Јахте, лимузине, накит и други луксуз најбоље се продаје у Кини

Кина је постала највеће тржиште луксузних производа. Судећи по истраживању консултантске куће „Бејн“ тако ће остати и наредних година.

уторак, јануар 8, 2019 / 13:21

Најпознатији свјетски брендови се утркују ко ће прије да у овој земљи отвори производни погон или продајно мјесто. Како и не би када Кина има најбржи пораст броја милионера и милијардера.

Најскупљи аутомобили, јахте, сатови и накит најбоље се продају у Кини – 2012. године становници ове азијске земље купили су луксузне робе у вриједности од 53 милијарде евра, што је била четвртина свјетске потрошње, а до 2025. учествоваће са једном половином у глобалној куповини скупоцјених производа, наводи се у најновијој студији консултантске куће „Баин“.

У земљи тренутно живи око 200 милијардера и више од милион и по милионера. Број ових последњих годишње се повећава за 40.000. Импресиван је и раст средње класе у коју спадају породице с годишњим приходом од 9.000 до 24.000 долара, а која деведесетих није ни постојала.

Према процjенама стручњака, до 2022. године, 630 милиона Кинеза или 45 одсто укупног броја становника, припадаће средњој класи. Овакав драматичан раст стандарда претворио је Кину у најперспективније тржиште за луксузне производе.

Новонастали богаташи и брзо растућа средња класа, свој успjех и статус желе да покажу, што је створило огроман потенцијал за свjетске луксузне брендове.

Према подацима консултантске куће „Бејн компани“, кинеско тржиште луксузних производа, од 2010. године расло је по стопи и до 30 одсто годишње.

Купци луксузних производа у овој земљи млађи су од оних на западу. Док су старији Кинези, због живота у сиромаштву, навикли на штедњу, главни покретачи кинеског тржишта луксуза су генерације рођене после седамдесетих година.

У почетку су сви брендови добро пролазили, али сада долази до раслојавања тржишта, односно неки постају недовољно атрактивни како њихова доступност расте. Због тога се најбогатији купци окрећу ексклузивнијим производима или онима изграђеним по наруџби.

Осим тога, Кинези луксузне производе све више купују у иностранству, што успорава раст на домаћем тржишту. Ипак, стручњаци очекују да ће кинеско тржиште луксузних производа и даље бити најперспективније на свијету због изузетно брзог раста стандарда становништва.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *