Федералне жељезнице: Куповали возове који не могу ићи по домаћим пругама

Пропаст жељезничког саобраћаја у БиХ понајвише се може фактурисати управљачима Жељезница ФБиХ који су протеклих година бацили скоро 150 милиона марака на куповину модерног воза "кончар" и нагибних "талго" возова, пише "Дневни аваз". С дотрајалим бх. пругама, на којима највиша просјечна брзина достиже око 60 километара на сат, БиХ се одлучила за набавку модерних возова […]

уторак, април 2, 2013 / 09:26

Пропаст жељезничког саобраћаја у БиХ понајвише се може фактурисати управљачима Жељезница ФБиХ који су протеклих година бацили скоро 150 милиона марака на куповину модерног воза "кончар" и нагибних "талго" возова, пише "Дневни аваз".

С дотрајалим бх. пругама, на којима највиша просјечна брзина достиже око 60 километара на сат, БиХ се одлучила за набавку модерних возова који могу ићи чак до 240, односно 160 километара на сат и предвиђени су за саобраћање на модерним пругама. Обе мултимилионске инвестиције о трошку грађана показале су се као потпуни промашај, што је за "Дневни аваз" потврдио и Енвер Биједић, министар промета и комуникација ФБиХ.

– Апсолутно је била непотребна и бесмислена куповина, како "талго" возова тако и "кончар" воза. Но, суштина цијеле ове приче јесте да сви ти скупоцјени возови још нису ни исплаћени. "Кончар" ћемо ускоро вратити, али шта да радимо с "талго" возовима, који су коштали више од 130 милиона марака? Да нам их влада Шпаније да бесплатно и одрекне се остатка дуга, ми од њих немамо никакве користи – каже Биједић.

Представници "Жељезница ФБиХ" и хрватске компаније "Кончар" потписали су 2008. године уговор о куповини нископодног електромоторног воза "кончар", чија је цијена износила 5,3 милиона евра.

Влада ФБиХ недавно је договорила његов поврат, али сада ће његова цијена умјесто 10 милиона КМ бити свега два милиона када се обрачуна цијена амортизације.

Први "талго" возови су у БиХ дошли 2010. године и од тада се налазе "паркирани" у хангарима и на пругама ЖФБиХ, гдје сакупљају прашину.



Оставите одговор