ljudi mnogih generacija naše mladosti. Taj sistem sa svojim otvoreno
    proklamovanim principom proleterizacije intelektualaca („radnici na univerzitete“!), proizveo bezlične i odrođene, zavisne i beskičmene individue, poslušnike, idealne robove novog svetskog poretka. Međutim,
    žalosna je činjenica da se nikakav radikalan zaokret po pitanju obrazovanja u okviru totalitarnih režima uopšte ne može ostvariti s obzirom da se takvi režimi protiv istinskog obrazovanja jer bi ono ugrozilo opstanak samog totalitarnog režima. Zbog toga takav režim namerno sabotira istinsko obrazovanje naroda. Najupečatljiviji dokaz nedobronameronosti režima je baš odnos prema instituciji obrazovanja.
    Ako je obrazovanje na margini, nešto nije u redu sa režimom. A kod nas je obrazovanje uvek na margini! Čemu smo se onda i mogli nadati s obzirom na konstataciju da se danas u svetu uzima zdravo za gotovo da dostignuća u obrazovanju i ekonomski razvoj idu ruku pod ruku? Najžalosnije u svemu tome je što se vlasti navodno menjaju, a po pitanju obrazovanja sve ostaje isto. Razlog za to je potpuno nekompetentan kadar u dosadašnjem Ministarstvu prosvete. Taj kadar je dosledan plod prethodnog nakaradnog režima i nije u mogućnosti da sagleda situaciju na pravi način i da ponudi rešenje. A rešenje je:
    Umesto postojećeg horizontalnog uspostaviti vertikani sistem vaspitanja i obrazovanja, koji će se zasnivati na iskustvima i tradicijama klasičnog evropskog modela izgradnje suverene i slobodoumen ličnosti, naoružane univerzalnim znanjima i etičkim vrlinama za odvažno i valjano suočavanje sa svim izazovima života i sveta.

  5. Можеш замислити озбиљност владе и министра који интервенише тек након петиције студената ПРИМАТ-а са Пала, а до тада без таласања контролишу праву поплаву диплома са тог брчанског факултета, гдје је укупни наставни програм једнак тек једном семестру на ПРИМАТ-у!

  6. Nije dovoljno to se eliminiše samo Internacionalni iz Brčkog, mada Brčko ima i Evropski univerzitet, pošto nisu platili reket Vladi RS nego Vladi Brčko distrikta.
    Ovako bi trebalo da se ustane i protiv Fabusa, Sinergije, Apejrona, Evropskih, Panevropskih, Slobomira, Nezavisnih, Samostalnih, Poslovnih, Sveučilišta i drugih privatnih univerziteta u BiH.
    Ako studenti i svi koji su ugroženi ne ustanu protiv prodavanja diploma, koje ide po sistemu: „Dođe se na prvivatni fakultet i kaže: hoću tu i tu diplomu, koliko košta. Nema problema plati se i privatni fakultet sve to provedeo kroz legalnu proceduru kao da si priej 4 godine upisao i kontinuirano studirao, davao ispite. Provede se taj svenario“. I tako za jedan dan dobijemo budžetlije novopečene diplomce, magistre u institucijama sistema, direktore kojima je to zatrebalo za funkciju. Ista situacija je po opštinama.
    Postoje i neki poslanici u parlamentu za koje pouzdano znam šta su radili a koji su na ovakav način kupili diplome politikologije, ekonomije, menedžmenta… a da ni jedne knjige iz ovih oblasti nisu pročitali.
    Kada bi smo izvršili objekticno testiranje strukture znanja tih lažnih diplomaca, rezultati bi bili katastrofalni. Na sve ovo stižu uvjeravanja iz vlade da dolazi vrijeme kada će privatni fakulteti izbacivati kvalitetnije kadrove od državnih. Moguće je da postoji plan sistematskog uništavanja državnih fakulteta, gde će sve razlike biti izbrisane i na tome se predano radi.

  7. Баш смијешно г. Касиповићу. Вјероватно сте се сјетили да реагујете пред реконструкцију Владе РС. Међутим, Ви, г.Касиповићу, сте одговоран за масакр високог образовања у РС. За вријеме Вашег министровања отворени су бројни универзитети у РС, да закључим са последњим Универзитет Бијељина. На њима се не пита колико је испита остало, него колико је рата остало. Овај последњи отворио је лично Предсједник РС, у моменту кад је син једне од власница притваран због убистава. Ња њему се школују будући мр фармације.
    Дакле, г. Касиповић, доста је и Вас.

