Два су точка довољна: Шетњом против закона о ношењу кациге

Поводом завршнице Европске седмице мобилности Центар за животну средину је организовао промотивну бициклистичку шетњу "Два су точка довољна". Умјесто промотивне бицикистичке вожње, бањолучани су учествовали у промотивној бициклистичкој шетњи. Поучени искуством из априла ове године када је током „Велике бањолучке бициклијаде“ организоване од стране удружења ПАК Самит неколико бициклиста било кажњено од стране полиције, јер […]

петак, септембар 23, 2011 / 13:17

Поводом завршнице Европске седмице мобилности Центар за животну средину је организовао промотивну бициклистичку шетњу "Два су точка довољна".

Умјесто промотивне бицикистичке вожње, бањолучани су учествовали у промотивној бициклистичкој шетњи. Поучени искуством из априла ове године када је током „Велике бањолучке бициклијаде“ организоване од стране удружења ПАК Самит неколико бициклиста било кажњено од стране полиције, јер су током промотивне вожње возили без заштитне кациге, бициклисти су јуче показали велику солидарност са онима који немају кацигу, те су се упутили у шетњу са поруком „Питајте ме зашто ВОЗИМ БИЦИКЛ БЕЗ КАЦИГЕ“ и поручили надлежним институцијама да је неопходно што прије измијенити члан 102. Закона о безбједности у саобраћају на путевима БиХ.

На Тргу Крајина окупило се преко стотину бицклиста који су у знак подршке иницијативи ходали поред својих бицикла до Народног позоришта РС. Због поменутог члана 102. Босна и Херцеговина је једина земља, од 25 земаља обухваћених истраживањем Европске бициклистичке федерације, у Европи у којој је ношење заштитне кациге обавезно за све грађане.

„Обавезно кориштење заштитне кациге утиче лоше на мене, због практичних разлога, када је превише вруће, када је превише хладно и често смета. Истраживања која су рађена у другим земљама, а код нас нису, су показала да да заштитна кацига не може пуно помоћи у судару са моторним возилом, већ само при слободном паду бициклисте и при малим брзинама. Већ 10 година возим бицикл и имао сам падове, али ми кацига никада није помогла.“ Драган Михајловић, учесник акције.

Организатор акције, Центар за животну средину, је почетком овог мјесеца у Сарајеву учествовао у радионици „Проблеми примјене Закона о основама безбједности саобраћаја на путевима у Босни и Херцеговини” гдје су истакли да је један од проблема при популаризацији бицикла као превозног средства у градовима БиХ управо члан 102. Том приликом су сви присутни доносиоци одлука упознати о степену заштите бициклисте који пружа заштитна кацига и наглашено је да сва ресорна министарства требају да раде на смањењу узрока саобраћајних несрећа, а не само на ублажавању посљедица истих. Безбиједност саобраћаја се повећава умиривањем саобраћаја поготово у ужем центру града, изградњом бицикистичке инфраструктуре, едукацијом најмлађих о саобраћају и оно што је најважније – ригорознијим санкционисањем оних возача моторних возила који су правећи сабраћајни прекршај угрозили пјешака или бициклисту.

„Ношење кацига неће повећати сигурност у саобраћају, већ то да возачи више пазе на бициклисте. Скоро сам стигла из Лондона и тамо не носе сви кациге, али сам возећи се бициклом видјела да возачи аутомобила поштују бициклисте и да има више инфаструктуре за бициклисте. У три седмице у Лондону нити једном нисам осјетила да сам угоржена у саобраћају, за разлику од БиХ градова. Градска управа Лондона ради доста на популаризацији бициклизма. Градоначелник им вози бицикл на посао и промовише га када год то може.“ Зорица Малешевић, учесница акције.

Свјетски дан без аутомобила има за циљ јачање свијест јавности о онечишћењу узрокованом непромишљеном употребом аутомобила, те кориштењу алтернативних превозних средстава попут јавног превоза, бицикла или пјешачења. Овај дан се обиљежава широм свијета, а власти неколико земаља су јуче затвориле саобраћај у градовима и затражили од возача да своје четворокотаче оставе код кућа и да користе јавни превоз или бицикл.

Фото: Вецас Лок



Оставите одговор