Дани(ј)ел Симић

Храстко Имањић и Давидова звијезда

Случајно или не, како се то фразерски каже, Дан Растка Немањића и Дан обиљежавања сјећања на холокауст, падају у исти дан. Шта нама то уопште значи?

среда, јануар 27, 2016 / 18:48

Данас је дан једне од најзаслужнијих личности за оно, што српски народ сада јесте. И што ће вјероватно бити у будућности.

Ако га буде.

А неће га бити, ако се настави овакво опхођење према његовом развоју. Још и више према његовој повијести. Ако не знате одакле сте дошли, не можете знати ни куда идете.

И доста више фраза, то је стварно тако. Примјетио сам да већина српског руководства, културних и научних радника, а поготово то вриједи као општенародни доживљај; термин "холокауст" схвата као нешто српско. Или барем – и српско.

Без обзира што је у питању грчки термин, који значи "све спалити", јеврејски историчари су га, научно-историјски, резервисали искључиво за страдање Јевреја. Они имају и домаћи термин за зло истребљења које им се десило (шоа), док Срби немају неку своју изворну ријеч, коју би користили за дјелимично успјешан покушај њиховог истребљења. За разлику од јеврејског, покушаван поново након 1945. године.

Ево, предлажем: ПОГРОМ, ЗАТИРАЊЕ, ИСТРЕБЉЕЊЕ; али то неће спријечити нашу непросвећену управљачку елиту да се на то не осврне. И настави се шлепати на Јевреје у процесу сјећања.

Јеврејски културни центар Арије Ливне

Куку ти је нама, којима је стало! Морамо чекати да Јевреји покрену сјећање на мјесто гдје су заједно убијани с нама, па да се нешто деси и Србима. И хвала им на томе.

Сама моја ранија изјава, како је могуће да српски народ нестане (и то за нашег вијека), за неке је у старту симптом ксенофобичне параноје, заосталости, мизантропије и што је најгоре – ратног хушкаштва. Раде посао резервисан за неонацисте по Њемачкој. И даље је огроман број оних, који би било какво сјећање на чињенице из српске егзекуционе прошлости, у циљу спречавања репете, да етикетирају неком од флоскулица од којих живе.

Но, тим истима никада неће пасти на памет да то кажу Јеврејима.

Данас су се они гурали у ред монетарне јавне кухиње, потурајући лонче за донацију и запијевајући о злочинима нацистичке Њемачке и фашистичке Италије. Хрватску Независну Државу су прескочили. Мултирепризираће у својим гласилима текст о национализму Данила Киша, и то је то.

О томе колико локална властела води рачуна о српству, најбоље говори натпис на Јеврејском културном центру (још увијек живог) Арија Ливнеа. У сред Бање Луке, Јеврејима није пало на памет да име свог културног центра на прочељу напишу ћирилицом. Нити некоме да им то сугерише. А паметне су Јеше, усвојили би они ситницу. И онако није на ивриту.

То вам, исходишно, говори о томе колико се за проблем погрома над нама у Другом свјетском рату занимају они који су изградили зграду у којој се тај центар налази.

Доста шлепања на Јевреје

Ево и данас ја то радим, али стварно је доста. То је други народ, брат по Јасеновцу, који се руководи својим интересима. И то је сасвим у реду.

Више пута сам лично, и преко медија, чуо чика Ливнеа како дипломатски, без обзира што га запошљава Република Српска, поручује како Срби нијесу нормални. Да су будалетине које по сваком селу праве цркву, а не могу у Јасеновцу. За то никад нема пара.

Но, пара ће се, наводно, наћи. Неко је направио конкурс, донио одлуку о комбиновању два рјешења у неки галиматијас, који још нико јавно није приказао. Тако, да сви кажемо шта мислимо.

Но, неки јесу. Данас је изашла и вијест, да је директорица спомен подручја Доња Градина изјавила да су "запослени позитивно изненађени идејним рјешењем", те да ће се ове године тражити извођач радова; дочим у јавности Српске ником није омогућено (лично сам од помоћнице министра тражио увид) да то рјешење види. (?!)

Влада то усвоји и довиђења.

Како? Јесмо ли демократија или сатрапија? Какви извођачи радова?! За шта? Камо расправа у Народној скупштини Републике Српске? Камо серијал тв-емисија? Је ли се тако према најбитнијем топониму у новијој српској историји односе надлежне институције? Буразерски, приватизовано, самовољно.

Своји на туђем: Доња Градина или Јасеновац?

Може ли већег глупарлука за поменути на данашњи дан, од саме чињенице да се спомен подручје наумљено за "идејно рјешење" зове Доња Градина?

Камо Јасеновац?

Да ли је Доња Градина дио система независнохрватских логора смрти са епицентром у Јасеновцу? У истом клупку бодљикаве жице, ваљда су заковани били и логори за дјецу у Сиску и Јастребарском, те логор за жене у Старој Градишци? Требамо ли се и њих одрећи зато што је неко именован и глуп?

Због неких мутираних, постамоуправно-самопотирућих глава, то што је Република Српска Крајина развлашћена агресијом НАТО на исту, узрокује да се Јасеновац избацује из колективног сјећања дјеце у Републици Српској? Лично сам сваке године свједок летака који им се дијеле, у којим се нигдје не помиње Јасеновац, већ само Доња Градина. Искључиво зато што је данас то мјесто у оствареном, међународно признатом сну Неовисне Републике Хрватске?

