Додик: Увијек ћемо стајати иза пословања Бирча

Предсједник СНСД-а Милорад Додик рекао је данас у Зворнику, да Српска никада неће напустити Фабрику глинице "Бирач", да ће увијек стајати иза њеног пословања, те да се може рачунати на сигурно и стабилно пословање ове фабрике. Додик је нагласио да на иницијативу чланова зворничког СНСД-а није оклијевано да буду употријебљени механизми власти ради рјешавања проблема […]

недеља, децембар 29, 2013 / 12:39

Предсједник СНСД-а Милорад Додик рекао је данас у Зворнику, да Српска никада неће напустити Фабрику глинице "Бирач", да ће увијек стајати иза њеног пословања, те да се може рачунати на сигурно и стабилно пословање ове фабрике.

Додик је нагласио да на иницијативу чланова зворничког СНСД-а није оклијевано да буду употријебљени механизми власти ради рјешавања проблема Фабрике глинице "Бирач".

– Обезбиједили смо да се запосле не само они људи који су у Фабрици радили, него да се запосли 100 људи више. Данас то ради беспрекороно и нема ни један проблем у функционисању, осим рјешавања проблема са претходним власницима, али то је оно што иде мимо онога што се данас зове редовно пословање – рекао је Додик по завршетку Изборне конференције ОО СНСД у Зворнику, којој је присуствовао.

– То је резултат атмосфере коју су направили наши људи овдје у Зворнику, креирајући ситуацију и тражећи нашу интервенцију. Ми смо то учинили путем органа власти и данас сигурно можемо рећи да је интервенција била успјешна – оцијенио је Додик



0 КОМЕНТАРА

  1. • Влада Републике Српске је именовала Координациони тим за Бирач 02.04.2013. године, са задацима: наставак процеса производње, очување радних мјеста и заштита интереса Републике Српске у Бирачу
    • Контролни органи „ушли“ у Бирач 02.04.2013. године са циљем да утврде стварно стање
    • Координациони тим предложио, а Влада прихватила да се овори стечај у Бирачу – рјешењем Окружног привредног суда Бјељина, број 59 0 Ст 025717 13 СТ од 08.04.2013. године, које је објављено у „Службеном гласнику Републике Српске“ број 31/13, директно је отворен стечајни поступак над имовином дужника Фабрике глинице „Бирач“ Зворник, а на приједлог Пореске управе Републике Српске, Подручни центар Зворник. Истим Рјешењем за стечајног управника одређен је Ђурђевић Лазо.
    • Непосредно по отварању стечајног поступка изабран је привремени одбор повјерилаца из реда сљедећих повјерилаца: Алумина, БХ гас, Пореска управа, повјерилац из реда радника и повјерилац са малим потраживањем
    • Дана 12.06.2013. у Окружном привредном суду Бијељина одржано је испитно рочиште те су благовремено пријављена потраживања у износу од 263 милиона КМ
    • Повјерилац Министарство финансија Републике Српске је пријавило своје основано потраживање у укупном износу од 11 милиона КМ. Пријава потраживања је поднесена као пријава разлучног повјериоца
    • Пореска управа, Подручни центар Зворник је поднијела пријаву потраживања на износ од 34 милиона КМ, од чега 22 милиона као разлучни повјерилац
    • На ове пријаве потраживања стечајни управник се није изјаснио с обзиром на кратак рок
    • БХ гасу је признато потраживање 27 милиона КМ
    • Стечајни управник се није изјаснио на пријаву потраживања Укио банке у износу од 155 милиона КМ, с обзиром на кратак рок и јер повјерилац није доставио доказе који указују на испуњење обавезе по кредиту
    • Пореска управа је извршила уплату износа од 150.000 КМ на име предујма вођења стечајног поступка
    • За потребе министарства финансија и стечајног управника од зворничког катастра затражена је достава свих Зк уложака, посједовних листова и идентификација свих парцела старог и новог премјера за Фабрику глинице „Бирач“ а.д. у стечају Зворник и сва зависна привредна друштва и то: „Алумина“, „Механика“, „Алусил“ и „Енерголинија“

    • Тренутно стање:
    o сви запослени раде
    o сваки мјесец се исплаћује најмање једна нето плата са доприносима
    o производни процеси прилично стабилизовани – континуирана производња на нивоу већем од почетног
    o сви добављачи испоручују сировине за редовну производњу
    o према свим купцима врши се испорука робе
    o финансијски токови су под контролом
    o успостављена је контрола над свим управљачким структурама
    o истражни органи раде свој посао
    o организован велики број састанака са купцима, испоручиоцима и банкама са циљем подизања кредибилитета и продужења постојећих уговора

    • Обавезе у наредном периоду:
    o повећати производњу за најмање 25%
    o задржати све запослене и омогућити им несметан рад
    o потписати нове уговоре са купцима и добављачима
    o у процес снабдијевања Бирача сировинама укључити све потенцијалне добављаче из Републике Српске
    o успоставити сарадњу са свим повјериоцима и са њима дефинисати односе – реалан рок за измирење обавеза је до 2 године
    o ријешити статус свих предузећа која су формирана на имовини Бирача
    o спријечити било какве односе Бирача и „офшор“ конпанија
    o оспособити младе кадрове који ће бити способни да воде Бирач
    o утврдити одговорност сваког појединца од тренутка потписивања уговора о продаји до тренутка када је покренут стечајни поступак

    • Активности истражних органа:
    o Министарство унутрашњих послова (МУП) заједно са Специјалним тужилаштвом Републике Српске води опсежне истражне радње везано за пословање групације Бирач
    o Дана, 13.09.2013. године МУП је поднио 2 Извјештаја о почињеним кривичним дјелима, против више лица, гдје је утврђена штета у износу одоко100 мил. КМ
    o Тренутно се воде истраге везано и за пословање Балкан инвестмент банке и доказивање повезаности пословања Бирача и Балкан инвестмент банке

  2. Kompanija Alumina iz Zvornika u 2014. godini biće fabrika koja će moći prodati više proizvoda nego što može proizvesti, uz ostvarenje određene profitabilnost.

    Sljedeća godina je presudna za sudbinu fabrike, definisanje i razvoj novih proizvoda, koji će dalje nepovratno trasirati siguran put u budućnost za dobrobit i zaposlenih i RS. Alumina će i dalje biti sfera interesovanja mnogih partnera i investitora, kao i meta mnogih nekompetentnih namjerenika.

    Zahvaljujući novoj upravi, kompanija Alumina je iz beznadežne situacije, otvaranjem stečajnog postupka u Fabrici glinice Birač početkom aprila ove godine, ne samo stabilizovala proizvodnju, nego i značajno povećala svoje kapacitete, vratila se na tržište i „osvojila“ nove kupce.

    Alumina je preživjela zahvaljujući upornosti domaćih kadrova i njihovoj velikoj želji da se odvija proizvodni proces, ponekad i po cijenu pravljenja gubitaka. Potpuni sunovrat Fabrike, koja je bila na ivici ambisa u aprilu, spriječen je mjerama Vlade Republike Srpske, koja je prepoznala značaj ove kompanije.

    Trenutno Alumina ima veoma perspektivnu poziciju, jer je jedina fabrika te vrste u Evropi koja nije direktno vezana za proizvođače aluminijuma. U mogućnosti je sama kreirati svoje proizvodne programe.

    Na prostorima nekadašnje Jugoslavije, svojevremeno, je radilo pet fabrika za proizvodnju glinice, a danas je opstala jedino proizvodnja „bijelog praha“ u fabrici u Zvorniku.

    Tržišna pozicija kompanije Alumina je bolja nego što se moglo očekivati poslije objave stečaja u Birču.

