Додик: Економски показатељи дупло бољи

Предсједник СНСД-а Милорад Додик рекао је да је актуелна републичка власт готово удвостручила све економске и макроекономске показатеље у Српској. Додик је навео да су скоро удвостручени сви економски показатељи, од БДП-а, чији је апсолутни износ био око 4,5 милијарде, а данас је око осам милијарди, до плата, па чак и пензија, које су повећаване […]

субота, 28 децембра, 2013 / 08:59

Предсједник СНСД-а Милорад Додик рекао је да је актуелна републичка власт готово удвостручила све економске и макроекономске показатеље у Српској.

Додик је навео да су скоро удвостручени сви економски показатељи, од БДП-а, чији је апсолутни износ био око 4,5 милијарде, а данас је око осам милијарди, до плата, па чак и пензија, које су повећаване без обзира на значајно повећање броја пензионера.

"Наше политике су усмјерене ка томе да се стабилизује цијели систем. Систем, који је изложен снажном притиску окружења у економском и финансијском смислу одржан је нашом активношћу и мјерама које смо проводили све вријеме", рекао је за Алтернативну телевизију Додик, који је предсједник Српске.

Додик је оцијенио да економска ситуација није на задовољавајућем нивоу, те да никада није ни рекао да је све "мед и млијеко".

"Наравно да није на нивоу на којем желимо, али је добра претпоставка да идемо даље. А, даље треба да идемо јачањем привреде и реалне економије, као јединог основа за развој друштва", поручио је Додик.

Говорећи о борби против криминала и корупције, Додик је оцијенио да је у том погледу потребно потпуно независно, објективно и ефикасно правосуђе, и додао да у Српској постоји јасан закон у тој области, као и Агенција за одузимање имовине стечене кривичним дјелом, која може да дјелује тек по одлуци суда.

"Залажем се да судови и тужилаштва буду ригорозни. Као предсједник Републике, никада нећу дозволити да се овдје проводи хајка, а онај ко мисли да проводи хајку нека то уради", навео је Додик и напоменуо да је ова власт елиминисала организовани криминал у Републици Српској.

Говорећи о предстојећим изборима, Додик је оцијенио да је рано почела кампања опозиције, која је у комформном положају, јер за разлику од актуелне власти не сноси одговорност да доноси и проводи тешке одлуке.

"Ми смо, са становишта онога што смо одлучивали, задовољни, јер смо Српској подарили много добрих одлука које су обезбиједиле да све ове године прођемо успјешније него нека друга друштва", истакао је Додик, поручивши да треба политички дијалог свести на "једну дозу политичке толерантности".

Коментаришући европске интеграције БиХ, с посебним акцентом на положај Српске на том путу, Додик је истакао да је Српска опредијељена за Европу, али да не жели да европске интеграције траже веће промјене уставног система него што је то било неопходно у неким другим земљама које су прошле сличан пут.

"Република Српска, која је била стално у БиХ изложена савезништву Хрвата и Бошњака, била је усамљена у својим процесима, али је сада сасвим другачија ситуација", рекао је Додик.

Он је напоменуо да се у том погледу воде политике које треба да обезбиједе да Српска не остане сама и не изгуби ниједан од својих базичних интереса на релацији Република Српска – БиХ.



0 КОМЕНТАРА

  1. ahahahhahahah
    „mnoge druge stvari“

    A ovo za sudove i tužilaštvo…
    „Samo da ja Vama nešto kažem, ja samo da Vama nešto kažem! Nama sudijama su plate jako male! Znate, nama su plate jako male. Mi smo tek treća poluga vlasti, i nama su plate jako male i mi nismo finansijski nezavisni. Zbog toga što mi nismo finansijski nezavisni, mi ćemo uvijek biti korumpirani [pauza od par sekundi, dok je skontala šta je rekla, prim. aut.]… Ja ne kažem da smo mi korumpirani…“ – sudija Osnovnog suda u Banjaluci V.M. prilikom razgovora sa stranim ekspertom Brajanom Majklom u okviru radionica za izradu Strategije za borbu protiv korupcije u februaru ove godine
    😉

  2. Проблеми до 2006.

    Осигураном становништву је био доступан скроман пакет права и већину здравствене заштите су морали да плаћају иако су имали овјерену здравствену књижицу:

    – до 2004. године здравствено осигурање није плаћало ни један цитостатик; 2004. први пут се уврштавају цитостатици у пакет права обавезног здравственог осигурања, али за ограничен број пацијената и нису биле заступљене све малигне болести; тада се на листи налазило 55 цитостатика;

    – на листи лијекова који се издају на рецепт било је само 124 лијека генеричког назива заступљених са 420 доза и облика;

    – партиципација за лијекове са основне листе лијекова који се издају на рецепт је износила од 10 до 50 % у зависности од цијене лијека;

    – здравствено осигурање је финансирало само 9 скупих лијекове за лијечење само три тешке хроничне болести (HIV, хепатитис Бе и Це и мултипла склероза), с тим да је био ограничен број пацијената којима је у једној години била плаћана терапија;

    – на листи ортопедских помагала се налази скроман број помагала; нису заступљена помагала за поједина тешка стања, као ни за поједине осјетљиве категорије (нпр. жене обољеле од карцинома дојке нису имале право ни на једно помагало; слијепа лица су имала право само на бијели штап; недовољно је била покривена популација дјеце инвалида)

    Шта је промијењено?

