Господар прстенова има најбољу филмску музику
Већ шесту годину заредом музика из филмске трилогије Господар прстенова композитора Хауарда Шора нашла се на првом мјесту годишње листе најбоље филмске музике свих времена, по оцјени слушалаца мреже "Класик фм”. „Музика је дио идентитета та три филма”, изјавио је за „Класик фм” Илајџа Вуд, глумац који је тумачио лик Фрода Багинса у трилогији „Господар […]

Већ шесту годину заредом музика из филмске трилогије Господар прстенова композитора Хауарда Шора нашла се на првом мјесту годишње листе најбоље филмске музике свих времена, по оцјени слушалаца мреже "Класик фм”.
„Музика је дио идентитета та три филма”, изјавио је за „Класик фм” Илајџа Вуд, глумац који је тумачио лик Фрода Багинса у трилогији „Господар прстенова”.
Композитор који је награђен Оскарима за музику у првом и завршном дијелу трилогије у режији Питера Џексона – „Дружина прстена” и „Повратак краља” (који је освојио 11 статуета Америчке филмске академије међу којима и за најбољи филм и режију) потиснуо је једног од најплодоноснијих композитора свих времена – Џона Вилијамса.
Његова музика из „Шиндлерове листе” у режији Стивена Спилберга заузела је друго мјесто, док је на трећем мјесту музичка потка Ханса Цимера из епског спектакла Ридлија Скота „Гладијатор”.
Џон Вилијамс је за „Шиндлерову листу” освојио Оскара, као и за „Ајкулу” (39. мјесто) и „Ратове звијезда” који су на четвртом мјесту листе оригиналне музике писане за филм. Његова оркестрација серијала о Харију Потеру заузела је седмо мјесто, а двије позиције ниже је музика из филма „Парк из доба јуре”, док је међу 30 најбољих чак осам његових.
Пето и шесто мјесто заузео је Џон Бери за рад на филмовима „Моја Африка” у режији Сиднија Полака и „Плес са вуковима” Кевина Костнера. Енио Мориконе је на осмом мјесту са музиком за „Мисију” а десети је Клаус Беделт за „Пирате с Кариба: проклетство црног бисера”.
На листи недостаје, на примјер, музика из класика Федерика Фелинија и бројних других редитеља док је популарна оркестрација из серијала о Индијани Џонсу тек на 26. мјесту, она из „Супермена” на 25. мјесту, а из „И-ти ванземаљца” на 23. позицији – све три написао је Џон Вилијамс.
Музика из „Доктора Живага” је на 19. мјесту, а из „Кума” композитора Нина Рота на позицији више. На 15. мјесту су Вангелисове ноте из „Ватрених кочија”, а на 13. мјесту музика из „Лоренса од Арабије” композитора Мориса Жара. На овој листи „Ловац на јелене” је на 47 мјесту, „Америчка љепота” је на 45, а тема из серијала о Џејмсу Бонду тек на 42. позицији.
Доња половина листе најбољих сто тек изненађује. Музика из „Сата”, коју је осмислио један од најплодоноснијих композитора данашњице – Филип Глас, заузела је тек 78. мјесто, а из „Енглеског пацијента” позицију више. Енио Мориконе је за „Било једном у Америци” позициониран тек на 67. мјесто, хит ноте из „Чудесне судбине Амелије Пулен” су на 56. мјесту, а Вангелисова музика из класика „Блејд Ранер”, у режији Ридлија Скота, на 51. позицији.
ЛИСТА НАЈБОЉЕ ФИЛМСКЕ МУЗИКЕ
1. „Господар прстенова” трилогија, Хауард Шор
2. „Шиндлерова листа”, Џон Вилијамс
3. „Гладијатор”, Ханс Зимер
4. „Ратови звезда” серијал, Џон Вилијамс
5. „Моја Африка”, Џон Бери
6. „Плес са вуковима”, Џон Бери
7. „Хари Потер” серијал, Џон Вилијамс
8. „Мисија”, Енио Мориконе
9. „Парк из доба јуре”, Џон Вилијамс
10. „Пирати с Кариба: проклетство црног бисера”, Клаус Беделт