Игра посредничког дана: Културна политика Српске у приватној пракси

У потпуности немамо додира са таквим начином поимања објективне стварности, а посебно са толиком количином англицизације у овом латиничном тексту. Просто сматрамо, у смислу језичког споменика, да треба осјетити како то изгледа машински пресловљено на српско писмо.

недеља, 7 јуна, 2020 / 15:26

И, наравно, овај културолошки модел је подржала Република Српска и Европска унија. Има пуно тога написаног на енглеском језику, на српском писму ни једна ријеч:

Плаy Медиа Даy 05 виртуелни пут око свијета од публике оцијењен чистом десетком!

Моћ трансформације и прилагођавања ће спасити креативну индустрију!

ПЛАУ ЛИВЕ

Јубиларни Плаy Медиа Даy 05, који је ове године први пут одржан као онлине конференција, доказао је оно што је била главна тема у презентацијама свих овогодишњих предавача: моћ трансформације и прилагођавања. Више од 12 сати „ЛИВЕ“ програма, 26 предавања и панела, окупило је креативце, компаније, креативне агенције, институције, студенте, инфлуенсере, као и све остале заинтересоване за креативну индустрију, лично усавршавање и унапређење пословања. Програм онлине конференције пратила је публика из БиХ, региона и свих крајева свијета, која је упијала знање, савјете и идеје, најзанимљивијих регионалних и свјетских стручњака.

Пети по реду, а први онлине, овогодишњи Плаy Медиа Даy положио је и ове године испит и добио чисту десетку, када је ријеч о иновативности, аутентичности, храбрости, као и забави и едукацији. Цјелодневно дружење стручњака из свих крајева свијета, учесницима је омогућило да из удобности свог дома или канцеларије, плове са једног краја свијета на други, у потрази за релевантим и конкретним знањима, искуствима и праксама, који ће им помоћи у њиховом пословању.

Овогодишњи Плаy Медиа Даy 05 је почео у географски далекој, али дигитално блиској Аустралији предавањем Петера Бреннана, графичког дизајнера, који је кроз 10 животних лекција испричао суштину живота и рада. „Ако нешто стварно желите, не прихватајте „НЕ“ као одговор. Размишљајте другачије од других, како би привукли пажњу и преузмите одговорност за своје грешке“, само су неке од његових препорука.

Из Аустралије се публика рекордном брзином преселила у Загреб, гдје је чекао Игор Младиновић из креативне агенције Имаго са предавањем „Креативност као филозофија живота“. Игор је говорио о страху као убици креативности, креативности као тежњи ка бољем и новом, а не копирању узора. „Ако ниси аутентичан, креативно си непотребан“ и „Креативност мора садржавати ризик и иновативности“, реленице су које су одзвањале у ушима, након његовог говора.

Путовање из Загреба у Београд је трајало неколико секунди, гдје је Љубица Вукчевић објаснила „Како примијенити добре принципе дигиталне економије на ваш бизнис“. „Ставите се у ципеле потрошача, унифицирајте и синхронизујте своје поруке на свим каналима комуникације“, поручује Љубица.

Плаy Медиа Даy 05 се из Загреба накратко преселио у Амстердам, гдје је домаћин био Диедерицк ван Мидделкоп, стручњак за звучни брендинг. По њему, успон звука је пред нама, а звук бренда ће постати важнији, него икад прије. Диедерицк сматра, да ће оригиналан звук и музика, истакнути вашу рекламу у мору других реклама.

Истом рутом смо се вратили назад у Загреб, гдје је Маја Чулиг, директорица маркетинга и корпоративних комуникација Аддико групе, причала о „Хаос менаџменту или како смо побиједили кризу“. Маја је говорила о једином начину, на који можемо да побиједимо кризу – а то је комуникација. „Напокон су нестали изговори за све ове године, када су компаније одбијале ући пуним срцем у процес дигиталне трансформације“, закључила је Маја Чулиг.

Први од два виртуелна панела у којем су учестовали Ерна Саљевић, Дуња Јованић, Дијана Тепшић, Милан Маглов, Ида Престер и Бранислава Антовић, прштао је оптимизмом и позитивном енергијом, а коначан закључак најутицајнијих регионалних инфлунесера, био је да ће креативност ипак спасити свијет.