    Знатно је проширен пакет права кога финансира обавезно здравствено осигурање што је утицало и на знатно смањење плаћања из џепа пацијента;

    – На листи цитостатика се налази 70 лијекова и то за све врсте тумора и за све пацијенте без листи чекања; Поред тога, пацијентима је доступно и 5 биолошких лијекова који спадају у најскупљу цитостатску терапију коју плаћа здравствено осигурање (овај лијек за само једног пацијента годишње кошта преко 30.000 КМ);

    – На листи лијекова који се издају на рецепт сада има 230 генеричких назива лијека заступљених с 1.500 доза и облика; Број лијекова који се могу добити на рецепт је повећан за 85 %, док је број доза и облика с којима су ти лијекови заступљени на листи повећан за 257 %;

    – смањена је партиципација за лијекове с основне листе (листа А) и прописана јединствена партиципација од 10 % с тим да знатно већи број осигураника не мора да плаћа ни оволику партиципацију јер је повећан број категорија које не партиципирају у трошковима здравствене заштите;

    – здравствено осигурање сада финансира 30 скупих лијекова за лијечење 8 специфичних хроничних обољења, чиме је број обухваћених обољења повећан за 166 %; Поред лијекова за лијечење HIV-а, хепатитиса Бе и Це и мултипле склерозе, уврштени су и лијекови за лијечење хемофилије, цистичне фиброзе, плућне хипертензије, шизофреније и мишићне дистомије;

    – на листу помагала које плаћа здравствено осигурање уврштени су болнички кревет са трапезом, антидекубитални душек и концентратор кисеоника, које сада пацијенти могу да користе и у свом стану; на листу су уврштени и Брајева писаћа машина, телескопске наочале за слијепа лица, рачунар с говорним софтвером, апарат за омогућавање гласа и говора, пелене, грудњак за пацијентице којима је одстрањена дојака, власуља за пацијенте с малигном болешћу, електромоторна инвалидска колица, зубна протеза за лица преко 65 година и тд. Школској дјеци и студентима је умјесто једних, омогућено коришћење двоја инвалидска колица, за вањску и кућну употребу; обољели од дијабетеса сада имају право и на дијагностичке ланцете и траке, а ослобађање од партиципације је проширено и на дијабетес типа 2, као и на компликације шећерне болести; дјеци обољелој од дијабетеса је уведено право на инзулинске пумпе.

  3. Проблеми до 2006.

    Вантјелесна оплодња није била обухваћена обавезним здравственим осигурањем и парови којима је то била једина могућност да остваре потомство цјелокупне трошкове су морали да финансирају сами иако су били здравствено осигурани.

    Шта је промијењено?

    Од 2007. године уведено је право на једну, а од 2011. године на двије бесплатне процедуре вантјелесне оплодње.

    Од 2007. године до сада поступком вантјелесне оплодње који је финансирао Фонд здравственог осигурања, рођено је преко 400 беба.

  4. Проблеми до 2006.

    Болнице су лоше опремљене, немају адекватан стручни кадар и због тога се велики број пацијената мора упућивати на лијечење изван Републике Српске.

    Новцем којим је плаћано лијечење у иностранству могао се финансирати још један клинички центар у Републици Српској.

    – до 2006. године на лијечење изван РС сваке године је упућивано преко 22.000 пацијената;

    – трошкови лијечења у иностранству су представљали 11 % укупних трошкова здравствене заштите;

    – није било ни једне области у којој су болнице у РС могле да пруже комплетну услугу без потребе за упућивањем у иностранство;

    – дугови према здравственим установама изван РС на крају 2005. године су износили око 52 милиона КМ, а због неплаћених дугова поједине болнице у Србији су почеле да отказују пријем наших пацијената, односно да га условљавају авансним плаћањем;

    Шта је промијењено?

    У болнице РС уведено преко 400 нових метода лијечења и дијагностичких процедура због којих су раније пацијенти упућивани на лијечење у иностранство. То је постигнуто улагањем у нову опрему и у едукацију медицинског кадра.

    – број упућених случајева на лијечење у иностранство смањен са 22.000 на 6.000 годишње, односно за 72 %; Од потпуне зависности о установама из иностранства, наше здравство је напредовало до нивоа да сада ми можемо да примамо пацијенте из иностранства (операције у Заводу «Др М. Зотовић», ускоро радиотерапија)

    – учешће трошкова за лијечење у иностранству у укупним трошковима здравствене заштите смањено је са 11 % на 3,9 %

    – сада постоје читаве области у оквиру којих готово да нема потребе за слањем пацијената на лијечење изван РС (онкологија, нуклеарна медицина, урологија, интервентна кардиологија)

    – дугови према здравственим установама у Србији смањени су са 52 милиона, колико су износили 2005. године, на 12,3 милиона у 2013. години (за 76 %).

  5. Ne reče ko je prodao(predao) prirodne resurse rudnik Ugljevik i reku Drinu. Kako to da sada italijani dobijaju Drinu kao da teče kroz Italiju plus će dobiti struju iz dodatnih hidroeletrana koje je narod krvavo gradio.
    S kjim pravom je dat pod koncesiju rudnik Stanari po usovima po kojim državna termoelektrana dobija koncesiju, sada tamo kineska radna snaga gradi
    Kada ćete vi i vaša vlast moći ovako nešto uraditi
    http://www.youtube.com/watch?v=PywUJ8pFhQE
    http://www.youtube.com/watch?v=FKlDifJ9Zgs
    http://www.youtube.com/watch?v=m7iPN4T551M
    http://www.youtube.com/watch?v=HTW0OKgPeVE
    http://www.youtube.com/watch?v=yefroNPz0hY
    http://www.youtube.com/watch?v=_15nATlSg0Q

    To je starana pljčka i otimanje kompletnih prirodnih resursa, to je otimanje rudnida i davanje strancima da naa nima za sebe grade termoeleketrene kao da su u njihovoo zemlje a na u srpskoj zemlji. To je otimačina reke Drine i dvanje italijanima da grade sebi hdireoelektrane kao da Drina protiče kroz Italiju a na Republiku Sprsku.
    To još niko nije sebi dozvolio nije dozvolio da pokloni rudnik strancu da sebi gradi centralu, samo ludi narod u Republici Srpskoj
    I tome se Dodik sinoć hvali gradi se u Stanarima, jeste grdi ali ko gradi i za koga gradi, mi ćemo od te gradnje imati samo otimanje rudnika vrednog 100 milijardi evra i još veće gubitke za proizvedenu električnu energiju koju budu proizvodili i izvozili za Evropu. Nesreća će biti još veća kada mi budemo morali kupovati struju po toj evropskoj liberaliovano tržišnoj cenu .
    A to će se desiti kada bude izgubljena termoelektrana Uglejvik na suđenju sa slovencima jer termoelkerena neće imati da plati milijardu i po maraka.
    E onda ću te pitati koliko su dobre te vaše strane ivesticije.
    Samo treba pratiti tragove novca i sve će ti biti jasno šta se dešva u politici.
    Sva suština evrointegracija je otivanje prirodnih resursa koje mi imamo. Za njima vapi Evpropa. Sve je veća potražnja za i potrošnje energije, sve je veća cena energije.
    A mi sa ovom ludom vlašću dozvoljavamo da nam izdajnici na vlasti otmu sve prirodne resurse i predaju strancima.
    Naravno postavlja se pitanje kiparskog novca koji stoji iza fantomske of šor kompanije Komsar enerdži sa Kipra.
    Koji su to pljačkaši iz jugoslaviji koji raspolažu novcem sa kiparskih bankarskih račina umešani u finainsranje ovakvih investicija.
    http://www.dragas.biz/dokumenti/studijaopravdanosti1.doc
    http://www.dragas.biz/dokumenti/opasnaprevara.doc
    http://frontal.rs/index.php?option=btg_novosti&idnovost=30306
    STRANA INVESTICIJA STANARI I DAVANJE RUDNIKA STRANCU DA SEBI GRADE TERMOELEKTRANU JE PLJAČKA NARODA TEŠKA 100 MILIJARDI EVRA.
    PLJAČKA BEZ PRESEDANA U SRPSKOJ ISTORIJI.
    I TIME SE NEKO HVALI. SRAMOTA.

