Електромобил из Српске васкрсао у ДХЛ-у: Можда је Вучетић шофер!?

Вијест нам стиже из Њемачке.

среда, октобар 12, 2016 / 19:29

Каже овако:

Како би свој возни парк освјежио флотом еколошки прихватљивијих возила, њемачки ДХЛ се окренуо електричном погону. С обзиром да нису успјели да неопходна електрична доставна возила пронађу у производном програму неке од великих свјетских ауто-компанија, у ДХЛ-у су одлучили да ангажују бројне фирме из области индустрије аутомобилских дијелова и компоненти, и направе сопствени ауто на струју.

Возило названо Стритскутер настало је у сарадњи са компанијама као што су Бош (заслужан за погонски систем) или Хела (побринула се за свјетлосне групе). На улицама се већ налази око 1.000 примјерака Стритскутера, а планирано је да се у наредном периоду у саобраћај уводи око 5.000 возила годишње.

Радни вијек експлоатације овог возила је 16 година, ако се користи шест дана у седмици, по 10 сати свакодневно.

Наводи се да у Фолксвагену нису срећни због тога што им дио колача узима компанија чија дјелатност није производња аутомобила.

Подсјећамо, идентичан назив "Стритскутер" носио је и електромобил из Републике Српске које је склопило фамозно јавно предузеће "Никола Тесла", чији је директор и оснивач Драган Вучетић у бјекству.

Вучетић се у Републици Српској, тачније међу њеним "владајућим структурама" појавио и као Лажни цар Шћепан Мали, опљачкао буџет  и нестао у Њемачкој.

Више о свему прочитајте овде.

Такође, није откривено ни с ким је Вучетић подијелио паре.



0 КОМЕНТАРА

  1. Stritskuter je bila studentska firma – start ap. Osim što su imali ideju da proizvode dostavno vozilo na električni pogon imali su i ideju da se ta proizvodnja odvija po open sors principu/sistemu. Pokušali su se ugledati na informatičku revoluciju. Ideja je bila da znanje neophodno za stvaranje automobila bude dostupno svima.

    DHL je kupio Stritskuter i odustao od ove revolucionarne open sors ideje. Nije odustao od automobila. Cijenim da ću kupiti jedan…

  2. Kao juce:
    „Jelšingrad“, „Kaldera“ i „Elas“ proizveli prototipove za elektromobil
    10. jul. 2013. 13:08 Objavljeno u EKSKLUZIVNO

    elektromobilBANJALUKA, Preduzeća “Jelšingrad”, “Kladera” i “Elas” proizvela su prototipove komponenti za električne automobile i nedavno su ih uputili na dalje testiranje u Njemačku, saznaje CAPITAL.

    Dok ne stignu zvanični rezultati testiranja elektro komponenti koje su po prvi put proizvedene u Republici Srpskoj, u Ministartsvu industrije, energetike i rudarstva RS očekuju da serijska proizvodnja prvog električnog “strit skutera” počne u naredna dva mjeseca.

    Njemačka kompanija “Strit Skuter”, koja sa Privrednim društvom Nikola Tesla sarađuje na projektu izrade elektromobila, odabrala je ova tri preduzeća kao strateške partnere za realizaciju projekta proizvodnje električnih automobila u Republici Srpskoj.

    Inače, Privredno društvo “Nikola Tesla” je u oktobru prošle godine osnovala Vlada RS sa ciljem da se bavi proizvodnjom, primjenjenim istraživanjem i eksperimentalnim razvojem.

    Ministar industrije energetike i rudarstva RS Željko Kovačević kaže za CAPITAL da realizacija ovog projekta teče u skladu sa planom, te da očekuje da će u naredna dva mjeseca biti završeni svi testovi i početi serijska proizvodnja.

    “Njemački partner na projektu – kompanija ‘Strit Skuter’ odabrala je ova tri preduzeća iz RS za saradnju, jer ispunjavaju sve tehničke i tehnološke zahtjeve proizvodnje komponenti za električni automobil. Paralelno sa ovim projektom preduzeće „Nikola Tesla“ aktivno radi i na realizaciji razvoja tekstilne industrije u Hercegovini. U maju je otvoren edukativni centar i pogon za proizvodnju odjeće u Bileći, u kojem je zaposleno 200 radnika u jednoj smjeni, a u planu je i uvođenje druge smjene sa još 200 radnika”, poručuje Kovačević.

