07:46 Сад је провјерено: Митрополит Амфилохије се упокојио22:32 Дарко Ристов Ђого: У тренутку када ово пишем митрополит је на респиратору - направите Владу Црне Горе!19:03 Министарство просвјете: Не знамо разлог љутњи, настава на даљину успјешно функционише као и раније18:45 Српска ствар се у ЦГ развија да горе не може: Андрија Мандић уз Медојевића оптужује Кривокапића да је "гласач ДПС"18:42 Ако је и до кампање, превише је: БНТВ се преиграо и Шеранића назвао пудлицом18:00 Град Подгорица даје плац Удружењу грађана Црногорска православна црква17:57 Ана Брнабић вилу Јованке Броз додијелила себи на кориштење17:51 Нови извјештај Савбезу УН у четири поглавља: Резолуција СДС о "грађанској БиХ" највећа унутрашња пријетња Дејтонском мировном споразуму17:46 Рутински и на дистанци: ММФ се код Вишковића распитује за паре које не можемо вратити17:10 Чачак, Чачак, бањолучки рокенрол!

Фронталов поп о Аја Софији и Реџепу Тајипу Ердогану

Фронталов поп, поред оних протојереј-ставрофор проф. др Ђого имена под којим се појављује представљен је и као ванредни професор на Богословском факултету Универзитета у Источном Сарајеву.

понедељак, 20 јула, 2020 / 13:51

Дарко Ђого сматра да одлука турске власти представља један изразито агресиван чин, једнако као што је био и 1453. године, када је Аја Софија претворена у џамију одлуком султана Мехмеда II, каже препричавајући Александар Стојановић, новинар Гласа Српске, који је Ђогу консултовао у опширнијем тексту на задату тему.

– Сматрам да је то изразито погрешан, изразито агресиван циљ данашње Турске, којом се нама шаље порука да су неоотоманске амбиције живе и да нису никакав наш неоправдан страх, него једна активна политика савремене Турске. Тиме се свакако шаље порука турској јавности да је доба кемализма и секуларизма готово и да ће Ердоган да врати ситуацију у практично неку врсту султаната, предотоманске ере – казао је Ђого.

Он додаје да враћање у прошлост, да би се казало нешто о садашњости, може бити изразито погубно и опасно.  Враћање точка историје покреће многа питања и представља један круг из којег је тешко изаћи.

– Тај симболички чин Турске очигледно носи поруку повратка у османско вријеме, у вријеме прије 1918. године. Када кренете са сновима да се ситуација врати вијек уназад, онда не можете да делегитимишете и да сматрате нелегитимним да неко жели да врати ствар у рецимо, период прије 1453. године.  Дакле, зашто би Ердоганов чин био легитиман, а моја жеља или моја унутрашња потреба, идентификација са тим мјестом, која је је легитимна самим тим што је ријеч о богомољи коју је изградила православна цивилизација, није легитимна? Пазите, повратка у историју нема! Немогуће је вратити точак историје уназад, али очигледно је да се разноразне политичке консталације снага врло често служе симболичким поврацима уназад да би нешто рекли о садашњости – наглашава Ђого.

БиХ у којој живе три народа, свако са својом интерпретацијом историје и схватањем права на полагање легата по неком питању, често је изложена резону да “сваком припадне оно што је његово”. Питања реституције или враћање одређених објеката који су одузети након Другог свјетског  и рата 1990-их година врло су честа и често дијеле друштво. Професор Ђого, с тога, скреће пажњу на ћутање невладиног сектора и ликовање муслимана на овакву одлуку, што, како каже, није у духу помирења и суживота народа на овом простору.

– Морам да признам да је мало чудновато ћутање НВО сектора у БиХ, које је у неким другим случајевима био врло гласан када су потраживане неке садашње цркве. Данас тај сектор ћути на враћање објекта у богомољу од стране монотеистичке религије која није изградила тај објекат као свој. Такође, видимо и благо ликовање и ћутање наших земљака муслиманске вјероисповијести, иако могу да схватим зашто им је драго, али сматрам да је то крајње незрело, јер такви чинови буде у свакоме од нас и наду и жељу и вољу да Аја Софију гледамо у оном свјетлу у којем је ми памтимо и ми желимо да је имамо онако како је гледамо – истиче Ђого.



3 КОМЕНТАРА

  1. Турска ионако никада није била европска земља. То су још увијек само захваљујући непринципијелној политици наравно Британске империје. То почиње да постаје све мање битно.

    Вријеме је више него зрело да се ствари поставе онако како треба.

    Турска у Турску, а Босфор у Европу.

  2. E moj pope do čega si dospio veoma brzo drugujući sa Udbašima – juniorima.
    Doduše možda nemaš izbora ako su te izvadili iz kartoteke.
    Kada sam prestao studirati pozvale me moje kolege da idem sa njima u Španiju preko fakulteta. Kažem im da nisam student a oni meni da nije problem da se može lažirati jer postoji subvencija.
    Nisam pristao ali ode jedan moj drug Slobodan, ekskurzija ko i svaka druga normalno da će biti svega ali to držiš za zubima, nećeš valjda pričati gdje si se i s kim napio i kako se sve završilo.
    Vrate se oni i prvo veče Slobodan u centru ugleda univerzitetskog profesora i skoči čovjeku na rame u po centra a profa u društvu priča o Španiji.
    Gdje si L… jebote … kaže njemu Slobodan a profa se izgubio, neprijatno mu glumi nivo al Slobodan ne odustaje.
    Tako i Darko postade Frontalov pop.
    Svaki izlet se plaća.
    Nazdravlje!

Коментариши