Бањалучки аеродром остао без летова за Турску

Аеродром Бањалука трпи велику штету због одлуке којој су допринијели и српски представници у Савјету министара БиХ, да се свјеже месо за извоз у Турску, транспортује са тузланског, а не бањалучког аеродрома.

среда, 15 јуна, 2016 / 00:40

Аеродром Бањалука трпи велику штету због одлуке којој су допринијели и српски представници у Савјету министара БиХ, да се свјеже месо за извоз у Турску, транспортује са тузланског, а не бањалучког аеродрома.

Овом одлуком бањалучком аеродрому ускраћен је годишњи приход од неколико десетина милиона марака.

У Министарству саобраћаја Српске кажу да је посебно забрињавајуће то што тузлански аеродром не испуњава ни основне услове за извоз меса.

Први карго авион натоварен јунетином из бијељинског „Месопродукта“ полетио је 2. јуна са писте тузланског аеродрома – истовремено то је значило да је бањалучки аеродром остао празних шака.

Од краја 2014. па до краја прошле године, колико су трајали карго летови из Бањалуке, превезено је око 5,5 хиљада тона расхлађеног јунећег меса за Турску и при том није било ниједног пропуста. Управо због тога било је логично да бањалучки аеродром добије подршку да и даље обавља тај посао.

"Планирали смо додатно запошљавање, проширење заједнице у смислу комплетне подршке кроз сировину, читав низ садржаја смо били спремни да ставимо у функцију како би одговорили на тај изазо", каже директор Бањалучког аеродрома Мирослав Јањић.
Министар спољне трговине БиХ Мирко Шаровић раније је увјеравао да, када је ријеч о транспорту меса са бањалучког аеродрома, неће бити никаквих проблема.

"Овај посао дићи ће на ноге стотине произвођача у Бијељини, Градишци, Бањалуци, као и константан рад аеродрома у Сарајеву и Бањалуци. Аеродром Бањалука опстаје због тога што смо обезбедили да сваки дан има најмање два лета за Турску", изјавио је Шаровић средином прошле године.

Мирко Шаровић данас објашњава да избор аеродрома за извоз меса у Турску не зависи од институција у БиХ, већ искључиво од комерцијалног аранжмана авио превозника и компаније која је добила тендер за извоз.

"Свако ко је добио дозволу за извоз меса у Турску одређује са ког аеродрома ће да иде његова роба и са којим авио превозником ће тај аранжман да склапа", каже Шаровић.
Проблем бањалучког аеродрома настао је кад је тузлански аеродром покренуо кампању да добије исти статус као и бањалучки. У децембру прошле године поднесен је приједлог Савјету министара да се и аеодромима Тузла и Мостар да исти статус што је Савјет министара и подржао.

Након реаговања из Српске, покренута је иницијатива да се и бањалучки аеродром уврсти у овај пројекат, али иницијатива ни до данас није дала резултате. У ресорном министарству Српске кажу и да тузлански аеродром не испуњава услове за отпремање робе животињског поријекла.

"Са тузланског аеродрома месо иде у топлом стању што је против сваких правила и прописа, такође да би се ојачала могућност тузланског аеродрома Савјет министара је донио одлуку о милион марака за тузлански и мостарски аеродром , а изостављен је бањалучки, то ми је жао поготово имајући у виду да у Савјету министара сједе и људи из РС", напомиње министар саобраћаја и веза Неђо Трнинић.

У министарству саобраћаја Српске најављују разговоре са турским партнерим. Циљ им је оспорити такву одлуку, тим прије што ни тузлански ни мостарски аеродроми не испуњавају основне услове за извоз меса, али и чињенице да је бањалучки аеродром уложио око 100 хиљада марака властитих средстава да би подигао квалитет услуге претовара и превоза меса на задовољавајући ниво.

"Желимо да оспоримо неке услове које тузлански аеродром незадовољава, нисам пуно оптимиста да пуно тога ми можемо направити , нажалост имамо такву ситуацију", додаје Трнинић.

Због неразумијевања или намјерне подршке српских министара у Савјету министара, све иницијативе за Тузлу, а против аеродрома Бањалука прошле су без проблема.

Ипак, бањалучки аеродром нада се да ће подизањем квалитета услуга и улагањем у своје капацитете успјети у намјери да буде први у превозу робе животињског али и биљног поријекла.



0 КОМЕНТАРА

  1. Који су мајмуни ови бањалучани,па има у Тузли институт гдје је могуће добити потврду какву год желиш.
    Занатска фирма из Брчког чији је једини занат лоповлук направила је државним новцем рушевину тачније квалитет бетона је три пута слабији него што је тендером предвиђено. Али потврда са института ослободила их је на суду.
    А јассе се пита шта је држава БиХ или РС?

  2. Po meni, logicno je i ispravno da izvoz mesa u Tursku ide preko aerodroma Dubrave kod Tuzle, aizvoz mesa, ili neceg drugog, u Rusiju ide preko aerodroma Mahovljani. Kazem logicno, jer je (na zalost) kod nas to postalo pravilo, iako taj pristup ne podrzavam. Ne vjerujem da je na tu odluku Turaka (samo oni su to mogli naloziti) uticao neki politicar, ili stranka. „To je nama nasa borba dala…“.