Џенерал моторс опет на врху

Амерички аутомобилски див "Џенерал моторс" поново је освојио позицију највећег произвођача возила у свијету, иако је прије само двије године балансирао на рубу стечаја. У прошлој години "Џенерал моторс" продао је више од девет милиона возила, 7,6 одсто више него у претходној години. У јапанској "Тојоти", која је 2008. године "Џенерал моторсу" преотела водећу позицију, […]

петак, јануар 20, 2012 / 14:07

Амерички аутомобилски див "Џенерал моторс" поново је освојио позицију највећег произвођача возила у свијету, иако је прије само двије године балансирао на рубу стечаја.

У прошлој години "Џенерал моторс" продао је више од девет милиона возила, 7,6 одсто више него у претходној години.

У јапанској "Тојоти", која је 2008. године "Џенерал моторсу" преотела водећу позицију, очекују да ће подаци за 2011. годину показати 7,9 милиона продатих возила. На резултат јапанског произвођача утицале су природне катастрофе у Јапану и Тајланду, које су пореметиле рад фабрика и прекинуле ланац снабдијевања, преносе медији.

"Џенерал моторс" је 2009. завршио стечајни поступак након што је одбио 52 милијарде долара помоћи државе, на основу које Министарство финансија још има у власништву више од 30 одсто редовних дионица компаније. Предузеће се у међувремену фокусирало на повећање удјела на неким од тржишта која биљеже највеће стопе раста у свијету, попут Кине и Индије.

Прошле седмице "Џенерал моторс" објавио је да је продаја његових и возила његових партнера у Кини у 2011. порасла за 8,3 одсто, на рекордних 2,5 милиона.

Објава америчког дива подстакла је конкурентски "Фолксваген" на тврдњу да позиција највећег произвођача у свијету заправо припада њему. Према писању "Вол стрит журнала", њемачка компанија тврди да су бројке "Џенерал моторса" велике зато што им је придодао податке о продаји кинеских партнера.

У "Фолксвагену" истичу да њихови подаци не укључују оне произвођаче камиона МАН и "Сканије" у којима имају већинске удјеле. Њемачка је компанија у 2011. продала укупно 8,1 милиона возила.

Аналитичари упозоравају да се бројке могу тумачити на различите начине, појашњавајући да произвођачи возила често улажу у бројне друге произвођаче широм свијета, а одлука о уврштавању њихових података зависи од тога у којој мјери учествују у пословању. (крај)дп



Оставите одговор