БиХ: 6000 дјеце нема могућности за основно образовање

САРАЈЕВО – У БиХ 6 000 дјевојчица и дјечака нису у могућности да похађају основно образовање, подаци су невладине организације "Спасимо дјецу" и УНИЦЕФ-а. Директор Центра за образовне иницијативе /ЦОИ/ "Корак по корак" Радмила Рангелов-Јусовић истакла је да је овај податак страшан и додала да се не смије занемарити ни број дјеце која напусте основну […]

петак, август 21, 2009 / 09:55

САРАЈЕВО – У БиХ 6 000 дјевојчица и дјечака нису у могућности да похађају основно образовање, подаци су невладине организације "Спасимо дјецу" и УНИЦЕФ-а.

Директор Центра за образовне иницијативе /ЦОИ/ "Корак по корак" Радмила Рангелов-Јусовић истакла је да је овај податак страшан и додала да се не смије занемарити ни број дјеце која напусте основну школу, као ни она дјеца која не похађају средње образовање.

"Процентуално то није пуно, али је страшно, јер образовање не смије бити ускраћено ни једном једином дјетету, а на жалост, све што се дешава у посљедње вријеме се рефлектује на образовни систем", нагласила је Радмила Ренгелов-Јусуфовић на презентацији концепта школе по мјери дјетета.

Према њеним ријечима, многе основне школе у БиХ су урадиле све што је у њиховој моћи, али када је ријеч о дјеца и њиховом образовању, требало би да се ангажује цијели систем.

Она је нагласила да је у овом моменту дат акценат на учитеље, јер су они темељ образовне реформе у БиХ, те да се зато у овом тренутку ЦОИ и УНИЦЕФ баве подршком и професионалним развојем наставника разредне наставе.

"Школа по мјери дјетета треба да ради у његовом најбољем интересу. Образовно окружење мора бити сигурно и здраво, школа мора имати обучене наставнике, адекватне ресурсе", истакла је Радмила Рангелов-Јусовић на конференцији за новинаре и додала да се основне вриједности усађају до 10 године живота, а то је у БиХ најазапостављенији темељ образовања.

Вођа програма "Учешће за добру управу" при УНИЦЕФ-у Аземина Вуковић сматра да је образовни систем у БиХ у односу на прије 10 година добар, али ако би га поредили са земљама које су развијене, које имају много веће могућности него БиХ, онда сигурно није ни довољно добар, ни довољно реформисан.

"У нашој земљи је неке ствари много теже примијенити, јер има много министарстава, програма, али је евиденто да је БиХ у развојним процесима увијек препознавала образовање као кључни елеменат на који се треба обратити пажња", нагласила је Вуковићева.

Према њеним ријечима, у пракси догађа оно што и у свим другим сегментима живота, али је битно да су се у многим ставрима створиле претпоставке да се образовање у БиХ реформише.

Вођа програма образовања при УНИЦЕФ-у Сања Кабил подсјетила је да је прошло шест година од када је започето провођење методологије школе по мјери дјетета у 74 основне школе у БиХ.

Она је најавила да ће промоција књиге "Приче о стварању школа по мјери дјетета", коју су новинари имали прилику видјети, бити одржана сутра у 18.00 часова, у фојничком хотелу "Аквареумал".

Према њеним ријечима, књига представља збирку прича о провођењу концепта и методологије школа по мјери дјетета и биће достављена свим основним школама у БиХ.



Оставите одговор