Неће моћи! (Помози нам свети Саво!)

Монах Сава, принц у причуви, кривац за име Херцеговина; у свом властодржачком указу по имену Хиландарски типик, каже сљедеће:

А треба и ово расудити: нека се повинује новодошавши ономе који је прије дошао, неписмени писменоме, неуки образованоме и млађи старијем.

То би требало поручити онима који мисле да историја почиње од тренутка када су они (они лично!) дошли на неку именовану функцију. Нећете ни једну циглу положити за изградњу спомен-подручја, без обзира којег буразера-извођача изаберете, уколико се спомен подручје не промјени име у Јасеновац – Доња Градина.

То да запамтите.

Мјесто злочина није гробно мјесто!

Наивни сте веселници, који ће се сусрести са несањаним отпором, уколико у финансијску конструкцију не буде укључена ексхумација и форензичка анализа мошти наших предака, са мјеста гдје су их мучки убили и закопали. Извитоперени јадници, који су сматрали да је то богоугодно. Не понављајте њихову грешку!

Пошто сте ви нехрабри, недуховни, некреативни, па најпослије и непаметни; нећете братску молбу озбиљно схватити. А схватите, ако можете. Кад се чекало безмало вијек, неће још која година и дебљи фонд штетити. Још мање можете смислити одговор, научно и људски утемељен, којим би обеспредметили ово што сам написао на Савиндан.

Зато ћу ја умјесто вас, сам себи и истомишљеницима одговорити у ваше име, и то управо ријечима посвећеног Растка Немањића, које се непосредно надовезују и чине крај параграфа у цитираном типику:

Ако ли игуман одреди да ко буде и сам у ћелији, он нека зна живот њихов.

Знате ли га?



63 КОМЕНТАРА

  1. Uh kakav promašaj!

    Opstanak srpskog naroda ne zavisi od velikih misli, od instituta i spomen obilježja, od kolektivnog sjećanja i zajedničkih predaka, forsiranja ćirilice i tipika. Ne zavisi ni od projekata ni od izvođača radova. Opstanka srpaskog naroda zavisi od kurca. I od pičke.

    Ne vidim nikakav osnov da se nešto tako jednostavno i prirodno kao što je jebanje umotava u krupne riječi i kobajagi još krupniji aktivizam.

    Srbi, jebite se. Rađajte djecu i neće nestat Srba.

  2. “Данас је дан једне од најзаслужнијих личности за оно, што српски народ сада јесте.“

    Крупан превид!
    Свети Сава је најмаље заслужан за оно што српски народ сада јесте.
    Свети Сава је нјавише заслужан за оно што је српски народ некада био. Поштован, вриједан, херојски народ.

  3. „Дан Растка Немањића и Дан обиљежавања сјећања на холокауст, падају у исти дан“
    ……………………………………………………………………………………………………………………….

    Stvarno zanimljiva historijska koincidencija da se dan sjećana na holokaust poklapa sa danom čovjeka koji je zajedno sa svojom porodicom učestvovao u krvavim progonima krstjana

  4. Мора да је о Растко провео неки од 11 геноцида на муслиманима.

    Брате Чешњак, некад би требао нешто заобићи. Не знам којем од владара тадашњег времена војска није била сила за прогањање овог или оног.

    Срећом, постоје такви „народи“ који нису били ни у зачецима, па немају тај баласт.

    Славимо људе који су поставили темељ Српства. То могу велики народи.

  5. Смаил Чекић прогласи Бранка Ћопића за вршиоца геноцида, а Чешњак Светог Саву.
    Очекујем да телалук понови чувену:“ Свака част Чешњак, људина си, алал си отресао Симу“.

    Чудно. Јуче се љути што га питам за мишљење о једином муслиману-усташи који је ходио овим дуњалуком. Па га послије наљути моје питање сматра ли он да је Бранко Ћопић био кољач-геноцидаш из Хашана.

    Иначе, Црква Босанска је била црква источног обреда која је имала јурисдикцију на територији Усоре, Босне, Соли и Хума.

    Та спорења у православном свијету око надлежности можемо гледати и данас.

  6. Смаил Чекић прогласи Бранка Ћопића за вршиоца геноцида, а Чешњак Светог Саву..

    I jopet Simo u moja usta ubacuje vlastite projekcije, ali nije problem.

    Simo, U tvom prozvvanju da se izjasnim o novom ministru u HDZ vladi u Zagrebu, na mjestu gdje to nije temati pokušavaš da napraviš relaciju o tome da sam ja kao neko (za koga ti smatraš da je ) Bošnjak trebam da se tebi izjašnjavam o profašističkim stavovima čovjeka koji je u minstarsku fotelju zasjeo tako što je njegova stranka dobila tri presudna dijasporska mandata koje im je obezbijedio Dragan Čović za kojeg Doddik kaže da „predstavlja RS u Predsjedništvu BiH.
    Tvoj Dodik na tog šovjeka prenosi legitimitet predstavljanja srpskog naroda iako on u Mostaru ulice naziva po imenima NDH ministara.
    Ali, kao i svoj gazda, bez mrvice stida ti, na isti način na koji je Mladić pokolj u Srebrenici predstavio kao osvetu za bunu protiv dahija, pokušavaš abolirati Dodikovog predstavnika srpskog naroda – Čovića i od mene jer sam zaboga (vjerovatno) musliman tražiš da se određujem ili opravdavam zbog proustaških stavova nekog Hasanbegovića.
    Isti, šovinistički obrazac i ovaj put pokušavaš na mene projicirati prozivajući me za politikantsko nenaučne stavove Smaila Čekića pa to i ovdje plasiraš kao moju tvrdnju o n-tom genocidu.

