Градска управа и полиција – Паук или Баук

Због личног непријатног искуства са Градском "Паук" службом и полицијом која супротно интересима грађана сарађује у "отимању" возила, те због сличних искустава великог броја других грађана, господин Обрен Бјелошевић је одлучио да нам пошаље писмо. Баук је митолошко биће, велико човјеколико чудовиште које вреба друге људе као жртве којима се храни. Има велику главу, велики […]

четвртак, јун 7, 2012 / 12:43

Због личног непријатног искуства са Градском "Паук" службом и полицијом која супротно интересима грађана сарађује у "отимању" возила, те због сличних искустава великог броја других грађана, господин Обрен Бјелошевић је одлучио да нам пошаље писмо.

Баук је митолошко биће, велико човјеколико чудовиште које вреба друге људе као жртве којима се храни. Има велику главу, велики стомак и снажно тијело…

У просјеку 14 људи дневно у Бањалуци доживи веома непријатно искуство „отимања“ аутомобила од стране полиције и „Паук“ службе. Посебно неугодно искуство ће доживјети свако ко само на минут или два заустави аутомобил у Српској улици, Алеји Св. Саве, у Улици Браце Поткоњака или Ивана Гундулића. Саобраћајни и комунални полицајци на тим мјестима буквално вребају иза угла и чекају вашу најмању грешку да би затим експресно дошли и „отели“ вам аутомобил. Неко ко се овдје зауставио да оде у пекару, продавницу или бутик, има велику шансу да се у року од само пар минута нађе на улици са кифлама у руци, или нечим другим што је управо купио молећи полицију да остави његов аутомобил. На крају ће само добити кратку поруку: „Дођи у Раковачке баре, распитај се код таксисте гдје је то!“

Овакав начин опхођења према грађанима свакако не служи на част поменутим службама. Улога полиције је да штити имовину грађана, али је сасвим очигледно да је Градска „Паук“ служба са саобраћајном полицијом направила „дил“ према којем ће употребом својих надлежности грађанима заплијенити имовину и на тај начин изнудити наплату од 300.000 КМ годишње за „услугу паука“ коју нико од тих грађана није захтијевао, и за коју, у већини случајева, није постојала никаква потреба.
Да „Паук“ служба и полиција дјелују тако што би премјестили оне аутомобиле који блокирају саобраћајнице, излазе, објекте или кретања других људи, њихова улога би била оправдана и похвална, али „отимачина“ која подсјећа на Андрићев опис „данка у крви“ гдје Турци одводе дјецу за потребе царства а мајке их плачући моле да им их врате, заиста не служи полицији на част.

Од 80.000 регистрованих возила у Бањалуци, „Паук“ однесе више од 5.000 возила годишње, што представља више од 6,25% од укупно регистрованог броја аутомобила. Ови подаци говоре да „Паук“ служба уствари ради као профитабилна организација, а не као служба грађана, јер у највећем броју случајева грађани нису ти који позивају „Паук-а“.

Да ли је потребна оваква репресија на грађане и представља ли она непријатељски чин? Зашто у поменутим улицама умјесто „Паук“ службе и три полицајца не дежура један саобраћајни полицајац који ће издати прекршајни налог ономе ко се непрописно зауставио? Да ли је похлепа за новцем локалних служби достигла тај ниво да се не устручавају ангажовати силу према грађанима да би им „истресли џепове“ и напунили буџет? Да ли је јавни поредак заиста у тој мјери поремећен да се грађани више не осјећају безбиједно од оних који носе назив служба безбиједности у саобраћају? Да ли је циљ доношења прописа и употребе закона да се заштите грађани и њихова имовина или да се излажу стресу и непотребним материјалним трошковима? Дефинитивно су ово питања која захтијевају јасне одговоре.

Повезано



0 КОМЕНТАРА

  1. Naravno da im je cilj da zarade pare, ovo je hajducka drzava a suprotno nasem tradicionalnom svatanju hajduka kao boraca protiv nepravedne vlasti i njihovog izjednacavanja sa Robinom Hudom, hajduci su drumski razbojnici. Nisu kod nas drumski razbojnici samo po drumovima(tacnije kraj drumova), parkinzima, nego i u sumama, zgradam uprave (opsitinske i drzavne), zeljeznicama … i tako dalje do u nedogled. Hajduk ne preza ni od cega i samo ceka da napustite sigurnost svog doma i uputite se negdje, nabasate na njegovu teritoriju i onda vam je sve dzaba, globa vam ne gine!

