Ф1: Дупли бодови за последњу трку

Свјетска аутомобилска федерација објавила је да ће од 2014. године у Формули 1 на последњој трци бити додјељивани дупли бодови да би се тада одлучила титула. То правило, које је одмах изазвало гнијев код љубитеља Формуле 1, који сматрају да је тако нешто потпуно непотребно, само је једно у низу промјена које је објавило владајуће […]

уторак, децембар 10, 2013 / 08:32

Свјетска аутомобилска федерација објавила је да ће од 2014. године у Формули 1 на последњој трци бити додјељивани дупли бодови да би се тада одлучила титула.

То правило, које је одмах изазвало гнијев код љубитеља Формуле 1, који сматрају да је тако нешто потпуно непотребно, само је једно у низу промјена које је објавило владајуће тијело шампионата.

ФИА је објавила да ће дупли бодови на последњој трци помоћи да шампионат буде у фокусу до самог краја, а тај приједлог је једногласно усвојен у Паризу на састанку тимова.

Завјеса на наредни шампионат биће стављена 23. новембра на Великој награди Абу Дабија. Због нових правила та трка, која традиционално не обилује узбуђењима, вриједиће двоструко више од легендарних, какве су оне у Монци, Монте Карлу или Спа-Франкоршампу.

Возач Ред Була Себастијан Фетел ове године је освојио своју четврту титулу заредом три трке прије краја, али је зато остварио низ од девет узастопних тријумфа у финишу сезоне. Занимљиво је да по новом бодовању, прошле године не би био шампион, а такав случај би био и са Луисом Хамилтоном 2008. године и Михаелом Шумахером пет сезона раније. Да је тада на снази било такво бодовање, титуле би отишле у руке Фелипеа Масе, односно Кимија Раиконена.

Занимљива промјена уведена је по питању бројева које ће возачи носити на болидима. За разлику од претходних година, моћи ће да изаберу број који ће носити током цијеле каријере, а неће се као до сада мијењати сваке године. Број један ће свакако бити резервисан за шампиона, ако он жели да га узме. Уколико више возача изабере исти број, предност ће имати онај који је током претходне сезоне имао бољи пласман.

Такав концепт већ дуже вријеме се користи у Мото ГП шампионату, а сигурно најбољи примјер за то је деветоструки свјетски шампион Валентино Роси, који је препознатљив по свом броју 46. Исто је тако занимљво да многи легендарног Жила Вилнева поистовећују са бројем 27, који је носио у Ферарију.

Владајуће тело Формуле 1 такође је објавило да је једногласно усвојен принцип ограничења трошкова који би требало да буде уведен у јануару 2015. године. Радна група, у којој ће се наћи људи из ФИА, свих тимова и власника комерцијалних права, установиће нове прописе, који би требало да буду усвојени у јуну наредне године.

И раније је било покушаја да се у Формули 1 ограниче буџети, али до договора није дошло због размирица око тога шта они не би требало да укључују. Међутим, поједини тимови имају великих проблема да опстану финансијски, пошто буџети у шампионату износе од 60 милиона годишње до преко 200 милиона.

Поред свега поменутог, усвојен је и принцип кажњавања од по пет секунди за мање прекршаје, али ће тимови тек накнадно одредити начин примјене истог.

Наредни шампионат Формуле 1 стартује Великом наградом Аустралије 16. марта.



Оставите одговор