    Obustavom prerade boksita u Mađarskoj, na kompaniju su adresirani svi isporučioci boksita u regionu, kao i isporučioci drugih strateških sirovina. Uporedo su postali ciljni partner za mnoge evropske i svjetske kompanije koje ili traže njihove proizvode ili određeno partnerstvo u razvoju novih proizvoda iz programa koji su definisali na bazi alumosilikatne hemije, kao i nemetalurške proizvode na bazi hidrata i glinice.

    Što se tiče planova i razvojnog programa kompanije Alumina, cilj je formiranje jakog razvojnog i marketing tima, sposobih da definišu i naprave nove proizvode koji bi uključivali više znanja i obezbjeđivali veću profitabilnost, jer je to jedini način za uspješnu budućnost kompanije.

    Oove godine, posebno u zadnjem tromjesečju, je došlo do naglog pada cijene aluminijuma na berzi metala, što je primoralo vodeće svjetske i evropske proizvođače da značajno smanje svoje kapacitete, pa čak i da zatvaraju fabrike.

    Da bi se ublažili ovi nepovoljni trendovi koji vladaju na tržištu metala, dolaskom u fabriku, u aprilu ove godine, napravljena je analiza svih preuzetih ugovora i shva’eno je da, ako se nastavi ispunjavanje postojećih ugovora pod tržišnim uslovima kakvi su bili, ne mijenjajući proizvodni program, fabrika nema budućnost da radi profitabilno. Nastavila bi raditi s gubicima, što zbog stečajnog postupka u Birču ne bi bilo moguće, tako da bi fabrika neminovno bila zaustavljena.

    U to vrijeme bila je jedinstvena odluka da se kompanija mora orijentisati na prodaju nešto kvalitetnijih proizvoda, koji su energetski manje zahtjevni, jer je snabdijevanje fabrike energentima, prije svega, gasom, nešto na šta se nije moglo računati, uzimajući u obzir njegovu cijenu.

    U tom smislu napravljene su dodatne aktivnosti i kontakti sa mogućim partnerima iz Evrope, te je rukovodstvo kompanije našlo dovoljno pouzdane partere iz Mađarske i nekih drugih zemalja, pa je počelo sa isporukama nemetalurških hidrata i glinica nešto modifikovanog kvaliteta.

    Ovo je omogućilo određenu profitabilnost, koja je umanjena obavezama ispunjavanja preuzetih ugovora koji su naslijeđeni, a neprofitabilni i iz kojih se teško može izaći.

    Alumina je stopostotni izvoznik, i novo rukovodstvo preuzelo je na sebe veoma značajne internacionalne ugovore, bez čega ne bi bilo perspektive.

    Naravno da postoje određeni problemi koji remete ili mogu remetiti ispunjenje ugovora, odnosno gubljenje kredibiliteta firme kao poslovnog partnera. Prije svega događaji koji su ih nedavno zadesili, kao što je blokiranje računa Alumine, blokiranje transporta željeznicom, nepotrebna politička sučeljavanja na temu fabrike, teška situacija sa velikim naslijeđenim dugovanjima i s tim u vezi obezbeđenja neophodnih obrtnih sredstava, što je dio svakodnevne borbe i teških odluka.

    Rukovodstvo Alumine je pravilnim poslovnim odlukama napravilo koncept koji je siguran garant budućnosti rada i profitabilnosti ove fabrike.

    Postoje skoro svakodnevni kontakti sa kupcima i potencijalnim poslovnim partnerima, te je, naravno, neophodno kontinuirano praćenje i prilagođavanje potrebama kupaca i dizajnu novih proizvoda i kvaliteta da bi se sačuvao postojeći trend. Ako se nastavi trend i kontinuirano prilagođavanje tržištu, budućnost rada fabrike je zagarantovana, a vjerovatno i značajnije povećanje kapaciteta, što podrazumijeva i povećanje broja zaposlenih.