    U Privrednoj komori RS poručuju za CAPITAL kako je ovaj projekat od izuzetne važnosti za privredu RS, te su uvjereni da će ova tri preduzeća, izabrana od strane Njemačkog partnera, u potpunosti moći da udovolje visokim tehnološkim zahtjevima proizvodnje elektromobila.

    „Izabrana preduzeća svojim tehnološkim mogućnostima i opremom mogu proizvoditi taj dio komponenti za električne automobile. U narednom periodu treba da se odredi nosilac tog posla za finalizaciju proizvoda, odnosno preduzeće koje će objediniti sve komponente u finalni proizvod“, kaže portparol Privredne komore RS Vladimir Blagojević, te dodaje da su uslovi i kriterijumi za proizvodnju ovakvih komponenti vrlo rigorozni, pa će detaljna tesitranja vjerovatno potrajati još neko izvjesno vrijeme.

    Privredna komora RS detaljno prati rad privrednog društva „Nikola Tesla“, te smatraju da će projekat proizvodnje elektromobila omogućiti ubrzan razvoj elektro-mašinskog sektora u RS.

    „Podržavamo sve razvojne projekte koji uvezuju nauku i tehnologiju i ovaj projekat je jedan od njih. Osim toga, značajna su i ulagnja preduzeća ‘Nikola Tesla’ u radno intezivnu granu tekstilne industrije u Istočnom dijelu RS, kojim je omogućeno zapošljavanje novih radnika “, poručuje Blagojević.

  3. Kao prekjuce:

    Banjaluka – U Fabrici „Jakše“ u Aleksandrovcu kod Laktaša danas je prezentovan elektromobil čije se komponente, u vrijednosti od 10.000 evra po automobilu, proizvode u Republici Srpskoj.

    Potpredsjednik Vlade Republike Srpske Jasmin Komić istakao je da Vlada Srpske podržava aktivnosti preduzeća „Nikola Tesla“, koje je nosilac projekta „elektromobil“.

    „Realizacijom ovog projekta pokazali smo da imamo znanje i tehnološka rješenja za proizvodnju komponenti za elektromobil“, rekao je novinarima Komić, koji je i ministar nauke i tehnologije Srpske.

    On je istakao da Vlada Srpske stvara ambijent za privlačenje stranih investicija.

    Ministar industrije, energetike i rudarstva Republike Srpske Željko Kovačević ocijenio je da su kompanije iz Republike Srpske sposobne da realizuju najzahtjevnije tehnološke projekte.

    „To je velika stvar za privredu Republike Srpske i Vladu Srpske. I u energetici i infrastrukturi realizujemo mnogo projekata značajnih za razvoj našeg društva“, rekao je Kovačević, naglasivši da investitori veoma rado dolaze u Srpsku.

    Vršilac dužnosti direktora preduzeća „Nikola Tesla“ Dragan Vučetić istakao je da je veoma važno da Republika Srpska razvije sopstvenu proizvodnju, kako bi profitirala na evropskom i svjetskom tržištu, te da elektromobil uspješno koriste njemačke pošte.

    „Naš partner njemačka firma „Stritskuter“ planira proizvodnju 14.000 elektromobila. Testna faza je završena, a u junu naredne godine kreće serijska proizvodnja elektromobila“, rekao je Vučetić, napomenuvši da Republika Srpska proizvodi 60 odsto komponenti za elektromobil.

    U proizvodnji komponenti za elektromobil učestvuju firme „Jakše“, „Famos“, „Kaldera“, „Elas“ i „Netkuem“.

    Prezentaciji su prisustvovali ministar rada i boračko–invalidske zaštite Republike Srpske Petar Đokić, ministar za ekonomske odnose i regionalnu saradnju Igor Vidović, predstavnici ambasada u BiH i Privredne komore Republike Srpske.

  4. Kao nakjuce:

    500 000 000 KM – kako to lijepo zvuci:

    Firma `Famos` Lukavica za dva dana napravila je neke komponente na nivou njemačkih proizvoda i sada imamo ugovor na stolu u vrijednosti 500 miliona KM u narednih pet godina koji treba da se realizuje“, rekao je za Alternativnu televiziju Vučetić, koji je i savjetnik predsjednika Republike Srpske.