    Suludo kao kada bih ja Latinki Perović tražio da se opravdava zbog tvojih šovinističkih stavova jer ste iste nacionalnosti,
    ili, zamisli, da od tebe tražim da se odrediš o Dodikovoj ideji da studentski dom nosi karadžićevo ime.

    Šta ti imaš sa tim – pa ti si dovoljno puta ovdje izjavio da samo budale podržavaju Karadžića

  7. Чешњак,

    ја и ти о Смаилу Чекићу имамо исто мишљење, али је проблем у томе што на “научним истинама“ Смаила Чекића одрастају генерације бошњачке дјеце која, када први пут чују за Бранка Ћопића, неће знати да је то писац ‘Јежеве кућице“ него геноцидни кољач из Хашана.

    А по истој тој “историјској истини“ која говори о геноцидном унуку Раде Ћопића, одрастају бошњачка дјеца и на причама о геноцидности Светог Саве.

    То није изјавио блентави Смаил него Чешњак, звани “свака част, људина си“.

  8. „али је проблем у томе што на “научним истинама“ Смаила Чекића одрастају генерације бошњачке дјеце која, када први пут чују за Бранка Ћопића, неће знати да је то писац ‘Јежеве кућице“ него геноцидни кољач из Хашана.“
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    I opet Simo laže i opet se Simo neće izviniti.

    “ када први пут чују за Бранка Ћопића“

    http://www.sobih.ba/siteoo/images/stories/galerije/Zakonska_akta/okvini%20npp.pdf

    Branko Ćopić u čitankama i lektiri u FBiH

    2. RAZRED – JEŽEVA KUĆICA
    3. RAZRED – BOSNA
    4. RAZRED – NEĆEŠ MI VJEROVATI
    5. RAZRED – IZOKRENUTA PRIČA
    6. RAZRED – ORLOVI RANO LETE
    8. RAZRED – BAŠTA ŠLJEZOVE BOJE

    „неће знати да је то писац ‘Јежеве кућице““
    …………………………………………………………………………………………………………………….

    E, hajde sada Simo LAŽOVE, nađi mi i pokaži u planu ili u udžbenicima po kojima djeca uče da uče po „naučnim istinama“ Smaila Čekića.

  9. Чешњак,

    опет изврћеш. Ја нисам говорио да дјеца уче научне истине Смаила Чекића у школама, него да одрсатају на њима. А то одрастање се одвија и ван школе, а “истине“ се купе и ван школе, на интернету, фејзбуку, разним порталима.

  10. Заборавих навести да се највише ‘истине’ купи на разним џумама и мејтефима гдје се дјеца од раног дјетинства трују Смаиловим ‘ истинама’.

    Такође, свако дијете које оде на екскурзију у Сребреници, добије на лицу мјеста предавање по Смаиловом ‘плану и програму’.

    О томе ти говорим.

  11. Ја нисам говорио да дјеца уче научне истине Смаила Чекића у школама, него да одрсатају на њима.
    …………………………………………………………………………………………………………….

    Cvrc, Milojko

    de ti nama reci kada djeca u Pederaciji „prvi pt“ čuju ta Ćopića

  12. Jah, zamisli ti podmukle balijske sorte, još u kolijevci djeci pričaju o tome kako je Branko Ćopić činio genocid nad njihovim precima, a onda, da se vlasi ne dosjete, čitanke natrpaju njegovim pričama i pjesmama, pa ga metnu i u lektiru kao najzastupljenijeg pisca u programu za osnovnu školu – samo da bi zamaskiralisvoj podli višedecenijski plan da svrgnu Dodika sa vlasti i tako obezglave Republiku Srpsku.

    A do tada Dodikov predstavnik u predsjedništvu BiH izabere tri poslanika koji u saboru Hrvatske glasaju da se formira vlada u kojoj će za jasenovačku građu biti zadužen ustaša Hasanbegović
    A Simo, umjesto da pozove Dodika da pozove svog predstavnika u Predsjedništvu da uputi zahtjev da se takav čovjek makne iz hrvatske vlade inače će se u Republici srpskoj zatvoriti svi Konzumi i sve hrvatske firme dok se crnokošuljaš Hasanbegović ne makne od jasenovačkog muzeja- proziva češnjaka i ostale balije što uče da vole „svoj skromni dom“

    A onda sve male balije ustanu i uzviknu – SPREMNI

  13. češnjak,29.01.2016. 10:22:20

    “A što se tiče mjerenja – zamisli da su osmanlijski okupatori u Bosni postupali po Savinim aršinima.“

    Турци су хуманисти који су дошли да спасу крстјане од светосавског терора.
    То су те Смаилове ‘истине’ . Ја мислио да на тим ‘истинама’ одрастају само дјеца, кад оно, Смаил и одрасле успио преваспитати.

