Јутјуб покреће сервис за изнајмљивање филмова

Јутјуб покреће у мају сервис за изнајмљивање филмова у партнерству са холивудским гигантима као што су Сони и Ворнер Брос, и тако постаје конкурент сервисима као што су Нетфликс и Еплов Ајтјунс. Филмофили ће моћи да гледају нове филмове по цијени од 2 долара, иако ће цијене варирати од филма до филма. Три од шест […]

уторак, мај 3, 2011 / 07:23

Јутјуб покреће у мају сервис за изнајмљивање филмова у партнерству са холивудским гигантима као што су Сони и Ворнер Брос, и тако постаје конкурент сервисима као што су Нетфликс и Еплов Ајтјунс. Филмофили ће моћи да гледају нове филмове по цијени од 2 долара, иако ће цијене варирати од филма до филма.

Три од шест главних филмских студија – Сони, Ворнер Брадерс и Универзал – пристали су да дају права Гугловом видео гиганту. Парамаунт, Фокс и Дизни још увек нису пристали на уговор.

Сервис ће у свом почетном раду бити доступан само у Америци. Гугл је протеклих мјесеци радио на јачању повезивања са Холивудом како би одржао ритам са конкуренцијом, међу којима се налазе доминантни Нетфликс и Ајтјунс.

На америчком тржишту онлајн стриминга тренутно доминира Нетфликса 23,6 милиона корисника, амерички вебсајт сада је бацио око на Комкаст, највећег кабловског оператера у Америци.

Упркос заласку на територију стриминга независних филмова – што је најављено на Филмском фестивалу Санденс у јануар 2010 – Јутјуб тек треба да понуди неке филмове високог профила.

Глобална популарност сајта, који привлачи више од 100 милиона корисника широм свијета, закомпликовала је преговоре са филмским студијима, који обично потписују уговоре о лиценцирању за сваку земљу понаособ. Уговор додатно компликују постојећа партнерства између холивудских студија и стриминг сервиса као што је Нетфлкс.

Јутјуб, који је 2006. године откупио Гугл за 1,6 милијарди долара, прошле године је остварио профит од око 544 милиона долара и сматра се да је тек однедавно постао профитабилан.



Оставите одговор