  5. Stritskuter je lijepa priča http://www.streetscooter.eu a vozila na električni pogon su bliska budućnost. Sa druge strane, Vučetić je nesposobnjaković i preverant. Ne treba povezivati te dvije priče. Vučetić je jutros u nekoj mišijoj rupi a Stritskuter na njemačkim cestama plijeni pažnju i simpatije.

    Za 5 ili najviše 10 godina – biće polovnjaka i na našim cestama. Do tada se nadam i pravoj revoluciji po pitanju baterija. To jest po pitanju autonomije vozila i po pitanju njihove cijene.

  6. ex-1978,15.10.2016. 06:31:05[166661]

    Stritskuter je lijepa priča http://www.streetscooter.eu a vozila na električni pogon su bliska budućnost. Sa druge strane, Vučetić je nesposobnjaković i preverant. Ne treba povezivati te dvije priče.

    A kako ne treba povezivati te dvije priče kad je upravo vidljivo da je Vučetić, zajedno sa volovima iz Vlade RS, prevario građane RS?
    Ovo što je sad u Njemačkoj je trebalo biti sklapano u RS. Kao što vidimo, ne sklapa se. Gdje je problem nastao, hoće li iko reći?

    ***
    Inače, ovaj nastavak „sage“ o elektromobilu je nastao na osnovu ovoga:
    http://www.carscoops.com/2016/10/dhl-creates-its-own-electric-delivery.html

  7. @ Bojan5150,16.10.2016. 00:06:45

    Striskuter doo je zamišljen da radi po open sors principu. To znači da niko ne bi imao eksluzivno pravo na prozivodnju električnog automobila. Proizvodnjom i sklapanjem bi se mogli baviti praktično svi koji imaju volje i pameti. Baš kao što desk top računare dizajniraju i sklapaju od komponenti različitih proizvođača i dobavljača. Ideja je revolucionarna i očigledno, bar za sada – utopija.

    DHL je kupovinom Stritskutera doo, odustao od te priče i eliminisao mogućnost decentralizovane proizvodnje. Električni automobil će se proizvoditi na klasičan način i pod strogim okom njemačkih inžinjera. Još jedan razlog da pazarim jednog poštanskog polovnjaka za 5 ili 10 godina.

  8. „Sa druge strane, Vučetić je nesposobnjaković i preverant. „
    „Vučetić, koji je i savjetnik predsjednika Republike Srpske.“

    Zabluda je da je Vucetic prevario Vladu RS/ministre/Dodika. On je odradio sve prema dogovoru i novac je „ispario“ tamo gdje je predvidjeno – u privatne dzepove.
    Sjetimo0 se samo Aleksandra Obradovica – predstavnik Cez-a – code name 1/2 vile na Dedinju i sl.
    Prevareni su jedino gradjani RS koji ce otplacivati ovaj i mnoge slicne .

    Drugo „Fatamorgane“ ovog tipa velikih investicija i snage privrede RS ili slicnih „Potemkinovih sela“ sluze daljem sludjivanju ovog nesretnog naroda koji jos ceka da nafta potece Semberijom pa da ostavi i ono malo zemljoradnje i da konacno svaki gradjanin RS-a dobije 2.500 SF mjesecno primanja i time da od „Stradije“ postane NEKA DRUGA ZEMLJA „Dembelija“ gdje ce svi sretno zivjeti do kraja zivota…

  9. @ Bojan5150,17.10.2016. 19:18:40

    Open sors ideja za proizvodnju električnog automobila možda nije prva takve vrste ali ja za druge ne znam. Revolucionarna je. Kao takva podložna je mnogim kritikama i rizicima.

    Zbog toga se od nje i odustalo. Ne zbog Vučetića ili bilo koga drugog koji je u ovom open sors sistemu vidio šansu za razvoj proizvodnje električnog automobila već zbog odluke vlasnika cijele priče. Novi vlasnik (DHL) je odlučio da odustane od prave open sors revolucije u automobilskoj industriji i da se nastavak proizvodnje odvija po tradicionalnim pravilima o kojima mi ne znamo ništa. Ni bivša Jugoslavija nije imala snage i pameti za automobilsku industriju.