  14. češnjak,29.01.2016. 10:23:42

    “jebemupatka – pa ima li iko među vama da ispravi ijednu od ovih tri tvrdnje koje sam nabrojao.“

    Нема се шта исправљати око Стефана Немање и око Стефана Првовенчанога. Те тврдње не спори чак ни СПЦ.

    Ја ти оспоравам тврдњу да је Свети Сава био злочинац.

    Ти врло добро знаш шта Свети Сава значи Србима и изрећи такву тврдњу без и једног аргумента је чисти говор мржње.

    Ја сам теби линковао књигу Смаила Чекића у којој пише да је Бранко Ћопић кољач. Нисам ништа измислио.

    Не знам хоће ли администратор на тај говор мржње реаговати, али сам радознао шта на ове твоје тврдње каже телалук у којем си просто обожаван.

  15. češnjak,29.01.2016. 10:18:34

    “A do tada Dodikov predstavnik u predsjedništvu BiH izabere tri poslanika koji u saboru Hrvatske glasaju da se formira vlada u kojoj će za jasenovačku građu biti zadužen ustaša Hasanbegović“

    Ову тему смо на Фронталу давно прежвакали.

    Јасеновачка грађа је спашена из влажних подрума, скенирана и уредно доступна цијелом свијету. Сваки документ је уредно евидентиран и нема тог усташе на свијету, па био он муслиман-усташа који може да спријечи да било ко кога интересује та тематика, дође до било ког документа.

    Ову твоју упадицу и покушај дискредитације Додика усташом Хасанбеговићем схватам као фрустрацију Додиком. Док год Додик фрустрира такве србомрсце као што си ти има моју подршку.

  16. „čovjek koji je zajedno sa svojom porodicom učestvovao u krvavim progonima krstjana“

    To je moja tvrdnja o Savi

    Ti Simo kažeš: Ја ти оспоравам тврдњу да је Свети Сава био злочинац.“

    Kažeš: „Ти врло добро знаш шта Свети Сава значи Србима“

    Kakve veze to ima sa tvrdnjom da je Sava organizovao i pozicvao na progone onih koji nisu slijedili njegovo tumačenje vjere – to su istorijske činjenice kao i prokletstva koja je bacao na pripadnike crkve bosanske koji pruže utošište prognanim sa teritorije koju je on kontrolisao.

    Pa evo i ex kaže: „U srednjem vijeku to je bila humana, napredna, normalna i bogougodna praksa.“

    U redu, ja ne proglašavam Savu zločincem, iznosim činjenice o njegovim postupcima, on je istorijska ličnost i o njemu se može raspravljati kao o političkomfaktoru koji ej svojim odlukama uticao na ljudske živote. A kada ex govori o aršinima, baš radi toga kako nekoga proglašavamo zločincem i govorimo o uobičajenom ponašanju vladara u srednjem vijeku pitam šta bi bilo da su osmalije na okupiranim prostorima postupali po Savinim aršinima.

    Možemo li o činjenicama?

  17. „Док год Додик фрустрира такве србомрсце као што си ти има моју подршку.“

    Da, Simo, mene očigledno više nego tebe frustriraju ulice koje nose ime po Mili Budaku.

    Tvoj mali fašistički um bi volio da po kantovom imperativu cijeli svijet pretvori u male fašističke torove u kojem će svako etnički očistiti svoj atar i u njemu slaviti svoje zločince.

  18. @ češnjak,29.01.2016. 10:43:53

    Osmanlije su na Balkan donijele svjetlo humanizma i renesanse vijekovima prije humanizma i renesanse. Niko ne spori njihovu avangardnost u vremena kada osvajaju Balkan. Problem je što je sa dolaskom Osmanlija vrijeme praktično stalo. Dugih 500 godina ostali su vjerni svojim principima. Ta vjernost ih je učinila retrogradnim zločincima. Za tih 5 vijekova Evropa je prešla dug put. Osmanlije ni mrdnule nisu.

    A ti se slobodno zapitaj kako to da su ti katili postali braća a braća katili.

  19. С обзиром да је Чешњак најпознатији антифашист на Фронталу, што је иначе бошњачка карактерна особина, напомињем га да је у истој књизи и Симо Шолаја проглашен геноцидним Србином, па ме интересује уче ли дјеца у ФБиХ да је Шолаја устанички командант у Крајини или геноцидаш.

    С обзиром да су све улице и установе у ФБиХ које су носиле његово име, то име више не носе, федералне власти су се о томе јасно одредиле.

    Још да се одреди Чешњак…

  20. Ex, tačno si rekao za osmanlije. Već od sredine 16. vijeka to carstvo neumitno propada jer nije bilo sposobno za reforme da bi krajem 18. i u prvoj polovini 19. vijeka postalo sinonim za korumpiranu i retrogradnu vlastu kojoj su regionalni namjesnici zlostavljali i pljačkali raju.
    I bune poput Gradaščevićeve su više bile otpor reformama koje je Istanbul pokušavao provesti nego borbe za nezavisnost.

    Meni katili nisu braća, a braći hoću da kažem šta mislim pa neka me ili mrze ili razuvjere.

  21. Simo, možeš li dokazati da se i u jednoj školi u FBiH uči prema Čekićevim tvrdnjama, da li se i u jwednom udžbeniku o Ćopiću ili Šolaji govori onako kako o njima piše čekić.