  3. Опозицији пуна уста како је Влада РС била превише попустљива према Литванцима, а ево како су им они излазили у сусрет 2003.године:

    Приједлог Закључка Владе РС ради закључивања Анекса Уговора о продаји државног капитала предузећа „Бирач“ Зворник и измјена и допуна Споразума у циљу окончања приватизације и покретања производње – подржано закључцима Народне скупштине РС објављеним у Службеном гласнику бр.30/03, закључком бр.2:“Народна скупштина Републике Српске подржава приједлоге закључака Владе који се односе на предстојеће активности у вези са питањем “Бирач” и истиче њену посебну одговорност у погледу успјешног окончања овог сложеног процеса како би се коначно успоставила производња предузећа “Бирач” Зворник.“

    Имајући у виду да је дошло до застоја у процесу приватизације предузећа «Бирач» Зворник, Влада Републике Српске је на сједници од 27.02.2003.године разматрала наведену проблематику, те је између осталог закључила да Министарство привреде, енергетике и развоја поново са Дирекцијом за приватизацију анализира све досадашње активности у вези са продајом државног капитала предузећа «Бирач» те достави Влади приједлог за убрзање процеса приватизације Предузећа, а у циљу што бржег активирања производње у истом.

    Након додатне анализе и усаглашавања приједлога са Купцем, Влада РС је на сједници од 10.03.2003.године утврдила Приједлог Закључка, с тим да се о истом изјасни и Народна Скупштина Републике Српске.
    Наиме, Уговором о продаји државног капитала предузећа «Бирач» Зворник закљученим између Дирекције за приватизацију РС и Купца ИАВ «Ukio banko investicine grupe» Литванија, као и Споразумом између Владе РС и Купца и једна и друга страна није испунила дио обавеза по Уговору, односно Споразуму.

    Купац није уплатио задњу рату купопродајне цијене и предао гаранцију о испуњењу посла, а Влада РС нпје испунила дио обавеза из Споразума и то:
    – дио обавеза из тачке 2.1.1., и 2.1.2. Споразума, а што се односи на обавезе отписа камата н одгоду отплате дугова које предузеће «Бирач» Зворник има према Развојној банци настале прије ступања на снагу Споразума,
    – дио обавеза из тачке 2.1.1. Споразума, а што се односи на обавезу отписа камата које предузеће «Бирач» Зворник има према Фонду ПИО и Фонду здравственог осигурања, настале прије ступања на снагу Споразума,
    – дио обавеза из тачке 2.1.1. и 2.1.2. Споразума, а што се односи на обавезе отписа камата и одгоду отплата дугова које предузеће «Бирач» Зворник има према Кристал банци Бања Лука,
    – дио обавеза из тачке 2.1.1. и 2.1.2. Споразума, а што се односи на обавезе отписа камата и одгоду отплате дугова које предузеће «Бирач» Зворник има према Рудницима боксита Сребреница, настале прије ступања на снагу Споразума,
    – према повјериоцу Рудници боксита АД Никшић – Влада РС није испунила обавезу уплате дијела дуга 450.000 USD наведеном повјериоцу, а према члану 3. Уговора о репрограму од 04.06.2002.године,
    – према повјериоцу БХ-ГАС Сарајево – Влада није испунила обавезу уплате дијела дуга од 750.000 USD према наведеном повјериоцу, а према члану 3 уговора о репрограму од 15.05.2002.године,
    – према повјериоцу НИС-ГАС Нови Сад – Уговор између повјериоца и Владе РС није склопљен,
    – према повјериоцу ПБС Зворник – Дио обавеза је репрограмиран, а дио није,
    – обавезе из тачке 2.2.; 2.4. и 2.5. Споразума – Уговор о посебним тарифама снабдијевања електричном енергијом није склопљен. Уговор о специјалним тарифама услуга жељезнице није склопљен, уговор о кориштењу гасовода за транспорт гаса није склопљен.