  6. Bojan5150, 28.12.2013. 18:59:34

    Колико пара нема у џеповима грађана РС сад у односу на оне сад са носталгичним подсјећањем 2005-те, кад је Бог још по земљи ходао и пара се могла створити на сваком мјесту и из свачега направити посао.
    Сад, искрено под овим условима, да ми неко понуди било коју фабрику на управљање, али мислим ону праву фабрику са озбиљном производњом и озбиљним радом и радницима, ја бих се захвалио и одбио, чак и да ми је дају у власништво, нека, не треба ми белаја без потребе.
    Док си 2005. могао са било којим послом проћи веома добро и остварити чисту зараду, платиш све обавезе и још си могао частити државу ето онако чисто бакшиша ради!

  7. @george clooney
    Bruto domaći proizvod koji ti navodiš se računa kao proizvod količina proizvedenih proizvoda i tekućih cijena tih proizvoda za tu godinu.Zato ti podaci koje si uzeo sa stranice ministarstva finansija nisu tačni ni realni.Tačan podaci bi bili kada bi se uziao REALNI bruto proizvod koji se računa kao proizvod količina proizvedenih proizvoda za tu godinu i fiksne cijene za sve godine koje se upoređuju.Na primjer ako je u 2004. godini proizvedeno 1000 L jestivog ulja po cijeni 1.5 KM bruto proizvod bi za tu 2004. bio 1500 KM a ako je npr. u 2013. godini proizvedeno 800 L jestivog ulja po cijeni 2.5 KM bruto proizvod za 2013. ispada 2000 KM i po tom mi ispadamo da smo uspješniji a u stvari smo proizveli manje roba. Ako bi za ove godine 2004. i 2013. uzeli neku fiksnu cijenu nije bitno koju i uporedili ta dva bruto proizvoda vidjelo bi se da je 2004. bila uspješnija.E to se zove REALNI bruto proizvod.A OVO ŠTO TI PRIKAZUJEŠ JE ZAMAJAVANJE NARODA I DAVANJE LAŽNE SLIKE O USPJEHU I IZ TOGA JE VIDLJIVO DA TI NEMAŠ POJA O EKONOMIJI I LAŽEŠ OVAJ NAROD.ZATO PRESTANI VIŠE DA SE PETLJAŠ TAMO GDJE TI NIJE MJESTO I NEMOJ VIŠE DA KOMENTARIŠEŠ EKONOMIJU NA OVOM FORUMU.

  8. -SFRJ-, 28.12.2013. 21:37:38
    Обрачун БДП у СФРЈ се заснивао на концепцији материјалне производње, што еј обухватало, следеће делатности: Индустрију и рударство, пољопривреду и рибарство, шумарство, грађевинарство, саобраћај и везе, трговину (укључујући апотеке), угоститељство, производно занатство и произвпдни дио коминалних дјелатности.
    Према методологији мјерења БДП у СФРЈ у рачун нису улазиле дјелатности које су финансиране из пореза и доприноса (државна управа, образовање, здравство, пензиони фондови, култура и слично) док према европском систему национаних рачуна и те дјелатности улазе у обрачун, проширен финансијским услугама, дјелатностима са некретнинама, рентом и слично. Приблжно, из ових методолошких разликовања то увећава садашњу вриејдност БДП за око два пута у односу на мјерење у СФРЈ.
    У 1990 друштвени производ по глави ставновника СФРЈ је износио 2514 долара, БиХ 1809 (66,7%). Србије 2400 (86,6%) Словенија 5875 (233,7%)Хрватска 3182 (126,6%), Војводина 3055 долара (121,5%), Македонија 1581 (62,9%) Црна Гора 1730 (68,9%), Косово 599 долара (23,8%). У 1990 у БиХ је остварен БДП 7,816 милијардн долара. На простору РС је остварено 3,569 милијарди долара (5 милијардни КМ), односно 46% од износа у БиХ. Број становника на тадашњем простору РС је износио 2031620 (1990) што даје бруто друштвени производ по глави становника 1756 долара (2564 КМ)
    У Економској политици РС за 2009 се наводе следећи подаци:
    У Словенији у 2008. г у односу на стање из 1990. г. друштевени производ износи 162,9% Македонији 120,5%, Хрватској 120,3%. У Србији је друштвени производ 77,1% од претходног износа, Републици Српској 75,9%, Федерацији БиХ 74,7%.
    Подаци су крајње збуњујући. У 2008. г. РС остварује 75,9% предратног (1990) нивоа БДП по становнику (1756 долара) што износи 1333 долара (2008) Истовемено мјерено званичним курсом сомаећ валуте према долару износ БДП по становнику износи 4511 долара (2008) и већи је од предратног износа за 2,6 пута. Мкерено у парирету куповне снаге (7382 долара по становнику)та разлика је већа и износи 4,2 пута. И веће (160% и 320%) и мање (76%) од предратног ти подаци стоје један поред других у истом документу (Економска политика за 2009. г Влада Републике Српске, Бањалука 2009).

  9. Према мјерењима ММФ-а долази се до сасвим другачијих података о БДП. Мјерено према званичом курсу национане валуте у односу на америлки долар наш БДП у 2008. г. износи 9 милијарди, односно 6260КМ по становнику. Мјерено паритетом куповне снаге БДП је 14,7 милијади односно 10230 КМ по станонику то стоји у владиној Економској политици за 2009. Ако се прихвати да је прије рата да еј 1990. г. износ БДП по становнику био 1756 долара, онда смо ми сада богатији од претходног времена скоро 2,7 пута.
    Ко у то може да повјерује, 2,7 поута него прије рата, да смо сада два и по пута богатији, запоселнији, имамо индустријска предузећа идемо на посао.
    Прије рата силна запосленост и привреда која ради, сада униптена привреда, дугови, дефицити и огроман незапосленост па ипак, према статистици толико богатији.
    У статистици богатство а у народу сиромаштово.
    Ради се о високом присиству инсотраних вриједности које су погрешним мјререњем БДП присвојене као наше,као да их нећемо враћати и плаћати. Присуство иностраних материјалних вриједности је веома високо: спољни кредит, губици у послованју са иностранством (платни дефицити), девизне дознаке, потрошња нерезидената, страна преузећа.
    Примјера ради: гради се ауто-пут, дигне се кредит, исплати се фирме и њихови радници и то се упише у бруто друштвени производ. Дигне се кредит плате се плате буџетлијама и остали материјални и нематеријални трошкови и надокнаде и то се се упише и БДП.
    Прикривање сиромаштва путем погрешног мјерења БДП је изузетно опасно. Погрешно мјерење БДП је заправо завођење и навођење на ду- боко сиромаштво. Рачунато са реалним величинама (1,7 милијарди КМ) наш БДП по становнику у 2008. години износи 585 КМ односно 424 $ што је преко четири пута мање него предратне 1990-те године. Када се зна да смо на предратном простору данашње Републике Српске остваривали 1.760 $ по стано- внику те да је предратној Босни и Херцеговини требало 25 година да се БДП по становику подигне за 700 $, онда се види да смо се, мјерено богатством, вратили у педесете године прошлог вијека. Све што смо стварали педесет година уништили смо ратом и посебно приватизацијом и сада смо међу најсирома- шнијим народима свијета. Ако се зна да је један
    долар дневно мјера крајњег сиромаштва, онда смо ми са 1,2долара дневно само мало изнад те границе, са реалном пријетњом да ускоро, када на ред дође отплата кредита ММФ-а, паднемо испод доње границе сиромаштва.
    Због погрешног мјерења БДП ми се показујемо 2,4 пута богатијим него што је истина. Показујемо се богатијим због тога што обилато трошимо туђе, као да то нећемо враћати. Зарадимо 3,5 милијарди КМ (2008), а потрошимо 8,4 милијарди КМ. И то туђе се, у погрешном мјерењу БДП, показује као наше. То је опасно завођење и навођење на неподношљиво сиромаштво. Када бисмо имали реално статистичко мјерење БДП, наше сиромаштво би већ одавно изашло на видјело. Већ би се показала сва његова дубина и опакост у којој се налазимо. То би сигурно већ покренуло друштвене снаге за позитивне друштвене промјене.
    Погрешно статистичко мјерење БДП, односно оволико преобилно урачунавање туђих вриједности (58%) у потпуности криви слику нашег реалног друштвеног и економског стања. Поред бројних других тако тешких проблема (порези и слично), инострано задуживање и сиромаштво су дубоко прикривени, невидљиви. Сиромаштво које се препознаје голим оком статистички је невидљиво. Због одсуства поузданих информација о нашем богатству статистика нас гура на опасну низбрдицу све дубљег економског и социјалног пропадања

  10. Потребно ја најпре промијенити концепт приватизације и донијети нови закон о приватизацији, којим би предузеће претворили у акционарска друштва, а не као до сада у својину једног човјека или неколико сувласника.
    Потребно је на првом мјесту извршити темењу реприватизацију досадашње приватизације. Извршити својински трансфорцмацију предузећа. Оно што је од радника отето мора да буде враћено. Предузећа коај су продата за бесцијење по вишестркуко нижој цијени се реприватизују тако да власник који је у приватизацији купио то предузеће добио пакет акција у том предузећу колико стварно вриједи за капитал којим је купио постојеће предузеће.
    Нама је привредни систем намтнут са Запада и увезен овакав какав је.
    Стварају се услови за домаће инвестиције. Држава инвестира из штедње приреде, на првом месту електропривреде. У електроприврени број радника се преполовљава и плата радника се пополовљава, то није социјална установа. Е електропривреди се
    врше максимлане уштеде и максимална производње. Увођењем три тарифе потрошње електричен енергије подстиче се максимлан штедња струје у земљи и максималан извоз по 6 пута већим цијенама у Европу.
    Нове тарифе продаје електричне енергиеје домаћим потрошачима предвиђају постојеће цијене струје за домаћинства до 300 kWh, све што се потроши 300-1000 kWh циејна је 3 пута већа 1000 kWh цијена је 10 пута већа.
    Обуставња се изградња аутопутева са сва средстава се преусмеравају на изградњу хидроелектрана.
    Отпочиње се са домаћим акционарским инвестирањем, показало се у пракси да је то најбољи. То подразумијева акционарско
    инвестирање физичких лица и правних лица, привредних субјеката и фондова… Умјесто што грађани држе уштеђевину орочену на ниским каматама велики дио тог депозите преузсмерава у акционарско инвестирање. Такође то важи и за наше људе из дијаспоре.
    Електропривреде мора почети да мисли на своју будућност а не да уништи оно што еј добила у наследство.
    Потребно је напустити мисли и увјерења да ће слободно тржиште развити привреду и увести нас у круг богатих. Уместо тога потребно је окренути се држави као једином истинском носиоцу приведног развоја, онако како су тао радили развијени.
    Одлијепљивање од постојећег економског система слободног тржишта и прелазак на нови економски систем, заснован на одлучујућој улози дрћаве у привреди, који се овдје предлаже. Мора се ући у монетарно питање и питање царинске и других облика заштите, што је сама суштиан глобализма и гдје је могуће очекивати одлучна противљења. То су питања наше антиглобалистичке будућности која ће бити потребно рјешавати.
    У свом првом кораку крећемо на измјене у нашем привредном систему које је могуће остварити у постојећим глобалистичким условима, који су у стању да донесу изузетан раст богатства и запосленост, да се значајно смањи спољна задуженост и платни дефицит.
    Скоро се цио проблем, сви приједлози своје на потребу промјене својине. Погрешан својина је основни узрок нашег еконоског и друштвеног пропадања. Њеном промјеном ствари би убрзо кренуле напријед.
    Извршеном реприватизацијом потребно је из посотјеће ситносопственичке својине ући у свијет масовног инетерног и екстерног акционарства. У дијелу привреде засноване на кориштењу природних ресурса потребно је их је претворити у јавне корпорације.
    Тиме би Република Српска постала велико акционарско друштво, управо онакво какво је то на страни развијених. Привреда и сва нашаприродна добра би била у нашим аквинарским рукама и нико нам то не би могао куповати, продавати, као што је то сада случај.
    Акционарством би привреда и сва природна добра добила своје најбоље власнике, што је основа увећања економских успијеха.
    Уз то ационарство је и најјефтинији облик финансирања. Тиме би се увелико учинио и крај невиђеној пљачки коју чине иностране банке и многе би вјероватно морале да пакују кофере.
    Не дирајући у темеље глобализма (новац и царине) било би могуче на оснву ових приједлога за врло кратко вријеме, увећати наш друштвени производ око 5 пута. и запослити нових 100000 радника. Будућност нам је наклоњена, потребно је отпочети са њеном изградњом. Економски притисак Кине и Запада је изузетан. У тој властој угрожености за очекивати је појачање глобалиситчког притиска на нас, утолико више што су САД поптуно изгубиле Јужну Америку и у великој мјери Азију. Глобалистички притисак би се односио приеј
    свега у дијелу појачаног задуживања и куповина природних ресурса. Најважније је да се то спричи. Велије приеј свега монетарне пукотине у Европској Унији опасно нагризају њену будућност. Многи економски тероетичари мисле да се то неће моћи ријешити и да Европска нија нема будућност, бар оваква каквом је сада замишљена. Одатле толика потреб да се солободимо заблуда слободног тржишта те да сеокренемо изградњи властите економске будућности.
    Умјесто повлачења државе из привреде, потребно је учинити управо супротно, да држава (Влада и општине) буду одговорне за развој привреде. Привреда се ни у једној државни није развила из слободног тржишта.
    Када се крене са домаћим ивестицијама. Сва јавна потрошња се максимано смањује. Плате буџетлија се полове, а оне највеећ и више од тога.
    Све субвенције и подстицаји за запошљавање и отварање малих и средњих предузећа се обуставњају. Програм подстицаја малих и средњих предузећа се напушта.
    Сви концесионо штетни уговори са страним инвеститорима се раскидају и проглашавају друштвено штетним.
    Насупрот тешкоћама и горчини напретка стоји сва лакоћа и сласт пропадањал. Веома је привлачно и слатко трошити више него што се зарађује. Свима је угодно и људима и политици. Само је потребно мислити на данас а не на сутра.
    Упореду са привредним системом потребо је измиејнити и образовни систем, сви приватни факултети се затварају. И престаја било каква трговина дипломама.
    Ухапси се ко треба да се ухапси и свако ко се нелагално обогатио последњих 20 година, ко нема доказе о поријеклу имовине.
    Сва та имовина се кофискује. Блокирају се рачуни на банкама.

  11. Treba uvesti da svaki političar,ministar,direktor,službenik,… zakonski odgovara SVOJOM IMOVINOM za nesavjesno poslovanje,neodgovoran rad i nenamjensko trošenje NARODNOG NOVCA. Vidjeli bi onda da li bi se svi otimali za radna mjesta u državnim institucijama kada bi odgovarali svojom imovinom. Mnogi bi sami dali otkaze. U Kini se za korupciju ministri osuđuju čak i na doživotni zatvor. Kod TITA se išlo na Goli otok i u KP Zenica zbog korupcije.

  12. Vidim ja da je ovdje samo jedan problem a to je Milorad Dodik. Smeta Vam jer ne možete da kradete, ne možete kao do 2006-te da pljačkate i prenosite nadležnosti.
    Nema vam više Vračara da prodaje preduzeća u bezcjenje a i vi bi ste malo da prodajte mašine u staro gvoždje i zatvarate fabrike kao SDS i PDP do 2006.

    E pa momci šta da vam kažem imaćete taj problem još dugo dugo.

  13. У Републици Српској од 2010. године се примјењује Закон о одузимању имовине стечене извршењем кривичног дјела („Службени гласник РС“ број 12/10), којим је на једном мјесту, свеобухватно и цјеловито уређен поступак одузимања имовинске користи прибављене кривичним дјелом. Овај lex specialis омогућује законит и правичан поступак примјене мјере привременог и трајног одузимања нелегалне имовине, те се осигурава њезина примјењивост у пракси. Поред овог закона, нормативни и институционални оквир за борбу против најтежих видова криминалитета заокружен је доношењем Закона о сузбијању организованог и најтежих облика привредног криминалитета („Службени гласник РС“ број 37/06, 69/06 и 99/07).

  14. @filipvito
    Ne imovina stečena krivičnim djelom. Već da se za svaki postupak koji doveo do gubitka narodnih para odgovara vlastitom imovinom. Ti službenici ne moraju ni pribaviti protivpravnu imovinsku korist da bi odgovarali pred zakonom već svaki njihov neodgovorni postupak koji je doveo do gubitka narodnih para oni moraju nadoknaditi iz svog džepa bez obzira što oni kao službenici nisu imali korist od tih para. Onda bi se zapošljavali stručni ljudi a ovi mamini i tatini privatnofakultetski obrazovani sinovi bi vratili sve narodne pare koje su kroz svoju nesposobnost prilikom rada na određenom radnom mjestu izgubili.

  15. Za Filipvito

    Kazes(jer u toj oblasti se apsolutno razumem)za vjestacku oplodnju da je kao nesto uradjeno i od 2007-me do sad je rodjeno 400beba.Slazem se,jeste…al zaboravio si napisati da godisnje se izdvaja oko 2,5miliona maraka za vjestacku oplodnju,sto za 6godina iznosi oko 15miliona,a rodjeno 400 beba-odn.jedna beba u Republici Srpskoj vantelesnom oplodnjom „kosta“oko 38 000 km,a u svetu do maksimalno dva pokusaja(sto kod nas iznosi oko 2500km,odn.5000km)a kod nas kosta 38 000km jer je ova „vlast“dala monopol jednoj ordinaciji ciji je suvlasnik dr Sibincic i dr Jovanic(sef porodilista na KBC Banjaluka i istaknuti clan SNSD-a).I zelio sam samo da kazem da te floskule,statisticke fore ostavis za vas predizborni skup negde na selu,gde ljudi ne znaju nista osim da popiju pivu i pojedu prasetinu uz sou „predsjednika“RS kad zapjeva ili nekih lokalnih/seoskih“zvjezda“pjevackih,a ovde nemojh se truditi da opravdas svoj posao na budzetu sto si dobio.

  16. Isto Filipvito!
    Objavi koliko radioterapija i hemodijaliza(javno-privatno partnerstvo sto je Skrbic potpisao po nalogu kuma,i ugradili se po 50km vise neg igde u Evropi trose novac od Fonda zdravstva).Za proslu godinu su „prebacili“budzet za cirka 15 miliona km(da ne ulazimo u pricu o onih 50km po dijalizi jednog pacijenta).PS.ovo sam morao da napisem i ukljucim se u „dijalog“jer nisam vise mogao da citam sta obljavljuje ovaj Filipivito,kao i „masa“ovakvih debila kao Filipvito sto misle da su oni najpametniji a mi smo „pali s Marsa“.I rekao sam,ostavite to za vase seoske predizborne skupove,a nemoj da vredjas inteligenciju ljudi na ovoj internet stranici.I nemam toliko vremena,al obecavam,na svaki komentar od Filipvito,cu da ga „poklopim“kad nadjem vremena

  17. Za Filipvito

    1. „Осигураном становништву је био доступан скроман пакет права „
    Трошкови за овакав пакет права вам пробијају плафон и угожавају исплату плаза здравственим радницима ( о њиховом здравственим и пензионим статусима да не говоримо а имало би се шта рећи)
    2. „до 2004. године здравствено осигурање није плаћало ни један цитостатик;“
    Са „плаћањем“ цитостатика смо добили прву крупну аферу на Клиничком центру, а након тога сте их уврстили на позитивну листу лијекова и тако натоварили породичним љекарима који мољакају своје пацијенте да полове таблете како би уштедили 1,4 КМ од цијене коју установа плаћа апотеци за „обраду рецепта“ – за издавање истог, лијекове од 400-1000км по рецепту.
    3. „на листи лијекова који се издају на рецепт било је само 124 лијека генеричког назива заступљених са 420 доза и облика“
    Са новом листом коју сте проширивали сваки мјесец (некада и по два пута у истом!) – добијени су лијекови од по 100Км по кутији који су онда немилосрдно препоручивани од специјалиста секундарног и тррцијарног нивоа не ради тога што је пацијент имао индикације него просто„јер је овај лијек сада на листи“ –без икакве контроле ( Током болничког лијечења је слана родбина пордичном љекару по његову редовну мјесечну терапију али и по нови скупи лијек по новој индикацији за болест ради које је хоспитализован , а о томе да се пацијент у болници лијечи јефтиним лијековима а по отпусту га се „почасти“ статином 4. генерације са листе – да не говоримо)

    4. „ здравствено осигурање је финансирало само 9 скупих лијекове за лијечење само три тешке хроничне болести (HIV, хепатитис Бе и Це и мултипла склероза)“
    Видјети под 2.

    5.“ на листи ортопедских помагала се налази скроман број помагала; нису заступљена помагала за поједина тешка стања, као ни за поједине осјетљиве категорије (нпр. жене обољеле од карцинома дојке нису имале право ни на једно помагало; слијепа лица су имала право само на бијели штап; недовољно је била покривена популација дјеце инвалида)
    Терор који је заведен над породичним докторима по питању ортопедских помагала још увијек траје Примјери су –
    а) да се унапријед за годину дана порд.доктро изјасни колико тога ће у наредној години прописати и да већ у јуну буде упозорен да ћетрпити санкције ради прекорачења и између осталог ради ортодонтских апаратића које нико није помињао када је тражен план?!?!
    б)одбијањо од плате љекару, рецимо пелена за одрасле, које су упркос некој неправилности на налогу ипак издате пацијенту који мјесецима раније уредно и према индикацији преузима средство – уз све још и уз пријетњу установи за драконско одбијање 5-10 % УКУПНЕ транше коју добија од ФЗО ( није баш „партнерски однос „ јел да?) за лијечење свих њених пацијената.

  18. Наставак Za Filipvito:

    6 „Шта је промијењено?“
    Ха,ха,ха …

    7. „Знатно је проширен пакет права кога финансира обавезно здравствено осигурање што је утицало и на знатно смањење плаћања из џепа пацијента“
    Видјети под 1. и под 2.

    8. „ На листи цитостатика се налази 70 …“
    Умотана корупција преливена популизмом. Док су били на листи – леђима установа ПЗЗ – није било несташица ..Може се провјерити.

    9. “На листи лијекова који се издају на рецепт сада има 230 генеричких…“
    Укинули сте рамиприл (пишем генерички назив за разлику од љекара са секундарног и терц. нивоа који генерике пошу само на отпусна писма а заштићене називе на све своје остале налазе питам се шта сте постигли?) – одличан лијек за регулацију хипертензије ( знам неко ће рећи-има га на листи – али само за бубрежне болеснике ) али зато на листи поново имамо бифосфонате (жене треба да севише крећу) и 4.генерацију статина (дијабетичари да пазе шта једу и да се више крећу), сартане ( уведу се умјесто 3. или 4. генерације АЦЕИ ако се хипертензиван пацијент мало накашље- често и без тога ) – у главном уз индикацију –„ он је сада на листи и бесплатан је за вас“ или на препоруку из апотеке ( дали сте вуку да припази на овчице)

    10.“здравствено осигурање сада финансира 30 скупих лијекова за лијечење 8 специфичних хроничних обољења, чиме је број обухваћених обољења повећан за 166 %; „
    У колико сте уговорили плаћање по систему капитације – није ли МАЛО НЕФЕР уводити скупе лијекове који иду на терет ПЗЗ установама, у току исте године без прилагођавања и средстава која ће пратити ове промјене? Не? Живио наш добри народ!

    11.“ на листу помагала које плаћа здравствено осигурање уврштени су болнички кревет са трапезом… „
    Смијем се, а плакао бих… Види под 5.

    12.“Вантјелесна оплодња није била обухваћена обавезним здравственим „
    Поздрављам , под условом да је % успјешних бар већи од 45%, ма поздравићу ово свакако..

    13.“Болнице су лоше опремљене, немају адекватан стручни кадар и због тога се велики број пацијената мора упућивати на лијечење изван Републике Српске. Новцем којим је плаћано лијечење у иностранству могао се финансирати још један клинички центар у Републици Српској.“
    Дијализу и радиотерапију раде новотворене приватне здравствене компаније.
    У јеку кризе расписују се тендери за болничке кревете ( КЦ БЛ је својевремено штампао властите новине – тада ваљда кревети нису требали)
    ЦТ претраге раде преко сваке разумне мјере – установе настоје да губитке покрију повећањем броје скупих и добро наплативих услуга.
    Кадар: вољан, амбициозан, млад је одбијен од престижних специјализација које су резервисане за потомке и кумове; они који се не могу снаћи у „Bellum omnium contra omne“ – одлазе…
    У иностранство, или лутају унутар хаотичног здр.система као уклете душе које нико не жели и свако кињи јер немају политичку или било какву залеђину.
    Главне одјељенске сестре (иначе постоји веома јак сестреински лоби захваљујући вашем фаворизовању само једног здр.синдиката) завршавају турбо здравствене факултете а и без њих већина сматра да може да ординира и чак оспорана неке од љекарских клиничких одлука

  19. Наставак:

    14. „ до 2006. године на лијечење изван РС сваке године је упућивано преко 22.000 пацијената…“
    Имате ли још уговоре са бањама у Србији, док Кулаши пропадоше? Рекламирате ли то преко телевизије („Само вам треба упутница од вашег породичног доктора!“)

    15.“ није било ни једне области у којој су болнице у РС могле да пруже комплетну услугу без потребе за упућивањем у иностранство..“
    Поједина одјелјења у регионалним болницама су са 120 кревета у рату сведена на 15-30 кревета, а велики дио услуга за које је био постојао (плуск-вам-перфект) кадар и опрема је пребачен на КЦ БЛ, уз пријетњу љекарима ( постоји папир у виду интерног дописа)

    16. “дугови према здравственим установама изван РС на крају 2005. године су износили око..“
    Хокус- покус!! Данас ФЗО не дугује установама (?) него су установе у губитку …

    17. „У болнице РС уведено преко 400 нових метода лијечења и дијагностичких процедура због којих су раније пацијенти упућивани на лијечење у иностранство..:“
    Понављање истих ствари, јер је понављање мајка учења….

    18. „сада постоје читаве области у оквиру којих готово да нема потребе за слањем пацијената на лијечење изван РС (онкологија, нуклеарна медицина, урологија, интервентна кардиологија)“

    Ово све сам написао не ради особе која ове ствари по принципу копирај – залијепи објављује у коментарима у скоро свим читанијим пореталима и ел.издањима дневне штампе у Републици него ради оних који ће евентуално (мазохистички) читати реакцију на коментаре о здравству…

  20. Treba uvesti da prosječna mjesečna plata u državnom sektoru bude maksimalno 1.5 do 2 puta veća nego u privatnom sektoru, iako je i to previše za državni sektor tj. da plate budu u odnosu 1.5 : 1. Možda čak da neke plate u državnom sektoru budu manje od plata u privatnom sektoru jer administarcija postoji da služi privredi a ne obrnuto, da privreda služi administraciji.

  21. squallp, 01.01.2014. 15:39:01
    Čuj državni sektor u srednjoj školi profesori 1100 a do pre par godina rdili su za 500 KM.
    Sad bi njima s obzirom da rade porsek 4 sata dnevno, i da se za njihovu platu uzimaju krediti MMF-a trebali dati 400 KM platu. a kredite vraćati od te uštede.
    I 400KM ne zaslužuju s obzirom na to kako i koliko rade.
    Onda bi smo videli da li bi na privatnim fakultima prodavali tim profesorima matematika, inforamtika itd diploma po 12000 KM na INternacionanom univerzitetu u Brčkom i Edukacijskom u Travniku

  22. Милораде, друже Тито,
    тебе брани Филип Вито.
    Све успјехе твоје низа,
    ко би рек’о да је криза.
    Слатко збори, баш нам годи
    док милује јаја другу Доди.
    Још да и нас мало помилује,
    можда му неко и повјерује
    да угођај потпун нам буде
    док нас гладе све те дворске луде.
    Статистика нам ‘мјесто ручка дође,
    сити смо и вас и вашег Вође.

    http://kuruzovina.blogspot.com/2013/03/blog-post_2056.html

  23. Firči , u pravu si, s obzirom da si Srpsku turio u svoj prljavolopovski džep, onda je ekonomski pokazatelj tvooga haračdžepa ohohoho puta bolji nego kada nisi imao da platiš burek za doručak dok ne prodaš vreću paprika.

    Ali presretan bi ti bio da stojiš na pijaci i paprikariš jer se ne bi bojao da nećeš ustati gdje si legao.

    Svako veče kada liježeš pitaš se gdje ćeš da osvaneš.
    Kocka je bačena, firči.
    I pitaš se :je li vrijedilo truda?

    I sam sebi daješ odgovor: nije vrijedilo.
    I Ćopićev Ježurka Ježić je pametniji od tebe, Svoja kućica, svoja slobodica.

    A, ti češ ostati , i bez kućice, i bez slobodice, i još popljuvan i proklinjan od naroda kojega si opljačkao i gurnuo u ambis .
    J.te, prokleta!