  8. Поднеси човјече оставку, немаш капацитета да водиш просвјету. Како те није срамота да ово изјавиш. Дипломе се штанцају у сваком граду РС и од лажних дипломаца не можемо да живимо. У овом друштву мора да се зна ко је до дипломе дошао показивањем знања а ко показивањем новчаника. Кад ћете се једном удостојити и дићи руку да приватни факултет и државни нису исти. Једноставно државно је квалитетније и тачка.

  9. Tesla, 24.11.2012. 19:46:01

    Taкође, дубок наклон за Ваше коментаре, с једном малом исправком: Образовање промјенама власти није остајало исто, већ је све горе и горе.

    Занимљиво да су власници спорних приватних универзитета управо високо рангирани политичари. Чињеница је да је и провођењем накарадног Болоњског процеса додатно урушен квалитет образовања на државним универзитетима. Раније смо имали случајеве да исти ти квазиинтелектуалци, а у ствари криминалци с титулама, обарају студенте на државном факултету да би их приморали да пређу на приватне. Потом је продаја испита постала чак транспарентна, па су студенти заустављани и поред савладаног градива, што је једна врста рекетирања, притиска да би платили.
    Више пута сам писао да ће свако најбоље знати колико вриједи његово образовање када пређе границе екс-Ју и понуди своје знање на тржишту рада. Такође, да није проблем што смо пали на дно каце за кисели купус, притиснути тешким каменцем, већ што нећемо имати оне који ће да подигну тај тешки каменаци избаве нас с дна. И по питању квантитета (старо становништво, бијела куга) и поготово по питању квалитета (све лошије образовање и васпитање).

    На крају желим да кажем да људи попут Вас требају да уђу у политику, како би се истиснуле барабе и незналице. Очигледно да сте јако интелигентан и образован човјек и то јесте спуштање на нижи ниво моралних и образованих људи, али мислим да је у овом тренутку то и морална обавеза сваког појединца. Често смо свједоци прозивки типа „гдје су интелектуалци, зашто ћуте“, а онда с епоставља питање да ли ми уопште имамо интелектуалце или само егоистичне бескичмењаке, који не виде даље од идућег понедјељка.

    Позивам Вас да представите и дио рјешења за наше друштво. Да ли вјерујете да је могуће да дође до радикалног заокрета? Да ли су се превише намножили они други, којима одговара овакво стање?

    Велики поздрав!

  10. „Касиповић је најавио да ће о овом проблему већ у уторак, 27. новембра, разговарати са представницима оба јавна универзитета у Републици Српској и да ће заједнички препоручити одређене инструкције Педагошком заводу Српске по овом питању.“
    http://www.glassrpske.com/drustvo/vijesti/Preko-noci-postaju-nastavnici-matematike/lat/91743.html

    Šta je to sada što se ne uradi nešto konkretno, pa ti sa diplomama, kao onaj prof fizičkom koji je ostao bez norme otištao i u avgustu pred okonkurs kupio diolomu ovog Internacionanog fakulteta, i dobio radno mjesto profesora matematike, kad je tako pametan i svestran što niej otišao na beogradski prirodno-matematički fakultet pa završio matematiku i dokazao se. Kako ih nije srapmota, imam slučaj u kod mene u srednjoj školi čovek otišao isto tako i kupio diplomu matematike i direktor ga primio bez konkursa, nisam siguran da za tablicu množenja a ua razlomke bolje ne pitaj. Došla inspekcija iz BL i naložila raspisivanje konkursa, oni otegli sa konkursom mesec dana. I takvi treba da predaju u srednjim školama matematiku.
    Ministre daj ne brukaj se više. Pogledaj šta ti rade po školama stalno neke afere, rekli te da su privatni fakuleteti ravnopravni sa državnim. Pa kako vas nije sramota, onih koji su pošteno učili po 15 sati dnevno mjesecima. Neznam zašto studenti ne krenu u masovne pobune, svi su ugroženi kupovinom diloma.
    I sada se sa ovim Internacionalnim iz Brčkog čeka licitacija koliko su spremni da ponude reket.