    Ako ne možeš, prestani smarati jer tvoja glupa logika na isti način pretpostavlja da ja mogu tvrditi da svi Srbi i djeca u Republici Srpskoj misle isto što u nekoj knjizi piše Dejan Lučić ili Jovan deretić.
    Kontaš li koliko je to glupo?

  22. Мислим да је потребно фронталуку, а напосе глупом телалуку појаснити зашто је Чешњак онако попиздио и изгубио мјеру, па сад кад види да је прећеро покушава да ретерира у одговорима мени и Ексу, а посебно зашто је Смаила Чекића назвао будалом, а попиздио је и кад сам га питао за мишљење о Хасанбеговићу.

    Елем, Смаил Чекић је у силној жељи да докаже да је над Бошњацима извршен двоцифрен број геноцида покупио усташку документацију и на основу ње покушао доказати да су Срби у Другом свјетском рату извршили геноцид над муслиманима.

    Чешњак се већ дуго опире чињеници да су муслимани чинили главнину усташких оружаних снага у БиХ и покушава да скине сваку одговорност са муслиманско-усташког елемента у НДХ за злочине над Србима.

    Шта је урадио несрећни Смаил?

    Усташе су сваки напад устаника на њихове постаје и упоришта евидентирали и објављивали имена свих погинулих у својим редовима. Такође су у складу са обавјештајним подацима објављивали и имена устаника које су називали кољачима и злочинцима, па су се тако на тим списковима злочинаца нашли и поменути Бранко Ћопић и Симо Шолаја, вође крајишких устаника.

    Чешњак, с правом љут, Смаила назива будалом јер се из тих спискова погинулих јасно види да велика већина тих бранилаца усташких постаја и упоришта носи муслиманска имена.

  23. češnjak,29.01.2016. 11:10:48

    “Simo, možeš li dokazati da se i u jednoj školi u FBiH uči prema Čekićevim tvrdnjama.“

    Јеботе, помислићу да дискутујем са Змајем!

    Ја нигдје нисам тврдио да се у школама учи по Чекићевим књигама, него тврдим да генерације Бошњака одрастају на ћекићевским ‘истинама’ од који је једна да је Свети Сава извршио геноцид над добрим Бошњанима.

    Ја отворено кажем да је и за Србе погубно колики утицај на формирање свијести и одрастање генерација имају наши ‘Чекићи’.

    Проблем је што ти тврдиш да то не постоји, а ја тврдим да постоји. И код Срба и код Бошњака.

    Ја увијек реагујем када чујем ‘српскоћекићевску истину’ на којој одрастају мали Срби, да су муслимани изазвали рат у БиХ. Нису и стојим иза тога.

    Ја проблем видим и код Срба и код Бошњака, а ти га не видиш и у бијесу још чекићаш Светог Саву.

  24. Црква Босанска је била црква источног обреда и то ни једном историчару није спорно.
    Када је у 11. вијеку дошло до формалне подјеле хришћанства, цркве западног обреда су постале католичке, а цркве источног обреда православне. То значи да је Црква Босанска у свом искону православна црква.

    Да би ствари биле разумљивије можемо направити паралелу и са данашњим стањем. И данас имамо случај да СПЦ не признаје неке црквене организације, а најсличнији случај са Црквом Босанском можемо данас наћи у Македонији и Црној Гори.

    Црква Босанска је уредно признавала јурисдикцију Васељенске патријаршије све док Свети Сава није изборио аутокефалност СПЦ што се поклопило са осамостаљењем српске средњвјековне државе. Истог момента је и православна црква у Босни, тзв. Црква Босанска жељела исти статус аутокефалности који Свети Сава није хтио да прихвати, него је лобирао у Цариграду да Црква Босанска остане у канонском јединству са његовом архиепископијом. Католичка црква је ту видјела своју шансу у подршци босанским ‘црквеним сепаратистима’ као што је вијек раније давала подршку српским ‘црквеним сепаратистима’ када су се ови одвајали од Цариграда. И у једном и у другом случају папа је слао владарске круне краљевима Србије и Босне.

    Тако и данас, формирањем нових држава неке црквене организације се покушавају одвојити од матице цркве као што је случај у Македонији и Црној Гори, Украјини, а имамо и случај Хрватске, а католичка црква то углавном подржава.

    Бошњачка интелектуална елита покушава да тај средњовјековни унутарцрквени раскол прикаже као дјеловање неке посебне вјере која није ни православна ни католичка, па су негдје, на чекићевски начин ископали да је у Босни некад дјеловала богумилска секта и на темељима те богумилске секте изградили читаву генезу бошњачког народа.

    Па се онда на тој генези наставља прича како је та вјера била најсличнија исламу, па су зато добри Бошњани широм отворених руку дочекали Фатиха, па се на Фатиха калеми његова хуманост и доброћудност јер је од свих добрих Бошњана погубио само краља, што су широке народне масе са одушевљењем поздравиле.

    И онда на крају имамо и Чешњака који ту причу о османлијској толеранцији пласира фронталуку, свјеста да је само глупи телалук може прихватити.

    Тај циркус од науке данас уче дјеца.

  25. „Чешњак се већ дуго опире чињеници да су муслимани чинили главнину усташких оружаних снага у БиХ и покушава да скине сваку одговорност са муслиманско-усташког елемента у НДХ за злочине над Србима.“

    Simo laže

    „Усташе су сваки напад устаника на њихове постаје и упоришта евидентирали и објављивали имена свих погинулих у својим редовима. „

    Simo, pa daj nam konačno te spiskove.
    Ili prestani lagati.