    Имајући у виду:

    – да и једна и друга страна није испунила дио својих обавеза по Уговору односно Споразуму,
    – да је Главни ревизор Републике Српске утврдио додатни губитак са 30.06.2001.године у износу од 15,3 милиона КМ,
    – да већ готово годину и по дана предузеће не ради и да фиксни трошкови, односно додатне обавезе све више оптерећују наведено предузеће,
    – да је изузетно висок ниво обавеза предузећа према повјериоцима (око 75 милиона КМ),
    – да је забиљежен изузетан пад цијене глинице на свјетском тржишту (обзиром да се ради о берзанској роби),

    основни су разлози који су руководили да се предложи наведени Закључак, а у циљу стварања предуслова да се што прије активира производња у предузећу.

    Уколико наведено предузеће ради, поред тога што се остварују значајни извозни ефекти (90% производње је намјењено извозу), такође долази до динамизирања производних активности многих предузећа из различитих грана, не само у Републици Српској већ и шире, а што подразумјева и запошљавање знатног броја радника.

    Приједлог Закључка:

    На основу члана 34. став 4 Закона о Влади Републике Српске („Службени гласник Републике Српске“ број 3/97 и 3/98) разматрајући Приједлог за закључење Анекса уговора о продаји државног капитала предузећа «Бирач» Зворник и измјена и допуна Споразума у циљу окончања приватизације и покретања производње, Влада Републике Српске на _ сједници, одржаној дана _2003. године, донијела је следећи

    ЗАКЉУЧАК

    Влада прихвата да се са Купцем «Ukio banko investiciоne grupe» Литванија закључи Уговор о измјенама и допунама Уговора о продаји државног капитала фабрике «Бирач» Зворник, уз одговарајуће измјене и допуне Споразума од 04.10.2001. године и то:

