Бања Лука: Од 1. октобра скупље карте за градски превоз

Становници Бање Луке ће са цијеном од 1,6 марака од 1. октобра плаћати најскупље аутобуске карте градског и приградског превоза у региону. Корисници јавног превоза у Београду, који је површински око десет пута већи од БањеЛлуке, па самим тим има дуже аутобуске, тролејбуске и трамвајске линије, плаћају карту 50 динара или око једну марку. О […]

четвртак, 29 септембра, 2011 / 14:55

Становници Бање Луке ће са цијеном од 1,6 марака од 1. октобра плаћати најскупље аутобуске карте градског и приградског превоза у региону.

Корисници јавног превоза у Београду, који је површински око десет пута већи од БањеЛлуке, па самим тим има дуже аутобуске, тролејбуске и трамвајске линије, плаћају карту 50 динара или око једну марку. О учесталости наилазака или реду вожње не треба трошити ријечи јер једно од ова три превозна средства наилази на једну станицу у року од три до пет минута.

Слично је и у македонској престоници Скопљу, које је површински ако не веће онда сигурно ту негдје као и престоница Републике Српске, а Скопљанци за карту јавног аутобуског превоза издвајају 30 македонских денара или такође једну КМ.

У Сарајеву карта већ неко вријеме кошта 1,6 КМ, колико ће од суботе и Бањолучани плаћати уколико одлуче да се возе у аутобусима градског превоза. Ту треба такође нагласити чињеницу да су линије дуже, да поред аутобуска имају такође тролејбусе и трамвај.

Загрепчани за вожњу у јавном превозу издвајају осам куна, што је 2,1 КМ, али при томе треба имати на уму да је просјечна плата у Загребу 1.640 КМ, а у Бањој Луци тек пола од тог износа.

Секретар Покрета потрошача РС Драгован Петровић каже да није изненађујуће што су карте поскупјеле, с обзиром на то да је таква пракса била и раније када се цијене горива на свјетском тржишту повећају.

– Проблем није то што нешто поскупи, него што се стално дешавају разноразна поскупљења, а плате остају исте. На примјер, потрошачка корпа за четворочлану породицу у августу је износила 1.658 КМ, а већ у септембру 1.671 КМ – нагласио је Петровић.

Како он наводи, поскупљење карата у јавном градском превозу додаће нових десет КМ на потрошачку корпу четворочлане породице на мјесечном нивоу.

– Чињеница је да је карта у Београду, који је површински много већи од Бање Луке, јефтинија за 0,6 КМ, али то је највјероватније због тога што је јавни превоз у Београду још увијек државни, то јесте под контролом града, док су у Бањој Луци превозници приватници. Самим тим и имају веће прохтјеве, што се некако увијек сломи преко леђа грађана – рекао је Петровић.

Још се запитао, уколико гориво појефтини, да ли ће доћи и до корекције цијена, односно до смањења цијена аутобуских карата.

Од 1. октобра аутобуске карте у јавном градском превозу коштаће 1,6 КМ. За мјесечну радничку карту за одређене линије биће потребно издвојити 36,5 КМ. Исти тип карте ђаци ће плаћати 26,1 КМ, а пензионери 13 КМ. Јединствена мјесечна карта која важи за све линије за раднике ће коштати 51,1 КМ. За ђаке она ће износити 35,9 КМ, пензионере 17,4 КМ, док ће доплатна карта коштати 13 КМ.

Повезано: Возите ли се аутобусом?



0 КОМЕНТАРА

  1. koliko porodica u RS ima prosječnu platu? Većini je to samo san.Uskoro će prosječna plata biti 5- 5 000 km, kada ostanu samo zaposleni vladini službenici. planira li to vlada naša da samo njihove porodice ostanu žive, a ostale, pošto su im na smetnji,troše i zagađuju vazduh treba da se presele u nebeska naselja. Čitaju li im to grigorije i vasilije opjela?
    Bogovi naši vladajući, i sveci njihovi ministri, savjetnici, pomoćnici, njihove svite i porodice ne voze se gradskim saobraćajem,.To je stočni prevoz, a stoka smrdi , zagađuje okolinu i treba se je riješiti. E, sad kako se stoke riješiti, a ne prekršiti zakon ,ukinuta i smrtna kazna i šinterska služba .
    O, naša premilostiva vlast i naš vrhovni bog našli rješenje: Ovce nam više ne trebaju, barem većina, ošišali smo ih do kože, iščupali im vunu iz korijrna.Davaćemo im hrane za nekoliko dana, i one će poskapavati od gladi bolesti. A, na ulazu u gradski prevoz staviti natpis: dozvoljen ulaz samo zaposlenim u državnoj službi.