Амбасадори

Познато је да термин амбасадор означава представника највишег ранга једног система акредитованог у другом систему. Исто тако је познато да се овим појмом дефинишу највиши дипломатски представници који су уједно шефови амбасада или велепосланстава или како се већ називају у стручној и општој јавност. Природом ствари и потребе међународне сарадње многе земље имају своја дипломатска […]

уторак, октобар 11, 2011 / 07:21

Познато је да термин амбасадор означава представника највишег ранга једног система акредитованог у другом систему.

Исто тако је познато да се овим појмом дефинишу највиши дипломатски представници који су уједно шефови амбасада или велепосланстава или како се већ називају у стручној и општој јавност.

Природом ствари и потребе међународне сарадње многе земље имају своја дипломатска представништва у Сарајеву којима су на челној позицији амбасадори и чији обим и садржај посла је јасно и прецизно дефинисан међународним конвенцијама, билатералним споразумима али и правилима која произилазе из „бољих обичаја пристојног понашања“ што ни у ком случају није занемариво.

И све би било добро да се не дође на практични терен када се поједини представници у Сарајеву почну да понашају потпуно ван форми дипломатског протокола, потпуно ван уобичајене диплматске праксе а понеки врло често и ван правила која се означавају као бољи обичаји.

У тим активностима, као и на другим местима у свету, предњаче представници из САД чији дипломатски чиновници од највишег преко средње позиционисанох па до оних на нижим позицијама себи дају за право да се флагрантно мешају у унутрашње ствари система који им је домаћин да ће то сигурно у наредном времену да постане обавезна литература за будуће дипломате, али како не треба да се ради.

Само неколико детаља говори о оваквом понашању, а то је мешање у процес уставних промена, често позивање локалних политичара по само њима знаним критеријима, уплитање у процесе унутрашње организације реформи, писање по локалним медијима, а што је најгоре од свега сврставање на једну страну или евентуално две и притом наравно рад против треће (није тешко да се одгонетне да је ова трећа страна Република Српска)

Како је у Уставу БиХ јасно дефинисано да је спољна политка прва у реду приоризације заједничких органа јасно је да у опис посла Председништва улази и оцена активности дипломатских представника и представништава. Још ни једном нисмо имали ситуацију да је било коме уручена барем протестна нота а о другим дипломатскотехничким мерама није било ни говора. А разлога је било заиста много.



Оставите одговор