Фау ве тврди: Дизелгејт нас коштао 30 милијарди

Рачун за скандал са дизел моторима, ѕбог наштимованог софтвера који показује мање загађење од стварног, како би се мотори уклопили у Еуро 4 стандарде постаје све дужи. Цијена скандала са дизел моторима, коју ће морати да плати концерн "Фолксваген", достигла је цифру од 30 милијарди евра.

понедељак, мај 6, 2019 / 00:16

У првом тромјесечју, "Фолксваген" је укњижио додатних милијарду евра правних трошкова у вези с манипулисањем емисијом гасова дизелских мотора, објављено је у привременом извјештају у сједишту компаније у Волфсбургу.

То је укључивало трошкове за адвокате, судска поравнања и судске поступке који се још воде, изјавио је, у четвртак, финансијски директор Фолксвагена" Франк Витер током телефонске конференције за новинаре.

Наведено обухвата тренутно предвидиве трошкове. Али додатни трошкови нису искључени, рекао је Витер. Већина новца, који је "Фолксваген" до сада потрошио на скандал са дизел моторима, отишла је на поравнања са муштеријама и плаћање глоба властима у Сjеверној Америци.

Тренутно се у Њемачкој води више од 60.000 појединачних судских поступака против компаније "Фолксваген" или са њом повезаних компанија, од којих је се у већини тражи обештећење или повраћај возила (мисли се да компанија од муштерија откупи возила са дизел моторима и наштимованим софтвером – прим.прев.). Поред тога, акционари туже компанију Врховном земаљском суду у Брауншвајгу, јер сматрају да их је Група прекасно обавијестила о финансијском обиму афере са дизел моторима.

То је био "Диселгејт"

Дана 18. септембра 2015. године, сазнало се да је "Фолксваген" у у рачунарски управљач дизел мотора својих возила уградио незаконит уређај за гашење током испитивања. На тај начин је емисија штетних издувних гасова из мотора смањена испод законске границе.

Према признању "Фолксвагена", софтвер је инсталисан у око 11 милиона возила широм свијета. Због највећег скандала у историји, укинуто је 30 000 радних мјеста.

Економска ситуација "Фолксвагена"

Искључујући нове трошкове дизел афере, Фолксваген компанија је ипак повећала своју оперативну добит у првом тромесечју за 15,2%, на преко 4,8 милијарди евра, а у поређењу са другим компанијама у овом сектору, компанија се суочава са падом на тржишту.

Циљ за 2019. је раст од 5% на нивоу целе компаније. На берзи су инвеститори прославили развој свакодневног пословања, јер вредност преференцијалних акција је привремено порасла за око 5 посто.
Језгро компаније "Фолксваген" (мисли се на онај дио који производи "фолксваген" возила али не и "ауди", "порше", "шкоду, "сеат" и др.- прим.прев.) је претрпео штету од око 400 милиона евра, посебно због правних ризика, док се остатак распоредио по повезаним компанијама.

Прије обрачуна посебних давања, камата и пореза, матични бренд повећао је зараду са 879 милиона евра на 921 милион евра, посебно на скупљим аутомобилима. Укупно је испоручено 2,6 милиона возила у првом тромјесечју, 2,8% мање него претходне године. Међутим, продаја цијеле компаније је порасла за 3,1 одсто на 60 милијарди евра. "Фолксваген" жели да повећа удио СУВ возила са садашњих 33 на 40 посто до 2030. године.

Због текућег програма штедње, компанија планира укидање још 7 000 административних радних мјеста како би боље усмјерила језгро Групе на повраћај изгубљеног капитала.

Извор: БилдЗа Ћирилизовано превео: Драган Вукојевић



2 КОМЕНТАРА

Оставите одговор