Јахорина се шири на Мањачу и Игришта

Управа Олимпијског центра (ОЦ) „Јахорина“ одлучила је да своје идеје спроведе и на другим локацијама осим на олимпијској планини, па за идућу годину најављује градњу ски центара „Мањача“ код Мркоњић Града и „Игришта“ код Власенице, те спајање Јахорине гондолом са Источним Сарајевом.

среда, октобар 23, 2019 / 12:38

Из ОЦ је саопштено да „иако се чини да је руководство ОЦ „Јахорина“ новим пројектима достигло свој и максимум у искориштености потенцијала ове планине, ситуација у пракси није таква“.

„Без обзира на све активне пројекте који су у току, управа овог центра планира још веће и озбиљније пројекте за сљедећу годину а односе се на простор цијеле државе, а не само Јахорине“, саопштено је данас из ОЦ.

Наиме, у плану је развој ски центра „Мањача“ код Мркоњић Града као и ски центра „Игришта“ код Власенице.

Планирана површина ски центра „Мањача“ односи се највећим дијелом на површине које заузимају ски-стазе, чија укупна површина износи 75.000 м2, затим на инсталације и љетње садржаје.

Према Планираном рјешењу ски центра „Мањача“ предвиђена је једна шестосједна жичара, укупне висинске разлике око 264 м, дужине око 1.000 м и капацитета 3.000 скијаша/сат као и покретна трака дужине око 100 м, капацитета 1.000 скијаша/сат.

Жичару прате двије осњежене ски-стазе, укупне дужине око 2.500 м. Поред скијашке инфраструктуре у плану је и градња забавних садржаја: тјубинг, авантура парк, дјечије игралиште, зип лине и други занимљиви садржаји.

Планирана површина ски центра „Игришта“ односи се највећим дијелом на површине које заузимају ски-стазе, чија укупна површина износи 190.000 м2.

Према Планираном рјешењу ски центра „Игришта“ предвиђен је један шестосјед, укупне висинске разлике око 330 м, дужине 820 м и капацитета 3000 скијаша/сат и покретна трака дужине 150 м, капацитета 1.500 скијаша/сат.

Планирана је изградња три главне осњежене ски-стазе, укупне дужине око 4.750 м. Као и за ски центар Мањача и на Игриштима је у плану изградња и забавних садржаја, али и угоститељских и паркинг простора.

Такође, најављују из ОЦ, од велике стратешке важности су и пројекти – спајање Јахорине са Источним Сарајевом али и са Палама путем кабинских гондола које су уједно најадекватније, али и најатрактивније рјешење како за превоз скијаша тако и за превоз гостију и туриста који нису скијаши.

„Увек правимо јединствене пројекте, први у овом дијелу Европе, тако смо и дошли на идеју да повежемо најближи град са најдужом гондолом на Балкану и да омогућимо становницима и туристима да се на најбржи, најлакши и најбезбједнији начин превезу до Јахорине и зими и љети. Сад смо у фази припреме, обезбјеђења имовине и документације, почетак градње ће започети након завршетка ових активности, обезбјеђења средстава и спровођења јавних набавки“, рекао је директор Олимпијског центра „Јахорина“ Дејан Љевнаић.

Додао је да су бенефити пројекта велики и огледају се у лакшем приступу Јахорини у свако доба, туристички и за људе који живе у околини.

„Реализацијом овог пројекта биће могућ превоз са аеродрома до Јахорине јер је полазна станица планирана у непосредној близини међународног аеродома Сарајево. Поред тога што ће ова гондола бити једниствена туристичка атракција такође ће доприњети смањењу загађености и мањој употреби аутомобила као и безбједности свих корисника“, истакао је Љевнаић.

У плану су и двије успутне станице, на Требевићу и на Двориштима.

„Када је ријеч о пројекту спајања Пала са Јахорином, желимо да највише бенефита имају грађани Пала. Изградњом овог пројекта ћемо развити највише Пале, јер ће по угледу на европске ски центре, центар смјештајних капацитета и збивања прије и послије скијања бити управо на Палама. Тренутно радимо на проналажењу најбоље трасе гондоле и пропратних стаза. Сваки од ових пројеката је стратешки итекако значајан за развој наше регије али и подстицање и развијање привреде у цијелој држави“, навео је Љевнаић, саопштено је из ОЦ „Јахорина“.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *