Чубриловић: ЖРС у Каргу 10 за десетак дана

Представници "Жељезница Републике Српске" (ЖРС) требало би за десетак дана да потпишу уговор о приступању ове компаније систему "Карго 10", најавио је министар саобраћаја и веза РС Недељко Чубриловић. Осовину компаније "Карго 10" чине жељезничке компаније Србије, Хрватске и Словеније, а прије четири дана овом предузећу заједничког жељезничког система својим инфраструктурним дијелом прикључила се и […]

понедељак, новембар 1, 2010 / 07:30

Представници "Жељезница Републике Српске" (ЖРС) требало би за десетак дана да потпишу уговор о приступању ове компаније систему "Карго 10", најавио је министар саобраћаја и веза РС Недељко Чубриловић.

Осовину компаније "Карго 10" чине жељезничке компаније Србије, Хрватске и Словеније, а прије четири дана овом предузећу заједничког жељезничког система својим инфраструктурним дијелом прикључила се и Македонија, док су иницијативу о приступању овој жељезничкој алијанси недавно потписале и "Жељезнице ФБиХ".

"`Жељезнице РС` су од почетка укључене у пројекат стварања ефикаснијег, бржег и рентабилнијег жељезничког система земаља бивше Југославије", рекао је Чубриловић за сутрашњи борј "Независних новина", додавши да ЖРС већ имају уговор који су недавно потписале "Жељезнице ФБиХ" у Сарајеву.

Он је објаснио да ЖРС досад нису потписале уговор о приступању из формалних разлога.

Према његовим ријечима, даље постојање исцјепканих жељезничких система веома лако би угрозило пословање жељезничких компанија свих земаља региона, те овакав вид укрупњавања система кроз "Карго 10" свим странама које му се прикључе може да донесе корист.

За учешће у пројекту "Карго 10" интересовање су показале Бугарска, Аустрија и Италија, потврдио је недавно директор за теретни саобраћај у "Словеначким жељезницама" Роберт Вуга, који је уједно и предсједавајући у заједничком жељезничком предузећу "Карго 10".

"Њемачки и грчки жељезнички оператори оцијенили су да пројекат обећава и изразили жељу да му се прикључе", рекао је Вуга, додавши да ће у њега морати да буде укључена и Турска уколико се жели да коридор буде ефикасан.

Први теретни воз у оквиру пројекта "Карго 10" кренуо је 4. октобра из Параћина и стигао у Италију за 21 час, а раније му је требало 30. Вуга је објаснио да је оваква временска уштеда остварена на царинским и другим логистичким контролама, на којима се заиста у пракси показују све предности овог удруживања.

Он је објаснио да је циљ пројекта "Карго 10" да се скрате царинске процедуре дуж паневропског карго коридора, који иде од Аустрије до југа Балканског полуострва.

(СРНА)



Оставите одговор