Цвијановић: Јужни ток Српској доноси улагања од милијарду евра

Јужни ток је деценијски пројекат, користан за оба ентитета – Републику Српску и Ефбих, изјавила је премијер Републике Српске Жељка Цвијановић и најавила да је укупна процијењена инвестициона вриједност изградње крака тог гасовода ка Републици Српској око милијарду евра. „Процијењена инвестициона вриједност, која ће бити потврђена тек израдом студије техноекономске оправданости, досеже близу милијарду евра. […]

недеља, фебруар 16, 2014 / 15:43

Јужни ток је деценијски пројекат, користан за оба ентитета – Републику Српску и Ефбих, изјавила је премијер Републике Српске Жељка Цвијановић и најавила да је укупна процијењена инвестициона вриједност изградње крака тог гасовода ка Републици Српској око милијарду евра.

„Процијењена инвестициона вриједност, која ће бити потврђена тек израдом студије техноекономске оправданости, досеже близу милијарду евра. Ако се најмање једна трећина трошкова веже за директно ангажовање фирми из РС онда је то први видљив позитиван показатељ,” рекла је Цвијановић, за Билтен Националног нафтног комитета Србије.

Она је најавила да ће почетком ове године бити формирана заједничка компанија између предузећа „Гас-Рес” из Републике Српске и „Газпрома”.

Премијерка Српске је поновила да је Јужни ток неспорно користан за оба ентитета и додала да се нада да ће „овом приликом бити промијењена пракса отежавања и успоравања доношења посебних одлука на нивоу БиХ”, као и да ће Федерације БиХ прихватити предлог за прикључење на Јужни ток у подручју Добоја.



0 КОМЕНТАРА

  1. Niste nam jos rekli da postoji Deda Mraz i da zivi na Jahorini.. u novoj politici o natalitetu niste pomenuli da ste pozvali jato roda u Republiku Srpsku.. jer rode donose djecu.. zaboravili ste da pomenete da je pronadjena nafta u Laktasima, zlato u Prijedoru.. rudnik nikla u Podrinju… da se takav propust desio u Japanu vlada bi odmah podnijela ostavku!!!

  2. Jooj, pacenici moji dragi.

    Pa Juzni tok je utabana staza, i to ce biti jedna od nakvaznijih investicija u Srpskoj, poboljsati snabdijevanje, jeftiniji energent, investicije u infrastrukturu.

    Vi kad ste vedrili i oblacili, mozda ste znali napraviti samo neki kruzni tok, a ni to niste znali, koliko ste bili nesposobni, nista pametno nije ostalo iza vas.

    I najveca vam je boljka sto se vi kao neki Srbi, a Dodik je taj koji druguje s Putinom, i sklapa poslove.

  3. Шта нас боли брига за дуговима Рафинерије једне и друге и Нестро петрола, кад су то приватна предузећа?