    A to je tek nemoguće.

    Usput, mene da neko toliko puta nazove lažovom i pruži dokaze za to ja bih u zemlju propao.

    A ti Simo – plutaš – to je zanimljiva karakterno metaforična crta

  26. ova rasprava o karakteru crkve bosanske.
    Ne vidim kakve to ima veze sa činjenicom da je Sava predvodio progon nad ljudima koji su pripadali toj crkvi.
    Valjda to znači da su zločini nad njima manje važni jer su, po Simi, bili istočnog učenja.
    Ne razumijem
    Simo, kakve to palamuđenje ima veze sa tim da je Sava organizovao progone ljudi koji se nisu njemu klanjali?

  27. Јебено је кад дјецу учиш да никад ни један српски владар није владао западно од Дрине, а дијете те упита па како је онда могуће да неки владар источно од Дрине хара западно од ње и спроводи своју вољу.

  28. Simo, riječ je o progonimaljudi zbog vjere, ti ljudi bježe u Bosnu, a Sava baca prokletstvo na Crkvu bosansku jer nesrećnicima pružaju utočište.

    Tačka, istorijska činjenica.

    Ti sad dalje raspredaj o tome kako dokazuješ da je crkva bosanska bila istočnog obreda i pravoslavna.

    Sava progoni i proklinje – zar je važno kojoj crkvi pripadaju nesrećnici koje on progoni?

  29. „Усташе су сваки напад устаника на њихове постаје и упоришта евидентирали и објављивали имена свих погинулих у својим редовима. Такође су у складу са обавјештајним подацима објављивали и имена устаника које су називали кољачима и злочинцима, па су се тако на тим списковима злочинаца нашли и поменути Бранко Ћопић и Симо Шолаја, вође крајишких устаника.“
    ———————————————————————————————————————————————-

    A ovo je najbolji primjer četničke logike.
    Pa pobogu, evo ti priznaješ da se Branko i Skender bore protiv ustaša, Brankovog Ziju ubijaju ustaše, a u to vrijeme pre hotelom Bosna u Banja Luci se sa ustašama slikavaju četnički komandanti i nacistički liferanti koji potpisuju odanost Anti Paveliću.

    I danas Simo, sljedbenik četničke ideologije i dodikova podguzna muha izjavljuje da mu ne smeta ulica Mile Budaka u Mostaru.

    E, moji Srbi – na koje smo grane spali

  30. И у Босни их дочекују к’о да је дош’о Фатих.

    Толико су одушевљени новопридошлом религијом прогнаника из Рашке да су је одмах уградили у каноне и тако је драга дјецо настала Црква Босанска богумилска.

    Шта све нећеш исчекићати данас!?

  31. češnjak,29.01.2016. 13:22:01

    “Pa pobogu, evo ti priznaješ da se Branko i Skender bore protiv ustaša, Brankovog Ziju ubijaju ustaše, …“

    Није Скендер причао да је Бранко кољач него Смајо. Никада Скендер, иако комуниста, није рекао да је Свети Сава злочинац него ти.

    “…a u to vrijeme pre hotelom Bosna u Banja Luci se sa ustašama slikavaju četnički komandanti i nacistički liferanti koji potpisuju odanost Anti Paveliću.“

    Шта каже Смајо, јесу ли ти четници који су се сликали у Бањалуци чинили наки геноцид над муслиманима?

  32. Симо П. Ороз,29.01.2016. 11:19:29[1598

    Црква Босанска је уредно признавала јурисдикцију Васељенске патријаршије све док Свети Сава није изборио аутокефалност СПЦ што се поклопило са осамостаљењем српске средњвјековне државе. Истог момента је и православна црква у Босни, тзв. Црква Босанска жељела исти статус аутокефалности који Свети Сава није хтио да прихвати, него је лобирао у Цариграду да Црква Босанска остане у канонском јединству са његовом архиепископијом. Католичка црква је ту видјела своју шансу у подршци босанским ‘црквеним сепаратистима’ као што је вијек раније давала подршку српским ‘црквеним сепаратистима’ када су се ови одвајали од Цариграда. И у једном и у другом случају папа је слао владарске круне краљевима Србије и Босне.

    Znaci ,laicki mozemo zakljuciti:Postoje oni koji brane Bosnu i oni koji hoce da je podjele na istok i zapad ..od davnina je to tako.Eh sad je belaj jer oni koji je brane imaju i i pravni legitimitet(drzavu).Davno sam napisao:Najveca greska Srba je odustajanje od sarajevske regije..i to je presudni trenutak za opstanak ideje,drzave Bosne.

  33. češnjak,01.02.2016. 08:44:39

    “Ne znam, ali i ti i ja znamo da su oni sa kojima su se četnici slikavali po Banja Luci činili genocid nad Srbima.“

    Тако је Чешњак, с тим што треба напоменути да је тамо одакле су ови сликовати четници геноциднад Србима био много мање изражен.

    Не треба бољи примјер од двије сусједне планине Мањаче и Козаре.

  34. Чешњак,

    “Po tebi su ustaše činile genocid nad Srbima samo tamo gdje Srbi nisu bili dovoljno kooperativni.“

    Тамо гдје Србима нису командовали Срби из тих крајева, Срби су побијени. Мањачом је командовао Урош Дреновић, а док је Козаром командовао Младен Стојановић Срби су се добро држали.