  2. naprotiv, sluzbu premjestanja vozila treba privatizovati, treba dati privatnim preduzecima da se time bave.

    treba jos vise da rade i da premjestaju vozila, jer se kod nas parkira ko gdje hoce, kada hoce i kako hoce.

    uloga policije je da stiti imovinu gradjana, ali ako je gradjani sami ne cuvaju (bahatim parkiranjem, na primjer), onda bi trebao neko drugi da se time bavi, jel?

    ako neko na minut zaustavi vozilo u bilo kojoj, pa i navedenim ulicama, svako drugi moze isto tako na minut zaustaviti vozilo, i imali bi saobracajni haos (u stvari, vec ga imamo).

    tri policijska sluzbenika su tu zato sto nervozni vlasnici vozila stvaraju probleme pa i fizicki se pokusavaju obracunati sa policajcima koji im premjestaju vozila.

    jasno da i sama policija treba da postuje zakon, i da, primjera radi, ne parkira tamo gdje ne treba, kao na slikama, ili, da na svoja privatna vozila ne lijepi zatamnjujuce folije, za sta kaznjavaju gradjanstvo, i slicno.

    clanak je potpuno pogresan i nebulozan.

  3. Lemi,

    ti si nebulozno nasadjen. Uzmi broj vozila, broj parking mjesta, doci ces do zakljucka da odredjen procenat vozaca ne moze parkirati svoje vozilo. To sto se radi u Banja Luci je krsenje zakona, uskoro ce biti i jedna takva presuda, a onda ce biti problem. Zastitne klima folije su dozvoljene u inostranstvu, pod slovom da su orginalne, i u Srbiji je nedavno donesen zakon do kog procenta smiju stakla biti zatamnjena. Takodjer, policija i to kaznjava nezakonski, jer nema zakonom definisana ova oblast. Pisu clan da je vozilo tehnicki neispravno. Imam dzipa chevroleta i fabricki ima klima folije, i zamisli da mi je policajac grebao po staklu pokusavajuci da ih „skine“, pa kad nije uspio, vodio me na tehnicki pregled. Naravno na tehnickom pregledu sam trazio da mi izmjere vidljivost u postotcima, ali nemaju uredjaja. Trazio sam od fabrike vozila da mi dostave potvrdu da stakla ispunjavaju sve uslove, i da su postavljena u skladu sa svim propisima, i to sam dobio. Sad idem na sud jer su mi napisali kaznu.Trazicu odstetu od mupa-a i dobicu ih na sudu. Problem je sto ce je isplatiti iz budzeta, odnosno od narodnih para, a tu su i tvoje pare.

  4. nema tu puno pametovanja. ko parkira tamo gdje nije propisano, treba ga kazniti i to apsolutno podrzavam. da nema toga, parkirali bi se na svaki ugao i trotoar, pod izgovorom, samo 5 minuta.

    ima parking mjesta, sigurno ne dovoljno, ali ima. na primjer, parking iza tuzilastva i vrhovnog suda a kod zenita, svakim danom je poluprazan, ali naravno, mora da se plati. 5 KM dan, pa ko voli, nek izvoli. ili, parking preko puta Doma sindikata, do nekadasnjeg poligona auto skole, isto poluprazan, ali isto se mora platiti.

    svi bi parkirali za dz, po mogucnosti 1 metar od radnog mjesta, u centru grada. ne moze.

    ko je bio u gradu, sto svakako banja luka nije, na primjer beogradu, zna da je tamo grad raspodijeljen u zone, i da se npr. u 1. zoni naravno placa, ali vozilo u jednom danu moze biti na jednom mjestu parkirano samo sat vremena. da ne pominjem cijenu parkiranja u zagrebu, ili nekom zapadnijem gradu.

    vezano za folije, jedno su folije, drugo su zatamnjena, tj. tonirana stakla. nijedna fabrika ne isporucuje vozila sa folijama, vec eventualno sa toniranim staklima.

    takva vozila ne bi, po pravilu, mogla proci homologaciju. to sto kod nas vazi javasluk, pa tumaci pravila ko kako hoce, da ne govorim o tehnickim pregledima, to nama sluzi na cast.

    na tehnickim pregledima, pojedinim, imaju uredjaje za mjerenje prozirnosti stakala. bi li prosao da su te na takav tehnicki poslali?

    na sudu ces dobiti, ali malo sutra, plus ces platiti sudske troskove i kaznu sa zateznom kamatom, pod prijetnjom izvrsenja.

    pamet i dobra volja? to znaci da bi neko trebao da nesto dzabe radi za siroke narodne mase, za njihovu dobrobit. toga vise nema. pomozi si sam pa ce ti i drugi pomoci. i obrnuto.