  11. „Касиповић је нагласио да се у кратком року, са минималним бројем часова из предмета „Математика“, по „инстант методи“ производе професори математике и информатике на Интернационалном универзитету у Брчко дистрикту.“
    Зашто министартво не покрене и питање куповине дилома на првмо месту купују квазидиплому математика-информатика на Едукацијском факултеу у Травнику. Са тим дипломама су масовно затрпали тржиште квазикадром. Факултет се завршава за мјесец дана ако имаш новаца, може и на рате на кредит.
    Овај факутет масовно штанца дипломе буџетлија – просветара. Безвриједе-фиктивне дипломе се плаћају безвриједним-фиктивном новцем узетим у виду кредита ММФ-а.
    Ко ће враћати те кредите и, јел неко у овој држави свестан последица куповине диплома, до чега ће то довеси у будућности. Да ли се неко пита до чега ће довести у нашем образовању рад оваквих кадрова са купљеним дипломама. Ово друштвени систем је у свим сферама покренуо један механизам аутодеструкције који га убрзано разара. И то уништавање је плаћено подизањем кредита. Невјероватно је како су осмислили механизам заробљавања и унитавања народа.
    Приватизација привреде је уништила приведу деиндустријовала нас. Приватизација образовања уништава и оно мало образовања на државним факултетима који је био у Босни и Херцеговини. И све то са циљем да се после таквог разарања приведе у приватаизацији некад поново не дозволи да се изгради привреда и предузећа.
    Уништавањем образовања се баве веома систематични и подмукли језуити, а медиокритетски функционери, које на кључне позиције у образовању постављају владајуће странке, нису дорасли фукцијама које „обављају“, па су лак плијен прелукавих језуита за које предано раде, свјесно или несвјесно. Због тога образовне институције, а првенствено универзитети, лиферују квазикадар који се инфилтрирао у све поре државе и друштва и тамо прави хаос. У овом сектору је одавно основни принцип функционисања негативна кадровска селекција која се задњих година интензивно служи моббингом као главним алатом за одстрањивање свих оних који нису квазикадар! Истовремено корумпирана инспекција и исто такво правосуђе то омогућују!

  12. Vlada Republike Srpske – Ministarstrvo prosvjete i kulture, ovih dana su dobili plaćen reket od Internacionalnog univerziteta u Brčkom koji su prethodno prozvali da ga nisu platili, u ovoj informaciji prije dvije nedjelje.
    Sve je vrlo brzo zataškano i više niko više ne pominje da se na Inacionalnom univerzitetu U Brčkom štapaju bezvrijedne diplome matematičara-informatičara.
    I tu nije kraj to se isto radi na Edukacijsom fakultetu i Travniku tamo je godina studija 2900 KM, priznaju sve moguće ispite sa prethodno završenih fakuteta. U Travniku imamo sistuaciju da bilo ko sa nekim tehničkim fakutetom ko nema posla dođe izvršenu priznanje svega, plati jednu godiu školarinu 2900, plati priznavanje po ispitu 100 KM, plati i one ispite kojki nedostaju. Kopletne studije provedu kroz „zakonske“ procedure, zavedu vas da ste upisali, primera radi bečler studije matematika-informatika pre 3 godina i da ste rtedovno pohađali nastavi u davali ispite. Kada isplatite sve školarine i ispite vidobijete diplomu u roku od mesec dana a da fakuteta niste ni videle.
    Zašto Ministarstvo prosvjete ćuti predo ovim pridajama dipoma? Sa dipomam privatnog Edukacijskog fakulteta u Travniku http://www.eft.ba preplavljeno je tržište diploma i u Federaciji BiH i u Republici Srpskoj.
    Od ove godine po istom scenariju kao Edukacijski fakutet u Travniku krenuo je da štanca diplome i Interneacionani univerzitet u Brčkom.
    Pozivano akademsku zajednicu profesora Prirodno-matematičkog fakulteta Banjaluka i Istočno Sarajevo da nastave borbu protiv štampanja diploma na Internacionanom univertitetu u Brčkom i Edukacijkom fakultetu u Travniku. Na ovakav, bezobzoran i besraman način štampanja diploma ugroženi su oni studentu koji sistematično i redovno studiraju na državnim fakutetima a na kraju kad završe neće moći da se zaposle pošto će sva radna mjesta zapsosjesti oni koji su kupili diplome u Brčkom i Travniku. Ista je situacija sa fabusovcima u institucijama sistema.
    Pozivamo Ministarstvo prosvete i Republički pedagoški zavod da donesu Zakon po kojem se ove diplome neće priznavati u Republici Srpskoj.

Оставите одговор