  24. Може ли неко од ових додикових дрвених адвоката одговорити колика је законски вриједност једног радног сата у РС?

    Ето чисто инфорамтивно, да би установили о каквом економском показатељу се ради и гдје смо то ми сад?

  25. U nedostatku ovih što ih tražiš ja mogu da ti odgovorim.
    Sad smo milion godina ispred vremena koje nam je ostavila kukavička vlast SDS-a koja je jedina zabilježena da je pobjegla sa vlasti usljed nedostatka vjere u sopstvene akcije.

    Čak u svijetu nikada nije zabilježen takav slučaj. Mnoge su vlasti odstupale ptitisnute voljom gradjana, naravno SDS da je to slušao otišao bi mnogo ranije, oni su jedini u sitoriji politike koji su izgubili vjeru u sebe i pred sopstvenom nesposobnošću pobjegli u mipije rupe a probleme ostavili svojim protivnicima.

  26. squallp, 03.01.2014. 10:24:06

    Ама, човјече, пусти демагогије и шупље приче, ово су чисто правничко-информативна питања, исто као кад те питам пошто је хљеб, цигаре или килограм меса!?

    Разумијеш ли ти на ћирилици, ако знаш колика је цијена, напиши, ако не знаш, онда не сери!

    Када би сада радник хтио да тужи послодавца да га није исплатио по законској основици, на коју цијену сатнице би се ослањао у својој тужби? Знаш или не знаш, питање је јасно?

  27. Pogledajte broj zaposlenih u javnoj upravi, obrazovanju i zdravstvenoj zaštiti. Pa onda pogledajte kako opada ukupan broj zaposlenih u RS a raste broj zaposlenih u ovim oblastima tj. opada broj zaposlenih u svim granama realnog sektora od 2005 – 2012. godine a samo raste broj zaposlenih u javnoj upravi, obrazovanju i zdravstvenoj zaštiti. Znači privreda trpi još veće opterećenje ovih DŽABALEBAROŠA NA DRŽAVNI JASLAMA.
    http://www.rzs.rs.ba/static/uploads/bilteni/godisnjak/2013/06rad_2013.pdf

  28. -SFRJ-, 03.01.2014. 11:13:28

    Просјечне су већ нешто друго, други пар цокула, ја бих рекао да је режим омогућио законским путем послодавцу, да прими радника уз уговор о обавезној исплати законске основице од 370 км, на коју је дужан уплатити прописане пореске обавезе и доприносе, а за ту накнаду раднику, радник је дужан послодавцу 12 сати рада дневно(маркети, продавнице, пилане, стоваришта, грађевина,..) са једним даном одмора у мјесецу, изнад чега радник нема законске основе за тужбом против послодавца, што значи сума сумарум, да је радни сат у РС 1,02 км, што је општа брука и срамота режима!

  29. На сво то спахијско понашање у владању земљом, кад се погледају ови готово невјероватни подаци о дужницима и дуговима

    http://www.frontal.rs/index.php?option=btg_novosti&idnovost=39983#komentar)

    Просто се човјек упита у каквом ми ово свијету живимо у ком смо вијеку?
    додиче, курче, премијерко, предјседници и предсједништва, ко може оволике милионе да смота и износи гдје му клинцу ћеиф или заједно са вама да пије, а пола шарцу даје, а ви и даље држите своју демагогију, све ће то вама народ позлатити?

    Да ли је ико нормалан у овој квази држави? Како си дозволио неком да послује са 9 милиона дуга на основу пореза, а обичном човјеку сјечеш струју за 10 марака ако не плати до десетог у мјесецу?

  30. Ukupan dug (čine ga dug budžeta, jedinica lokalne samouprave, fondova socijalne sigurnosti, javnih preduzeća i IRB-a) i to: – Za vrijeme vladanja koalicije sadašnjih opozicionih partija(gle čuda i prije su se ujedinjavali isti samo oko kradje narodnih para):
    31.12.2005.: 3,325 milijardi KM – što je 59.2% bruto domaćeg proizvoda tj. najviše u istoriji RS.

    – 2 godine nakon preuzimanja Vlasti od strane SDSD-a a prije svijetske ekonomske krize:
    31.12.2008.: 3,097 milijardi KM – što je 36,6% BDP-a ili najmanje u istoriji RS.

    – U najtežem periodu u svijetu kada su mnoge zemlje pred bankrotom uslijed svijetske ekonomske krize:
    31.12.2012.: 4,668 milijardi KM – što je 53,69% BDP-a.

  31. squallp, 03.01.2014. 15:30:51

    Који су то СДС-ови? Ја колико сам видио гро дужника је додикови лакташи, они су оно преко милиона, ту одмах је Бања Лука, а зна се ко тамо влада и кога инспектори заобилазе од избора до избора, зар не? Од наших овдје највише дужне неке робне резерве из Пала, то нека додикова танге франге компанија, затим два најпоузданија додикова човјека са Романије, Креатор Соколац, то су његови ортаци чоловићи и мат-пан додиков одани привредник гордић, корисник ИРБ кредита и тако то! Ето толико.

  32. squallp, 03.01.2014. 15:30:51

    Не знам како ми је данас промакла она гњидица, народних посланик снсд-а, слиниша додик, велики дужник, а још већи лопов. Јбт. са каквом бандом ми дијелимо ову државу, боље да је укинемо сами што прије. Није ово нама нека афричка колонија, већ наша прадедовина, земља наших предака, а погледај како су је опљачкале ове неокомуњаре из додиковог клана!x-(

  33. ohohoho
    -SFRJ-, hvala! To se traži.
    http://www.rzs.rs.ba/static/uploads/bilteni/godisnjak/2013/06rad_2013.pdf

    Prerađivačka industrija od 2005. pa do 2012. izgubila 17.000 radnika; za isti period u finansije i osiguranje stiglo 3.000 ljudi; administrativne djelatnosti se uduplale (+1.300); javna uprava +4.500; obrazovanje (koje je dotaklo dno) +4.000; umjetnost, zabava i rekreacija +1.200.

    😀 😀 😀 😀 😀

    Nemam sad vremena da pregledam ovaj godišnjak do kraja ali već vidim da ću se družiti sa njim intenzivno.

Оставите одговор