    Чињенице (подаци из 2009.год.):
    – купопродајна цијена акција државног капитала и акција Фонда реституције у предузећима из нафтне индустрије у износу од 110.409.900,00 евра плаћена на рачун Продавца (Владе) 01.10.2007.године,
    – купопродајна цијена акција Фонда ПИО из нафтне индустрије у износу од 15.445.664,00 евра плаћена на рачун Фонда 01.10.2007.године,
    – износ од 72.550.000,00 евра којег је купац обезбиједио Продавцу (Влади) плаћен отварањем акредитива у износима и роковима како слиједи:
    o први акредитив на износ од 36.275.000,00 евра, 09.07.2008.године,
    o други акредитив на износ од 36.275.000,00 евра:
    – прва транша од 18.000.000,00 евра, 25.08.2008.године,
    – друга транша од 18.275.000,00 евра, 07.10.2008.године,
    Напомена: Према основном уговору и каснијим анексима истог, купац је преузео обавезу да путем Рафинерије рефундира Влади РС комерцијалне обавезе предузећа које је Влада РС измирила директно према повјериоцима до износа од 72.550.000 евра, а обавезе преко тог износа сноси Влада.
    – Влада је измирила обавезе предузећа из области нафтне индустрије (Рафинерија Нафте + Петрол) у укупном износу од 188.574.196,20 КМ или 96.416.455,53 евра,
    – Влада је репрограмирала обавезе предузећа по основу пореза и доприноса са даном 17.09.2007.године у износу од 139.787.628,06 КМ бескаматно на рок од 9 година, уз грејс период од 4 године, и исплатом у 60 једнаких мјесечних рата, почевши од 01.07.2011.године (овај рок је помјерен на 12 година, тј. грејс период на 7 година, дакле почевши од 01.07.2014.године),
    – износ од 7.243.266,22 КМ који је по основу обавезе Рафинерије нафте а.д. Босански Брод за кориштење градског грађевинског земљишта и комуналну накнаду Влада исплатила Општини Босански Брод, биће враћен Влади од стране Рафинерије нафте а.д. Босански Брод у року од 9 година, уз грејс период од 4 године, и исплатом у 60 једнаких мјесечних рата, почевши од 01.07.2011.године (овај рок је помјерен на 12 година, тј. грејс период на 7 година, дакле почевши од 01.07.2014.године).

    Укратко, шта су ефекти за Републику Српску: саберимо 110.409.900,00 и 72.550.000,00 евра, и од тога одузмимо исплату повјерилаца Рафинерије 96.416.455,53 евра, и добијамо цифру од 86.543.444,47 евра за практично старо гвожђе. Додајмо томе 139.787.628,06 КМ пореза и доприноса које ће Купац исплатити кроз репрограм, будући да је процјена да ни 10% ових потраживања не би било исплаћено да је Рафинерија отишла у стечај, имамо преко 150 милиона евра разлога да кажемо да је приватизација Нафтне индустрије успјешна.

  4. SDS sluga zapada???? A zapad smjenio sve u SDS-u ko je god imao veću funkciju od portira?!?!
    A kreten dodik došao na NATO tenkovima na vlast? A kreteni jedni lažljivi?
    Svaki mirovni sporazum koji je zapad predložio tokom rata, a u kojima se nigdje nije podrazumjevalo da postoji republika Srpska postoji, vaš šef dokurac, kao nezavisni poslanik je tada zdušno podržavao!
    Samo mi nije jasno otkud tolika bagra među srpskim narodom, ako ste vi sasa75, mistik, squalp…uopšte srbi?
    Jebem li vam familiju lopovsku i vama i vašem šefu, onom zlu iz laktaša!

  5. Преглед пренесених надлежности по годинама:

    1. Уређивање путних исправа – МУП РС проводи поступак издавања личних докумената, а централну евиденцију води дирекција ЦИПС – 1997
    2. Држављанство – Органи РС рјешавају захтјеве у првом, а БиХ у другом степену – 1997
    3. Статистика – Републички завод за статистику надлежан је за производњу статистичких података, која укључује све активности потребне за припрему, прикупљање, похрањивање, обраду, компилацију, анализу и дистрибуцију статистичких података. Производња статистике утврђује се Статистичким програмом Републике Српске и Планом рада, а којим се обезбјеђује и реализација Статистичког програма БиХ – 1998
    4. Стандардизација – Закон о стандардизацији БиХ – 2001
    5. Метрологија – Закон о о мјерним јединицама БиХ – 2001
    6. Акредитација – Министарства издају овлаштења која конкуришу акредитацију – 2001
    7. Квалитет нафте – 2002
    8. Акредитација – Закон о оснивању института за акредитацију – 2002
    9. Осигурање депозита – 2002
    10.1. Гранична ветеринарска инспекција – 2002
    10.2. Издавање рјешења о непостојању здравствено-ветеринарских сметњи за увоз („дозволе за увоз“) – 2002
    11. Закон о телекомуникацијама – 2002
    12. Дозвола за увоз или извоз производа који припадају групи лијекова и других фармацеутских производа – 2002
    13. Дозвола за увоз или извоз производа – за групу производа који спадају у експлозивна средства,наоружање и војну опрему – 2002
    14. Прикупљање и обрада података од интереса за спровођење међународних и кривичних закона БиХ; заштита врло важних лица; заштита дипломатско-конзуларних представништава и објеката институција БиХ. Надлежности су Законом о државној агенцији за истраге и заштиту проширене на: Спрјечавање, откривање и истрагу кривичних дјела из надлежности суда БиХ; Прикупљање обавјештења и података о кривичним дјелима из надлежности суда БиХ; Пружање помоћи суду и тужилаштву БиХ у прикупљању обавјештења, те извршавање налога суда и главног тужиоца БиХ; физичка и техничка заштита лица, објеката и друге имовине заштићене овим Законом; заштите свједока; спровођење међународних споразума о полицијској сарадњи и других међународних инструмената у њеној надлежности; криминалистичка експертиза и др. послови – 2002
    15. Пребивалиште и боравиште грађана – 2002
    16. Успостављање идентификације грађана, издавање личних карата – 2002
    17. Одређивање, додјељивање, уписивање, похрањивање и кориштење ЈМБ – 2002
    18. Статистика – проглашава се Закон о статистици БиХ; тражи се од ентитета да ускладе законе у области статистике са Законом о статистици БиХ; захтијева се од ентитета да започну преговоре у циљу спајања ентитетских завода са Агенцијом за статистику тако да се сви аспекти прикупљања, обраде и дисеминације статистичких података ставе под надлежност. Законом о статистици први пут се уводи законодавство из области статистике за ниво БиХ, иако је према Уставу БиХ и Уставима ентитета, област статистике у искључивој надлежности ентитета – 2002
    19. Техничка регулатива (Закон о техничким захтјевима за производе у оцјењивању усклађености) – 2003
    20. Надлежности везане за статусна питања избјеглица – 2003
    21. Обиљежавање животиња (говеда) – 2003
    22. Спрјечавање појаве, уношења и ширења штетних организама на биљке, биљне производе и друге регулисане објекте, промет биља, биљних производа и регулисаних објеката, биолошка заштита – 2003
    23. Индиректни порез (увозне и извозне дажбине, акцизе, ПДВ, сви други порези зарачунати на робе и услуге, укључујући и порезе на промет и путарине) – 2003
    24. Међународна сарадња у области цивилне заштите, самостално доношење програма и планова заштите и спашавања, усклађивање ових програма и планова са Федерацијом БиХ и органима БиХ – 2003
    25. Улазак и боравак странаца у БиХ, протјеривање странаца, азил – 2003
    26. Издавање рјешења о регистрацији страног улагања у РС – Издавање рјешења о регистрацији представништава страних лица у РС – 2003 и 2004
    27. Заштита међународних граница, унутрашњих граничних прелаза и регулисање промета на граничним прелазима БиХ; спречавање и откривање учинилаца кривичних дјела тероризма, трговине дрогом, кривотворења домаће и стране валуте и трговина људима и других кривичних дјела са међународним или међуентитетским елементом; међународна сарадња у свим областима из надлежности министарстава; заштита лица и објеката; провођење политике усељавања и азила БиХ и уређење процедуре везано за кретање и боравак странаца у БиХ, уређује прецедуре и начин организације службе везано за кретање и боравак странаца у БиХ – 2003 и 2004