  5. Prije desetak godina čitao sam tekst da je u Crnoj Gori čovjek tužio MUP za odvoženje vozila paukom i dobio ih je na sudu.Pauk treba da radi kada je vozilo parkirano na nekom šahtu i smeta za radove ili previše ometa neke druge radove na cesti ili zatvara ulaze koji su u tom trenutku potrebni i sl.Ovde kod nas odnese i čovjek ne zna jeli auto ukraden od privatnog lica ili je krađa legalna-pauk.

  6. Treba samo još povisiti kazne i kažnjavati ne samo za nepropisno parkiranje,nego i za mnogo drugih stvari. Zapravo svakog mogućeg prekršaja u saobraćaju. Šta bi vi? Da selektivno primjenjujete zakone? Ovo mi se sviđa,ovo ne sviđa. Nemojte parkirati tamo gdje nije propisano i nema problema sa paukom. Kad odete u Beč ili Zagreb, tad plaćate i po nekoliko eura na sat i tad vam to ne smeta. Parkirajte tamo i idite po kiflu ako smijete

  7. Tekst nije napisan da se ospori kazna za nepropisno zaustavljanje i parkiranje, niti je tekst napisan da se ospori upotreba pauka kada je to zaista potrebno. Svako ko je vozač zna šta je vozačka disciplina i spreman je platiti kaznu kada napravi prekršaj. Ovdje je riječ o tome da „Pauk“ služba vreba svako vozilo koje je samo na trenutak zaustavljeno da bi ga utovarili i naplatili dodatnih 60 KM. Prekršajni nalog za nepropisno zaustavljanje i parkiranje se izdaje na licu mjesta i kazna je 40 KM, to nije sporno. Ali odakle nekom pravo da ti otima vozilo ispred nosa samo zato da bi ti naplatio dodatnih 60 KM? To mi je i sam policajac rekao, da nije normalno i zakonito uzeti nečiju imovinu na taj način, ali kako kaže oni moraju tako raditi jer ih „odozgo“ pritišću. Molim vas, ako ne razumijete temu, i ako niste vozači, nemojte pisati stvari koje nemaju veze sa realnošću i normalnim ljudskim ponašanjem.

  8. na primjer, svakom tako pada na pamet ispred Okruznog privrednog suda da ‘na minut’ zaustavi vozilo, i tako blokira svoju saobracajnu traku, pa vozila moraju da ga zaobilaze i riskiraju sudar sa onima iz suprotne trake. a da ne pominjem kako se parkiraju ispred Integrine zgrade i do restorana Mala stanica – na sredini saobracajnice.

    svako ko je vozac ne zna sta je vozacka disciplina, daleko od toga. mi smo jedan raskalasen narod (stoka) i treba nas dovesti u red.

  9. Pokušaj da se fokusiraš na činjenice, a ne na svoje proizvoljne hipoteze.
    Usput, zaustavljanje sa uključena četiri žmigavca u trajanju do pet minuta je normalna stvar u saobraćaju, ukoliko postoji potreba za tim.
    Čini mi se da (svjesno ili nesvejsno) namećeš pogrešno ubjeđenje da su ljudi dokoni i da izmišljaju načine da drugima napakoste. Razmisli, možda je to reflektovana self-perception.

  10. sva 4 zmigavca se pale onda kada postoji potreba da se vozaci upozore na neku vanrednu situaciju, opasnost na putu, kvar na vozilu, a ne zato sto se nekom tako cefnulo.

    neki ljudi su bezobzirni u saobracaju, misle da je cesta samo za njih stvorena sto izaziva guzve, haos u saobracaju a nerijetko i materijalnu stetu.

  11. Друже Обренбј, прилично си фришак на овом порталу, па те упозоравам да је свака расправа са инспектором унапријед осуђена на пропаст,јер он гаји свјааутистична осјећања да је његова перцепција једина исправнаи да само он зна како и шта треба. Видиш да је насилан, да се залаже за репресију и да му није џабе ник инспектор, а прирдоат је и Леми као страх и трепет. Обренбј, не сикирај се и не упуштај се у даљу расправу, да ниси у праву и да ниси погодио мету, не би ти Фронтал ни објавио текст, зато што не објављују оно што нема смисла. Инспекторе, хајде ти на улицу и туци оне шетаче,ако смиијеш, оа избаци своје фрустрације..

  12. Ево видиш да је глуп, 4 жмигавца су и неписано шмекерско правило, ако изађете из кола до трафике да купите кондоме у које стављамо инспектора. Неки људи су безобразни у интернет саобраћају па их паук не носи, рецимо инспектор, рођени контраш. Инспекторе рђавом ку..у свака длака смета..

Оставите одговор