    1. Купопродајна цијена из тачке 3.1. Уговора о продаји се смањује са 10.250.000 КМ на 6.000.000 КМ, односно укупно смањење цијене износи 4.250.000 КМ. Купац је до сада уплатио 3.250.000 КМ, те остатак купопродајне цијене из тачке 3.3.2. Уговора о продаји износи 2.750.000 КМ. Плаћање остатка купопродајне цијене Купац ће извршити у року од 15 дана од дана закључивања Уговора о измјенама и допунама Уговора о продаји државног капитала фабрике «Бирач» Зворник од 04.10.2001. године између Дирекције за приватизацију у Републици Српској и купца «Ukio banko investicine grupe» Литванија, закључивања Споразума о измјенама и допунама Споразума између Владе РС и купца «Ukio banko investicine grupe» закљученог 04.10.2001. године и закључења измјена постојећег или новог уговора о репрограму обавеза, са стањем на дан 31.12.2002. године, које Предузеће има по пореским законима, законима о доприносима и закона о таксама и то са роком враћања 5 (пет) година од дана закључивања измјена постојећег или новог уговора о репрограму (грејс период три године и отплата двије године у једнаким мјесечним ратама) и отписом редовне камате, затезне камате и казне по главном дугу, изузев према Фонду ПИО и Фонду здравственог осигурања које ће се отплаћивати у 60 (шездесет) једнаких мјесечних рата послије грејс периода од 5 (пет) година, ако фондови не прихвате приједлог Владе да камате буду отписане. У периоду враћања обавеза (грејс период и период отплате) неће се обрачунавати камата. Одмах након закључивања измјена постојећег или новог уговора о репрограму биће повучена рјешења Пореске управе РС о принудној наплати за наведене обавезе које су предмет репрограма. Купац стиче право преноса својине на дан уплате остатка купопродајне цијене. Ранија уплата остатка купопродајне цијене неће ослободити Владу од испуњења њених обавеза по Споразуму од 04.10.2001. године и измјенама и допунама Споразума.
    2. Активирање производње ће се извршити најкасније у року од 75 (седамдесет пет) дана од дана преноса својине на Купца, под условом да Влада испуни своје обавезе из тачке 1, 3 и 4 овог Закључка и да ступе на снагу измјене и допуне Закона о стечајном поступку.
    3. Најкасније до почетка производње Влада ће уредно испунити своје обавезе из Споразума од 04.10.2001. године из тачке 2.2. која се односи на посебне тарифе за електричну енергију, тачке 2.4. која се односи на специјалне тарифе за услуге жељезнице и тачке 2.5. која се односи на кориштење гасовода за транспорт гаса, као и дати право на увоз гаса. Влада ће задужити ЈМДП «Електропривреда» Републике Српске да закључи дугорочни уговор са предузећем «Бирач» АД Зворник на период од најмање пет година уз нижу цијену електричне енергије за 25% у односу на важеће цијене на дан 27.02.2003. године и без обрачунавања електричне енергија по основу вршног оптерећења и то у периоду од најмање три године од дана закључења уговора.
    4. Влада ће најкасније до дана почетка производње, односно предаје Гаранције о добром испуњењу посла, дефинитивно завршити активности око репрограмирања дугова и то како слиједи:
    4.1. закључиће се Анекс уговора о репрограму од 15.05.2002.године, између предузећа «Бирач» АД Зворник, БХ-ГАС Сарајево и Владе РС, а Влада РС ће уплатити износ од 750.000 USD, у року из Анекса уговора и то из средстава од продаје државног капитала предузећа «Бирач» Зворник;
    4.2. закључиће се Анекс уговора од 04.06.2002.године, између предузећа «Бирач» АД Зворник, Рудника боксита АД Никшић и Владе РС, а Влада ће уплатити 450.000 USD у року из Анекса уговора и то из средстава од продаје државног капитала предузећа «Бирач» Зворник;
    4.3. закључиће се Анекс уговора између предузећа «Бирач» АД Зворник, НИС-ГАС Нови Сад и Владе РС, а Влада РС ће уплатити уговорени износ обавеза у року из Анекса уговора и то највише до износа остатка купопродајне цијене из тачке 1 овог Закључка умањене за обавезе Владе сходно тачкама 4.1. и 4.2. Уплата ће се извршити из средстава од продаје државног капитала предузећа «Бирач» Зворник;
    4.4. закључиће се Уговор са Владом РС о репрограму обавеза у износу од 5.300.000 КМ које предузеће «Бирач« АД Зворник има према Кристал банци а.д. Бања Лука, а које су вансудским поравнањем између Владе РС – Министарства финансија и Кристал банке а.д. Бања Лука од 24.04.2002. године прешле са Банке на Владу РС ¬Министарство финансија;
