Акропољ ће се "изнајмљивати” за снимање реклама
Грчка је одлучила да дозволи експлоатацију у рекламне сврхе својих познатих археолошких споменика и налазишта, укључујући и Акропољ, саопштило је грчко министарство културе. Ова иницијатива је оштро критикована у дијелу јавности и међу археолозима који је сматрају светогрђем, преноси АФП. Одлука о „комерцијализацији” Акропоља, донијета у тренутку када презадужена Грчка покушава да напуни јавну касу, […]
Грчка је одлучила да дозволи експлоатацију у рекламне сврхе својих познатих археолошких споменика и налазишта, укључујући и Акропољ, саопштило је грчко министарство културе.
Ова иницијатива је оштро критикована у дијелу јавности и међу археолозима који је сматрају светогрђем, преноси АФП.
Одлука о „комерцијализацији” Акропоља, донијета у тренутку када презадужена Грчка покушава да напуни јавну касу, део је одредби које имају за циљ да „олакшају” приступ грчком културном наслијеђу и тиме побољшају његову промоцију, наводе у министарству културе.
Прикупљена средства биће намијењена Фонду за заштиту и одржавање археолошких ресурса.
Досад је само неколицина људи, међу којима су канадска редитељка грчког поријекла Ниа Вардалос и амерички Френсис Форд Копола, имали прилику да снимају на Акропољу, док су снимања и фотографисања споменика у рекламне сврхе били строго забрањени.
Министарство културе је у свом циркуларном писму из децембра 2011. утврдило правила изнајмљивања археолошких локалитета, укључујући цијену од 1.600 евра на дан за професионално снимање на Акропољу.
Желећи да напомене да ће његова главна брига и даље бити да заштити национално културно благо, министарство истиче да ће за „изнајмљивање” ових локалитета бити потребно испунити низ услова.