Дао отказ у новинама, јер су штитили криминaл спонзора

Главни политички коментатор Дејли телеграфа, Питер Оборн, поднио је оставку због начина на који је тај лист извјештавао о скандалу са ХСБЦ банком како би задржао уносне уговоре о рекламирању. Оборн је оптужио лондонски лист да је преварио своје читаоце, јер није придавао пажњу наводима да је та банка помагала богатим клијентима да избјегну плаћање […]

петак, фебруар 20, 2015 / 12:41

Главни политички коментатор Дејли телеграфа, Питер Оборн, поднио је оставку због начина на који је тај лист извјештавао о скандалу са ХСБЦ банком како би задржао уносне уговоре о рекламирању.

Оборн је оптужио лондонски лист да је преварио своје читаоце, јер није придавао пажњу наводима да је та банка помагала богатим клијентима да избјегну плаћање пореза, о чему су остали британски медији опширно извјештавали.

Међународни конзорцијум истраживачких новинара и још неколико медијских организација у прошлонедељном извјештају рекли су да је ХСБЦ утајила милионе долара, помажући богаташима широм свијета да лукаво избјегну плаћање пореза.

Новинарски извјештај је базиран на информацијама које су процуриле, а односе се на период до 2007. године и рачуне вриједне 100 милијарди долара које има више од 100.000 људи и легалних ентитета из 200 земаља.

Бивши службеник ХСБЦ Ерв Фалчани дао је те информације француским пореским властима 2008, а Француска их је проследила другим владама и покренула истрагу.

Француски лист Монд дошао је до верзије тих докумената и проследио их Међународном конзорцијуму новинара-истраживача (ICJ), који их је анализирао са другим међународним медијима.



Оставите одговор