Аутопутем кроз двориште

Бошку Ковачевићу из Залужана, над живот и над кућу надвио се аутопут Бања Лука – Градишка, тачније један његов надземни дио. Министар саобраћаја и веза РС, Недељко Чубриловић обећао је отварање аутопута Бања Лука – Градишка, 15. новембра. Тешко да ико сумња у нову одгоду и ново заказивање датума завршетка првог аутопута у РС, али […]

понедељак, 17 октобра, 2011 / 11:55

Бошку Ковачевићу из Залужана, над живот и над кућу надвио се аутопут Бања Лука – Градишка, тачније један његов надземни дио.

Министар саобраћаја и веза РС, Недељко Чубриловић обећао је отварање аутопута Бања Лука – Градишка, 15. новембра. Тешко да ико сумња у нову одгоду и ново заказивање датума завршетка првог аутопута у РС, али ипак постоји и конкретан доказ да обећање сигурно неће бити испуњено.

У насељу Залужани, између Бање Луке и Лакташа на дијелу будућег аутопута, а садашње брзе цесте која прелази преко пруге и дијела насеља, са лијеве и десне стране испод надвожњака налази се неколико кућа. Тај дио надвожњака се реконструише и проширује од маја мјесеца ове године и он ће бити дио аутопута чији завршетак се чека. Међутим, већ два и по мјесеца, арматуре вире из бетона, жељезо и отпатци стоје разасути по градилишту – радови стоје – а возачи на тој дионици пролазе споро, једном траком по старом асфалту.

Радови су текли планираном брзином све до краја јуна, али онда је инжењер из "Нискоградње", фирме која изводи радове, обавијестио Бошка Ковачевића да један од нових носача-стубова надвожњака треба да буде унутар његовог дворишта, тачније да узурпира око 40 квадратних метара приватног посједа, без да га је ико о томе на вријеме обавијестио и ријешио ово питање, или му понудио договор о експропријацији.

Ваздушни посјед или "Стубом против надвожњака"

– Они су мислили да излију огроман темељ за бетонски стуб ту у дворишту, што ја нисам дао. Онда су они преко ноћи изгледа, промијенили пројекат и поставили темељ поред. Када су то урадили, мислили су саградити стуб, који би онда наткрио моје двориште, мислећи: ако му не угрожавамо саму земљу, не угрожавамо му ни двориште – прича Ковачевић за Фронтал.РС

Meђутим, човјек има право да располаже и ваздушним простором свог приватног посједа, мада није јасно у којој висини. Када је видио да ће се радови наставити без обзира на његово мишљење, из свог дворишта је подигао уски бетонски стуб који онемогућава радове који би угрозили његов посјед. Стуб је постављен 15. августа јер се нико из Инспектората РС, коме је случај пријављен крајем јула, није одазвао на позив, чак ни на Ургенцију о достављању одговора, послату 12. августа. Инспектори су коначно изашли на терен 23.08., извршили увид у чињенично стање, али послије се нису јавили нити обавијестили иког о радњама које су предузели.

Из ЈП "Путеви РС", који су инвеститори пројекта, никада није стигао писмени одговор на поднеске који су тамо послати, али усмено је Ковачевићу саопштено, "да они нису надлежни"! Фронталу.РС је саопштено да пошаљемо питања електронском поштом и да ће на њих бити одговорено у законском року.

Тек прошле недеље Републичка управа за геодетске и имовинско праве послове на терену је направила Записник о овом случају.

– То је први пут да ми се неко јавно и званично обратио – каже Ковачевић додајући да је на терен долазила и полиција.

Неодговорност, бахатост или јавашлук?

На питање са чим све смо се сусретали током градње првог аутопута у РС и овај случај даје одговор. Чињенице указују на то да се кренуло у реконструкцију надвожњака у Залужанима ад-хок, "о-рук" или како год хоћете, без законских радњи које се подразумијевају у овом случају, а то је рјешавање имовинско-правних односа.

С обзиром да се Бошку Ковачевићу нико није обратио са понудом за експропријацију, биће да се то није десило из два могућа разлога: Или је направље груб превид који је уочен тек када су забрујале машине у дворишту овог човјека или за ове радове не постоји никаква грађевинска дозвола. У ово друго се оправдано сумња, јер у инспекцији у чијој је надлежности је ово питање нисмо могли да добијемо одговор – јер су "сви на терену". Уједно, иста ништа не предузима да обустави радове.

Сумњу у легалност пројекта појачава и то што је темељ за стуб надвожњака направљен на другој локацији, поред Ковачевићевог дворишта, када он није допустио да се прави унутар дворишта. Темељ је огроман и наводно је због премијештања коштао око 30.000 КМ више. За овај маневар извођача радова, којим се мијења пројекат, у ЈП "Путеви" нису ни знали док нису дошли на терен! А они све то плаћају.

Бошко Ковачевић је слао молбе за пријем код министра гређевинарства и екологије у Влади РС, Сребренке Голић, као и код министра саобраћаја и веза Недељка Чубриловића, али није добио одговор.

Можда га се министар сјети када буде тражио оправдање зашто аутопут није отворен 15. новембра како је обећано – ако га буде тражио.

Ж. Свитлица



0 КОМЕНТАРА

  1. “Темељ је огроман и наводно је због премијештања коштао око 30.000 КМ више. За овај маневар извођача радова, којим се мијења пројекат, у ЈП “Путеви“ нису ни знали док нису дошли на терен! А они све то плаћају.“

    MI TO PLAĆAMO!