Градови за бицикле – већина није у Европи

Уколико маштате о идеалном граду за вожњу бициклом, погледајте листу градова који су као створени за окретање педала. Минеаполис, Минесота Минеаполис има десетине километара стаза намијењених бициклистима као и систем са јавним бициклима, Једина лоша страна јесу дуге и хладне зиме. Тронхајм, Норвешка Брда која се надвијају над градом могу да уплаше бициклисте, њих 32.000 […]

понедељак, март 18, 2013 / 08:04

Уколико маштате о идеалном граду за вожњу бициклом, погледајте листу градова који су као створени за окретање педала.

Минеаполис, Минесота

Минеаполис има десетине километара стаза намијењених бициклистима као и систем са јавним бициклима, Једина лоша страна јесу дуге и хладне зиме.

Тронхајм, Норвешка

Брда која се надвијају над градом могу да уплаше бициклисте, њих 32.000 који свакога дана бициклом иду на посао или у школе.

Дејвис, Калифорнија

Овај мали универзитетски град воли да се хвали да има више бициклиста него аутомбила на својим улицама. Ово је први град у САД који је представио посебне траке за бициклисте које сада постоје на 95 одсто главних улица. Град је потрошио преко 14 милиона долара на бројне пројекте за бициклисте у протеклих 10 година – што је заиста много уколико се у обзир узме његова популација од 65.000 становника.

Боулдер, Колорадо

За један планински град, Боулдер је прилично згодан за бициклисте са својих 300 сунчаних дана годишње. Град посједује скоро 500 километара стаза за бициклисте.

Копенхаген, Данска

Овај рај за двотачкаше годишње троши од 10 до 20 милиона долара на разне пројекте који за циљ имају лагоднији живот бициклиста. Копенхаген такође посједује и бесплатне јавне бицикле (депозит вам се враћа када завршите са коришћењем бицикла).

Портланд, Орегон

Портланд је познат као урбана бициклистичка престоница Америке захваљујући дугогодишњем планирању и залагању за права бициклиста. Град посједује преко 400 километара стаза за вожњу и бројне мјере безбиједности које гарантују безбиједност приликом вожње.

Амстердам, Холандија

Амстердам није постао престоница бициклиста преко ноћи. Влада је још 60-их година прошлог вијека одлучила да почне да охрабрује људе да користе бицикле како би се смањила бука, загађење и гужве у граду.



Оставите одговор