    28. Производња, увоз и извоз наоружања и војне опреме – 2003 и 2004
    29. Метрологија – Закон о о оснивању института за мјеритељство – 2004
    30. Стандардизација – Закон о оснивању института за стандардизацију – 2004
    31. Енергетика (студија енергетског сектора) – 2004
    32. Развој (Персонална координација без укључивања директно надлежне ентитетске инстутуције) – 2004
    33. Планирање (Персонална координација без укључивања директно надлежне ентитетске инстутуције) – 2004
    34. Енергетика – Пренос електричне енергије 110 kv и више напонски систем – Регулатор – Оператор – 2004
    35. Промет активних материја које су фитофармацеутска средства, регистрација фитофармацеутских средстава, издавање дозвола. – 2004
    36. Заштита нових сорти биљака, добијање и заштита оплемењивачких права – 2004
    37. Промет, састав, квалитет и означавање минералних ђубрива која се стављају у промет, њихова употреба – 2004
    38. Контрола јавних набавки – 2004
    39. Надлежност, организација и управљање граничном службом – 2004
    40. Надзор и контрола преласка државне границе, гранични прелази, гранична линија, заштитно подручје, контрола преноса оружја и муниције преко државне границе – 2004
    41. Обавјештајно безбједносни послови – 2004
    42. Осигурање – 2004
    43. Правосуђе – 2004
    44. Издавање потврда: за остварење права на ослобађање од плаћања царине на увоз опреме која представља страно улагање; за остварење права на ослобађање од плаћања царине на увоз робе за пројекте обнове и реконструкције; за остварење права на ослобађање од плаћања пореза на увоз робе по међународним уговорима; Потврда о привременом увозу и извозу – 2004 и 2005
    45. Енергетика – Закон о о закључењу међународних уговора – Уговор о успостави Енергетске заједнице – 2005
    46. Одбрана – 2005
    47. Регистар одобрених објеката који су под сталним ветеринарским надзором, за увоз и извоз – 2005
    48. Производња, припрема за стављање у промет, увоз и стављање у промет сјемена и садног материјала пољопривредних биљака и друга питања у вези са сјеменом и садним материјалом – 2005
    49. Дозвола за управљање жељезничком инфраструктуром – 2005
    50. Лиценца за жељезничког оператера – 2005
    51. Дозвола за кориштење жељезничких возила и опреме за жељезничку инфраструктуру – 2005
    52. Акциза – 2005
    53. Посебна републичка такса на деривате нафте – 2005
    54. Статистика – приоритет ентитетских завода је реализација приоритетних активности за производњу података за ниво БиХ у односу на статистичке аткивности ентитета; надзор Агенције над ентитетима код свих активности ентитета везаних за производњу података БиХ; обавеза ентитета да прибаве мишљење Агенције код доношења Програма, планова рада, Правилника о унутрашњој организацији и буџета – 2005
    55. Техничка регулатива (Упутство о начину и поступку доношења техничких прописа) – 2006
    56. Техничка регулатива (Одлука о плану активности за реализацију програма преузимања техн.прог.) – 2006
    57. Техничка регулатива (Програм преузимања техничких прописа) – 2006
    58. Закон о спрјечавању и сузбијању злоупотребе дрога – 2006
    59. Закон о основама безбједности саобраћаја на путевима – 2006
    60. Односи у саобраћају, централни регистар возача и возила, правила саобраћаја, систем саобраћајних знакова, оспособљавање кандидата за возаче, услови за стицање права на управљање моторним возилима, полагање возачких испита – 2006
    61. Порез на промет – 2006
    62. Пословно окружење – мала и средња предузећа (Закон о малим и средњим предузећима, Стратегија развоја малих и средњих предузећа) – 2007
    63. Планирање, управљање – руковођење и надзор, финансирање из државног буџета, општи – кадровски послови и израда Централне евиденције несталих БиХ – 2007
    64. Јавна предузећа (Забране квантитативног ограничења или мјера једнаког учинка) – 2008
    65. Државна помоћ, субвенције, подстицаји, конкуренција – 2008
    66. Техничка регулатива, Стандардизација, акредитација, метрологија (због усаглашавања са acquis communautaire) – 2008
    67. Закон о лијековима – 2008
    68. Закон о заштити од јонизујућих зрачења и о радијационој сигурности – 2008

