Деценија након лета за Салцбург: Пиши пропало, коначна одлука Владе РС

Влада Републике Српске дала је сагласност Министарству саобраћаја и веза РС да аустријској авио-компанији Аустроџет отпише 153.497,88 КМ дуга који је настао 2008. године, јер су исцрпљене све правне могућности за његову наплату.

субота, јун 16, 2018 / 12:24

У питању је новац који је ресорно министарство уплатило превознику из Салцбурга као аванс за одржавање линије Бања Лука – Салцбург, за летове који на крају нису реализовани.

Аустријска компанија Консалтниг ГМ БХ Салцбург са Владом Српске направила је договор да од 1. децембра 2007. до 31. марта 2008. лете три пута седмично између Бањe Лукe и Салцбурга.

Министарство саобраћаја преузело је обавезу да за сваку непродату авионску карту плати 109 евра. Аустријанци нису одрадили све планиране летове, иако им је био уплаће износ од 74.472 евра, нити је сума враћена.

Министарству није преостало ништа до тога да се обрати суду у Салцбургу, што су учинили годину дана касније, а суд је прихватио тужбени захтјев.

— У међувремену, дужник је продао фирму, промијенио пребивалиште и сада је непознатог боравишта. Неколико година адвокат Министарства саобраћаја и веза је покушавао наћи начин да се пресуда изврши, али безуспјешно. С обзиром на то да је извршење ове пресуде немогуће, Министарство је предложило Влади РС да се изврши отпис ненаплативих спорних потраживања – објавиле су Независне објашење из Министарства које је тада водио Недељко Чубриловић.

Питање је да ли је сем првог промотивног лета Аустроџет икога превезао из Бање Луке, али је неупитно да је направио један од најбољих послова у историји авио-саобраћаја. Пола године су имали "пуну линију", а на крају су добили бакшиш и за летове које нису одрадили. Укупно су инкасирали 1.153.546,47 КМ.

За танго је ипак потребно двоје, па ни генијалног уговора не би било без Министарства којем је пало на памет да субвенционишу летове из земље чијим грађанима је била потребна виза за улазак у земље ЕУ! Посебно треба похвалити "осјећај за тајминг" и одлуку да се такав уговор потпише са предузећем које банкротира током остваривања уговореног посла.

Поређења ради, исто Министарство је словеначком авио-превознику Адрији је у сличном уговору требало 15 мјесеци за исплаћивање 1,8 милиона КМ, док су Аустријанци 1,1 милион однијели за мање од пола године.

Према информацијама Независних, "Надлежни су 2013. одбили понуду о сарадњи с нискотарифном компанијом "Виз Ер” јер су Мађари тражили субвенције унапријед и гаранцију да ће Влада РС покривати евентуалне губитке ове компаније."



Оставите одговор