Долази Етихад са новим авионима, ЈАТ постеје Ер Србија

Скупштина Јат ервејза и Одбор директора националне авиокомпаније данас ће званично одобрити стратешко партнерство са Етихадом из Уједињених Арапских Емирата. Ер Србија, како ће се звати заједничка компанија, ће до краја године добити 10 Ербас авиона, потврдио је Тањугу помоћник министра за ваздушни саобраћај Милутин Поповић. Он је рекао да ће Етихад купити 49 одсто […]

уторак, јул 30, 2013 / 14:24

Скупштина Јат ервејза и Одбор директора националне авиокомпаније данас ће званично одобрити стратешко партнерство са Етихадом из Уједињених Арапских Емирата.

Ер Србија, како ће се звати заједничка компанија, ће до краја године добити 10 Ербас авиона, потврдио је Тањугу помоћник министра за ваздушни саобраћај Милутин Поповић.

Он је рекао да ће Етихад купити 49 одсто Јата и да ће држава, са преосталих 51 одсто, остати већински власник националног авиопревозника који ће промијенити име у Ер Србија.

Предвиђено је да Етихад уложи 100 милиона долара у заједничку компанију, а толико ће инвестирати и држава Србија, рекао је Поповић.

"Та трансакција обухвата Јат, Супорт и Јат кетеринг", казао је Поповић.

Заједничка компанија, која ће имати три менаџера из Етихада, одмах ће узети на лизинг два ербаса 319 и уговорено је, како је рекао, још осам до краја године.

Поповић је, такође, демантовао информације појединих медија да ће бити смијењен в.д. генералног директора Јат ервејза Велибор Вукашиновић.

Остало је још да Етихад и Јат потпишу споразум о стратешком партнерству, као што је раније најављено, 1. августа у Београду, додао је Поповић.

Вршилац дужности генералног директора Јата Велибор Вукашиновић изјавио је да би ту компанију, кроз социјални програм, требало да напусти 300 до 500 запослених, али и да би требало запослити и по 100 пилота и стјуардеса.

Вукашиновић је агенцији Бета казао да би се ради на томе да радници кроз социјални програм добију бар 300 евра по години радног стажа и додао да вишка запослених углавном има у неоперативним службама.

"Суштина је да се направи озбиљна квантитативна анализа и види који су радници вишак, а на којим позицијама недостају", казао је он и додао да ће Влада Србије обезбиједити новац за социјални програм.

Вукашиновић је рекао да је потребно подмладити кадровску структуру компаније јер ће велики број пилота и кабинског особља Јата за двије или три године отићи у пензију.

Вукашиновић је истакао да ће српска авиокомпанија са Етихадом као стратешким партнером имати флоту од 10 нових Ербасових авиона типа А319 и четири АТР 72-500. Он је оцијенио да набавка нових авиона представља револуцију за једну авиокомпанију, као и да је већ изабрано 20 пилота који ће се обучавати за управљање Ербасовим авионима.

Вукашиновић је истакао да Боингови авиони које Јат сада користи, "неће ићи у старо гвожђе, нити ће бити продати", већ ће летјети код ћерки-фирми као што је Аеромак у Македонији или на Блиском истоку.

"Ти авиони ће доносити профит компанији", додао је он.

Стручњаци очекују да би удомљавање српског националног авиопревозника требало да донесе коначно рјешавање проблема у пословању Јата.

Документ о стратешком партнерству би у име Владе Србије требало да потпише први потпредсједник владе Александар Вучић, који је раније наговијестио промјену имена националне авиокомпаније у Ер Србија.

"Са поносом ћемо моћи да се хвалимо у будућности Ер Србијом, која ће бити боља од Јата у сваком погледу, неупоредиво успјешније и боље предузеће него што је Јат", истакао је Вучић.

Етихад и Јат су 15. априла потписали уговор о сарадњи кроз заједничке летове и продају карата. Споразум предвиђа комерцијалну сарадњу на више од 40 десетинација.

Етихад ервејз је на основу тог документа 15. јуна увео свакодневне летове на линији Београд-Абу Даби.

Та блискоисточна авикомпанија је једна од најбољих фирми у тој бранши у свијету. Етихад је прошле године превезао 10,3 милиона путника, а путнички и робни саобраћај обавља ка 94 одредишта на Блиском истоку, у Африци, Европи, Азији, Аустралији и америчком континенту са флотом од 77 авиона Ербаса и Боинга.

Етихад има 29 одсто власничког удјела у њемачком Ер Берлину, 40 одсто у Ер Сејшелима, око три одсто у Ер лингусу, девет одсто у компанији Вирџин Аустралија и у индијском Џет ервејзу 24 одсто.

Држава је у прошлој деценији неуспјешно покушала да приватизује Јат ервејз. На продају је понуђен 2008. године, али се и на тај тендер нико није јавио.



Оставите одговор