    Ugovori koje su naše firme sklapale po pitanju Stritskutera bile su sa tom malom studentskom firmom. Studentske firme više nema. Sada je cijela priča u rukama i procedurama strogog menadžmenta njemačkih pošta. Njima ne pada na pamet da se upuštaju u open sors avanturu.

    To ne mijenja stav o Vučetiću.

  10. Ekseru, drobiš. Drobiš.

    Jedino što se iz tvoje priče može zaključiti jeste da je Milorad Dodik VO, kad ga Vučetić tako uzme na foru…

    Nego, to i dalje ne mijenja činjenicu da je rečeno da će se elektromobil proizvoditi u RS a, kao što vidimo, ne proizvodi se. Objasni taj dio, iz svih onih prethodnih vijesti, je li tu bilo kakvih ugovora, dogovora, sporazuma i čija je odgovornost zašto se elektromobil ne proizvodi u RS.

  11. Vučetić samog sebe prevario?
    Ko je veći VO, ti ili Dodik?

    Nego, to i dalje ne mijenja činjenicu da je rečeno da će se elektromobil proizvoditi u RS a, kao što vidimo, ne proizvodi se. Objasni taj dio, iz svih onih prethodnih vijesti, je li tu bilo kakvih ugovora, dogovora, sporazuma i čija je odgovornost zašto se elektromobil ne proizvodi u RS.

  12. NAŠE IDEJE – VAŠE GORIVO.

    Nije pošteno sve grandiozne ideje našeg Ostapa svesti samo na lektromobil,
    Kredit za jabuke posađene gusto ko kukuruz, kredit za hladnjače, tekstilna fabrika…

    Sa sve presjecanjima vrpci, hvalospjevima o školovanom inžinjeru što ojadi Njemačku jer se odlučio žrtvovati za Srpsku – pa sve do pozicije savjetnika precjednika (zamislite samo kakvi su mu ostali savjetnici – naprimjer za vanjsku politiku – ali dok se to ogoli malo će duže trajati nego pupanje jabuka)

    I opet, ne shvatam taj jad i bijes što se strovalio na dragog Ostapa – pa on je najmanje komičan lik u cijelom romanu, on je samo ogolio slavoljublje i tupost ljudi koje je prevario.

    Pametan čovjek iz ovog može izvući korist ako se malo posveti prikupljanju građe i o pohodu Ostapa kroz Stradiju napiše roman – Možda Ljepojević?

  13. Ekseru, ti si definitivno VO, činjenica.

    Ja sam samo postavio pitanje da li si ti veći VO od Milorada Dodika koji je dopustio da mu jedan, kako ti kažeš, PREVARANT bude savjetnik. To sam pitanje postavio jer po tebi nigdje, sa naše strane, nema odgovornosti zašto se elektromobil ne proizvodi u RS, iako je to pompezno najavljivano.

    http://frontal.rs.sr/index.php?option=btg_novosti&idnovost=28505
    „Вучетић је рекао новинарима на презентацији електромобила да је потписан уговор…“

    A pored elektromobila se slikali Kovačević, Komić, Đokić, Kurta, Murta… razni volovi.

    Dakle, šta je sa ugovorom o proizvodnji, šta je sa radnim mjestima u proizvodnji, šta je sa radnim mjestom savjetnika predsjednika RS?

  14. Eks, Stritskuter u Srpskoj je propao daleko prije ovog što je uradio DHL. Zašto ti je teško priznati da je Vučetić u saradnji sa Dodikom i kompanijom zajebo ljude i uzeo pare i nestao? Od početka si ga podržavao i cijeli fazon sa tekstilcima u Hercegovini iako je doktor VUčetić dole izjebo ljude sa dva-tri projekta i prije Tesle.

    Dok je god takvih kao što si ti (na stranu tvoj posao) koji odmah na prvu vjeruju šarlatanima i nazovi preduzetnicima jer “imaju ideje“ i djeluju ti uvjerljivo, Vučetići, Litvanci, i slična govna će nas čerupati decenijama a ti ćeš nalaziti opravdanja. “Opet sors“? ma zajebi.

Оставите одговор