    4.5. закључиће се уговор о репрограмирању обавеза које има предузеће «Рудници боксита« Сребреница према Буџету РС и фондовима, највише у нивоу обавеза које је предузеће «Бирач« АД Зворник имало према «Рудницима боксита« Сребреница прије потписивања Споразума са Владом РС, под условом да «Рудници боксита« Сребреница претходно закључе са Предузећем уговор о репрограмирању обавеза и отпису камата које «Бирач« АД Зворник има према «Рудницима боксита« Сребреница које до сада нису репрограмиране, под истим условима под којима је већ извршено репрограмирање дијела обавеза Предузећа према «Рудницима боксита» Сребреница.
    4.6. закључиће се Уговор о репрограмирању обавеза које ПБС – Зворник има према Буџету РС, највише у нивоу обавеза које предузеће «Бирач« АД Зворник има према према ПБС – Зворник, а односе се на период прије ступања на снагу Споразума између Владе РС и Купца од 04.10.2001. године, под условом да ПБС – Зворник претходно закључи са Предузећем утовор о репрограмирању обавеза које «Бирач« АД Зворник има према ПБС – Зворник и то под истим условима под којима је извршено репрограмирање дијела ранијих обавеза предузећа «Бирач« АД Зворник према ПБС – Зворник од стране Владе РС;
    4.7. задужиће се ЈМДП «Електропривреда» РС – Електродистрибуција Зворник, «Телеком РС» и Министарство трговине и туризма да закључе са предузећем «Бирач» АД Зворник Уговор о репрограмирању обавеза насталих до 31.12.2001.године и то на 5 (пет) година (грејс период 3 године и отплата 2 године) и отписом камате;
    4.8. предложиће се повјериоцима: «25. новембар» Зворник, Општина Зворник¬Геодетска управа, Рафинерија уља Модрича, МДП «Енергоинвест» Српско Сарајево и Медицински центар «5. јули» Зворник, да са предузећем «Бирач» Зворник закључе уговоре о репрограмирању обавеза насталих до 31.12.2001.године и то на 5 (пет) година (грејс период 3 године и отплата 2 године) и отписом камате;
    4.9. предложиће се Развојној банци Бања Лука да се усагласи Уговор о репрограму обавеза између предузећа «Бирач« АД Зворник и Развојне банке Бања Лука са тачком 2.1.1 и 2.1.2. Споразума закљученог између Владе РС и Купца од 04.10.2001. године. Влада ће се активно укључити око реализације наведеног посла.
    5. Влада ће задужити МДП «НИРС» Рафинерији нафте Српски Брод, Жељезнице РС и Електропривреда РС да са предузећем «Бирач» АД Зворник закључе Анекс уговора о репрограмирању дугова Предузећа којим ће утврдити да се грејс период, односно репрограм, продужава за онолико времена колико је протекло од закључивања постојећих уговора о репрограму до дана закључивања измјена и допуна Споразума између Владе и Страног инвеститора предвиђених овим Закључком.
    6. Влада ће репрограмирати обавезе према буџету РС и фондовима са 31.12.2002.године оним предузећима која имају потраживања од предузећа «Бирач« АД Зворник, под условом да та предузећа претходно са предузећем «Бирач« АД Зворник закључе уговоре о репрограмирању обавеза, у истом износу и под истим условима.
    7. Имајући у виду да је на приједлог Владе РС предузеће АД «Боксит» Милићи, као највећи добављач предузећа «Бирач» АД Зворник, репрограмирало обавезе (главница) овом предузећу у износу од 9.000.000 КМ, те отписало наведеном предузећу камате у износу од 5.200.000 КМ, закључиће се уговор о репрограмирању доспјелих обавеза насталих до 31.12.2002. године, које предузеће АД «Боксит» Милићи има према Буџету Републике Српске (укупне обавезе 301.784 КМ) и фондовима (укупне обавезе 504.000 КМ) и то под истим условима под којима се репрограмирају обавезе из тачке 1 овог Закључка. Влада ће предложити МДП «НИРС» – ЗДП Рафинерија нафте Српски Брод (укупне обавезе 118.751,62 КМ), ЗДП Рафинерија уља Модрича (укупне обавезе 352.941,00 КМ), те «Петрол» Бања Лука (укупне обавезе 774.246,91 КМ) да закључе уговор о репрограмирању обавеза насталих до 31.12.2002. године које предузеће АД «Боксит» Милићи има према наведеним предузећима, те да повуку тужбе. Влада ће предложити Пореској управи РС да до дана активирања производње у предузећу «Бирач« АД Зворник не врши наплату принудним путем за обавезе настале у 2003. години, предузећу АД «Боксит» Милићи.
    8. Влада ће предпожити Пореској управи РС да до дана активирања производње у предузећу «Бирач« АД Зворник не врши наплату принудним путем за обавезе тог предузећа, настале у 2003. години.