У далеком Лондону Тијана Тамбурић, која се нашла на Форбсовој листи „30 испод 30“ најуспјешнијих младих људи на свијету је на занимљив начин, упоредила потрошњу насупрот доприноса и томе колико је однос ова два појма, неопходан за напредовање у креативним индустријама.

Потом је Бојан Шаптовић из агенције Пионири Цоммуницатионс у Београду, савјетовао учеснике конференције, како да побиједе 2020. годину. Бојан је поручио, да се никада не смије одустајати од оглашавања, па ни у временима кризе.

Трећи загребачки домаћин Плаy Медиа Даy онлине конференције била је Анамарија Вуић, која се бавила етиком у оглашавању. Она је истакла колико оглашавање утиче на ментално здравље потрошача, како је потребно гледати на комуникацију шире од закона и етике, те како брендови свјесно крше моралне законе, зарад циља.

У малом приморском мјесту Гоуроцк у Шкотској, добродошлицу је пожелио независни дизајнер Цраиг Блацк, који ради за многе свјетске брендпве. Његов пословни пут био је испуњен успонима и падовима, ризицима, неизвјесношћу, али изнад свега радом, трудом, љубављу и преданошћу. Цраиг је поручио, да морамо ризиковати да бисмо успјели, те да треба да развијамо сопствене аутентичне пројекте.

На средини овогодишњег Плаy Медиа Даy окупиле су се представнице онлине медија, Ана Ћавар, Дијана Тепшић, Бесима Сврака, Јелена Јоксимовић и Мерсиха Дрињаковић, које су дискутовале о оглашавању у медијима у вријеме глобалне кризе. Закључак панела је неминован процес дигитализације и прелазак на онлине оглашавање, чак и оних брендова и компанија, које су мислили да је њихов процес дигитализације, далека будућност.

Џенета Сцхиттон је виртуелну екипу угостила у Бечу, гдје је подијелила своје знање и искуство о теми која постаје све актуелнија, посебно са појавом пандемије, када је брендинг постао важнији него икада. Она је говорила о транспарентности у инфлуенсерс маркетингу, да инфлуенсери увијек морају да транспарентно означе спонзорисани садржај, те да инфлуенсери морају показати да им је стало!

У Војводини је топлу добродишлицу учесницима конференције, пожељела Горанка Једнак Максимовић својим предавањем „Подцаст 2020: 55 препоруке за подцастере“. Конкретним примјерима, статистичким подацима и савјетима, Горанка је подстакла људе да покрену свој подцаст, који је више него икада један од најпопуларнијих медија у свијету.

Из Сплита се јавио британски стручњак за комуникационе вјештине, Петер Хопwоод. Тема која се провлачила кроз сва предавања, а која је код њега детаљно обрађена је – пружање додатне вриједности публици. Петер је у пола сата уклопио огроман број савјета и приједлога, помоћу којих сваки индивидуалац може побољшати свој јавни наступ, заинтригирати публику и доћи до бољих резултата у пословању.

Уз Николину Андрић смо посјетили мало војвођанско мјесто Надаљ, одакле је испричала причу о свом занимљивом пословном путу до предузетништва, рада и зараде од куће.

Ауторка двије књиге бањалучанка Бојана Блажевић, одушевила је публику својим инспиративним предавањем „Сви смо повезани“. Била је то прича која се морала чути директно од ње, како би се осјетила и доживјела, о томе како енергија, емоције и квалитет живота, директно утичу на резултате, које остварујемо у послу.

Посљедњи град у којем се завршила Плаy Медиа Даy онлине конференција био је Београд, гдје је виртуелну екипу дочекала Јелена Веиновић Стевановић. Онлине конференција је завршила Јелениним освртом на људско понашање, а посебно је истакла да је технологија огледало нашег понашања, те да дигитал не воли рационалног купца!

И ове године Аддико Банк – банка партнер догађаја је подржала највећи комуникацијски догађај у БиХ. Партнери онлине конференције су и компанија Мтел, Министарство привреде и предузетништва РС, Делегација ЕУ у БиХ, ПРОБУДУЋНОСТ, Амбасада Аустралије у БиХ, као и Сарајевски кисељак и Сара вода.

Видимо се 2021. на шестом Плаy Медиа Даy, регионалном комуникацијском догађају у Бањалуци!

Комуникација је бесконачна!



Оставите одговор