  6. Imam jedno nagradno pitanje iz aritmetike:

    Ako Republika Srpska ima godišnju proizvodnju električne energije od 5.800 GWh, a od toga izvozi barem 1.500GWh, a gradi krak gasovoda za potrošnju u RS i, ako Bog da, u mrskoj Fbejha, zašto je kapacitet tog gasovoda 2,5 milijardi m3 gasa godišnje, što je ekvivalent 9.250 GWh? Matematičari izračunajte.
    Ako iko skonta šta ćemo s gasom dobije paket proizvoda Fruktone i Čajavec TV.:D

  7. dragoslav.račić, 17.02.2014. 17:09:00 [104495]
    Рачићу,ставио си за аватар слику пуковника.Е сад,да ли си ти патриота?Ако си патриота,по твом си и хуља,а ја вјерујем да ниси.Шта има лоше у патриотизму и национализму?Битно је само не бити шовиниста,јер шовинисти су они који мрзе.
    И морам рећи да ти је Ороз баш завукао са Фројдом :D.

  8. dragoslav.račić, 17.02.2014. 18:02:15 [104502]
    Извини,али ја међу политичарима не видим никакве разлике.А од 1992.сам био борац ВРС и гласао сам на свим изборима,отприлике овако,СДС,СДС,СДС,ПДП,СНСД.На задњим локалним за коалицију oko СДС за начелника а за ПДП одборника(бураз ми тамо јбг.).И нећеш вјеровати,увијек је исто.:)

  9. Pa samo slijep čovjek ne vidi koliko se raslojavanje dogodilo među narodom u RS za ovih poslednjih osam godina lopovske dodikove vlasti!!!
    Ima 3% kretrena poput stankovića jednog i drugog, dodika, kusturice, špirića, radmanovića,kopanje…i da ne nabrajem dalje, koji su se enormno obogatili na narodnoj muci! A ostatak od 97% se djeli na bukvalno siromašne i kontejnerski siromašne!

  10. Jedino sam bio na bihaću od tih ratišta, pa je mala vjerovatnoća da se znamo! Moje ratne destinacije su pored bihaća bile nišićka visoravan, žuč, grbavica, jevrejsko groblje, rogoj, goražde, treskavica, prenj, boračka jezera, šćepan krst-nevesinje…
    i ja ne psujem noramalnim ljudima, a pogotovu ne borcima VRS-a! Psujem lopovima na vlasti i onima koji ih podržavaju!

  11. На Бихаћу сам био на Лоховским брдима,Сокоцу,Привилици и Грабежу,кад су Книнџе биле ушле у град са своје стране.Отишли смо 13.01.1995.,а локалци су им обрзо препустили све заузето.Послије рата сам упознао и једног муслимана из 505.бужимске,нормалан чова јбг,испоставило се да смо били у исто вријеме тамо.Било Србине,не поновило се.

  12. Prvo kroz RS ne prolazi nikakav Južni tok, prestanite lagati narod, on prolazi kroz Srbiju, a RS dobija ogrnak gasa za svoje potrebe, a od toga neeć biti nikakve nadoknade za trenzit gasa kao što će Srbija dobijati.
    Drugo, iinvesticija u izgradnju, nema nikakve veze sa RS, niti će iko iz RS videti dinara od te investicije. Mi ćemo samo moći kupovati od rusa gas ako ko bude imao para.

  13. додик другује са Путином!:D:D:D:D

    Кад мали сеоски кнез(и то му је прејака титула) са Балкана који угњетава и гули свој народ, умисли себи да је неки битан фактор на светској сцени.

    Glas Naroda, 17.02.2
    Кратко и јасно, све остало су жваке за сељаке!

    Ови ће још мало и прелетање руског сателита преко наше територије почети приписивати свом „друговању“ са председником Путином! Туга!:-o:-o:(:(:(

Оставите одговор