    9. Влада се обавезује да ће предузети све потребне мјере да у потпуности буду испоштовани раније закључени уговори са повјериоцима предузећа «Бирач« Зворник о репрограмирању обавеза.
    10. Одмах након усвајања овог Закључка, Влада ће покренути по хитном поступку измјене и допуне Закона о стечајном поступку у којем ће се дефинисати да се за предузећа од стратешког значаја, у којима се државни капитал приватизује по посебном приватизационом програму Владе сходно закону о приватизацији државног капитала у предузећима, не може отворити стечајни поступак (укључујући и претходни поступак) од дана закључења уговора о продаји државног капитала до окончања периода инвестирања, одређеног тим уговором, без претходне сагласности Владе. Влада ће, такође, предузети све друге неопходне мјере да до краја Периода инвестирања Предузеће буде на одговарајући начин заштићено од стечајног поступка.
    11. У случају отварања стечајног поступка (укључујући и претходни поступак), против предузећа «Бирач« АД Зворник до измјене и допуне Закона о стечајном поступку или до окончања периода инвестирања из Уговора о продаји државног капитала у Предузећу, Купац има право да раскине Уговор, а извршене инвестиције морају бити враћене у складу са Уговором о продаји државног капитала.
    12. Влада ће и након преноса права својине на акцијама Предузећа на Купца, до краја Периода инвестирања, омогућити Купцу даље остваривање раније пренесеног права учешћа у управљању Предузећем по основу акција Фонда за реституцију.
    13. Гаранција о испуњењу посла из тачке 6.1 Уговора о продаји, коју издаје АВ Ukio bankas, Литванија, смањује се са 5.000.000 КМ на 2.000.000 КМ. Гаранцију о испуњењу посла из тачке 6.1. Уговора о продаји Купац ће предати у року од 15 дана након реализације тачке 3. и 4. и након што ступе на снагу измјене и допуне Закона о стечајном поступку из тачке 10 овог Закључка. Период инвестирања почиње даном предаје Гаранције о испуњењу посла Продавцу.
    14. Износ инвестиција из тачке 5.1. Уговора о продаји смањује се са 56.115.190 КМ на 11.193.850 КМ, с тим да ће Обавеза инвестирања бити извршена у року од 3 (три) године од почетка Периода инвестирања. У случају раскида Уговора о продаји, Купац има право на поврат уложених инвестиција. Наведена Обавеза инвестирања ће се финансирати из средстава Купца, а не може се финансирати, кредитирати или гарантовати средствима Предузећа. Период инвестирања почиње даном предаје Гаранције о исnyњењу посла Продавцу. Раније извршење Обавезе инвестирања неће ослободити Владу од њених обавеза по Споразуму од 04.10.2001.године и измјенама и допунама Споразума. Кад инвестиција буде извршена у цјелокупном износу од 11.193.850 КМ, Период инвестирања ће се сматрати завршеним.
    15. Купац ће у периоду од 3 године задржати најмање 950 радника, а смањење садашњег броја запослених вршиће се у сарадњи са синдикатом Предузећа, а радницима ће се омогућити остварење права на нивоу који је загарантован важећим прописима. Смањење броја радника испод 950 за Купца ствара обавезу плaћaња казне из тачке 5.4. Уговора о продаји државног капитала.
    16. Од дана потписивања Споразума о измјенама и допунама Споразума од 04.10.2001.године до дана преноса својине и предаје Гаранције о испуњењу посла, Предузеће не може узимати кредите ни гарантовати својим средствима, односно својом имовином, нити их давати под хипотеку и у залоге, без сагласности Владе. Уколико се Влада не изјасни у року од 15 (петнаест) дана од дана пријема писменог захтјева Предузећа, сматраће се да је сагласност дата.
    17. Задужује се Дирекција за приватизацију РС да у складу са овим Закључком достави Влади на сагласност Уговор о измјенама и допунама Уговора о продаји од 04.10.2001.године за прву наредну сједницу Владе Републике Српске. Измјене и допуне Споразума између Владе РС и Купца биће потписане након ступања на снагу Одлуке Владе о прихватању Споразума о измјенама и допунама Споразума од 04.10.2001.године.
    18. Овим закључком ставља се ван снаге закључак Владе број 02/1-020-1091/02 од 20. 12.2002.године.
    19. Овај закључак ступа на снагу даном доношења и неће се објављивати у «Службеном гласнику Републике Српске».

    Број:
    Дана…

    ПРЕДСЈЕДНИК ВЛАДЕ
    Др Драган Микеревић

Оставите одговор