14:14 Пале, Мркоњић, Бања Лука: МУП РС подносио пријаве о кривичном дјелу "непоступање по здравственим прописима за вријеме епидемије"14:06 Бијељина добила новог прволигаша, Мићо части са 5.000 КМ13:41 Паралелна стварност и у ваше име: Џаферовић пише предсједнику Азербејџана и криви Јермене13:13 Јавио се спонзор: Ердоган каже да је вријеме за окончање јерменске окупације13:07 Њујорк Тајмс напада Трампа да није платио порез 10 година, он каже да су фејкњузери13:03 Министарство одбране Азербејџана пријети Јерменији "одговарајућом акцијом одмазде"12:53 Непрактичност азбукоубиства: Б или В?12:43 Дарко Ристов Ђого: Још двије цртице о Српству, небесима, етносу, етосу и Црној Гори12:35 Гради се нови мост у Рачи: Михајловићка и Поповић једини поменули Српску12:19 Коначно неко: Милош Ковић поднио пријаву против Николе Самарџића због одобравања геноцида над Србима

Аустралија: Фејсбук и Гугл плаћаће медијима преузимање садржаја

Дигитални дивови Гугл и Фејсбук мораће аустралијским медијима убудуће плаћати објаву садржаја према плану владе који циља на подршку медијском сектору тешко погођеном пандемијом коронавируса.

понедељак, 20 априла, 2020 / 21:54

Министар финансија Џош Фрајденберг најавио је да ће до јула бити довршен обвезујући кодекс о дигиталним платформама како би се “отклонио проблем неравнотеже снага у преговорима” с медијским кућама.

Одлука је донесена будући да Фејсбук и Алфабет (Гугл) нису сами срочили необвезујући кодекс како би отклонили приговоре медија да претјерано контролишу оглашавање, кључан извор прихода медијских кућа.

Влада је сада затражила од регулатора, аустралијске комисије за заштиту тржишта и потрошача, да састави обвезујући кодекс за дигиталне платформе и медијске куће.

„Доносимо дефинитивну одлуку о креирању обвезујућег кодекса, у жељи да будемо прва земља у свијету која ће се побринути да дивови друштвених мрежа плаћају за садржај“, рекао је Фрајденберг новинарима у Канбери.

-Тиме желимо технолошке дивове позвати на одговорност, осигурати стварно поштено тржиште и равноправност и сачувати радна мјеста у новинарству – нагласио је.

АЦЦЦ је прошле године провео 18-мјесечно истраживање дигиталних платформи, фокусирано на технолошке дивове, како би обуздали њихово нагло ширење на тржишту, осигурали равноправну конкуренцију и побољшали транспарентност.

Од марта приходи од оглашавања у аустралијским медијима нагло падају због пандемије коронвируса и ограничења којима се настоји успорити ширење болести. Пословање медијских кућа знатно је закомпликовано и многе су затвориле своја врата или смањиле број запослених.

„Влада је одлучила да првотни временски оквир захтијева убрзање“, рекао је Фрајденберг, додајући да је аустралијски медијски сектор био под притиском и прије појаве вируса који га је додано појачао.



Оставите одговор