    Када су комунисти убили Младена довели су за комнданта Козаре пургера и одмах су Козарчани напунили Јасеновац.

    Овај твој покушај са“ коооперативношћу“ схватићу као неуспјешан покушај духовитости.

    Очито је да по твом критеријуму можеш бити противник усташа само када си противник и четника.

    Та прича више нигдје не пролази, а на те твоје јефине трикове могу се упецати само глупи телали, који данима на овом посту трпе твоје увреде Светог Саве и ћуте ко пичке.

  35. Чешњак,

    шта учитељи у Горажду кажу дјеци о човјеку по којем њихова школа носи име.

    Видиш Будакову улицу у Мостару, а не видиш основну школу у Горажду.

    http://www.bpkg.gov.ba/obrazovanje/3182/o-s-husein-ef-dozo

    Ја нисам нигдје примјетио да се у Мостару организују Дани Миле Будака, али у Горажду имамо дане Хусеина Ђозе, СС-официра и усташе.

    http://www.gorazde.ba/index.php?option=com_content&view=article&id=2988:odran-centralni-program-manifestacije-dani-huseina-ef-oze&catid=27:vijesti&Itemid=34

    Немој опет да кажеш да Симо лаже.

  36. Хусеин Ђозо није једини усташа по којем основне школе у муслиманском дијелу ФБиХ носе име. У неколико мјеста усташки идеолози Алија Неметак и Едхем Мулалић имају своје школе.

    Једини Србин по којем се назива нека основна школа у читавој ФБиХ је Алекса Шантић.
    Словом и бројем, једини.

  37. Eh, hajd da krenemo od kraja.

    „Хусеин Ђозо није једини усташа по којем основне школе у муслиманском дијелу ФБиХ носе име. У неколико мјеста усташки идеолози Алија Неметак и Едхем Мулалић имају своје школе.“

    – Slažem se da je to sramotno i nikada nisam tvrdio da Pederacija nije nacifašizirana kroz reafirmaciju osoba sramotne prošlosti. Ako treba mogu reći da sam često kad god sam bio u prilici govorio protiv toga da osobe poput spomenute trojice budu primjeri po kojima treba školama davati imena.Pri tome posebno ističme Aliju Nametka, koji po mom mišljenju, ne samo da je imao sramotnu ulogu u ratu nego je i nakon odsluženja kazne bio čovjek koji moralnim kapacitetom nija pratio i zbog toga je proćerdao književni talenat. Mulabdić je bio manji talenat, ali je barem njegov kvislinški učinak bio nešto manji
    Husein Đozo je mlađi od ove dvojice, ali je i kao pripadnik vojne jedinice nosio veću odgovornost. Đozo je nakon rata osuđen, i nakon služenja kazne je dugo godina bio važna ličnost i u političkom i kulturnom životu.
    Ono što je zanimljivo da ni današnji afirmatori Đoze i oni koji, kao Simo, preko njega optužuju Bočnjake za podršku fašizmu, svako iz svojih razloga izbjegavaju da kažu da je Handžar divizija imala odličnu saradnju sa četnicima, posebno majevičkim četnicima Radivoja Kerovića i da su čak oficiri handžar divizije odlazili na slave četničkim vojvodama.

    Ako kažemo da je Drenović sarađivao sa ustašama da bi zaštitio srpski narod, hoćemo li reći i da je Nametak saradnjom sa nacistima spašavao muslimane, ili da je Budak samo branio Hrvate u teško doba rata – ako za jedne vrijedi – vrijedi i za ostale.

    Ja sam protiv – ja sam za to da se svi saradnici sa fašistima i nacistima proglase kvislinzima. Možemo proučavati njihove biografije, analizirati postupke, ali stav o njihovoj ulozi u 2. svjetskom ratu treba biti negativan

  38. „И министар Хасанбеговић је одушевљен Ђозом.“

    Mislim da smo Hasanbegovića apsolvirali. Čovjek je hrvatski ministar kulture zahvaljujući glasovima koje im je u dijaspori obezbijedio Dragan Čović – za kojeg Dodik kaže da je predstavnik Republike Srpske u Predsjedništvu.
    Slažem se da treba zahtijevati od Čovića da uputi protestnu notu hrvatskoj vladi zbog imenovanja Hasanbegovića. Vjerujem da će Dodik insistirati na tome kada se slijedeći put susretne sa Čovićem.

  39. „на те твоје јефине трикове могу се упецати само глупи телали, који данима на овом посту трпе твоје увреде Светог Саве и ћуте ко пичке.“

    Simo, Sveti Sava je kanonizirani svetac Srpske pravoslavne crkve i u redu – ja to ne dovodim u pitanje.

    Međutim, Rastko Nemanjić koji je uzeo monaško ime Sava je historijska ličnost i tu je besmislica tražiti da se o njemu moramo izjašnjavati dogmatski religiozno. Ja ovdje govorim i historijski potvrđenim njegovim postupcima pri tome ne proglašavajući ga niti svecem niti zločincem.

