Ћиро на километар до Вишеграда

ВИШЕГРАД – Начелник општине Вишеград Томислав Поповић рекао је данас да ће ускоро бити настављена градња ускотрачне туристичке пруге Вардиште – Вишеград, односно преосталог километра те дионице и околне инфраструктуре. "Ускоро ће се отворити понуде за одабир извођача радова на изградњи бетонског моста преко ријеке Рзав у Глогови, пута од овог насеља до магистрале Добрун […]

уторак, април 28, 2009 / 20:30

ВИШЕГРАД – Начелник општине Вишеград Томислав Поповић рекао је данас да ће ускоро бити настављена градња ускотрачне туристичке пруге Вардиште – Вишеград, односно преосталог километра те дионице и околне инфраструктуре.

"Ускоро ће се отворити понуде за одабир извођача радова на изградњи бетонског моста преко ријеке Рзав у Глогови, пута од овог насеља до магистрале Добрун – Вишеград и канализационе мреже у Шегању, која је један од услова за завршетак пруге", рекао је Поповић подсјећајући да је изградња прекинута прије годину дана.

Он је додао да ће, чим се извођачи одаберу бити уведени у послове, јер је општина обезбиједила средства за реализацију овог пројекта.

"Након тога остаје још само да се ријеши питање зграде жељезничке станице у Вишеграду која се сада налази у власништву предузећа `Дринатранс` из Вишеграда, односно Зворника", истиче Поповић.

О завршетку пруге до Вишеграда било је ријечи и на састанку начелника сусједних општина Вишеград , Бајина Башта и Ужице са представницима Жељезница Србије, који је одржан у Мокрој Гори.

"Жељезнице Србије планирају да обнове ускотрачну пругу старом трасом од Кремана до Ужица и једног крака до Бранешког поља и споје је са пругом нормалног колосјека Београд – Бар", каже Пововић.

Уколико се овај велики туристички пројекат реализује туристи ће се популарним возом "Ћиром" возити од Ужица до Вишеграда у дужини од 50 и више километара.

Локомотива парњача вози тренутно композицију са путницима пругом од Кремана преко пружне петље "Шарганске осмице", кроз Мокру Гору, затим у Републици Српској Вардиште до Добруна.

У току прошлогодишње туристичке сезоне на Туристичко-музејској прузи "Шарганска осмица" продато је 75.000 возних карата.

Ускотрачна пруга, којом је ишао "Ћиро" од Вишеграда до Мокре Горе, направљена је 1906. године, а касније је то био дио пруге која је повезивала Сарајево и Београд. Пруга је пролазила кроз долину ријеке Рзав, а настављала се кроз планину Шарган.

У августу 2008. године пуштен је у функцију дио пруге који се од Мокре Горе наставља до Манастира Добрун, а преостали су још радови на обнови дијела пруге до Вишеграда.



Оставите одговор