EИБ: Зелено свјетло за аутопут Бања Лука- Прњавор

Европска инвестициона банка почетком наредне године донијеће позитивну одлуку за кредитирање дионице аутопута од Бање Луке до Прњавора, рекао је данас Волфганг Шпилес, директор ЕИБ за западни Балкан, након разговора са Александром Џомбићем, премијером РС. “У међувремену Јавно предузеће ‘Аутопутеви РС’ у сарадњи са ЕИБ-ом, треба да припреми тендерску документацију како би што прије могао […]

уторак, септембар 25, 2012 / 20:34

Европска инвестициона банка почетком наредне године донијеће позитивну одлуку за кредитирање дионице аутопута од Бање Луке до Прњавора, рекао је данас Волфганг Шпилес, директор ЕИБ за западни Балкан, након разговора са Александром Џомбићем, премијером РС.

“У међувремену Јавно предузеће ‘Аутопутеви РС’ у сарадњи са ЕИБ-ом, треба да припреми тендерску документацију како би што прије могао да буде расписан тендер за избор најповољнијег извођача и надзорног органа за ту дионицу аутопута”, саопштено је из Бироа за односе с јавношћу Владе РС.

Недјељко Чубриловић, министар саобраћаја и веза РС, је рекао да су преговори са ЕИБ-ом завршени позитивно по РС, јер су, како је истакао, договорени сви они услови који су били раније са Европском банком за обнову и развој.

“Очекујемо да крајем новембра и почетком децембра распишемо јавни позив за извођење радова, тако да до почетка грађевинске сезоне имамо уговор са извођачем”, рекао је Чубриловић. Како је истакао, на недавно одржаном састанку у Загребу са хрватским партнерима је потврђена раније договорена динамика на изградњи моста на Сави код Градишке, што значи да ће, како је рекао, на прољеће ићи радови на обје дионице аутопута Бања Лука – Добој и на мосту на Сави.

“То значи да ћемо имати негдје око 450 милиона евра инвестиција у инфраструктуру, а то за наше грађевинце значи да ће имати посла у сљедеће двије до три године. Ако будемо добро искористили та средства то треба значајно да утиче на сав привредни развој РС јер новац на тај начин уграђен у инфраструктуру по неким елементима вриједи четвороструко више”, рекао је Чубриловић.

Душан Топић, директор “Аутопутева РС”, је рекао да је финиш преговора са ЕИБ-ом карактерисао упитник који су послали “Аутопутевима” са техничким детаљима који ће омогућити Одбору банке да и формално одобри кредит.

“Важно је и да смо договорили да одмах и кренемо у припрему тендерске документације да бисмо што прије могли да распишемо тендер и током зиме га и проведемо и паралелно изаберемо и извођача и надзорни орган да бисмо почетком радне сезоне имали потписан споразум и могли почети са радовима”, рекао је Топић.

Истакао је да ће ова дионица бити нешто скупља од дионице Прњавор – Добој због великог броја објеката на прва три километара од маховљанске петље према Прњавору.

“Имамо надвожњак преко магистралног пута, надвожњак преко будуће пруге у Лакташима па имамо рампу за силазак са аутопута, па надвожњак преко србачког канала, па мост преко Врбаса. То све чини да је ова дионица за око десет одсто скупља”, рекао је Топић. Напоменуо је и да су комплетни имовинско-правни односи ријешени на обје дионице и да је ситуација на том дијелу “чиста”. Рекао је да ће дионица имати неколико петљи и то поред већ завршене маховљанске, биће петља код Лакташа и Прњавора, те излаз на магистрални пут Добој – Шешлије код ријеке Босне.

Чубриловић је напоменуо и да су припремни радови на дионици од Прњавора до Добоја, за коју су изабрани скопски “Гранит” и лакташки “Интеграл инжењеринг”, већ кренули.