    – Rastko ili Sava, je predvodnik odvajanja srpske crkve od Ohridske arhiepiskopije na sličan način kako to danas čine crnogorska ili makednoska crkva od srpske. Njihovo djelo je istovjetno njegovom.
    – Rastko je brata krunisao krunom koju su dobili od Pape.
    – Rastko je organizovao i pozivao na progon ljudi koji nisu prihvatali njegove vjerske ideje.
    – Rastkoj je bacao prokletstvo na ljude koji su pružali utočište ljudima koji su sa teritorije pod njegovom kontrolom bježali od progona.

    Da li su „uvrede“ ako iznosimo historijske činjenice. Recite mi, bolan, šta od nabrojanog nije tačno, čime sam ja to uvrijedio – Istinom?

  40. „Када су комунисти убили Младена довели су за комнданта Козаре пургера и одмах су Козарчани напунили Јасеновац.“

    http://www.telegraf.rs/vesti/244594-jedini-cetnik-koga-je-pomilovao-tito-partizani-su-zlikovci-ne-mi
    Kakav je bio odgovor četnika na partizanske napade?
    – Posle sve učestalijih napada komunista na četnike i Srbe u potkozarju, koje je organizovao Mladen sa svojim ljudima, a kao odgovor na njegove napade i izdaju, podigao se četnički “Gorijansk”, odred koji je u bici kod Kotor Varoši ranio i uhvatio “cara Kozare”. Kasnije je pogubljen.

    Ijuuu – ja uhvatio Simu u laži!!! 😉

  41. Bijeli luče, ko je ubio Mladena?…
    Ko je ubio Džemala Bijedića?….
    Ko je ubio Vukelića, Bin Ladena, ….Kenedija, Đinđića,…. … Markale, …
    Ko je srušio tornjeve u NY, ko je srušio ruski avion…. ko je počeo rat, ovaj i sve one ratove….?
    Ti znaš ko je ubio Mladena?
    Pričao ti je dido, bio uz Mladena?

    Nismo sigurni je li meso koje smo juče jeli bilo meso, je li mlijeko koje smo pili mlijeko…

    Ubica Mladenov je imao kokardu na glavi, ali to ništa ne znači.

    Uvijek se sjećam očeve priče , istinite , o sudbini porodice njegovog saborca iz 1. krajiške brigade…

    Došao kući da vidi ženu koja se porodila , kaže da je slučajno, ali ništa po mom mišljenju nije slučajno, izašao iznad kuće da ukreše drva, odakle je dobro vidio i čuo šta se dešavalo oko kuće. Nailaze komšije iz susjednog sela ustaše Hrvati , pale kuću i ubijaju sve u kući. I zamisli jedan viče: Huse, ti pali pojatu, a ti Osmane povedi junicu pa pali štalu….

    I, ko su ubice? Huse i Osman ili ustaša katolici?

    Da očev drugar nije vidio ubice, da je samo čuo njihove glasove , ubice bi bile Huso i Osman…

  42. češnjak,08.02.2016. 09:59:56

    “… prvo mi reci ko je ubio Mladena,
    pa da nastavimo priču“

    Комунисти су ширили лаж да је Младена Стојановића убио Раде Радић за којег су тврдили да је сарађивао са усташама. То је толико нељудска оптужба јер се зна да су Радићу два сина погинула од стране усташа.

    Комунисти су напустили народ Козаре и кренули у челиначки крај да се обрачунају. У нападу на јединице Лазара Тешановића Младен Стојановић је рањен. Лаж је да је рањен из засједе.

    Младен Стојановић је изразио сумњу у сврсисходност напада на челиначке четнике док усташе кољу незаштићени народ Козаре. Увече је то све рекао Кости Нађу, а ујутро је убијен.

    Пропаганда је за то убиство оптужила Раду Радића, без иједног доказа.
    Међутим, то су наше српско-српске несрећне подјеле и ја са тобом немам шта о томе расправљати.

    Него, сад ти реци како то да се у антифашистичком дијелу ФБиХ могло десити са основне школе носе имена усташких СС-официра?

  43. Simo,
    jedino te zajebaje u toj konstrukciji oko Mladena
    to što imamo četnika svjedoka događaja koji kaže da su ga oni ukebali.

    Ali, ko u priči o sporazumu Moše i Budaka – jebeš činjenice.

    Pederacija nije antifašistički dio BiH, nažalost.
    Bošnjaci su glupi jer su čkoli dali ime po pripadniku SS nacističke divizije koja je sarađivala sa četnicima.
    Zadali su sebi dvostruki autogol.

  44. češnjak,08.02.2016. 14:11:45

    “jedino te zajebaje u toj konstrukciji oko Mladena
    to što imamo četnika svjedoka događaja koji kaže da su ga oni ukebali.“

    И баш тог четника који је укебо Младена партизани помиловали, а остале убијали немилице.

    “Bošnjaci su glupi jer su čkoli dali ime po pripadniku SS nacističke divizije koja je sarađivala sa četnicima.“

    Ниси способан ни СС-официра осудити, а да у реченицу не прикачиш четнике и њихову тобожњу сарадњу са усташама.

    То је толико глупа прича да је нема више смисла демантовати.

    Раде Радић којег су комунисти прогласили за Мледеновог убицу је осуђен на смрт јер је сарађивао са окупаторима и усташама. А том човјеку усташе убиле два сина. И ја у то треба да повјерујем.

    Ипак у теби нема снаге да признаш усташтво муслимана, нити имаш снаге да осудиш именовање школа по муслиманским усташама, а можеш Додика оптужити за Буака да не трепнеш.

Оставите одговор