“У најскорије вријеме ће отпочети и сама изградња. Неки земљани радови су започети, али није то још у оној динамици која треба да буде. Имамо још рок 30 дана и вјерујем да ће то све бити испоштовано”, закључио је Чубриловић.

ЕИБ одобрио више пројеката у РС

ЕИБ ће одобрити кредите за пројекте подршке малим и средњим предузећима и обезбјеђења студентског смјештаја у РС, рекао је јуче Волфганг Шпилес, директор ЕИБ-а за западни Балкан, након разговора са Александром Џомбићем, предсједником Владе РС.

На састанку је констатовано да су тиме створени услови да се већ може почети радити на припреми документације за те пројекте, а Џомбић је упознао Шпилеса са током припрема за реализацију пројекта за изградњу и реконструкцију водовода и канализација у РС, који се, такође, реализује уз подршку ЕИБ-а. Џомбић је рекао да систем за одбрану од поплава и иригациони систем представљају значајан потенцијал за инвестирање у РС.



0 КОМЕНТАРА

  1. Bogtenejebo! Dragi narode, napravićemo vam autoput iz Gornjih u Donje Pičkovce, pa kad udari glad da imamo asfalta za zameziti, ali prvo ćemo se najesti Srpstva.
    ‘ajd ko će pametan da mi objasni ekonomsku isplativost autoputa BL-Doboj ???? Pa i ovo što imamo do Gradiške je potpuno prazno, o kvalitetu neću ni da pričam.
    Mogu li ovi sektaši išta ljudski i domaćinski uraditi, majku im hebem!

    Malo nas je al’ smo govna.

  2. Овакав начин пројектовања и изградње обесхрабрује и највеће оптимисте, ти кандидати за изградњу, станковићи, интеграли… све неодољиво подсјећа на досовску Србију, са чуметом, цанетом, бебом, шиптаром, будалом,..и осталим „носиоцима просперитета“ тадашње Србије!

    У овом стању, РС личи на оронулу шупу и та шупа прокисује, а „чувари“ уносе у њу џакузи по сумњивој цијени набављен, као основ за обнову шупе!

  3. Evo malo informacija za sektaše, naime pametne zemlje i lokalne zajednice već godinama koriste novac iz Evropskih fondova.BIH i RS godišnje plaćaju preko 2 miliona KM samo za članarinu kako bi mogli aplicirati za te fondove, međutim to se u praksi ne radi. Zašto?

    Uslovi za dobijanje novca iz EU fondova vrlo su rigorozni i podrazumijevaju striktno i detaljno obrazloženje:
    -šta se konkretnim projektom želi postići
    -kome i čemu je namijenjen
    -koje rezultate će ostvariti
    -kako će se ti rezultati mjeriti kasnije(što je najvažnije)

    Čak i kada se evropska sredstva dobiju, EU kontroliše kako je utrošen svaki novčić, a ako se uoče bilo kakve nepravilnosti, može se zatražiti povrat sredstava.

    Što znači, ta sredstva su u praksi BESPOVRATNA osim u slučaju zloupotrebe.

    E sad, da bi se uopšte apliciralo za neki projekat potrebna je saradnja više institucija i veliki broj stručnjaka, i da se mnooogo radi.

    Vlasti u BIH i RS su u potpunosti nesposobne i ne žele da ostvare bilo šta od gore navedenog jer dugoročno ih ne interesuje prosperitet ove zemlje i njenih građana.
    Najlakše je uzeti kredit od lihvara poput MMF, EIB, SB, ruskih tajkuna … to može svaka budala, založite prirodne resurse i voila!

  4. Зар је неко сумњао да се неће одобрити кредит.
    Латини су то, раде на дуге стазе.

    Следећи неки историјски моменат за неку „олују“ је Крајина.

    Зато је треба „развити“ на рачун цијеле Р.Српске, све задужити, до банкротства, исциједити ко лимун, а онда по рецептури банака. Ако неможеш да платиш следи „конфискација“.

    А ко ревносно такву политику проводи, зна се.

Оставите одговор